Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών ΑΠΘ - Κατάσταση υποψηφίων με ιδιαίτερη καλλιτεχνική προδιάθεση

Εξετάσεις υποψηφίων με ιδιαίτερη καλλιτεχνική προδιάθεση ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 

Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών - Σχολή Καλών Τεχνών -  Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης 

Δείτε εδώ την κατάσταση υποψηφίων με ιδιαίτερη καλλιτεχνική προδιάθεση για το ακαδημαϊκό έτος 2013 -2014.

Τι θα γίνει με τους μαθητές των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ που φοιτούν σε ειδικότητες που καταργούνται

Δείτε τι αναφέρει non paper του υπουργείου Παιδείας

Οι 13.165 μαθητές που από τη σχολική χρονιά 2012-2013 επέλεξαν Ειδικότητες Επαγγελμάτων, που καταργούνται θα τις ολοκληρώσουν απρόσκοπτα έως να αποφοιτήσουν. Οι μαθητές που το Σεπτέμβριο του 2013 πρέπει να επιλέξουν Ειδικότητες Επαγγελμάτων στις ΕΠΑΣ ή Τομείς Επαγγελμάτων στα ΕΠΑΛ θα επιλέξουν μεταξύ των εναπομεινάντων 22 Ειδικοτήτων στις ΕΠΑΣ και 10 Τομέων στα ΕΠΑΛ.

Συγκεκριμένα:

- Στις ΕΠΑΣ:
Το Σεπτέμβριο του 2013 στην Α΄ τάξη ΕΠΑΣ δεν θα παρέχονται οι ειδικότητες που καταργούνται για τους μαθητές, που αποφοίτησαν εφέτος από την Α΄ Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου, δηλαδή: ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ, ΒΟΗΘΩΝ ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ, ΒΟΗΘΩΝ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ, ΒΟΗΘΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ, ΒΟΗΘΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ, ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ.
Το Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις Ειδικότητες των ΕΠΑΣ υπάρχουν μαθητές μόνον στη Β΄ ΕΠΑΣ και είναι συνολικά 5.960, οι οποίοι αδιάλειπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι αυτό το σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές, με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό Νομοσχέδιο που κατατέθηκε.

- Στα ΕΠΑΛ:
Το Σεπτέμβριο του 2013 στην Β΄ τάξη ΕΠΑΛ δεν θα παρέχεται ο Τομέας Υγείας & Πρόνοιας καθώς και ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών – Γραφικών Τεχνών, που καταργούνται για τους μαθητές, που αποφοίτησαν εφέτος από την Α΄ Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου.
Το Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις Ειδικότητες των ΕΠΑΛ υπάρχουν μαθητές μόνον στη Γ΄ ΕΠΑΛ και είναι συνολικά 7.205, οι οποίοι απρόσκοπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι αυτό το σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό Νομοσχέδιο που κατατέθηκε.


Διευκρινήσεις επί της διαδικασίας της Υγειονομικής Εξέτασης και πιστοποίησης της Αγγλικής Γλώσσας υποψηφίων σπουδαστών/σπουδαστριών στις ΑΕΝ ακαδημαϊκού έτους 2013-2014

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Τα Δημόσια Ι.Ε.Κ παραμένουν στο Υπουργείο Παιδείας

«Τα Δημόσια Ι.Ε.Κ. θα παραμείνουν στο Υπουργείο Παιδείας και θα λειτουργήσουν ως περιφερειακές αποκεντρωμένες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης».
Αυτό ανακοίνωσε στην Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση σχετικά με την λειτουργίας των Δ. Ι.Ε.Κ του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστου Μαντά.
Ο υφυπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι επειδή θέλουμε να θωρακίσουμε την τεχνολογική εκπαίδευση, μελετήσαμε τα συστήματα που υπάρχουν σε άλλα κράτη και γι αυτό τα Δ.ΙΕΚ θα παραμείνουν «ως αποκεντρωμένες περιφερειακές υπηρεσίες, όσο το δυνατόν πιο αυτόνομες και αυτοτελείς και πάντα μέσα στο πλαίσιο της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης».
H ρύθμιση αυτή, έχει ενταχθεί ως άρθρο στο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλής.
Ο υφυπουργός, αναφερόμενος στην ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των Δ.Ι.Ε.Κ τόνισε πως «εμείς, ερχόμαστε να ενισχύσουμε και να θωρακίσουμε τα Δ.Ι.Ε.Κ με κάλυψη κενών οργανικών θέσεων από τους εκπαιδευτικούς που θα τεθούν στην κινητικότητα και πλέον θα υπηρετούν μονίμως στα ΙΕΚ… Εμάς, μας ενδιαφέρει, επιτέλους, να μπορέσουμε να θεμελιώσουμε τη δημόσια δωρεάν τεχνική εκπαίδευση σε νέες βάσεις».

Απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ

Καταργούνται ειδικότητες στο νέο Τεχνικό Λύκειο - Έρχεται το Σχέδιο Νόμου

Ο Υπουργός ανακοίνωσε την απόφαση του για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Σχολών τονίζοντας ότι «η απόφασή μας αποδίδει με δικαιοσύνη επαγγελματικά δικαιώματα που θα δώσουν την δυνατότητα εισόδου στην αγορά εργασίας χωρίς στρεβλώσεις, σε ασφαλές εργασιακό και επαγγελματικό πλαίσιο. Πέραν αυτού τόσο το νομοσχέδιο που δρομολογούμε για το νέο Τεχνικό Λύκειο όσο και η εξασφάλιση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους του είναι βήματα σταθερά που αναβαθμίζουν την τεχνική εκπαίδευση. Αναβαθμίζουμε την τεχνική εκπαίδευση στην ανάταση της εθνικής οικονομίας στην μεταμνημονιακή Ελλάδα».

Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος χορηγούνται επαγγελματικά δικαιώματα στους κατόχους τίτλων ΕΠΑ.Λ. των ειδικοτήτων: «Ψυκτικών Εγκαταστάσεων και Κλιματισμού» του Τομέα Μηχανολογίας», «Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων» του Τομέα Ηλεκτρολογίας», «Ηλεκτρονικών Συστημάτων Επικοινωνιών» του Τομέα Ηλεκτρονικής», «Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων» του Τομέα Ηλεκτρονικής», «Σχεδιαστών Δομικών Έργων» του Τομέα Δομικών Έργων», «Υπαλλήλων Διοίκησης Οικονομικών Υπηρεσιών» του Τομέα Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών», «Υπαλλήλων Τουριστικών Επιχειρήσεων» του Τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών», «Πλοιάρχων Ε.Ν.» του Τομέα Ναυτικού Πλοιάρχων», «Μηχανικών Ε.Ν.» του Τομέα Ναυτικού Μηχανικών», «Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών» του Τομέα Μηχανολογίας», «Μηχανικών και Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου».

Επίσης χορηγούνται επαγγελματικά δικαιώματα στους κατόχους τίτλου ΕΠΑ.Σ. των ειδικοτήτων: «Συντήρησης Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης», «Χημικών Εργαστηρίων και Ποιοτικού Ελέγχου Υλικών», «Τεχνιτών Μηχανών και Συστημάτων Αυτοκινήτου», «Τεχνιτών Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου», «Τεχνιτών Ηλεκτρολογικών Εργασιών», «Τεχνιτών Αμαξωμάτων», «Σχεδιαστών Τεχνικών Εφαρμογών με χρήση Η/Υ», «Υπαλλήλων Οικονομικών Καθηκόντων», «Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων», «Υπαλλήλων Διοικητικών Καθηκόντων», «Τεχνιτών Ηλεκτρονικών Συσκευών Εγκαταστάσεων και Υπολογιστικών Μονάδων».

Αλλά και σε ειδικότητες που υπάρχουν απόφοιτοι αλλά δεν θα υπάρχουν στο νέο Τεχνικό Λύκειο, όπως: «Αισθητικής Τέχνης», «Κομμωτικής Τέχνης», «Βοηθών Νοσηλευτών», «Βοηθών Γενικής Νοσηλείας», «Βοηθών Φαρμακείων», «Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων» του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας», «Βοηθών Νοσηλευτών» του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας», «Βοηθών Γενικής Βρεφονηπιοκομίας».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε στην ομιλία του στο Σχέδιο Νόμου για το Τεχνικό Λύκειο, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες:
«Πιστεύουμε ότι η δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση πρέπει να προσβλέπει στο συνδυασμό της γενικής παιδείας με την τεχνική επαγγελματική γνώση και αυτή με την σειρά της να εκπληρώνει τον ρόλο της στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.
Γι αυτό σχεδιάζουμε ένα Τεχνικό Λύκειο που θα μεταδίδει τις απαιτούμενες τεχνικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες, παράλληλα με την καθολική εφαρμογή του θεσμού της μαθητείας, και τη σύνδεση με την αγορά εργασίας, χωρίς στρεβλώσεις και επικαλύψεις με ανώτερες βαθμίδες τυπικής εκπαίδευσης ή μη τυπικής κατάρτισης».

Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

10 μέρες προθεσμία ακόμα για αιτήσεις Ελλαδιτών Υποψηφίων στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου για το Ακαδημαϊκό Έτος 2013-14

Έχουν ξεκινήσει οι αιτήσεις

Το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου ενημερώνουν όλους τους ενδιαφερόμενους Ελλαδίτες φοιτητές και φοιτήτριες ότι θα πρέπει να συμπληρώσουν και να αποστείλουν την αίτηση εισδοχής μαζί με το βαθμό πρόσβασης τους με συστημένο ταχυδρομείο από την 1η Ιουλίου 2013 μέχρι τις 19 Ιουλίου 2013 (με σφραγίδα ταχυδρομείου μέχρι και 19 Ιουλίου 2013) στη διεύθυνση: Πανεπιστήμιο Κύπρου, Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας, Λεωφόρος Πανεπιστημίου 1, Πανεπιστημιούπολη, 1678, Τ.Θ. 20537 Λευκωσία, Κύπρος, αναγράφοντας στο φάκελο την ένδειξη «Αίτηση Ελλαδιτών Υποψηφίων για εισδοχή 2013».

Δείτε εδώ πληροφορίες σχετικά με τις σπουδές στα συγκεκριμένα κυπριακά ανώτατα ιδρύματα καθώς και διαδικασία αίτησης με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και το μηχανογραφικό δελτίο.

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Οι μετεγγραφές κριτήριο(;) για τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου

Οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής σε αντίστοιχο τμήμα άλλης πόλης από αυτή που θα εισαχθούν τέλος Αυγούστου, με την ανακοίνωση των Βάσεων 2013.

Η μόνη δυνατότητα που παρέχεται σε κάποιους υποψήφιους που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια είναι να ενταχθούν στις ειδικές κατηγορίες των τριτέκνων, των πολυτέκνων και των κοινωνικών κριτηρίων. Αυτό όμως τους επιτρέπει για κάθε σχολή που θα επιλέξουν στο Μηχανογραφικό τους δελτίο να κριθούν δύο φορές, μία για τη γενική σειρά και μία για την ειδική κατηγορία που έχουν χαρακτηριστεί βάσει των δικαιολογητικών που προσκόμισαν στα σχολεία τους. 

Παρατηρώντας όμως τις εξελίξεις, παρότι και πέρσι ίσχυαν τα ίδια, τελικά το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε (λόγω ιδιαίτερων οικονομικών συνθηκών) οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012 να μπορούν να αιτηθούν μετεγγραφή για αντίστοιχο τμήμα άλλη πόλης. Μάλιστα τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν πριν από λίγες μέρες και οι εγκεκριμένοι φοιτητές θα συνεχίσουν τις σπουδές τους στα νέα τμήματα από το νέο ακαδημαϊκό έτος. Επιπλέον, ο υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος προ ενός μηνός περίπου, ανακοίνωσε ότι το μέτρο των μετεγγραφών θα επεκταθεί και στους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2011.

Έχοντας αυτά κατά νου, οι φετινοί υποψήφιοι, που αυτές τις μέρες συμπληρώνουν το Μηχανογραφικό Δελτίο, ας έχουν στην πίσω όψη του μυαλού τους μια ενδεχόμενη απόφαση μετεγγραφών και φέτος. Γι΄ αυτό μπορείτε να δείτε εδώ μια εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας που δείχνει αντιστοιχίες σχολών - τμημάτων.  

Επισημαίνεται και πάλι ότι δεν ισχύουν μετεγγραφές φοιτητών για φέτος.

Αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στο πληροφοριακό σύστημα για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων περί των αποτελεσμάτων της διαδικασίας μεταφοράς θέσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Αποτελέσματα μετεγγραφών φοιτητών 2013

Ανακοινώνεται ότι οι αιτούντες μεταφορά θέσης εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προκειμένου να ενημερωθούν για το αποτέλεσμα της αίτησής τους και ύστερα από αναφορές μεγάλου αριθμού υποψηφίων για την απώλεια των προσωπικών κωδικών ασφαλείας που είχαν δημιουργήσει μέσω των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καλούνται να ακολουθήσουν την εξής διαδικασία:

Να εισέλθουν στην ιστοσελίδα http://solon.minedu.gov.gr του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό πανελλαδικών εξετάσεων και τα τέσσερα (4) αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων με ελληνικούς ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ χαρακτήρες με τη σειρά: ΕΠΩΝΥΜΟ, ΟΝΟΜΑ, ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ, ΜΗΤΡΩΝΥΜΟ.

Στατιστικά Στοιχεία για τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται τα στατιστικά στοιχεία για τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2013. Φέτος, τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν στα ειδικά μαθήματα ανέρχονται σε 19002, ενώ το 2012 ήταν 20258 (μείωση κατά 1256 γραπτά).

Σχετικά με τις κατανομές των βαθμολογιών ανά Ειδικό Μάθημα, παρατηρούμε ότι:

• Στο Ελεύθερο σχέδιο αυξήθηκε φέτος το ποσοστό των υποψηφίων που πέτυχαν από 15 και πάνω (42,18% το 2013 από 37,71% το 2012).
• Αντίθετα, στο Γραμμικό σχέδιο μειώθηκαν οι υποψήφιοι που πέτυχαν από 15 και πάνω, φθάνοντας το 43,59% το 2013 από 52,84% που ήταν το 2012.
• Στα Αγγλικά αυξήθηκε αισθητά φέτος το ποσοστό όσων πέτυχαν από 15 έως 20 σε 31,04% σε σχέση με 10,44% που ήταν πέρυσι.
• Στα Γαλλικά μειώθηκε το ποσοστό όσων πέτυχαν από 15 έως 20 για το 2013 (10,55%) ενώ για το 2012 ήταν 14,23%.
• Στα Γερμανικά έχουμε αύξηση του ποσοστού στην ίδια κλιμάκωση (15 -20), δηλαδή 34,01% για το 2013 από 25,38% για το 2012.
• Στα Ιταλικά παρατηρείται φέτος μικρή μείωση των αντίστοιχων ποσοστών: 61,01% για το 2013 από 64,59% για το 2012, στην κλίμακα 15-20.
• Στα Ισπανικά σημειώνεται πτώση ποσοστού σε 54,48% για το 2013 από 66,66% για το 2012 στην ίδια κλίμακα.
• Στην Αρμονία σημειώνεται σημαντική αύξηση ποσοστού σε 21,30% για το 2013 από 9,02% για το 2012 στην κλίμακα 15-20.
• Τέλος, στον Έλεγχο Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων σημειώνεται επίσης μικρή άνοδος ποσοστού σε 29,38% για το 2013 από 28,11% για το 2012, στην ίδια κλίμακα.

Για τον πίνακα με τα στατιστικά πατήστε εδώ.