Σάββατο 14 Μαΐου 2016

Η διατροφή την περίοδο των εξετάσεων

Αποτέλεσμα εικόνας για διατροφη πανελληνιες εξετασεις 2016 διατροφολογοςΑμέτρητες ώρες μελέτης, ξενύχτια πάνω από ένα βιβλίο, υπερένταση και ατελείωτο άγχος. Μαθητές, γονείς και καθηγητές βρίσκονται στο απόγειο της αγωνίας και του άγχους περιμένοντας τον «τελικό»… απολογισμό της χρονιάς. Στόχος η μέγιστη συγκέντρωση, η καλή μνήμη για τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις την ημέρα των γραπτών εξετάσεων. Η διατροφή και η σωματική δραστηριότητα είναι δύο βασικοί σύμμαχοι που επηρεάζουν τόσο την ψυχολογία όσο και τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και όλων όσων τους περιτριγυρίζουν. Τι μπορείτε να κάνετε, λοιπόν; Οι εξετάσεις δεν είναι εύκολη υπόθεση γι'αυτό οπλιστείτε με υπομονή, επιμονή και ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ και όλα θα πάνε κατ' ευχήν!

"Καλό" πρωινό

Το πρωινό γεύμα είναι απαραίτητο για κάθε παιδί, ιδιαίτερα την περίοδο των εξετάσεων, καθώς εξασφαλίζει σωματική και πνευματική ευεξία. Πολλές φορές παρατηρούμε παιδιά, όπου ξεκινούν νηστικά να γράψουν εξετάσεις, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν ζαλάδες και αδυναμία. Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός ότι η ενέργεια και άλλα θρεπτικά συστατικά που παρέχει ένα καλό πρωινό γεύμα συντελούν στην απόδοση των μαθητών. Από την άλλη, ο όρος ‘καλό’ πρωινό δεν θα πρέπει να συνδέεται με την υπερβολική κατανάλωση τροφίμων. Ένα ισορροπημένο πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει μια ποικιλία τροφίμων, σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών και των φυτικών ινών. 

Ορισμένες καλές προτάσεις για πρωινό είναι:

- 1 φλιτζάνι γάλα με δημητριακά πρωινού χωρίς προσθήκη ζάχαρης και 1 φρούτο, 
- 1 τοστ (με ψωμί ολικής άλεσης και τυρί) και 1 φυσικό χυμό, 
- 1 φλιτζάνι γάλα, 1-2 φέτες ψωμί με μαργαρίνη και μέλι και 1 φρούτο, 
- 1 φλιτζάνι γάλα, 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης και 1 φρούτο, 
- 1 γιαούρτι με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης και 1 φρούτο

Μικρά και συχνά γεύματα

Τα μικρά γεύματα πέπτονται και απορροφώνται ευκολότερα από τον οργανισμό μειώνοντας την πιθανότητα κορεσμού και γενικότερα αισθήματος δυσφορίας από το φαγητό. Από την άλλη, o κατάλληλος αριθμός γευμάτων την ημέρα, καλύπτει τελικά τις ανάγκες των παιδιών και ενισχύει την αποτελεσματικότητά τους, σωματικά και πνευματικά.
Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να προτείνουμε τρία κυρίως γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2-3 ενδιάμεσα σνακ τα οποία αποτελούνται απο κάποιο φρούτο και 1 χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Ποιες τροφές μειώνουν το άγχος;

1) Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες όπως είναι το μαύρο ψωμί, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα ζυμαρικά, το ρύζι, οι πατάτες, τα όσπρια, τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά καθώς και τα διάφορα γλυκά εδέσματα. Οι υδατάνθρακες είναι το πιο σημαντικό ‘καύσιμο’ των παιδιών για τις εξετάσεις, αν σκεφτούμε ότι σχεδόν αποκλειστικά ο ανθρώπινος εγκέφαλος τρέφεται από τη γλυκόζη.

2) Τροφές πλούσιες σε φυλλικό οξύ που ανιχνεύεται στο πορτοκάλι, τη μπανάνα, τις ζύμες, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι).

3) Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C την οποία συναντάμε στα εσπεριδοειδή, στις φράουλες, στα ακτινίδια και στις πιπεριές.

Ποια θρεπτικά συστατικά βελτιώσουν τη μνήμη μας; 

1) Τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα ("καλά" λιπαρά), βρίσκονται στο μουρουνέλαιο, στα ψάρια (κυρίως στο σολομό, τόνο, σκουμπρί, κολιό, σαρδέλες), σόγια, καρύδια, λιναρόσπορο, αμύγδαλα, φυστίκια και σε άλλα τρόφιμα (εμπλουτισμένες μαργαρίνες, αυγά κ.α) και συμβάλλουν στη καλή λειτουργία του εγκεφάλου, προστατεύοντας τον απο εξασθένηση της μνήμης.

2) Η βιταμίνη Ε βρίσκεται εν αφθονία στις παρακάτω τροφές: Φυτικά έλαια (όπως από φύτρο σίτου, αραβοσιτέλαιο και έλαια σόγιας, Ξηροί Καρποί με κέλυφος (όπως αμύγδαλα, φιστίκια, φουντούκια κλπ, Σπόροι (όπως οι ηλιόσποροι), Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι και το μπρόκολο).

3) Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι πολύ σημαντικές στη φάση των εξετάσεων, λόγω της δράσης τους στη μεταβολική και νευρομυϊκή λειτουργία. Αξιοποιούν την ενεργειακή πρόσληψη, συμβάλλοντας στη λειτουργία του μεταβολισμού και από την άλλη ενισχύουν το κεντρικό νευρικό σύστημα, ομαλοποιώντας τη σωματική και πνευματική υγεία των παιδιών που επιβαρύνεται αυτή την εποχή περισσότερο από το φυσιολογικό όριο.
Πηγές βιταμινών του συμπλέγματος Β: Κρέας, ψάρια, συκώτι, δημητριακά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

4) Ο σίδηρος βελτιώνει την πνευματική απόδοση και προλαμβάνει τα μαθησιακά προβλήματα στα παιδιά. Σε κατάσταση έλλειψης σιδήρου παρουσιάζεται μειωμένη αντίληψη και ικανότητα μάθησης Καλές πηγές σιδήρου είναι οι παρακάτω: συκώτι, μοσχαρίσιο κρέας, κακάο αποξηραμένα βερίκοκα, στρείδια, μύδια, πασατέμπος, ταχίνι, λιαστή ντομάτα. Συνδυάστε τις τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, όπως χυμό πορτοκαλιού, φράουλες, πιπεριές, ντομάτες, μπρόκολο, λάχανο, κρεμμύδι, πεπόνι, χόρτα, σπανάκι, μαρούλι κλπ. Η βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου. Όταν, λοιπόν, τρώτε μπριζόλα, νοστιμίστε τη με λεμόνι.

Σωστή ενυδάτωση και επάρκεια υγρών

Η ενυδάτωση του ανθρώπινου οργανισμού είναι απαραίτητη και στην περίοδο των εξετάσεων. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να καταναλώνουν συχνά υγρά (τουλάχιστον 6-8 ποτήρια υγρών την ημέρα) προκειμένου να ενισχύουν τη σωματική και πνευματική τους απόδοση. Πολύ περισσότερο θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες σε υγρά όταν αυξάνεται η θερμοκρασία του περιβάλλοντος και άρα έχουμε μεγαλύτερες απώλειες λόγω εφίδρωσης.

Ο καφές και η σοκολάτα είναι σύμμαχοι μας

Καφές

Η καφεΐνη του καφέ λειτουργεί ως διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος. Σε μικρές ποσότητες βελτιώνει τις πνευματικές ικανότητες γιατί προκαλεί εγρήγορση και ελαττώνει το αίσθημα της κόπωσης του ατόμου. Η υπερβολική κατανάλωσή της όμως ενοχοποιείται για εκδηλώσεις νευρικότητας, άγχους και αϋπνίας. Σε άτομα που δεν πίνουν συχνά ή καθόλου καφέ αρκούν και μικρές ποσότητες καφές, για να προκαλέσουν τα παραπάνω αρνητικά συμπτώματα. Οπότε η ποσότητα λήψης καφέ θέλει προσοχή ώστε οι υποψήφιοι να πετύχουν τον στόχο τους. Τα παιδιά δεν θα πρέπει να καταναλώνουν καφέ και μεγάλες ποσότητες αναψυκτικών κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Πολλοί πιστεύουν ότι η κατανάλωσή τους είναι απαραίτητη για την καλύτερη απόδοσή τους, μια άποψη που αποτελεί μύθο.

Η καφεΐνη που περιέχεται στον καφέ και τα αναψυκτικά διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα και αυξάνει την καρδιακή συχνότητα. Γενικότερα, η υπερκατανάλωση προκαλεί υπερδιέγερση και ανησυχία, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μειώνεται το επίπεδο συγκέντρωσης των μαθητών και άρα η αποτελεσματικότητά τους στην περίοδο των εξετάσεων.

Σοκολάτα

H σοκολάτα έχει αναλγητικές ιδιότητες και βελτιώνει τη διάθεση. Είναι καλή πηγή μαγνησίου, μικροστοιχείου που τονώνει την μνήμη. Ενδείκνυται η κατανάλωση της με μέτρο, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της σε θερμίδες και λίπος.

Ξεκουράστε σώμα και πνεύμα από τις ατέλειωτες ώρες διαβάσματος!

Κάντε μια βόλτα, πηγαίνετε για παιχνίδι ή απλά αφήστε τη φαντασία σας να “οργιάσει”… Μην ξεχνάτε πως μιλάμε για περίοδο εξετάσεων. Αυτό σημαίνει πως ο χρόνος που πέφτατε με τα μούτρα στα βιβλία τελείωσε αφού όσο διαβάσατε… διαβάσατε και ήρθε η ώρα των επαναλήψεων. Αντιθέτως το άγχος χτυπά «κόκκινο» και συχνά γίνεται η αιτία κούρασης και σύγχυσης. Μια ελαφριά δραστηριότητα όπως το περπάτημα και ένα ομαδικό παιχνίδι ή άθλημα ή ακόμη και η σκέψη του καλοκαιριού που ακολουθεί θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε, να ξεκουράσετε το μυαλό και τη σκέψη σας και να αποφύγετε το άγχος.

Στο τέλος της ημέρας…

Ένας καλός ύπνος μπορεί να βοηθήσει να ξεκουράσετε τόσο σώμα όσο και τον εγκέφαλό σας.

Kαι να θυμάστε: δεν υπάρχουν μαγικές τροφές που να μπορούν να αυξήσουν τις επιδόσεις σας στις εξετάσεις. Η ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω και η ελαφριά σωματική δραστηριότητα μπορεί να σας εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή νοητική απόδοση. Αν και το έργο σας είναι δύσκολο, η θέληση για την πραγμάτωση των προσδοκιών σας, αποτελεί τον πιο ισχυρό σύμμαχό σας!

Καλή επιτυχία!!!

Κίμογλου Αναστασία, Διατροφολόγος - Διαιτολόγος

Δείτε επίσης: Το άγχος για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις - Συμβουλές για υποψήφιους αλλά και γονείς

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Το άγχος για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις - Συμβουλές για υποψήφιους αλλά και γονείς

panellhnies.kontzhlamarina9.5Της ψυχολόγου Μαρίνας Κόντζηλα

Το άγχος είναι μια λέξη που την ακούμε καθημερινά γύρω μας και τη χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε συναισθήματα ανησυχίας, νευρικότητας και φόβου που συχνά συνοδεύονται από σωματικά συμπτώματα. Το άγχος είναι παραγωγικό και λειτουργικό μέχρι ένα βαθμό αφού κινητοποιεί το άτομο και το βοηθά να είναι δημιουργικό, να βρίσκεται σε εγρήγορση και να εντείνει την προσπάθειά του προκειμένου να ολοκληρώσει τους στόχους του. 

Όσο πλησιάζουν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις το άγχος των εφήβων κορυφώνεται. Το άγχος αποτελεί τον πιο ύπουλο εχθρό των μαθητών και ενεργοποιείται κυρίως από αρνητικές σκέψεις που σχετίζονται με το φόβο της αποτυχίας. Ο έφηβος ανησυχεί ιδιαίτερα για τη διαδικασία της εξέτασης και σκέφτεται πως εάν αποτύχει θα απογοητεύσει τους γονείς του καθώς δεν θα έχει κατορθώσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους. 

Στην Ελληνική κοινωνία τα παιδιά μεγαλώνουν με την αντίληψη πως πρέπει κανείς να εισέλθει οπωσδήποτε σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή έτσι ώστε να αποκτήσει με την αποφοίτησή του ένα καταξιωμένο επάγγελμα (π.χ. γιατρός, καθηγητής, δικηγόρος), να θεωρείται επιτυχημένος άνθρωπος και να εξασφαλίσει το μέλλον του. 

Οι γονείς πολλές φορές είναι ιδιαίτερα πιεστικοί με αποτέλεσμα να έρχονται σε σύγκρουση με τον έφηβο που βιώνει μεγάλη ένταση την περίοδο της προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Το αυξημένο άγχος των εφήβων που γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο όσο πλησιάζουν οι ημέρες των εξετάσεων, έχει ως αποτέλεσμα να βιώνουν αισθήματα θυμού, απογοήτευσης και ματαίωσης. 

Το έντονο και μη ελεγχόμενο άγχος συνοδεύεται από σωματικές ενοχλήσεις, όπως πονοκεφάλους, στομαχικό άλγος, διατροφικές διαταραχές, δυσκολίες στον ύπνο και συχνούς εφιάλτες, ταχυκαρδία, αίσθημα ζάλης, τάση λιποθυμίας κ.ά. Συχνά εξαιτίας του άγχους οι έφηβοι αρνούνται να διαβάσουν, εμφανίζουν σημαντική πτώση στη σχολική τους επίδοση, δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, έχουν τάσεις φυγής, εμφανίζουν επιθετική συμπεριφορά και θυμό, είναι ευερέθιστοι και μπορεί να κλαίνε με το παραμικρό.

Ας δούμε παρακάτω ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές για την αντιμετώπιση του άγχους τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. 

Στρατηγικές χειρισμού του άγχους προς τα παιδιά: 

• Προσέξτε τη διατροφή σας. Μειώστε την κατανάλωση καφεΐνης γιατί αυξάνει τη νευρικότητα και περιορίστε την ποσότητα της ζάχαρης και των λιπαρών. Καταναλώστε πολλά φρούτα, φυσικούς χυμούς και λαχανικά που σας δίνουν ενέργεια, πνευματική διαύγεια και θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

• Ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας ευχαριστούν και σας χαλαρώνουν, όπως ο χορός, μια βόλτα με φίλους, η μουσική, η σωματική άσκηση κ.ά.

• Κάντε διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης.

• Οργανώστε όσο μπορείτε καλύτερα την ύλη για διάβασμα και υπογραμμίστε με χρωματιστούς μαρκαδόρους τα σημεία που σας δυσκολεύουν περισσότερο ώστε σε αυτά να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση και να κάνετε περισσότερες επαναλήψεις.

• Μη μένετε ξάγρυπνοι για να διαβάσετε γιατί εξαντλείτε τον οργανισμό σας με αποτέλεσμα να μειώνεται η επίδοσή σας.

• Σκεφτείτε θετικά και υπενθυμίστε στον εαυτό σας τα δυνατά σας σημεία και τις ικανότητές σας (π.χ. επιτυχίες σε τεστ, επαινετικά σχόλια που δεχτήκατε από τους καθηγητές σας) σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας σας για τις εξετάσεις.

• Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές (π.χ. αντί για φράσεις "θα γράψω χάλια", "θα κολλήσω, θα μπλοκάρω και θα τα ξεχάσω όλα την ώρα της εξέτασης", "θα πατώσω", "δεν θα θυμάμαι τίποτα από όσα έχω διαβάσει", "θα είναι παλούκια τα θέματα", "θα υπάρχουν παγίδες", "είμαι τελειωμένος", κάντε δηλώσεις με θετικό περιεχόμενο όπως "πιστεύω σε μένα", "έχω προετοιμαστεί κατάλληλα", "θα τα καταφέρω μια χαρά", "όλα θα πάνε καλά" κ.ά.

• Αποφύγετε τις επαναλήψεις της τελευταίας στιγμής.

• Μη μπαίνετε στη διαδικασία να συζητάτε τελευταία στιγμή με άλλους τι γνωρίζετε καλά και τι όχι. Κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα ψυχοφθόρο και δεν σας βοηθά σε καμία περίπτωση αφού μόνο πανικό μπορεί να σας προκαλέσει.

• Πάρτε βαθιές αναπνοές (ισόποσες εισπνοές - εκπνοές) εάν νιώσετε έντονο άγχος στη διάρκεια των εξετάσεων και σκεφτείτε κάτι όμορφο (π.χ. τις καλοκαιρινές διακοπές και τη θάλασσα).

• Διαβάστε τα θέματα προσεκτικά και με ηρεμία.

• Την ώρα της εξέτασης φροντίστε να δώσετε προσοχή μόνο στο γραπτό σας και να συγκεντρωθείτε εκεί σαν να μην υπάρχει κανένας άλλος γύρω σας.

• Φροντίστε να απαντήσετε πρώτα στα θέματα που γνωρίζετε καλύτερα.

• Ακόμη και εάν οι άλλοι παραδώσουν σύντομα τα γραπτά τους, εσείς ξαναδιαβάστε τις απαντήσεις που έχετε δώσει άλλη μια φορά εφόσον υπάρχει το απαιτούμενο χρονικό περιθώριο.

Οι γονείς θα πρέπει από την πλευρά τους να υποστηρίζουν συναισθηματικά τα παιδιά τους και να τα ενθαρρύνουν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

Ορισμένες συμβουλές προς τους γονείς είναι οι ακόλουθες:

• Καλό είναι να προετοιμάσουν τον έφηβο για κάθε ενδεχόμενο, να τονίσουν στο παιδί πως η αποτυχία είναι κομμάτι της ζωής και πως δεν υπάρχει κανένας λόγος να νιώσει ντροπή σε περίπτωση που δεν τα πάει καλά για το τι θα πουν οι άλλοι. Επιπλέον να τονίσουν πως υπάρχουν πολλές άλλες εναλλακτικές λύσεις για τις σπουδές και την επαγγελματική του σταδιοδρομία.

• Οι γονείς θα πρέπει να εξασφαλίσουν ένα ήρεμο περιβάλλον την περίοδο της προετοιμασίας των παιδιών για τις εξετάσεις, να αποφεύγουν τη φασαρία και τις συγκρούσεις και να προσπαθούν να μην προκαλούν δυνατούς και ενοχλητικούς θορύβους την ώρα της μελέτης.

• Επίσης, θα πρέπει οι γονείς να οπλιστούν με αρκετά αποθέματα υπομονής για να κατορθώσουν να αντέξουν τον εκνευρισμό των εφήβων και να μην τον παίρνουν προσωπικά και οδηγούνται σε διαπληκτισμούς.

• Δεν είναι βοηθητικό για το παιδί να λέμε "δεν πειράζει εάν δεν τα πας καλά", "σιγά τώρα μην αγχώνεσαι, δε χάθηκε και ο κόσμος". Το παιδί έχει ανάγκη από ψυχική στήριξη και επιβεβαίωση οπότε ο γονιός θα πρέπει να του δίνει κουράγιο και δύναμη και να του δείχνει πως πιστεύει σε αυτό χρησιμοποιώντας φράσεις του τύπου "θα τα πας μια χαρά αφού έχεις κάνει τόσο καλή προετοιμασία" και να ανατρέχει σε επιτυχίες του στο παρελθόν βασισμένος πάντα σε ρεαλιστικά γεγονότα (π.χ. καλή επίδοση και βαθμολογία του παιδιού, επιτυχία σε διαγωνίσματα κ.ά).

Να έχετε πάντα στο μυαλό σας πως οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι μεν ένα καλό εισιτήριο και χαρίζει σημαντικά εφόδια στον επιτυχόντα αλλά δεν καθορίζουν σε αποκλειστικότητα τη ζωή, το μέλλον και την επαγγελματική εξέλιξη των εφήβων. Σε περίπτωση αποτυχίας είναι πολύ σημαντικό να παραμείνετε κοντά τους, να τους δείξετε την αγάπη σας και την αποδοχή σας, να τα ενθαρρύνετε, να τα επαινέσετε για την προσπάθεια που κατέβαλαν, να τονίσετε πως πιστεύετε σε αυτά και στις δυνατότητές τους και να τα βοηθήσετε να βρουν εναλλακτικές οδούς για την εκπαίδευση και τη μελλοντική τους επαγγελματική πορεία βασισμένες στις ικανότητες, στις κλίσεις, στις δεξιότητες που διαθέτουν και στα ενδιαφέροντά τους.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Πληροφορίες για τους υποψήφιους πριν την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016

13-05-16 Όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικέςΜε αφορμή την επικείμενη έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων παρουσιάζονται μια σειρά από πληροφορίες, ερωτήσεις - απαντήσεις καθώς και παλιότερες αναρτήσεις προς ενημέρωση των υποψηφίων.

Πότε μπορεί να βγει ένας υποψήφιος από την αίθουσα

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση αυτή καλείται ο εφεδρικός/αναπληρωματικός επιτηρητής, ο οποίος συνοδεύει τον εξεταζόμενο έξω από την αίθουσα, ελέγχοντας τους χώρους που αυτός επισκέπτεται για την αποφυγή περίπτωσης δολίευσης των εξετάσεων. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται ο συνοδός να είναι καθηγητής του ίδιου Λυκείου που μετέχει με οποιαδήποτε ιδιότητα στη Λυκειακή Επιτροπή.

Αναβαθμολόγηση

Εφόσον η γραμματεία διαπιστώσει ότι η διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη των 12 μονάδων, τότε καλύπτονται με μαύρα αυτοκόλλητα οι βαθμοί του α΄ και β΄ βαθμ/τή και το γραπτό παραδίδεται στον γ΄ βαθμ/τή. Αφού ο γ΄ βαθμ/τής βαθμολογήσει με μαύρο στυλό και με την ίδια διαδικασία του β΄ βαθμ/τή, η γραμματεία αποσφραγίζει τους βαθμούς του α΄ και β΄ βαθμολογητή και παραδίδει το γραπτό στο ειδικό συνεργείο ελέγχου το οποίο προχωρά σε οπτικό έλεγχο της βαθμολογίας του α΄, β΄ και γ΄ βαθμολογητή, προκειμένου να διαπιστωθεί, ότι υπάρχει πλήρης αντιστοιχία της αναλυτικής βαθμολογίας και του συνολικού βαθμού που έβαλαν οι τρεις βαθμολογητές ανάμεσα στο στέλεχος και στο απόκομμα, χωρίς περαιτέρω έλεγχο των αθροισμάτων. Στην εξαιρετική περίπτωση που εντοπιστεί κάποια αναντιστοιχία μεταξύ στελέχους και αποκόμματος, καλείται ο α΄, β΄ή γ΄ βαθμ/τής για να την αποκαταστήσει.

Κατανομή υποψηφίων στις αίθουσες

Η κατανομή των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γίνεται με αλφαβητική σειρά και με την ευθύνη της Λυκειακής Επιτροπής, η οποία συντάσσει ονομαστική κατάσταση εξεταζομένων σε κάθε αίθουσα. Η τοποθέτηση των υποψηφίων στις θέσεις και ο έλεγχος είναι ευθύνη των επιτηρητών. Παρέκκλιση επιβάλλεται στην περίπτωση αδελφών ή συγγενών υποψηφίων.

Τι δεν πρέπει να φέρουν μαζί τους οι υποψήφιοι

Οι υποψήφιοι κατά την είσοδο τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό υγρό ή ταινία, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπονται σύμφωνα με τις οδηγίες της Κ.Ε.Ε. ή της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων. Για τον έλεγχο υπεύθυνοι είναι οι επιτηρητές.

Πότε μηδενίζεται ο υποψήφιος

Αν ο υποψήφιος που εξετάζεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο από τα αναφερόμενα στην παραγραφο 2 του άρθρου αυτού ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων ή δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέταση του, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Λυκειακής επιτροπής και το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από τη Λυκειακή επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0). Η Λυκειακή επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον υποψήφιο και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από την τριμελή Λυκειακή Επιτροπή και τον γραμματέα αυτής. Τα οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό.

Αναβαθμολόγηση - Τελικός γραπτός βαθμός μαθήματος

Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων κάθε μαθήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου, η επιτροπή του Β.Κ. ελέγχει τις διαφορές βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών κάθε γραπτού δοκιμίου. Αν η διαφορά βαθμολογίας είναι ίση ή μικρότερη των δώδεκα (12) μονάδων στην κλίμακα 0-100, τελικός γραπτός βαθμός υπολογιζόμενος στην κλίμακα (0-20) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των βαθμών των δύο βαθμολογητών δια του δέκα (10).

Αν η διαφορά μεταξύ των βαθμολογιών του α΄ και β΄ βαθμολογητή είναι μεγαλύτερη από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0-100, τότε καλύπτονται από την Επιτροπή του Β.Κ. οι βαθμοί και των δύο βαθμολογητών και το γραπτό δίνεται για αναβαθμολόγηση σε τρίτο βαθμολογητή (αναβαθμολογητή). Ο τρίτος βαθμολογητής (αναβαθμολογητής), ο οποίος επιλέγεται μεταξύ των βαθμολογητών με μεγαλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία και είναι κατά προτίμηση Σχολικός Σύμβουλος ή Διευθυντής Λυκείου ή καθηγητής με βαθμό τουλάχιστον Δ΄ της οικείας ειδικότητας που έχει διδάξει το μάθημα, κατά προτίμηση για ένα τουλάχιστον έτος κατά την τελευταία διετία, διορθώνει το γραπτό δοκίμιο με μαύρο στυλό με την ίδια διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 7 της παρούσης και αναγράφει αριθμητικώς και ολογράφως στο ειδικό πλαίσιο του γραπτού δοκιμίου το βαθμό αναβαθμολόγησης.

Τελικός γραπτός βαθμός του γραπτού δοκιμίου σε περίπτωση αναβαθμολόγησης του είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των δύο μεγαλύτερων βαθμών των βαθμολογητών δια του δέκα (10).

Υποψήφιοι ΤΕΦΑΑ

Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).

Υποψήφιοι για σχολές ενστόλων

Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.

Υποψήφιοι με το 10%

Υποψήφιοι για το 10% (χωρίς νέα εξέταση) μπορούν να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2014 ή το 2015 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση - Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.

Υποψήφιοι με το 5%

Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων - πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), έχουν ήδη αποκτήσει το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα.

Αν κάποιος σπάσει το χέρι του λίγους μήνες πριν τις εξετάσεις μπορεί να εξεταστεί προφορικά;

Όπως προκύπτει από την εγκύκλιο μπορεί να εξεταστεί προφορικά. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που θα υποβληθούν μετά την παραπάνω προθεσμία (μετά την 29 Φεβρουαρίου) δεν γίνονται δεκτά, εκτός και αν πρόκειται για έκτακτους και επιγενόμενους λόγους (π.χ. σπάσιμο χεριού ή προσωρινή αναπηρία των άνω άκρων από γεγονός που μεσολάβησε μετά τη λήξη της προθεσμίας).

Δήλωσα συμμετοχή σε ειδικό μάθημα αλλά τελικά το μετάνιωσα. Αυτό έχει επιπτώσεις στον υπολογισμό των μορίων μου και στα Τμήματα που δεν απαιτούν εξέταση σε ειδικό μάθημα;

Αν δηλώσατε εξέταση σε ειδικό μάθημα και τελικά δεν το εξεταστείτε, απλώς θα αποκλειστείτε από τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε αυτό.

Δήλωσα συμμετοχή σε 5ο μάθημα αλλά τελικά δεν προσήλθα για εξέταση. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;

Αν υποψήφιος δηλώσει ότι θα εξεταστεί σε μάθημα και δεν προσέλθει στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκε και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Τα μόρια για κάθε πεδίο προκύπτουν από τα τέσσερα μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου.

Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

Πέρα από τη δήλωση συμμετοχής σε ειδικό μάθημα υπάρχει και κάποια άλλη προϋπόθεση για να συμμετάσχω στις διαδικασίες εισαγωγής σε Τμήμα που απαιτεί εξέταση σε ειδικό μάθημα;

Για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο υποψήφιος στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή στα παραπάνω τμήματα απαιτείται η επιτυχής εξέτασή του σε καθένα από τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα (βαθμολογική βάση του 10 με άριστα το 20).

Ποιες Στρατιωτικές Σχολές δεν θα δεχθούν υποψηφίους;

Όσον αφορά στις Στρατιωτικές Σχολές, για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 δεν θα δεχθούν εισακτέους η Στρατιωτική Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ) καθώς και το τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων. Άρα οι δύο ανωτέρω σχολές δεν θα υπάρχουν στο μηχανογραφικό δελτίο του 2016.

Επιθυμώ να είμαι υποψήφιος για τα ΤΕΦΑΑ. Πότε θα καταθέσω τη σχετική αίτηση;

Για να είστε υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ θα πρέπει να υποβληθεί σχετική αίτηση στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας που θα πληροφορηθείτε απ΄ το σχολείο σας την περίοδο των εξετάσεων (Ιούνιος 2016) και να συμμετάσχετε στις πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).

Μπορώ να διεκδικήσω μια θέση στις σχολές της Πυροσβεστικής εξεταζόμενος με το παλιό σύστημα;

Τόσο η Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (και για Πυροσβέστες και για ιδιώτες), όσο και η Σχολή Πυροσβεστών θα δεχτούν υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2016 με το ΝΕΟ σύστημα.

Με το παλιό σύστημα μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας μόνο οι Πυροσβέστες.

Επιθυμούμε να διεκδικήσουμε συμμετοχή με το 10% στις Στρατιωτικές Σχολές. Αρκεί μόνο η κατάθεση του μηχανογραφικού;

Όχι δεν αρκεί μόνο η κατάθεση του μηχανογραφικού. Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων που επιθυμούν να συμπεριλάβουν στις προτιμήσεις τους Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολή Ανθυποπυραγών (ΜΟΝΟ για Πυροσβέστες) ή Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού θα πρέπει εν τω μεταξύ να έχουν παρακολουθήσει τις αντίστοιχες προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων και να έχουν υποβάλει αιτήσεις, ώστε υποχρεωτικά να περάσουν τις προκαταρκτικές εξετάσεις αυτών των Σχολών.













Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αριθμός εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές 2016 - 2017 για τους υποψήφιους ΓΕΛ (Αναλυτικός Πίνακας)

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει την κατανομή των εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές στις κατηγορίες 4%, 6% & 90% για υποψηφίους Ημερησίων ΓΕΛ

stratos-eis-1516

όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα οι διαθέσιμες θέσεις σε πολλές σχολές στις κατηγορίες 4% (τελευταία εξέταση το 2013) και 6% (τελευταία εξέταση το 2014) είναι μηδέν.

Δείτε εδώ την προκήρυξη με όλους τους πίνακες για τους εισακτέους στις Στρατιωτικές Σχολές το ακαδημαικό έτος 2016 - 2017.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τους υποψήφιους των Στρατιωτικών Σχολών.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο νόμος για την Έρευνα που περιλαμβάνει ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης

Αποτέλεσμα εικόνας για Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο νόμος για την Έρευνα που περιλαμβάνει ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσηςΔημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4386/2016 "Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις" που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες από τη Βουλή και περιλαμβάνει εκτός των ρυθμίσεων για την έρευνα και ρυθμίσεις για την πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την τριτοβάθμια, την επαγγελματική εκπαίδευση.





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Συνέντευξη του υπουργού και του Γ. Γ. του ΥΠΠΕΘ για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

synent panelladikesΗ σημερινή συνέντευξη του υπουργού Παιδείας και του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δείτε εδώ τα πρακτικά από την κοινή συνέντευξη τύπου του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, του Γ. Γ. Γιάννη Παντή και της Καλομοίρας Μαρούγκα, προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αναλυτικός Οδηγός Συμπλήρωσης Αίτησης Υποψηφίων Στρατιωτικών Σχολών




Αναλυτικός Οδηγός Συμπλήρωσης Αίτησης 2016

Αποκλείονται από τις σχολές ενστόλων οι υποψήφιοι με δυσλεξία - Μπορούν όμως να κάνουν αίτηση

Οι οδηγίες αυτές αποτελούν βοήθημα και δεν αντικαθιστούν την Προκήρυξη, την οποία πρέπει οι υποψήφιοι να μελετήσουν πριν υποβάλουν τα δικαιολογητικά.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού No 5

Αποτέλεσμα εικόνας για Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού No 5Δείτε Προσομοιωμένο Διαγώνισμα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ΄ Λυκείου σε όλη την εξεταστέα ύλη.

Καραγιάννης Ιωάννης, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων



Δείτε επίσης:







Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.