Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

Ανακοίνωση του ΥΠΠΕΘ για τα ποσοστά κατανομής του αριθμού εισακτέων σε υποψήφιους ΓΕΛ - ΕΠΑΛ και νέο σύστημα - παλαιό σύστημα

08 04 16 panΤο 4% των θέσεων των ΑΕΙ, που προβλέπονται για τους υποψηφίους των ΓΕΛ με νέα εξέταση, θα διεκδικήσουν οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων που θα συμμετάσχουν με το παλαιό σύστημα των εξετάσεων. Από την άλλη αυξημένο θα είναι το ποσοστό των αποφοίτων των ΕΠΑΛ με το παλαιό σύστημα, συγκριτικά με τους αποφοίτους των ΓΕΛ, καθώς γι αυτούς διαμορφώνεται στο 13,8% των θέσεων που προβλέπονται για την εισαγωγή στα ΤΕΙ.

Σημειώνουμε ότι οι απόφοιτοι των ΓΕΛ που επέλεξαν το παλαιό σύστημα ανέρχονταν μόλις σε 3.395 και αποτελούσαν το 4% των υποψηφίων των ημερήσιων ΓΕΛ. Όσον αφορά τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων ο αριθμός όσων επέλεξε το παλαιό σύστημα με την Ομάδα Α (υποψήφιοι για ΤΕΙ - με 4 μαθήματα εξέταση) ήταν 2457, αποτελώντας το 13.8% συνολικά των συμμετεχόντων των Ημερησίων ΕΠΑΛ.

Πιο αναλυτικά ο αριθμός των εισακτέων των τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2016-7, ο οποίος έχει ήδη δημοσιευθεί, θα κατανεμηθεί ως εξής:

Α) Απόφοιτοι/ες των δύο προηγούμενων ετών που θα καταθέσουν νέο μηχανογραφικό με την παλιά τους βαθμολογία

1) Το 10% του συνολικού αριθμού εισακτέων στις Σχολές, τα Τμήματα και τις εισαγωγικές κατευθύνσεις των Τμημάτων των ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ μπορεί να διεκδικηθεί από απόφοιτους/ες ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄ των δύο προηγούμενων σχολικών ετών, οι οποίοι/ες έχουν επιλέξει να καταθέσουν νέο μηχανογραφικό με την παλιά τους βαθμολογία. Αυτό το ποσοστό κατανέμεται σε επιμέρους ποσοστά και πιο συγκεκριμένα 60% για όσους/ες συμμετείχαν τελευταία φορά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις το 2015 και 40% για όσους/ες συμμετείχαν τελευταία φορά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις το 2014.

2) Το 10% του συνολικού αριθμού εισακτέων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΑΣΤΕ, διεκδικείται από αποφοίτους ημερήσιων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄ ή ημερήσιων ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄ των δύο προηγούμενων ετών και κατανέμεται σε επιμέρους ποσοστά 60% και 40%, τα οποία αντιστοιχούν σε όσους/ες συμμετείχαν τελευταία φορά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ετών 2015 και 2014 αντίστοιχα.

Β) Φετινοί τελειόφοιτοι/ες μαθητές/τριες και απόφοιτοι/ες προηγούμενων ετών που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2016

Το υπόλοιπο 90% του συνολικού αριθμού εισακτέων, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το νέο σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2014-15, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2015-16, κατανέμεται ως εξής:

1) Το 20% του συνολικού αριθμού εισακτέων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΑΣΤΕ αποδίδεται στους/στις υποψηφίους/ες που θα συμμετάσχουν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑΛ. Από το παραπάνω ποσοστό οι υποψήφιοι/ες του παλαιού συστήματος εισαγωγής (ημερήσιο ΕΠΑΛ-Ομάδα Α΄) θα διεκδικήσουν το 13,8% και το υπόλοιπο αυτού θα το διεκδικήσουν οι υποψήφιοι/ες του νέου συστήματος ΕΠΑΛ.

2) Το 1% του συνολικού αριθμού εισακτέων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΑΣΤΕ αποδίδεται στους/στις υποψηφίους/ες που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών ΕΠΑΛ-Ομάδα Α΄. Διευκρινίζεται ότι η Δ΄ τάξη Εσπερινού ΕΠΑΛ φέτος ακολουθεί ακόμα το παλαιό σύστημα, συνεπώς το ποσοστό αυτό δεν επιμερίζεται σε παλαιό και νέο σύστημα.

3) Οι υποψήφιοι/ες του παλαιού συστήματος ημερησίου ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄ θα διεκδικήσουν το 4% των θέσεων που αντιστοιχούν στις θέσεις των συμμετεχόντων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερήσιων Γενικών Λυκείων έτους 2016. Το υπόλοιπο αυτού θα το διεκδικήσουν οι υποψήφιοι του νέου συστήματος ημερησίου ΓΕΛ.

4) Οι υποψήφιοι που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Γενικών Λυκείων με το παλαιό και με το νέο σύστημα θα διεκδικήσουν ποσοστό θέσεων 1% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων. Από το ανωτέρω ποσοστό οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος (εσπερινό ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄) θα διεκδικήσουν το 0,3% και το υπόλοιπο αυτού θα το διεκδικήσουν οι υποψήφιοι του νέου συστήματος ΓΕΛ.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Δελτίο εξεταζομένου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Μέχρι τις 11 Μαΐου η διανομή τους

Αποτέλεσμα εικόνας για Δελτίο εξεταζομένου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Μέχρι τις 11 Μαΐου η διανομή τουςΤα δελτία εξεταζομένου που θα πρέπει να έχουν όλοι οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, θα χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά της ταυτότητας των κατόχων τους που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις καθώς και στις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων το τρέχον σχολικό έτος. 

Δηλαδή, και οι απόφοιτοι που δήλωσαν συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016, θα πρέπει να παραλάβουν νέο δελτίο εξεταζομένου καθώς δεν ισχύει για φέτος το αντίστοιχο περσινό.

Τα δελτία εξεταζομένου πρέπει να διανεμηθούν στους δικαιούχους ως τις αρχές Μαΐου ή το αργότερο μέχρι τη λήξη μαθημάτων του τρέχοντος διδακτικού έτους, δηλαδή μέχρι τις 11 Μαΐου 2016.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ποιοι θα διορθώσουν τα γραπτά των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016

08 04 16 pan«Οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης στην οποία εδρεύει το Βαθμολογικό Κέντρο, οι οποίοι δίδαξαν το οικείο μάθημα για ένα τουλάχιστον έτος την τελευταία διετία, εφ’ όσον ορισθούν από τον Πρόεδρο του οικείου Βαθμολογικού Κέντρου υποχρεούνται να συμμετάσχουν στη βαθμολόγηση γραπτών είτε για την πρώτη είτε για τη δεύτερη βαθμολόγηση, ο αριθμός των οποίων δεν μπορεί να είναι μικρότερος των πενήντα (50)».

Τα παραπάνω τονίζονται σε έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο οποίο επίσης αναφέρεται ότι ως διαδικασία βαθμολόγησης νοείται είτε η βαθμολόγηση γραπτών δοκιμίων στα Βαθμολογικά Κέντρα, είτε η βαθμολόγηση των προφορικά εξεταζομένων υποψηφίων στα Βαθμολογικά ή Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ψηφίστηκε η τροπολογία για τις μετακινήσεις μαθητών κατά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Ψηφίστηκε η τροπολογία για τις μετακινήσεις μαθητών κατά τις Πανελλαδικές ΕξετάσειςΜε τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που ψηφίσθηκε χθες λύνεται το θέμα της μετακίνησης, διαμονής και διατροφής των μαθητών που δίνουν πανελλαδικές σε άλλο λύκειο από εκείνο στο οποίο φοιτούν. Η ανάγκη αυτή προέκυψε επειδή οι ισχύουσες διατάξεις του νόμου δεν μπορεί να τύχουν εφαρμογής, επειδή οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν αποτελούν πλέον απολυτήριες εξετάσεις. Επί πλέον το υπουργείο θα καλύπτει και τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής και των υποψηφίων από ΕΠΑΛ καθώς και των υποψηφίων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που εξετάζονται σε ειδικά μαθήματα. Από την κάλυψη των εξόδων εξαιρούνται οι απόφοιτοι υποψήφιοι.

Η ρύθμιση λοιπόν προτείνει ότι στους υποψηφίους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι αποφοιτούν το έτος συμμετοχής τους στις εξετάσεις αυτές και εξετάζονται σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή που κατέθεσαν αίτηση/δήλωση συμμετοχής επειδή το σχολείο αυτό δεν χρησιμοποιείται ως εξεταστικό κέντρο κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων, μπορεί να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής αυτών και ενός συνοδού τους.

Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται εφόσον η απόσταση του σχολείου υποβολής της αίτησης/δήλωσης συμμετοχής στις εξετάσεις και του εξεταστικού κέντρου καθώς και οι συγκοινωνιακές συνθήκες επιβάλλουν τη διαμονή τους στην έδρα του σχολείου που εξετάζονται. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ολόκληρη η τροπολογία έχει ως εξής:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Άρθρο….

Στην παρ.6 του άρθρου 1 του ν.2909/2001 (Α΄ 90) ορίζεται ότι: «…6. Στους μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης των Ενιαίων Λυκείων, που εξετάζονται σε άλλο λύκειο από αυτό στο οποίο φοιτούν επειδή το λύκειό τους δεν χρησιμοποιείται ως εξεταστικό κέντρο κατά τη διεξαγωγή των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων που διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο, μπορεί να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής αυτών και ενός συνοδού τους. Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται εφόσον η απόσταση των δύο σχολείων και οι συγκοινωνιακές συνθήκες επιβάλλουν τη διαμονή τους στην έδρα του σχολείου που εξετάζονται. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες και το ύψος των καλυπτόμενων ημερησίως δαπανών ανά μαθητή και συνοδό και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης...». Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής, οι οποίες εφαρμόζονταν από το 2001 έως και σήμερα, δεν μπορεί να τύχουν εφαρμογής για τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το τρέχον και τα επόμενα έτη, καθόσον οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν αποτελούν πλέον απολυτήριες εξετάσεις. Κατά συνέπεια, προκύπτει επιτακτική ανάγκη θέσπισης της προτεινόμενης ρύθμισης κατά τρόπον ώστε να καταστεί δυνατή η καταβολή αποζημίωσης στους υποψηφίους που ενέπιπταν στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης αυτής.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

Άρθρο…. 

Μετακινήσεις μαθητών που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

1. Στους υποψηφίους για τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι αποφοιτούν το έτος συμμετοχής τους στις εξετάσεις αυτές και εξετάζονται σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή που κατέθεσαν αίτηση/δήλωση συμμετοχής επειδή το σχολείο αυτό δεν χρησιμοποιείται ως εξεταστικό κέντρο κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων, μπορεί να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής αυτών και ενός συνοδού τους. Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται εφόσον η απόσταση του σχολείου υποβολής της αίτησης/δήλωσης συμμετοχής στις εξετάσεις και του εξεταστικού κέντρου καθώς και οι συγκοινωνιακές συνθήκες επιβάλλουν τη διαμονή τους στην έδρα του σχολείου που εξετάζονται. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες καθώς και το ύψος των καλυπτόμενων ημερησίως δαπανών ανά υποψήφιο και συνοδό και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης.

2. Η παράγραφος 6 του άρθρου 1 του ν.2909/2001 (Α΄ 90) καταργείται.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

Η βάση του 10 για εισαγωγή στα ΑΕΙ - Τι δήλωσαν Φίλης και Αναγνωστοπούλου - Σχόλια από το panelladikes24

Αποτέλεσμα εικόνας για Η βάση του 10 για εισαγωγή στα ΑΕΙ - Τι δήλωσαν Φίλης και Αναγνωστοπούλου - Σχόλια από το panelladikes24Μεγάλη συζήτηση έχει προκαλέσει η δήλωση της Αναπλ. υπουργού Παιδείας κ. Αναγνωστοπούλου περί επαναφοράς της βάσης του 10 ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για το συγκεκριμένο θέμα πήρε θέση και ο υπουργός Παιδείας κ. Φίλης. Δείτε αναλυτικά τις δηλώσεις.

Υπέρ της επαναφοράς της βάσης του 10 για εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ τάσσεται η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου.

«Θα ήθελα να μπει η βάση του 10. Δεν έχω ακούσει να συζητείται, αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι, "ναι" θα έπρεπε να μπει η βάση του 10 για τις εξετάσεις. Καλό είναι οι μαθητές που έρχονται στο Πανεπιστήμιο να έχουν τουλάχιστον κάποιες βάσεις, και για τα ΤΕΙ. Ήμουν από αυτούς που δεν είχαν αντιδράσει (επί Γιαννάκου, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ) και είχα συμφωνήσει» είπε στον Βήμα 99,5. 

Θέμα δημοσίου διαλόγου, αλλά δεν αφορά το άμεσο μέλλον, η επαναφορά της βάσης του 10, σύμφωνα με τον Ν. Φίλη.

«Οι εξετάσεις θα γίνουν με τον τρόπο που γνωρίζουν όλοι. Αν προκύψει θέμα συνολικής αλλαγής του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα ειναι αντικείμενο ενός δημοσίου διαλόγου, χωρίς βιασύνες», εξήγησε ο κ. Φίλης. 

Σχόλια panelladikes24 

- Προς αποφυγή οποιασδήποτε παρερμηνείας, δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύσει κάτι τέτοιο φέτος. 

- Το συγκεκριμένο μέτρο δεν μπορεί να αποτελέσει ικανό κριτήριο συγκεκριμένων γνώσεων από τους υποψήφιους καθώς πολύ εύκολα μπορεί να επηρεαστεί από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων.

- Ως μέτρο θα ήταν επιθυμητό από το ΥΠΠΕΘ σε περίπτωση πχ. που θέλει να ελέγχει τους εισακτέους στα ΑΕΙ αναίμακτα χωρίς να παίρνει αποφάσεις που θα επέφεραν αντιδράσεις.

- Σε αυτή την περίπτωση, δηλαδή της επαναφοράς της βάσης του 10, το ΥΠΠΕΘ θα πρέπει να έχει κατά νου τι θα γίνεται σε περιπτώσεις όπου τμήματα κυρίως επαρχιακά θα έχουν πολύ μικρό αριθμό εισακτέων ή καθόλου.

- Αν γινόταν κάτι τέτοιο μήπως μία τράπεζα θεμάτων θα λειτουργούσε θετικά;

- Πάντως, ένα τέτοιο σενάριο έχει στόχο προφανώς να δυσκολέψει την εισαγωγή στα ΑΕΙ ώστε αυτά να αποκτήσουν φοιτητές με περισσότερες γνώσεις αλλά θα δημιουργηθούν και κοινωνικά προβλήματα στη λογική ότι η ελληνική κοινωνία προσπαθεί να στρέψει τους νέους στην απόκτηση τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

- Αυτά λοιπόν θα πρέπει να αποτελέσουν μέρος στη συζήτηση του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία ώστε καταλήγοντας στο τι θέλουμε ως κοινωνία (πολιτεία, ιδρύματα, πολίτες) στη συνέχεια να καθορίσουμε τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ που αποτελεί μια διαδικασία εντελώς διαδικαστική και δεν θα πρέπει να θεωρείται μεταρρύθμιση όταν αλλάζει.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Απόφαση για τον καθορισμό εξεταστικών κέντρων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 για τους υποψήφιους ΕΠΑΛ

06 04 16eks2Ορισμός Δ/νσεων Δ.Ε. για τη λειτουργία Εξεταστικών Κέντρων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ (του Ν. 3748/2009/ΦΕΚ 29 Α και του Ν. 4186/2013/ΦΕΚ 193 Α) έτους 2016.

Καθορίστηκε ο αριθμός των εξεταστικών κέντρων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης στα οποία θα διαγωνιστούν οι οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ (του Ν. 3748/2009/ΦΕΚ 29 Α΄ και του Ν. 4186/2013/ΦΕΚ 193 Α΄) για τις Πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στα ΤΕΙ και τις λοιπές σχολές έτους 2016. Ο συνολικός αριθμός των εξεταστικών κέντρων είναι 144 και είναι στα ίδια επίπεδα με τα περσινά όπου ο αριθμός τους ήταν 143.

Δείτε εδώ την απόφαση με τα εξεταστικά κέντρα για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 και θέσεων στα ΑΕΙ

- Οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που θα συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 (και με το νέο και με το παλαιό σύστημα) ανέρχονται σε 103.366.

- Οι υποψήφιοι ΓΕΛ που επέλεξαν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα αποτελούν το 4% των υποψηφίων των ημερήσιων ΓΕΛ.

- Δεν έχουν ανακοινωθεί από το ΥΠΠΕΘ ο αριθμός των υποψηφίων ανά Ομάδα Προσανατολισμού ή κατεύθυνση.

- Οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ που επέλεξαν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα αποτελούν το 13.8% συνολικά των συμμετεχόντων των Ημερησίων ΕΠΑΛ.

- Δεν έχουν ανακοινωθεί από το ΥΠΠΕΘ ο αριθμός των υποψηφίων ανά τομέα.

- Δείτε στον πίνακα που ακολουθεί αναλυτικά στοιχεία.
- Ο συνολικός αριθμός εισακτέων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είναι 69.985 και σε αυτόν τον αριθμό θα προστεθούν οι θέσεις για τις Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού που ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί από τα αρμόδια υπουργεία.

- Ο αριθμός εισακτέων στα Πανεπιστήμια είναι 43.855 μειωμένος κατά 345 θέσεις σε σχέση με πέρσι.

- Ο αριθμός εισακτέων στα ΤΕΙ είναι 26.130 αυξημένος κατά 2.000 θέσεις σε σχέση με πέρσι.

- Σημειώνεται ότι τις θέσεις στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν θα τις διεκδικήσουν μόνο οι 103.366 υποψήφιοι που θα συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αλλά και οι υποψήφιοι με το 10% χωρίς νέα εξέταση που δε γνωρίζουμε τον αριθμό τους αφού δεν έχουν κάνει κάποια ενέργεια μέχρι τώρα.

- Σχετικά με τα ποσοστά επιτυχίας που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο τονίζεται ότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα καθώς έχουμε πολλές κατηγορίες υποψηφίων (ΓΕΛ νέο, ΓΕΛ παλαιό, ΓΕΛ 10% κ.ά.) και οι θέσεις κατανέμονται σε κάθε κατηγορία με συγκεκριμένα ποσοστά και όχι με βάση τον αριθμό υποψηφίων όπως αναμένεται να γίνει με τους υποψήφιους παλαιού συστήματος σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.

Δείτε επίσης:





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24


Τρίτη 5 Απριλίου 2016

Γιατί τα μαθήματα στα Γυμνάσια τελειώνουν με την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων

05 04 16gimnasioΔεδομένου ότι ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετέχει στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και επίσης, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι πολλά Γυμνάσια και Λύκεια συστεγάζονται, κρίνεται αναγκαίο να καθορίζεται η λήξη των μαθημάτων των σχολείων Δ.Ε. με βάση την ημερομηνία έναρξης των Πανελλήνιων Εξετάσεων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Αυτό σημειώνει ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε γραπτή του δήλωση στη Βουλή μετά από ερώτηση την οποία κατέθεσε η Βουλευτής κ. Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου σχετικά με την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τη λήξη των μαθημάτων Γυμνασίου.

Επίσης, αναφέρει ότι για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι αναγκαία η απασχόληση εκπαιδευτικών Γυμνασίων, με δεδομένο ότι για προφανείς λόγους διασφάλισης του κύρους και του αδιάβλητου χαρακτήρα των εξετάσεων: οι καθηγητές Λυκείων δεν μπορούν να ορίζονται ως επιτηρητές σε Γενικά Λύκεια όπου εξετάζονται μαθητές τους, στα ιδιωτικά Γενικά Λύκεια ως επιτηρητές ορίζονται υποχρεωτικά μόνο καθηγητές της δημόσιας εκπαίδευσης.

Επιπρόσθετα, οι ανάγκες σε επιτηρητές είναι μεγάλες εφόσον, σύμφωνα με τον κανονισμό διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων, λαμβάνεται μέριμνα, ώστε σε κάθε αίθουσα εξετάσεων να υπάρχουν δύο επιτηρητές και ανά πέντε αίθουσες, επιπλέον να ορίζεται και ένας αναπληρωματικός και πολλοί καθηγητές Λυκείων είναι μέλη των Επιτροπών Εξετάσεων και ως εκ τούτου δεν μπορούν να είναι επιτηρητές.

Σημειώνεται ότι οι καθηγητές των Γυμνασίων, που ορίζονται ως επιτηρητές, δεν απαλλάσσονται από τις υποχρεώσεις τους στο Γυμνάσιο.

Ακόμα, για τις εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων χρησιμοποιούνται και σχολικά συγκροτήματα στα οποία στεγάζονται ημερήσια Γενικά Λύκεια δημόσια, ιδιωτικά, εκκλησιαστικά και διαπολιτισμικά που έχουν μαθητές στη Γ΄ τάξη και ημερήσιες Λυκειακές Τάξεις που έχουν μαθητές στην τελευταία τάξη. Ως εκ τούτου, εφόσον πρόκειται για συγκροτήματα στα οποία συστεγάζονται Γενικά Λύκεια με Γυμνάσια, είναι προφανές ότι θα πρέπει να διασφαλίζονται αφενός, ο αναγκαίος χώρος για την εύρυθμη διεξαγωγή των εξετάσεων και, αφετέρου, οι προσήκουσες, σε μια τόσο σημαντική διαδικασία, όπως είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, συνθήκες (π.χ. ησυχίας ή αποφυγής αναστάτωσης).

Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης καθηγητών Γυμνασίων σε καθήκοντα που σχετίζονται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις αλλά και η πιθανή χρήση χώρων των συγκροτημάτων όπου στεγάζονται Γυμνάσια για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, δημιουργούν ζητήματα εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και η συνέχιση των μαθημάτων θα δημιουργούσε ζητήματα ανισότητας.

"Λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παραπάνω λόγους, καθίσταται σαφές ότι η ανάγκη διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, επιβάλλει τη διακοπή των μαθημάτων και στα Γυμνάσια και τη διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων κατά την ίδια χρονική περίοδο, κατά τις ημέρες που δεν διεξάγονται εξετάσεις σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα" υπογραμμίζει ο Νίκος Φίλης, προσθέτοντας ότι η διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν σηματοδοτεί μόνο τη λήξη του διδακτικού έτους αλλά και την αφετηρία μιας σειράς διαδικασιών, οι οποίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν εντός ασφυκτικών προθεσμιών, ώστε να καταστεί δυνατή τόσο η έγκαιρη έκδοση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων και ο προγραμματισμός των οικογενειών για την επόμενη σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά όσο και ο προβλεπόμενος αναγκαίος χρόνος διακοπών για τους εκπαιδευτικούς.

Επίσης, ο υπουργός σημειώνει ότι δεδομένων των κλιματολογικών συνθηκών σε πολλές περιοχές της χώρας, δεν θα ήταν εύκολη η διεξαγωγή των Πανελληνίων Εξετάσεων πολύ αργότερα εντός του Ιουνίου. Ως εκ τούτου, δεν είναι εφικτή η επέκταση του διδακτικού έτους για τα Γυμνάσια, εφόσον δεν διασφαλίζονται οι βέλτιστες συνθήκες μάθησης για τους μαθητές τόσο των Γυμνασίων όσο και των Λυκείων.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24


Τι μπορώ να σπουδάσω στο Ρέθυμνο

Αποτέλεσμα εικόνας για σπουδες στο ρεθυμνο σχολες και τμηματαΤο panelladikes24 σας παρουσιάζει τα τμήματα ΑΕΙ που έχουν έδρα την πόλη του Ρεθύμνου. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για το κάθε τμήμα πατώντας στον αντίστοιχο σύνδεσμο. 

Πολιτικής Επιστήμης (Ρέθυμνο) - Πανεπιστήμιο Κρήτης

Φιλολογίας (Ρέθυμνο) - Πανεπιστήμιο Κρήτης



Κοινωνιολογίας Κρήτης (Ρέθυμνο) - Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ψυχολογίας (Ρέθυμνο) - Πανεπιστήμιο Κρήτης







Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24



Δευτέρα 4 Απριλίου 2016

Περισσότερες μετακινήσεις υποψηφίων για τα ΑΕΙ θα καλύψει φέτος το ΥΠΠΕΘ

04 04 16 ejetaseisΜε τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε σήμερα και ψηφίζεται την Πέμπτη λύνεται το θέμα της μετακίνησης, διαμονής και διατροφής των μαθητών που δίνουν πανελλαδικές σε άλλο λύκειο από εκείνο στο οποίο φοιτούν. Η ανάγκη αυτή προέκυψε επειδή οι ισχύουσες διατάξεις του νόμου δεν μπορεί να τύχουν εφαρμογής, επειδή οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν αποτελούν πλέον απολυτήριες εξετάσεις. Επί πλέον το υπουργείο θα καλύπτει και τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής και των υποψηφίων από ΕΠΑΛ καθώς και των υποψηφίων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που εξετάζονται σε ειδικά μαθήματα. Από την κάλυψη των εξόδων εξαιρούνται οι απόφοιτοι υποψήφιοι.

Η ρύθμιση λοιπόν προτείνει ότι στους υποψηφίους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι αποφοιτούν το έτος συμμετοχής τους στις εξετάσεις αυτές και εξετάζονται σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή που κατέθεσαν αίτηση/δήλωση συμμετοχής επειδή το σχολείο αυτό δεν χρησιμοποιείται ως εξεταστικό κέντρο κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων, μπορεί να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής αυτών και ενός συνοδού τους.

Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται εφόσον η απόσταση του σχολείου υποβολής της αίτησης/δήλωσης συμμετοχής στις εξετάσεις και του εξεταστικού κέντρου καθώς και οι συγκοινωνιακές συνθήκες επιβάλλουν τη διαμονή τους στην έδρα του σχολείου που εξετάζονται. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ολόκληρη η τροπολογία έχει ως εξής:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Άρθρο….

Στην παρ.6 του άρθρου 1 του ν.2909/2001 (Α΄ 90) ορίζεται ότι: «…6. Στους μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης των Ενιαίων Λυκείων, που εξετάζονται σε άλλο λύκειο από αυτό στο οποίο φοιτούν επειδή το λύκειό τους δεν χρησιμοποιείται ως εξεταστικό κέντρο κατά τη διεξαγωγή των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων που διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο, μπορεί να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής αυτών και ενός συνοδού τους. Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται εφόσον η απόσταση των δύο σχολείων και οι συγκοινωνιακές συνθήκες επιβάλλουν τη διαμονή τους στην έδρα του σχολείου που εξετάζονται. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες και το ύψος των καλυπτόμενων ημερησίως δαπανών ανά μαθητή και συνοδό και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης...». Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής, οι οποίες εφαρμόζονταν από το 2001 έως και σήμερα, δεν μπορεί να τύχουν εφαρμογής για τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το τρέχον και τα επόμενα έτη, καθόσον οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν αποτελούν πλέον απολυτήριες εξετάσεις. Κατά συνέπεια, προκύπτει επιτακτική ανάγκη θέσπισης της προτεινόμενης ρύθμισης κατά τρόπον ώστε να καταστεί δυνατή η καταβολή αποζημίωσης στους υποψηφίους που ενέπιπταν στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης αυτής.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

Άρθρο…. 

Μετακινήσεις μαθητών που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις

1. Στους υποψηφίους για τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι αποφοιτούν το έτος συμμετοχής τους στις εξετάσεις αυτές και εξετάζονται σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή που κατέθεσαν αίτηση/δήλωση συμμετοχής επειδή το σχολείο αυτό δεν χρησιμοποιείται ως εξεταστικό κέντρο κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων, μπορεί να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής αυτών και ενός συνοδού τους. Η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται εφόσον η απόσταση του σχολείου υποβολής της αίτησης/δήλωσης συμμετοχής στις εξετάσεις και του εξεταστικού κέντρου καθώς και οι συγκοινωνιακές συνθήκες επιβάλλουν τη διαμονή τους στην έδρα του σχολείου που εξετάζονται. Η σχετική δαπάνη βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες καθώς και το ύψος των καλυπτόμενων ημερησίως δαπανών ανά υποψήφιο και συνοδό και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης .

2. Η παράγραφος 6 του άρθρου 1 του ν.2909/2001 (Α΄ 90) καταργείται.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.