Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Ο Γαβρόγλου για επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΤΕΙ

Πατώντας πάνω στην εικόνα δείτε την απάντηση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΔΗΜ.ΑΡ. Βασιλείου Κεγκέρογλου σχετικά με «την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων ΤΕΙ».




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πανελλαδικές 2017 - Διευκρίνιση σχετικά με την ύλη εξεταζόμενου μαθήματος

Αποτέλεσμα εικόνας για Πανελλαδικές 2017 - Διευκρίνιση σχετικά με την ύλη του εξεταζόμενου μαθήματοςΔιευκρίνιση σχετικά με την ύλη του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος «Δενδροκομία» της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2016-2017

Σε απάντηση ερωτημάτων που έχουν υποβληθεί στη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και αφορούν στην ύλη του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος «ΔΕΝΔΡΟΚΟΜΙΑ» της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. της ειδικότητας Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής του Τομέα Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, και σύμφωνα με την σχετική εισήγηση της κ. Σ. Κουταλίδη, αρμόδιας Συμβούλου Γ΄ του Ι.Ε.Π. για θέματα του Τομέα Γεωπονίας (έγγραφο ΙΕΠ με αρ. πρωτ. 1539/09.03.2017), σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα: 

«..Επισημαίνεται ότι, από το 8ο κεφάλαιο με τίτλο «Κλάδεμα των Οπωροφόρων Δέντρων» και συγκεκριμένα όσον αφορά στην ενότητα 8.4 : «Κλάδεμα διαμόρφωσης του σχήματος», εντός εξεταστέας ύλης είναι μόνο το εισαγωγικό κείμενο της ενότητας και συγκεκριμένα η παράγραφος από «Η απόφαση για την επιλογή ….. ικανότητες του καλλιεργητή». Δεν εντάσσονται στην εξεταστέα ύλη του μαθήματος οι υποενότητες 8.4.1, 8.4.2.,8.4.3.

Αντιστοίχως και προς αποφυγή παρερμηνειών, επισημαίνεται ότι για το 5ο κεφάλαιο «Καλλιέργεια του Εδάφους Δενδροκομείου» και όσον αφορά στη ενότητα 5.2 «Συστήματα καλλιέργειας εδάφους Δενδροκομείου», εντός εξεταστέας ύλης είναι μόνο το εισαγωγικό κείμενο της ενότητας και συγκεκριμένα η παράγραφος από «Υπάρχουν τα παρακάτω … του χλοοτάπητα». Δεν εντάσσονται στην εξεταστέα ύλη του μαθήματος οι υποενότητες 5.2.1, 5.2.2, 5.2.3, 5.2.4.»

Πατήστε εδώ για να δείτε το σχετικό έγγραφο.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Οι οικονομικές σπουδές στην Ελλάδα

Στη χώρα μας οι οικονομικές σπουδές έχουν αναπτυχθεί σημαντικά και συνεχίζουν να αναπτύσσονται. 

Οι σχολές που σχετίζονται με τις οικονομικές σπουδές εντάσσονται στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο του Μηχανογραφικού Δελτίου

Στα τμήματα του 5ου επιστημονικού πεδίου έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής επιλέγοντας να εξεταστούν πανελλαδικά ως 4ο μάθημα τις «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας». (Τα τρία άλλα μαθήματα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα, τα Μαθηματικά & η ΑΕΠΠ).

Οι οικονομικές σπουδές οι οποίες περιλαμβάνονται στα προγράμματα των Ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων είναι:

Τμήματα Οικονομικών Επιστημών

Ασχολούνται κατά κύριο λόγο με τη θεωρία της Οικονομικής επιστήμης και με τη μελέτη προβλημάτων που αφορούν στο σύνολο της οικονομίας (μακροοικονομία, οικονομική πολιτική, Νομισματική κ.α.).

Στην Ελλάδα λειτουργούν 11 τμήματα:
312 - Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ (Αθήνα)
317 - Οικονομικών Επιστημών Π.ΜΑΚ (Θεσσαλονίκη)
315 - Οικονομικής Επιστήμης Πειραιάς
309 - Οικονομικών Επιστημών Αθήνα (ΕΚΠΑ)
311 - Οικονομικών Επιστημών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη)
319 - Οικονομικών Επιστημών Πάτρα
350 - Οικονομικών Επιστημών Θεσσαλίας (Βόλος)
345 - Οικονομικών Επιστημών Ιωαννίνων
97 - Οικονομικών Επιστημών (Κομοτηνή)
321 - Οικονομικών Επιστημών Κρήτης (Ρέθυμνο)
361 - Οικονομικών Επιστημών (Τρίπολη)

Τμήματα Οργάνωσης και Διοίκησης επιχειρήσεων

Το αντικείμενο των σπουδών τους αναφέρεται στη δομή και τη διάρθρωση των επιχειρήσεων, σε όλο το φάσμα των τομέων τους όπως λογιστήριο, πωλήσεις, στο Marketing, χρηματοπιστωτικά, logistics, παραγωγή και τη διοίκησή τους.

Στην Ελλάδα λειτουργούν 5 τμήματα:
313 - Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΟΠΑ
316 - Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Πειραιά
322 - Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Π.ΜΑΚ (Θεσσαλονίκη)
352 - Διοίκησης Επιχειρήσεων Πάτρας
320 - Διοίκησης Επιχειρήσεων Αιγαίου (Χίος)

Τμήματα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής

Ασχολούνται με τον τομέα του λογιστηρίου και του χρηματοοικονομικού σχεδιασμού μιας επιχείρησης. Παρέχεται εξειδικευμένη διδασκαλία όλων των τομέων της λογιστικής (κατάρτιση λογιστικών καταστάσεων, ανάλυση λογιστικών καταστάσεων, προϋπολογισμός, κοστολόγηση, διοικητική λογιστική, φορολογία) καθώς και της χρηματοοικονομικής (θεωρία χαρτοφυλακίου, λειτουργία χρηματιστηρίου, παράγωγα χρηματιστηριακά προϊόντα, τραπεζική κ.α.)

Στην Ελλάδα λειτουργούν 2 τμήματα:
347 - Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Αθήνα) ΟΠΑ
337 - Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Θεσσαλονίκη) ΠΑΜΑΚ

Τμήματα Marketing

Το Marketing, ως κλάδος της διοίκησης των επιχειρήσεων μελετά και αναπτύσσει επιστημονικές μεθόδους, που βοηθούν τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να προσαρμόζουν τη δραστηριότητά τους στις ανάγκες των πελατών τους. Μέσω της επικοινωνίας μεταδίδονται μηνύματα που έχουν στόχο να δημιουργήσουν θετική εικόνα για τα προϊόντα και τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων και να βελτιώσουν τη λειτουργία τους. Τμήματα Marketing προάγουν τη γνώση στους τομείς τοποθέτησης προϊόντος, επικοινωνίας, πωλήσεων, διοίκησης δικτύων διανομής, εξαγωγών, διαφήμισης, έρευνας αγοράς, διοίκησης παραγωγής, διοίκησης εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics) σχεδιασμού και ανάλυσης διαδικασιών, διοίκησης της ποιότητας, προβλέψεων ζήτησης, προγραμματισμού παραγωγής και διαχείρισης αποθεμάτων.

Τμήματα διοίκησης και τεχνολογίας

Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη στελεχών διοίκησης και παραγωγής για επιχειρήσεις με έντονο τεχνολογικό προσανατολισμό (ψηφιακές και τηλεπικοινωνιακές τεχνολογίες). Επιπλέον στοχεύει στην αναδιοργάνωση των επιχειρήσεων ώστε να παράγουν νέα ή καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες εκμεταλλευόμενες τις εξελίξεις στην τεχνολογία.

Τμήματα Ναυτιλιακών σπουδών

Συνδυάζουν τη διοίκηση και οργάνωση επιχειρήσεων με τη ναυτιλία, τις μεταφορές και το διεθνές εμπόριο. Οι μεταφορές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παραγωγικής διαδικασίας. Μ’ αυτές εξασφαλίζονται οι απαραίτητες πρώτες ύλες για την παραγωγή, αλλά και η έγκαιρη παρουσία των τελικών προϊόντων στις αγορές. Οι μεταφορές αποτελούν καθοριστικής σημασίας παράγοντα για τη λειτουργία της οικονομίας μιας χώρας. Η ναυτιλία αποτελεί διεκπεραιωτή σημαντικού όγκου του διεθνούς εμπορίου και σχεδόν μοναδικό μεταφορέα του εμπορίου μεγάλου αριθμού προϊόντων και πρώτων υλών.

Τμήματα διεθνών και Ευρωπαϊκών οικονομικών σπουδών

Αντικείμενο σπουδών είναι τα διεθνή και ευρωπαϊκά οικονομικά, η πολιτική επιστήμη, οι διεθνείς σχέσεις, η εξωτερική πολιτική και διπλωματία, η πολιτική θεωρία, οι συγκριτικοί πολιτικοί θεσμοί, το διεθνές δίκαιο, οι θεσμοί των ευρωπαϊκών κοινοτήτων, της ευρωπαϊκής ένωσης και των διεθνών οργανισμών.

Τμήματα Αγροτικής οικονομίας και Ανάπτυξης

Τα τμήματα Αγροτικής οικονομίας και Ανάπτυξης ασχολούνται με την έρευνα και την επίλυση προβλημάτων που συνδέονται με την οικονομική, κοινωνική, πολιτική και περιβαλλοντική διάσταση της βιώσιμης ανάπτυξης της υπαίθρου, τη βελτίωση, την προστασία και διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος και τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Επίσης ασχολούνται με τη διοίκηση και τη λειτουργία των επιχειρήσεων του πρωτογενούς τομέα παραγωγής της οικονομίας, τη διαχείριση αγροτικών εκμεταλλεύσεων, την πώληση και διάθεση των αγροτικών προϊόντων, τη διοίκηση και διαχείριση μεταποιητικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων τροφίμων.

Στην Ελλάδα λειτουργούν 4 τμήματα:
355 - Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Πειραιά (1&5 ΕΠ)
179 - Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Παντείου (1&5 ΕΠ)
150 - Διεθνών και Ευρωπ. Οικον. Σπουδών ΟΠΑ (5 ΕΠ)
161 - Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικ. και Πολ. Σπουδών (ΠΑΜΑΚ) (5 ΕΠ)

Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής επιστήμης

Σκοπός των τμημάτων Στατιστικής και Ασφαλιστικής επιστήμης είναι η θεωρητική εκπαίδευση και η πρακτική κατάρτιση των φοιτητών στα γνωστικά πεδία της Στατιστικής και Ασφαλιστικής επιστήμης. Με βάση το πρόγραμμα σπουδών οι φοιτητές του τμήματος έχουν τη δυνατότητα απόκτησης ειδικότητας σε στατιστικά ή ασφαλιστικά θέματα με παράλληλη απόκτηση σχετικών γνώσεων εφαρμοσμένης πληροφορικής. Το πρόγραμμα σπουδών απευθύνεται στους φοιτητές που επιθυμούν να εξελιχθούν σε στελέχη ιδιωτικών και δημοσίων επιχειρήσεων, ασφαλιστικών οργανισμών και ερευνητικών κέντρων.

Στην Ελλάδα λειτουργεί 1 τμήμα:
318 - Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης Πειραιά

Τμήματα περιφερειακής ανάπτυξης

Τα τμήματα περιφερειακής ανάπτυξης αποσκοπούν στην ευρεία και σε βάθος κατάρτιση στην οικονομική επιστήμη με παράλληλη εξειδίκευση στο πεδίο της περιφερειακής επιστήμης. Σε αυτό ενσωματώνονται οι πιο σύγχρονες αντιλήψεις για την οικονομική ανάπτυξη των Περιφερειών ως ένα αναπόσπαστο μέρος των οικονομιών και κοινωνιών με ευρύτερες οικονομικές, πολιτικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις.

Τμήμα οργάνωσης και διαχείρισης αθλητισμού

Τα τμήματα οργάνωσης και διαχείρισης αθλητισμού έχουν στόχο να συνδυάσουν σπουδές στους χώρους του αθλητισμού, της οικονομίας και της διοίκησης με έμφαση στο διοίκηση και διαχείριση αθλητικών φορέων. Συγκεκριμένα, παρέχεται στους φοιτητές κατάλληλη εκπαίδευση στους τομείς της οικονομικής διαχείρισης και διοίκησης αθλητικών φορέων, υπηρεσιών ιδιωτικών επιχειρήσεων, εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, τοπικής αυτοδιοίκησης, τουρισμού και ψυχαγωγίας, υγείας, μη κερδοσκοπικών και μη κυβερνητικών οργανισμών.

Τμήμα οικιακής οικονομίας και οικολογίας.

Έχει βασικό σκοπό τη δημιουργία επιστημόνων ικανών να ασχοληθούν με θέματα που σχετίζονται με την κατοικία, την οικιστική διαχείριση μεμονομένα αλλά και στο σύνολο των κοινωνιών, τη διατροφή και γενικότερα τον άνθρωπό και το οικιακό και οικιστικό του περιβάλλον, συμβάλλοντας έτσι στην προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και τη βελτίωση της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης του τόπου.

Τμήματα Τουριστικών Σπουδών [ Νέα ]

Τουριστικών Σπουδών (Πειραιάς) - Παν. Πειραιά
Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού (Χίος) - Παν. Αιγαίου




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Απάντηση Κώστα Γαβρόγλου στη Βουλή για τη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ - Βίντεο

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση (δείτε εδώ) της Βουλευτού Αττικής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑ.ΣΟ.Κ. - ΔΗΜ.ΑΡ. Παρασκευής (Εύης) Χριστοφιλοπούλου είπε: 

Θέλω να ευχαριστήσω την κυρία Χριστοφιλοπούλου που μου δίνει την ευκαιρία να ξαναβάλουμε στο τραπέζι το ρόλο των Εισαγωγικών Εξετάσεων. Έχουμε πει επανειλημμένως ότι πρόκειται για αδιάβλητες μεν αλλά χωρίς παιδαγωγικό χαρακτήρα. Εξαντλούν τα νέα παιδιά και πάρα πολλές φορές, ειδικά στις θεωρητικές επιστήμες ο αποκλειστικός στόχος είναι το πώς μπορεί κανείς να απομνημονεύσει, λέξη προς λέξη μάλιστα, κείμενα.

Τώρα, στο κείμενο της κυρίας Χριστοφιλοπούλου, παρατηρείται και μία περίεργη αντίφαση γιατί κατηγορεί την Κυβέρνηση ότι μειώνουμε στα κεντρικά Πανεπιστήμια τον αριθμό των ατόμων και ότι αυτό είναι ενάντια στην αξιοκρατία επειδή, υποστηρίζει το κείμενο, λόγω μεταγραφών θα φέρουν πολύ κόσμο στα κεντρικά Πανεπιστήμια. Από κει και πέρα από πότε η μείωση στα κεντρικά Πανεπιστήμια είναι ενάντια στην αξιοκρατία δεν το καταλαβαίνω, και βεβαίως με τις μεταγραφές υπάρχει ένα πρόβλημα - έχουμε πει δημόσια - ότι θα πρέπει να το επανεξετάσουμε και εδώ είναι ένα πεδίο δόξης λαμπρόν και τα άλλα Κόμματα να μας φέρουν τις προτάσεις τους.

Ο στόχος μας είναι η κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων και να μπορούν τα παιδιά να μπαίνουν με το Απολυτήριο του Λυκείου και τη βαθμολογία που θα έχουν εκεί όπως γίνεται και σε πολλές χώρες αλλά και που θα επιφέρει μία κανονικότητα, θα ξανακάνει το Λύκειο Λύκειο και βεβαίως θα βγάλει το απίστευτο άγχος που έχουν οι οικογένειες και τα παιδιά.

Τώρα, ως προς τα τυπικά: να είναι σαφές ότι τηρήσαμε απαρέγκλιτα τις νόμιμες διαδικασίες, ο Νόμος λέει ότι μέχρι τις 15 Μαρτίου πρέπει να βγάλουμε αυτήν την απόφαση, την είχαμε εκδώσει μέχρι τις 15 Μαρτίου. Προσπαθήσαμε μια μερική συμμόρφωση με τις αποφάσεις των Σχολών και των Πρυτανικών Αρχών. Δεν μπορεί οι Πρυτανικές Αρχές και τα Τμήματα να τους λέει κάτι και η Πολιτεία να τους βάζει διπλάσιο και πολλές φορές τριπλάσιο αριθμό. Υπάρχουν θέματα υποδομής αλλά πάνω απ΄ όλα υπάρχουν θέματα ποιότητας στην Εκπαίδευση. Δεν ακούσαμε τα Πανεπιστήμια - γιατί και τα Πανεπιστήμια είναι υπερβολικά στο να θέλουν λίγους φοιτητές - προσπαθήσαμε να μπούμε σε μία διαδικασία ορθολογικοποίησης γιατί το βασικό μας κριτήριο δεν είναι ότι θέλουμε πολλούς γιατρούς, είναι ότι θέλουμε καλούς γιατρούς, θέλουμε καλούς Ιστορικούς, θέλουμε καλούς Νομικούς. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μπαίνει λίγος κόσμος. Πρέπει να μπαίνει κόσμος καλά προετοιμασμένος και στη συνέχεια να εκπαιδεύεται ακόμα καλύτερα.

Τώρα, για να μπορέσει να γίνει αυτό πρέπει να υπάρξει μία γενναία απόφαση για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ. Όσο η επαγγελματική εκπαίδευση δεν αποκτά ένα κύρος στην κοινωνία μας όσο δεν υπάρχει μία προοπτική επί της ουσίας, να πιστοποιούνται επαγγέλματα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές κτλ, θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να μειωθεί η πίεση που έχουν τα Πανεπιστήμια.

Και χωρίς να θέλω να είναι προσωπική η αντιπαράθεση, μας κατηγορείτε ότι το κάναμε λίγο πριν τις εξετάσεις και αναστατώσαμε τους φοιτητές, που για να σας είμαι ειλικρινής, καταλαβαίνω το ψυχολογικό θέμα και το σέβομαι αλλά και η Πολιτεία πρέπει να λειτουργήσει μέσα σε Νόμους. Λέει λοιπόν ότι υπουργός αποφασίζει μέχρι τις 15 Μαρτίου να πει ποια θα είναι τα νούμερα. Όταν ήσασταν εσείς υφυπουργός Παιδείας - και δεν είναι πάλι προσωπικό είναι θέμα της πολιτικής ηγεσίας εκείνης της εποχής το 2011 - ανακοινώσατε τον αριθμό των εισακτέων δύο μέρες πριν την αρχή των εξετάσεων, δυο μέρες! Και όχι μόνο ανακοινώσατε αλλά από τους 84.000 τους πήγατε στους 74.000, 10.000 μείωση το ’11. Όχι στη μέση της χρονιάς, δύο μέρες πριν. Και ξέρετε από πού κόψατε; Τμήματα Τουρισμού, παραδείγματος χάρη, υποτίθεται η βαριά μας βιομηχανία, η απόφαση ήταν να μην μπει κανένας στα Τμήματα Τουρισμού. Αν αυτό το θεωρούμε ορθολογικοποίηση, δεν ξέρω τι μπορώ να πω.

Και τελευταίο, πράγματι υπάρχει μία απόφαση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου της Ιατρικής Σχολής. Θέλω να την καταθέσετε στα πρακτικά γιατί θα καταθέσουμε και εμείς στα πρακτικά τις αποφάσεις των άλλων Ιατρικών Σχολών που διαφωνούν κάθετα με την απόφαση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου της Ιατρικής Σχολής. Ως προς το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο θα έχουμε να κάνουμε πολύ σοβαρές ανακοινώσεις στο Υπουργείο μέχρι το τέλος της εβδομάδας γιατί υπάρχουν καταστάσεις που έχουν πια ξεφύγει τον έλεγχο της νομιμότητας.

Απάντηση κ. Γαβρόγλου στη Δευτερολογία της Ε. Χριστοφιλοπούλου

Πραγματικά δεν μπορώ να σας παρακολουθήσω και δεν μπορώ να σας παρακολουθήσω γιατί θίξατε όλα τα ζητήματα από τους αγανακτισμένους που αποκαλέσατε ότι δεν ήτανε δημοκρατικές δυνάμεις, πρωτοφανής ισχυρισμός κατά τη γνώμη μου, το 2011 μέχρι τις Σχολές μεγάλης ζήτησης. Ας σημειώσουμε όμως ορισμένα πράγματα κυρίως ψύχραιμα. Μην σπείρετε πανικό. Δεν υπάρχει ούτε ξεσηκωμός ούτε τίποτα. Υπάρχει μία ορθολογικοποίηση, η Πολιτεία με βάση συγκεκριμένα κριτήρια πήρε ορισμένες αποφάσεις όπως υποψιάζομαι ότι τις πήρατε και σεις όταν μειώσατε κατά 10.000, από 84.000 σε 74.000 δύο μέρες πριν την αρχή των εξετάσεων, πήραμε και εμείς αυτές τις αποφάσεις.

Τώρα, για κάποια συνέντευξη που έδωσα και θέλω να σας υπενθυμίσω ότι δεν τα είπα μόνο σ’ αυτή τη συνέντευξη τα είπα και λίγες μέρες αργότερα και συνεχίζω να πιστεύω το ίδιο πράγμα, ότι ο μικρός αριθμός φοιτητών δεν είναι κριτήριο ακαδημαϊκότητας, αυτό μπορεί να σας το πει οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός. Δεν είναι εκεί το θέμα. Προφανώς δεν είναι και κριτήριο ακαδημαϊκότητας να ξεχειλίζουν τα εργαστήρια και να ξεχειλίζουν τα αμφιθέατρα. Είναι εντελώς προφανές αυτό. Άρα, κανείς δεν θέλει να μειώσει τους φοιτητές. Δεν πρέπει η μάχη για την ποιότητα της εκπαίδευσης να εκφυλιστεί σε μάχη για τον αριθμό αυτών που εκπαιδεύονται. Ένα λοιπόν είναι αυτό.

Το δεύτερο: εμείς φέτος από 43.500 πήγαμε στις 42.500. Είναι μία μείωση 1000 σε όλες τις Σχολές. Όταν έχουμε δε και 11 Τμήματα που είχαν καταργηθεί επί ΑΘΗΝΑΣ και με απόφαση των Προέδρων των ΤΕΙ δεν ξαναπήραμε φοιτητές παρόλο που πήραμε σε 9 άλλα Τμήματα σεβόμενοι πάλι τις αποφάσεις των Προέδρων των ΤΕΙ. Και να πούμε κάτι άλλο, τι θέλετε; Πείτε μας. Να αυξήσουμε τον αριθμό των εισακτέων στις Σχολές της λεγόμενης μεγάλης ζήτησης; Δηλαδή, στα Πολυτεχνεία, στις Νομικές και τις Ιατρικές; Είναι σωστό η Ανώτατη Εκπαίδευση να είναι ανάμεσα στις Σχολές μεγάλης και μικρής ζήτησης; Δίνει αυτό μία ομοιογένεια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση; Ας μην παίζουμε λοιπόν αυτή τη στιγμή με την αγωνία των παιδιών και των οικογενειών τους.

Λέω λοιπόν ότι αυτή τη στιγμή να προχωρήσουμε με αυτόν τον τρόπο, σεβόμενοι κατά ένα μικρό ποσοστό τα Τμήματα. Να μπούμε κατά ένα μικρό ποσοστό - εγώ διαφωνώ με το ότι ο αριθμός των φοιτητών που θα μπαίνουν να είναι στην απόλυτη κυριαρχία των Πανεπιστημίων), θα πρέπει να είναι σε μία συνεννόηση των Πανεπιστημίων με την Πολιτεία και βεβαίως να βρούμε έναν αλγόριθμο. Αλλά αυτά, πρέπει να γίνουν όλα σε ένα πλαίσιο μελέτης και των επαγγελμάτων - θα απαντήσω και στον κύριο Κεγκέρογλου αργότερα για τα θέματα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων), ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που δεν τα ξέρουμε καθόλου - επειδή όμως θίξατε δυο πράγματα που δεν είχατε κανένα λόγο να τα θίξετε, μην νομίζετε ότι δεν θέλω να τα απαντήσω.

Για το θέμα της διαγωγής κοσμίας και κοσμιοτάτης: ελπίζω όταν θα φέρουμε στη Βουλή τη διάταξη για την κατάργηση της διαγωγής, να την ψηφίσετε. Ένα εντελώς αναχρονιστικό μέτρο, ένα μέτρο που χρησιμοποιήθηκε ενάντια και στους αριστερούς αλλά θέλω να σας πω και σε πάρα πολλούς δημιουργικούς πολίτες αυτής της χώρας. 

Και τελευταίο τα θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης, θα ήθελα και εδώ να είστε περισσότερο προσεχτικοί. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο Τμήματα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, το ένα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κι ένα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τα οποία στον τίτλο τους έχουν και τις λέξεις «Ειδική Αγωγή», μάλιστα στο Βόλο είναι και αρκετά διαφοροποιημένος ο τίτλος από ότι στο Πανεπιστήμιο της Μακεδονίας. Αυτά τα άτομα είχαν το δικαίωμα να προτάσσονται στους πίνακες. Οπότε είχε κανείς το εξής πολύ περίεργο φαινόμενο: κάποιος να έχει τελειώσει ένα παραπλήσιο κλάδο, να έχει κάνει Μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή - γιατί όπως ξέρετε, ένας τεράστιος αριθμός των Μεταπτυχιακών και των Διδακτορικών, δεν είναι στο αντικείμενο στο οποίο πήρες πτυχίο, μπορεί να είναι σε ένα ευρύτερο πλαίσιο για ένα πολύ συγκεκριμένο θέμα - είχες λοιπόν, άτομα τα οποία τέλειωσαν παραπλήσιο Τμήμα, έκαναν Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά στην Ειδική Αγωγή και είχαν επαγγελματική εμπειρία και αυτά τα άτομα στον κατάλογο ήταν κάτω από αυτά τα άτομα που είχαν πάρει πτυχίο από αυτά τα δυο Τμήματα. Εμείς δεν το θεωρούμε δίκαιο, παραβιάζεις τις αρχές της Ισονομίας, δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Είπαμε λοιπόν να ενισχύσουμε με μόρια τους συναδέλφους που έχουν πάρει πτυχίο από αυτά τα δυο Τμήματα ώστε να υπάρχει ένα κριτήριο ισονομίας. Και να σας πω και κάτι ακόμα, άδικα έχετε αυτή τη διαμάχη που δημιουργήθηκε αυτή η αίσθηση κι χτες εδώ στη Βουλή, όταν όλοι θα προσληφθούν ως αναπληρωτές, γιατί οι ανάγκες είναι τεράστιες. Πέρυσι κάναμε 10.000 προσλήψεις, φέτος θα κάνουμε τον ίδιο αριθμό, όλοι θα προληφθούν. Ας προληφθούν όμως με κριτήριο ισονομίας, επιτέλους σ’ αυτή τη χώρα.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε τη συζήτηση.


Δείτε στην ανάρτηση που ακολουθεί την απόφαση για τον καθορισμό του αριθμού εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 και πολλές αναρτήσεις με σχόλια, πίνακες, συγκρίσεις μεταξύ των τελευταίων ετών κ.ά. για το συγκεκριμένο θέμα.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ και τις ΠΚΕ για τις Στρατιωτικές, Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές

Αποτέλεσμα εικόνας για πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ και τις ΠΚΕ για τις Στρατιωτικές, Αστυνομικές και Πυροσβεστικές ΣχολέςΟ βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Αριστείδης Φωκάς κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τον προγραμματισμό των πρακτικών δοκιμασιών για τα ΤΕΦΑΑ και των ΠΚΕ για τις Στρατιωτικές, Αστυνομικές και Πυροσβεστικές Σχολές

Όπως σημειώνει ο βουλευτής, η περίοδος που μεσολαβεί μεταξύ της εξέτασης των μαθημάτων και των παραπάνω διαδικασιών είναι ελάχιστη ενώ σε κάποιες περιπτώσεις δεν υφίσταται.

Δείτε εδώ την ερώτηση του βουλευτή.

Δείτε επίσης:








Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Μέσα στην εβδομάδα ανακοινώνεται το πλαίσιο για τη διεξαγωγή των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου - Ποιες δικλείδες θα έχει

Αποτέλεσμα εικόνας για επαναληπτικες πανελληνιες εξετασεις αποφαση προγραμμα βασεις αποτελεσματα αριθμος υποψηφιων βασειςΣύμφωνα με πληροφορίες, το ΥΠΠΕΘ έχει ως στόχο να διασφαλίσει τη μη κατάχρηση του δικαιώματος συμμετοχής στις επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις από υποψήφιους θέτοντας κάποιες δικλείδες όπως: 

- οι επαναληπτικές εξετάσεις θα γίνουν σε όλα τα μαθήματα που αφορούν την Ομάδα Προσανατολισμού και το ένα ή παραπάνω για τα Επιστημονικά Πεδία που έχει θέλει να «ανοίξει» κάποιος. Ο υποψήφιος δεν θα εξετάζεται δηλαδή στο μάθημα που έχασε μόνο αν δηλώσει ασθένεια, αλλά σε όλα εξαρχής.

- θα υπάρξει πρόβλεψη για “βαθμολογικό κατώφλι” ανά τμήμα και σχολή, που θα καθορίζεται από την ανακοινωθείσα βάση εισαγωγής, ώστε να μην εισάγονται σε σχολές υψηλής ζήτησης και βαθμολογίας μαθητές με χαμηλότερες επιδόσεις. 

- οι θέσεις που θα διεκδικούν οι υποψήφιοι των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων θα αντιστοιχούν σε ένα πολύ μικρό ποσοστό επιπλέον του αριθμού των εισακτέων

Το σύνολο της ρύθμισης θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας τις ερχόμενες ημέρες.

Δείτε επίσης:




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Νέο πληροφοριακό υλικό για τα ΕΠΑΛ από το ΥΠΠΕΘ

28 03 17 EPAL LOGOΔείτε στα δύο αρχεία που ακολουθούν πληροφορίες για τα ΕΠΑΛ.

1. Ενημερωτικό ψηφιακό υλικό σε μορφή PDF

2. Ενημερωτικό ψηφιακό υλικό σε μορφή PDF

Επιστολή Μπαξεβανάκη με αφορμή την αποστολή ενημερωτικού ψηφιακού υλικού στα ΕΠΑΛ

Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες των Επαγγελματικών Λυκείων 

Θα ήθελα να μοιραστώ ορισμένες σκέψεις και εκτιμήσεις που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και να αναφερθώ σύντομα στο στρατηγικό μας σχεδιασμό για την αναβάθμισή της.

Σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης είναι απόλυτα αναγκαία η στήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος ως κοινωνικού μέτρου που μπορεί να εγγυηθεί ένα οικονομικά και πολιτισμικά βιώσιμο μέλλον. Γι’ αυτό το σκοπό, καθοριστικό ρόλο παίζουν οι εκπαιδευτικές πολιτικές που ακολουθούνται για την παροχή κατάλληλης εκπαίδευσης που θα ενισχύει τους νέους με γνώσεις και δεξιότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους, αλλά και με τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Οι μεταβαλλόμενες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες επιβάλλουν τη βελτίωση του περιεχομένου των σπουδών, ώστε αυτά να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και να προετοιμάζουν με επάρκεια τους μελλοντικούς πολίτες.

Η επαγγελματική εκπαίδευση δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση των όποιων διαρθρωτικών αλλαγών, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας. Δυστυχώς, όμως, από την ίδρυση των τεχνικών επαγγελματικών σχολών και το μετασχηματισμό τους σε επαγγελματικά λύκεια, παρατηρείται κατά την τελευταία εικοσαετία μια σταδιακή υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, απόρροια αναποτελεσματικών εκπαιδευτικών πολιτικών που οδήγησαν στη συνολική αμφισβήτησή της με αποκορύφωμα την κατάργηση σημαντικών τομέων των ΕΠΑ.Λ., τη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών, τη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού.

Το κατεστημένο αυτό του παρελθόντος επιχειρούμε να αντιστρέψουμε στο Υπουργείο Παιδείας, ανάγοντας την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) σε μια από τις βασικές προτεραιότητες μας, γεγονός που εντάσσεται και στην παγκόσμια ατζέντα για την εκπαίδευση έως το 2030. Με τη θέσπιση διαρθρωτικών αλλαγών, οι οποίες αποτυπώνονται σε ένα ολοκληρωμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο, η ΕΕΚ στην Ελλάδα απαντά στους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, δημιουργεί τις προδιαγραφές για να αποτελεί το επαγγελματικό λύκειο ισότιμη επιλογή των αποφοίτων Γυμνασίου, η οποία οδηγεί σε ποιοτικά αναβαθμισμένα μαθησιακά αποτελέσματα, διευρύνει τις δυνατότητες εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. σε ΤΕΙ και Πανεπιστήμια και παρέχει γνώσεις και δεξιότητες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς εργασίας.

Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, η ΕΕΚ μπορεί να επιτελέσει ένα διττό, επαγγελματικό και κοινωνικό ρόλο, καθιστώντας εφικτή τη δημιουργική συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενθαρρύνοντας τη συλλογική και ατομική βελτίωση τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών σε ένα περιβάλλον συλλογικής, συνεργατικής κουλτούρας και παρέχοντας στους απόφοιτους των επαγγελματικών λυκείων εκπαιδευτικά και επαγγελματικά εφόδια που περιορίζουν τις κοινωνικές ανισότητες, μειώνουν την ανεργία, αυξάνουν τις δυνατότητες απασχόλησης και εξασφαλίζουν εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Πιο συγκεκριμένα, οι θεσμικές αλλαγές που έχουμε προωθήσει βάσει εθνικού στρατηγικού πλαισίου για την ΕΕΚ προβλέπουν την αλλαγή της δομής των ΕΠΑ.Λ. με την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, τη διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. σε Πανεπιστήμια & ΤΕΙ και την εφαρμογή του «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας». Το πρόγραμμα της μαθητείας, που συναντά καθολική αποδοχή από εκπαιδευτικούς και μαθητές και στο οποίο ήδη μετέχουν 1200 απόφοιτοι, αποτελεί ένα εκπαιδευτικό μοντέλο που προετοιμάζει τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. για την ομαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας, τους προσφέρει εργασιακή προοπτική, εργασιακή κουλτούρα και εμπειρία και επιδρά θετικά στη μελλοντική επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη.

Καταλήγοντας, θα ήθελα να επισημάνω τη αναγκαιότητα να ευαισθητοποιηθούμε και να στηρίξουμε όλοι την προσπάθεια αυτή ανάδειξης και αναβάθμισης τόσο των Επαγγελματικών Λυκείων όσο και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με αίσθημα συλλογικής ευθύνης. Ευχαριστώ, επομένως, τον κάθε εκπαιδευτικό, γονιό και μαθητή ξεχωριστά και προσκαλώ όλους να εντείνουν την καθημερινή προσπάθεια να καταστούν τα ΕΠΑ.Λ. από μια επιλογή ανάγκης όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, σε μια συνειδητή επιλογή για τους νέους και να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών/-τριών που επιλέγουν το Επαγγελματικό Λύκειο, ως ένα σχολείο με προοπτική και όραμα.

Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι σε όλες και σε όλους καλή δύναμη στο έργο σας και διαβεβαιώνω ότι όλοι εμείς στο Υπουργείο Παιδείας θα σταθούμε αρωγοί και συμπαραστάτες, με όραμα ένα Επαγγελματικό Λύκειο που αρμόζει στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Μπαξεβανάκης, Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Ρύθμιση για τις μετεγγραφές φοιτητών από την Κύπρο

Αποτέλεσμα εικόνας για μετεγγραφές φοιτητών από την ΚύπροΟ Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου υπέγραψε υπουργική απόφαση για τις μετεγγραφές Κυπρίων φοιτητών.

Αναμένεται η δημοσίευση της συγκεκριμένης  Υ.Α. σε ΦΕΚ. 

Το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει για οποιαδήποτε εξέλιξη.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ναυτιλιακός Οικονομολόγος

201303141052214970Η παγκοσμιοποίηση της διεθνούς οικονομίας και οι απαιτήσεις των διεθνών ρυθμίσεων για τη ναυτιλία αύξησαν τις ανάγκες για παρουσία εξειδικευμένων και πολύπλευρα καταρτισμένων ναυτιλιακών οικονομολόγων.

Ο ναυτιλιακός οικονομολόγος (maritime economist) μελετά και αναλύει τους οικονομικούς και μη παράγοντες που εμπλέκονται και διαμορφώνουν την αγορά της δια θαλάσσης μεταφοράς αγαθών και ανθρώπων. 

Ο ναυτιλιακός οικονομολόγος εξετάζει επίσης τις τεχνικές χρηματοδότησης στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας και προτείνει τρόπους βελτίωσής της.

Ενδεικτικά, ένας ναυτιλιακός οικονομολόγος μπορεί να εξελιχθεί ως:

DPA (Designated Person Ashore - Εξουσιοδοτημένο Πρόσωπο στην Ξηρά)

Υπεύθυνος για τη διασφάλιση της λειτουργίας του πλοίου και για τη δημιουργία συνδέσμου μεταξύ της εταιρείας και πλοίου. Η ευθύνη και η αρμοδιότητα του εξουσιοδοτημένου προσώπου θα πρέπει να περιλαμβάνει την παρακολούθηση των θεμάτων ασφάλειας και πρόληψης της ρύπανσης από τη λειτουργία κάθε πλοίου, να μεριμνά για την εφαρμογή επαρκών πόρων και υποστήριξη στην ξηρά.

Στέλεχος ναυτιλιακών επιχειρήσεων

Συγκεκριμένα ένα Στέλεχος Ναυτιλιακής Εταιρείας ασχολείται με τη μελέτη, την οργάνωση και τη διοίκηση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, των θαλάσσιων μεταφορών και του εμπορίου. Επίσης διαχειρίζεται εξειδικευμένες οικονομικές λειτουργίες των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και τη χρηματοδότηση.

Πράκτορας πλοίων

Ο Πράκτορας Πλοίων αντιπροσωπεύει στο λιμάνι την πλοιοκτήτρια εταιρεία διεκπεραιώνοντας σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές όλες τις γραφειοκρατικές, οικονομικές και λοιπές εκκρεμότητες.

Ναυτιλιακός δικηγόρος - νομικός σύμβουλος

Ο Ναυτιλιακός Δικηγόρος ασχολείται με γνωμοδοτικές υπηρεσίες και προσφυγή στο δικαστήριο για όλες τις πτυχές του ναυτικού δικαίου και δικαίου της θάλασσας και για θέματα διάσωσης, ρυμούλκησης, ατυχημάτων, θαλάσσια ασφάλειας, αποζημιώσεων, διαιτησία, σύνταξη ναυλοσύμφωνων και φορτωτικών κ.α.

Ναυλωτής

Αντίστοιχα ένας Ναυλωτής ασχολείται με την αναζήτηση ναύλων για τα πλοία και τα φορτία από τη διεθνή ναυλαγορά.

Υπεύθυνος λογιστηρίου

Ένας λογιστής σε καθημερινή βάση ασχολείται με όλες τις εμπορικές και οικονομικές πράξεις ενός οργανισμού, μιας επιχείρησης, κρατικής υπηρεσίας ιδιώτη κλπ. Ο λογιστής είναι επίσης υπεύθυνος για: α) Την οργάνωση του λογιστηρίου και την διαμόρφωση του λογιστικού συστήματος β) Την άσκηση εσωτερικού ελέγχου στα οικονομικά της επιχείρησης γ) Την σύνταξη προϋπολογισμών και την άμεση συνεργασία με την διεύθυνση της εταιρείας για την πορεία της οικονομικής της κατάστασης δ) Για την έκδοση και την υπογραφή του ισολογισμού και την καθοδήγηση της εταιρίας σε θέματα οικονομικής πολιτικής.

Τροφοδότης πλοίων

Είναι ο υπάλληλος εταιρείας με αντικείμενο την τροφοδοσία των πλοίων. Φροντίζει να ενημερωθεί σχετικά με τις ανάγκες ενός πλοίου, φτιάχνει τις λίστες με τα υλικά που χρειάζονται, και φροντίζει για την προμήθειά τους και τη γρήγορη παράδοσή τους στο πλοίο.

Υπεύθυνος marketing και επικοινωνίας

Σχεδιάζει τη στρατηγική Marketing και τις τακτικές ενέργειες σύμφωνα με την επιχειρηματική στρατηγική. Αναπτύσσει και υλοποιεί προγράμματα δημιουργίας ή ενίσχυσης της ζήτησης και σχεδιάζει τις ενέργειες προώθησης με γνώμονα τη συνεχή αναβάθμιση της εταιρικής εικόνας. Καλλιεργεί σχέσεις με Μ.Μ.Ε. και προωθεί τη δημοσιότητα, οργανώνει εκδηλώσεις, δημιουργεί έντυπα και ψηφιακά ή οπτικο-ακουστικά υλικά ενώ δημιουργεί και υλοποιεί προγράμματα χορηγιών.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Προσομοιωμένο διαγώνισμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ ΓΕΛ

Αποτέλεσμα εικόνας για Προσομοιωμένο διαγώνισμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ ΓΕΛΔείτε προσομοιωμένο διαγώνισμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ Ημερησίου Γενικού Λυκείου καθώς και τις αναλυτικές-υποδειγματικές λύσεις τους από τον Μαθηματικό Περιηγητή.



Δείτε εδώ περισσότερα θέματα για όλα τα μαθήματα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.