Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

Θα καθυστερήσει η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων για τις μετεγγραφές φοιτητών - Προσπαθεί να κερδίσει χρόνο το υπουργείο Παιδείας

Σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό STAR και στη δημοσιογράφο κ. Πόπη Τσαπανίδου ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος απάντησε σε ερώτηση για τις μετεγγραφές φοιτητών αναφέροντας τα εξής: 

«Ξεπερνούν κάθε προηγούμενο τα αιτήματα για μετεγγραφές. Ο νόμος της 4ης Μαΐου είναι ένας νόμος που ακούμπησε στην ανάγκη αντιμετώπισης της φτώχειας, της αδυναμίας των γονιών να έχουν δύο και τρία σπίτια, ή και τέσσερα ταυτοχρόνως και υπό την έννοια αυτή, δόθηκε όχι η δυνατότητα μετεγγραφής, δικαίωμα μετεγγραφής σε όλους.

Οι υπολογισμοί μας βασίζονται και σε κάποια στατιστικά που μας δίνουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Εγώ επικαλούμαι μια στατιστική που μου έδωσε ο πρώην Πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου της Θράκης, ο κ. Ρέμελης. Εκτιμήσεις και στατιστικές μας δίνουν μεγάλο αριθμό. Περιμένουμε μεγάλο αριθμό και είπαμε τώρα που γίνονται οι εγγραφές και θα γίνονται μέχρι τις 26 του μηνός, κάθε εγγραφόμενος φοιτητής να λέει αν προτίθεται να ασκήσει το δικαίωμά του περί μετεγγραφής.

Και οι πρώτες εικόνες που έχουμε, επαληθεύουν εκτιμήσεις για μεγάλο αριθμό, αλλά χθες το βράδυ αργά εδώ στο υπουργείο με τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα τον κ. Κυριαζή, ψύχραιμα είπαμε ότι δεν θα εκδώσουμε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις την Παρασκευή ή την Δευτέρα, όπως υπολογίζαμε. Θα πάρουμε λίγες μέρες ακόμη, θα κερδίσουμε λίγο χρόνο, θα εκδώσουμε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις την άλλη εβδομάδα, προς το τέλος, αφού έχουμε δει όλες τις εγγραφές και πόσες από αυτές συνοδεύονται με δήλωση ότι θα ζητηθεί μετεγγραφή. Αυτό μας δημιουργεί τη δυνατότητα να πάρουμε σωστότερες αποφάσεις.

Δεν τίθεται θέμα μη εφαρμογής του νόμου. Ο νόμος ορίζει ρητά ότι δικαιούνται μεν μετεγγραφής σχεδόν όλοι, όμως όλοι εκείνοι που πέτυχαν το 2014, που έδωσαν εξετάσεις και πέτυχαν το 2014. Άρα όχι εκείνοι που πέτυχαν το 2013 και μετέφεραν το δικαίωμά τους να ενταχθούν.

Δεν λέει ο νόμος πού δικαιούσαι να πας. Σαν να δίνει μετεγγραφή με κριτήριο το κέφι του καθενός. Δηλαδή λέει ότι εγώ μένω μεν στη Λάρισα, στην Πάτρα, δεν θέλω να μετεγγραφώ στην Πάτρα ή στη Λάρισα που είναι οι γονείς μου ή που σπουδάζει ο άλλος μου ο αδελφός, αλλά πάω στην Αθήνα για να περνάω καλύτερα. Μπήκα στην Ηγουμενίτσα -δεν το λέω τυχαία- και δεν θέλω στην Ηγουμενίτσα, εμένα μου αρέσει στη Θεσσαλονίκη. Αυτό δεν ήταν στην επιθυμία του νομοθέτη. Ο σκοπός του νομοθέτη δεν ήταν αυτός.

Επίσης αν ο φοιτητής ή οι γονείς του είναι ανάπηροι, εγώ προσέθεσα, όπως πιστοποιεί το ΚΕΠΑ που κάνει αυστηρές πιστοποιήσεις, γιατί είχαμε το φαινόμενο να πιστοποιούν γιατροί έτσι με φιλία τους, με την καλή τους διάθεση. Αυτές είναι οι έντιμες λύσεις. Οι λύσεις που προκύπτουν από λογικούς συνειρμούς. Η φτώχεια είναι που μας ενδιαφέρει, όχι το κέφι του κάθε φοιτητή.

Σε ό,τι αφορά τα θεωρητικά μαθήματα υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να αντιμετωπιστεί το θέμα. Σε ό,τι αφορά τα τμήματα που έχουν εργαστήρια ή φροντιστήρια, πρακτικές ασκήσεις δηλαδή, το πρόβλημα εμφανίζει αξεπέραστες διαστάσεις. Από όσα είπαμε χθες το βράδυ με τους Πρυτάνεις και τους προέδρους των ΤΕΙ, κρατάω μια φράση που είπε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών που θα έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα, όλοι αυτό θέλουν. Αυτό και το Μετσόβιο. Παρ’ όλα αυτά ο κ. Φορτσάκης και προς τιμήν του και ο κ. Γκόλιας, αλλά και ο κ. Μίτκας από το ΑΠΘ, περισσότερο οι δυο πρώτοι των Αθηνών είπαν ότι εμείς θα εφαρμόσουμε το νόμο. Καταγράφουμε τις δυσκολίες, θα εφαρμόσουμε το νόμο. Θα βρούμε τρόπους να ξεπεράσουμε τα προβλήματα. Όπως λ.χ. είπε ο κ. Φορτσάκης έγινε η επέκταση του έτους πέρσι για δυο μήνες το καλοκαίρι, θα γίνει και φέτος. Θα τα λύσουμε. Αρκεί να είναι μόνο για φέτος.

Για την ανησυχία που εκφράζεται ότι μπορεί να χαθεί εξάμηνο λόγω των μετεγγραφών: Όχι, δε θα χαθεί κανένα εξάμηνο και να μη φωνάζουν. Εδώ ο Νομοθέτης έδωσε δικαίωμα μετεγγραφής. Ο μεγάλος αριθμός προϋποθέτει και διοικητικές διευθετήσεις, τα πανεπιστήμια δεν είναι μηχανισμοί αυτόματοι που εξυπηρετούν ένα εκατομμύριο το καθένα πολίτες που κάτι τους ζητούν, έχουν κι αυτά διοικητικά προβλήματα, οι πρόσφατες αξιολογήσεις κατέδειξαν έλλειψη διοικητικού προσωπικού σε όλα και στην υπουργική απόφαση που θα πάρουμε, σας είπα αντί γι΄ αυτή την Παρασκευή την άλλη Παρασκευή ή τη μεθεπόμενη Δευτέρα θα λέμε και τις ημερομηνίες.

Το θέμα βέβαια δεν είναι η διάθεση η δική μας να δώσουμε γρήγορες ημερομηνίες, είναι τα τμήματα που εκδίδουν τις διαπιστωτικές πράξεις, πότε θα μπορέσουν να τις εκδώσουν, αν είναι ο αριθμός τόσο μεγάλος όσο εκτιμούμε. Μιλάμε για ένα νόμο που ψηφίστηκε το Μάιο και ισχύει για τις εξετάσεις του Ιουνίου, δεν ισχύει για τις εξετάσεις του περσινού Ιουνίου ή του προπέρσινου Ιουνίου, ισχύει για τώρα. Και μάλιστα είναι τόσο ευρύς, που στην επόμενη εκπομπή σας που θα με καλέσετε μετά από δυο εβδομάδες δε θα συζητάμε αυτό, ποιος πρέπει και ποιος δεν πρέπει βάσει του νόμου να μπει, θα συζητάμε που θα τους βάλουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Θα έχουμε περιπτώσεις όπου θα δείτε τμήματα να λένε "δεν τους δεχόμαστε". Αυτά μου λέγανε χθες το βράδυ οι Πρυτάνεις και οι Πρόεδροι των ΤΕΙ ότι "θα παλέψουμε να τον εφαρμόσουμε, αλλά αν γίνει καμιά καταιγίδα και δεν μπορούμε να σηκώσουμε πάνω από έναν συγκεκριμένο αριθμό φοιτητών, που θα τους βάλουμε";

Λοιπόν να μην κοιτάμε μόνο ποιος δικαιούται, να κοιτάμε κι από την άλλη πλευρά. Η βασική μας υποχρέωση είναι να αντιμετωπίσουμε τη φτώχεια, δεν το συζητάω, αλλά κι από την άλλη πλευρά μπορεί ένα πανεπιστήμιο; Έστω το Πολυτεχνείο εδώ, τι θα γίνει αν αντί για 200 φοιτητές λόγου χάρη που επιπλέον μπορεί να αντέξει ένα τμήμα, του πάνε 1000; Τι θα γίνει;


7 σχόλια:

  1. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΜΕΓΑ ΛΟΣ ΑΡΗΘΜΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΗΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ Η ΔΕ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μόνον στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά.

    Δεν είναι δυνατόν να βγάλει συμπέρασμα κανείς από τα καθημερινά ''κικιρίκου'' του υπουργού.

    Αυτή η αδράνεια κοστίζει οικονομικά και ηθικά στους γονείς, οι οποίοι πραγματικά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις διαμονής του παιδιού τους σε διαφορετικό περιβάλον του τόπου οικογενειακής κατοικίας.

    Τα πράγματα ήταν τόσο απλά και γίνονται συνεχώς δυσκολότερα.

    Ας βγαίναν οδηγίες περί δυσχέρειας εφαρμογής του νόμου, πριν την κατάθεση των μηχανογραφικών, δεν έγινε όμως, γιατί; Σιωπούσαν οι Πρυτάνεις ή δεν αναζητούσαμε τα στατιστικά στοιχεία που υπαγορεύουν κύματα μετεγγραφών.

    Σήμερα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα, εάν δεν υπήρχε η παροχολογία του επίμαχου νόμου, γιατί τα παιδιά θα επέλεγαν σχολές στον τόπο κατοικίας των με βάση τα μόρια που συγκέντρωσαν.

    Το ένα λάθος διαδέχεται το άλλο, μάλλον σκόπιμα γιατί ακόμη και τα στοιχεία του αριθμού αιτούντων μετεγγραφών αναζητήθηκαν τελευταία, ενώ θα μπορούσαν να τα είχαν κατά την κατάθεση των μηχανογραφικών.

    Όμως η πρόθεση τους είναι άλλη η οποία θα την αναζητήσει κανείς στα μνημόνια, εάν η συγκέντρωση των πανεπιστημίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ή ακόμη και σε μία τρίτη πόλη, είναι προαπαιτούμενο.

    Το μόνο που μπορούμε να ευχηθούμε σ´ αυτήν την εποχή είναι ''ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ'' !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όποιος φοιτητής ενδιαφέρεται για αμοιβαία μεταγραφή από το τμήμα νομικής του ΑΠΘ στο αντίστοιχο τμήμα του ΔΠΘ ας επικοινωνήσει στο:2594022622 και 6971724845. Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ειμαι στο τμημα πολιτικων επιστημων του ΔΠΘ και θα ηθελα να παω στο αντιστοιχο τμημα του ΑΠΘ ..αν καποιος ενδιαφερεται για αμοιβαια μεταγραφη ας επικοινωνησει στο: 6986605254

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ειμαι στο τμημα πολιτικων μηχανικων πατρας και θα ηθελα αμοιβαια μεταγραφη στην ξανθη η στην θεσσαλονικη τηλ 6987405706

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ειμαι στο τμημα φιλολογιας Ιωαννινων και ενδιαφερομαι για μεταγραφη στο αντιστοιχο τμημα της Πατρας!αν καποιος ενδιαφερεται ας επικοινωνησει στο 6979201947

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ειμαι στο τμημα χημειας της πατρας και ενδιαφερομαι για μεταγραφη στον τμημα χημειας του απθ οποιος ενδιαφερεται ας επικοινωνησει στο 6989616088

    ΑπάντησηΔιαγραφή