Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Αντώνης Λιάκος - Κριτική στις προτάσεις του ΙΕΠ για το νέο Λύκειο

Αντώνης Λιάκος - Πρόεδρος Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία

Στα πρώτα χρόνια της Επανάστασης των Μπολσεβίκων στη Ρωσία, καταργήθηκαν οι διαφορές πρώτης, δεύτερης και τρίτης θέσης στα τρένα, χωρίς όμως να αλλάξουν τα τρένα. Το αποτέλεσμα ήταν κάποια στιγμή να αρχίσουν να δρομολογούνται για τις νέες ηγετικές ομάδες διαφορετικές αμαξοστοιχίες, γρήγορες και άνετες. Τα παλιά, εξισωτικά και εξισωμένα, αργά τρένα έμειναν για όλους τους υπόλοιπους. Συμπέρασμα; Ο εξισωτισμός είναι διαφορετική πολιτική από τη μείωση των ανισοτήτων, η οποία δεν μπορεί να γίνει χωρίς μια πολιτική εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης.

Η πρόταση του ΙΕΠ για τις αλλαγές στο Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα έλεγε κανείς ότι κινείται στο πνεύμα των προτάσεων του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία (https://chronos.fairead.net/liakos-porismata-2). Ωστόσο, τα επί μέρους ανατρέπουν αυτή τη διαπίστωση και, δυστυχώς, καθιστούν την πρόταση προβληματική. Οι συμβιβασμοί που επιχειρεί το Υπουργείο δεν βελτιώνουν τις μεταρρυθμίσεις. Μειώνουν τη δυναμική τους και αποδιαρθρώνουν τη λογική τους. Ιδιαίτερα οι πιέσεις των συνδικαλιστών και ορισμένων κομματικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, όσες καλές προθέσεις και να τους αποδώσει κανείς, οδηγούν στις ράγες των παλιών τρένων.

Ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος ανέδειξε σε μείζον πρόβλημα την εδώ και δεκαετίες ακύρωση του Λυκείου, την τυχαία και με έλλειψη κάθε λογικής εισαγωγή στο πανεπιστήμιο και τις δραματικές συνέπειες της υποβάθμισης της επαγγελματικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης. Συνέπειες που μοιράζονται και στους δύο τύπους Λυκείου. Έστρεψε επομένως την προσοχή του αφενός στον μετασχηματισμό και στην άνοδο του επιπέδου του Λυκείου και αφετέρου στη σύνδεση της εισαγωγής στο πανεπιστήμιο με μια λογική κατανομή των φοιτητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, αναλόγως των ικανοτήτων και των ενδιαφερόντων τους. Αποτέλεσμα των συζητήσεων ήταν η πρόταση για την αναδιοργάνωση της δομής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην κατεύθυνση του «4+2», δηλαδή σε ένα τετραετές Γυμνάσιο, όπου θα ολοκληρωνόταν η εγκύκλιος παιδεία, και σε ένα διετές Λύκειο, τόσο Γενικό, όσο και Επαγγελματικό-Τεχνολογικό.

Η παρούσα πρόταση του ΙΕΠ πράγματι επικεντρώνεται στις δύο τελευταίες τάξεις, πράγματι μειώνει ριζικά τον αριθμό των μαθημάτων και τα συγκεντρώνει σε λίγες μαθησιακές ενότητες, πράγματι εισάγει τη δοκιμιακή εργασία και τις δημιουργικές δραστηριότητες, πράγματι καθιερώνει το εθνικό απολυτήριο, από το οποίο εξαρτά την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Ωστόσο, μέσα σε μια λογική συμβιβασμών, αποδυναμώνει την πρόταση, την καθιστά προβληματική στην εφαρμογή της, δημιουργεί ανασφάλεια ως προς την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, κινδυνεύει ακόμη να αποδυναμώσει και τη μορφωτική και εκπαιδευτική αποστολή του Λυκείου - συνεχίζοντας ακριβώς, με άλλη μορφή, τη σημερινή διάλυση.

Πριν προχωρήσω στην ανάλυση να επισημάνω ότι υπάρχουν δυο σχέδια του ΙΕΠ. Το ένα δημοσιεύτηκε στην Αυγή (17.1.17) και το άλλο στάλθηκε στα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Παραδόξως, το δεύτερο είναι περισσότερο φειδωλό στις πληροφορίες που δίνει για τις προθέσεις του Υπουργείου, από ότι εκείνο της Αυγής (που υπαγορεύτηκε επίσης από το Υπουργείο). Το αντίθετο θα ανέμενε κανείς. Φαίνεται ότι ακόμη τα πράγματα είναι ρευστά, μετά τις πληροφορίες για πιέσεις ακόμα μεγαλύτερης ρευστοποίησης της πρότασης.

1. Η κατανομή των σχολικών τάξεων σε βαθμίδες της εκπαίδευσης υπηρετεί μια λογική, μια φιλοσοφία για τον χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε κάθε ηλικιακή βαθμίδα. Η πρώτη τάξη Λυκείου στην πρόταση του Διαλόγου γινόταν η τέταρτη του Γυμνασίου, προκειμένου να ξεδιπλωθεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εγκύκλιας παιδείας, διευρύνοντας την υποχρεωτική εκπαίδευση. Στη νέα πρόταση μένει εντελώς ξεκρέμαστη (και είναι παράδοξο να ολοκληρώνεται η υποχρεωτική εκπαίδευση στο μέσο μιας εκπαιδευτικής βαθμίδας). Η εκπεφρασμένη «διακομματική» αντίθεση των συνδικαλιστών στο διετές Λύκειο, κρατάει όμηρο μια ολόκληρη σχολική χρονιά και δεν της επιτρέπει να ενταχθεί στον οργανικό σχεδιασμό του Γυμνασίου. 

Το παράξενο είναι ότι η τάξη αυτή εντάσσεται, θεωρητικά, στην εντεκαετή υποχρεωτική εκπαίδευση, αλλά εγκλωβίζεται στον προθάλαμο του διετούς Λυκείου, αντί να συνδεθεί λειτουργικά με το τριετές Γυμνάσιο. (Η πρόταση του Διαλόγου ήταν δωδεκαετής υποχρεωτική εκπαίδευση: 2 χρόνια Νηπιαγωγείο + 6 Δημοτικό + 4 Γυμνάσιο.)

Με την πρόταση που είχε διαμορφωθεί στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου προβλεπόταν, παράλληλα με τη διεύρυνση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, και η ριζική αναμόρφωση του προγράμματος του Γυμνασίου, ώστε να ενταχθούν σε αυτό ο τεχνολογικός αλφαβητισμός, η οπτικοακουστική εκπαίδευση, η επιχειρηματικότητα και η πολιτειότητα, να αντιμετωπιστεί ο κατακερματισμός των γνωστικών αντικειμένων, να επιτευχθεί η εξοικείωση με τις τέχνες.

Μέσα από τον δρόμο αυτό θα υποστηρίζονταν οι έφηβοι απόφοιτοι του τετραετούς γυμνασίου, ώστε να γνωρίσουν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους, να αντιληφθούν καλύτερα τις επιθυμίες τους και, σε συνδυασμό με αληθινή υποστήριξη σε θέματα προσανατολισμού και αυτογνωσίας, να μπορέσουν να αποφασίσουν κατά πόσον θα ακολουθήσουν το Γενικό ή το Τεχνολογικό-Επαγγελματικό Λύκειο ή αν θα επιλέξουν κάποια τεχνική σχολή.

Θα μπορούσε μάλιστα να εξετάσει κανείς, εξαιτίας της ταχύτερης πλέον πολιτισμικής ωρίμανσης των παιδιών, να ενταχθεί και η τελευταία τάξη του δημοτικού σε ένα πενταετές γυμνάσιο που θα αποτελούσε έναν γερό κορμό παιδείας.

2. Καταλαβαίνω βέβαια ότι η πρόταση του Διαλόγου για τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο απαιτεί προετοιμασία διοικητικής και κτηριακής αναδιοργάνωσης, επομένως θα χρειαζόταν μια μεταβατική περίοδος προσαρμογής. Αλλά αυτό σημαίνει ότι μεταβατικά η πρώτη λυκείου θα πρέπει να μπει στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό του Γυμνασίου. Διαφορετικά λείπει ο προσανατολισμός, πράγμα που σημαίνει ότι η τάξη καθίσταται νεκρός χρόνος. Στην πρόταση του ΙΕΠ εξαφανίστηκε επίσης ο θεσμός του καθηγητή-συμβούλου, που θα συμβούλευε τα παιδιά, αναλόγως των κλίσεων και των ικανοτήτων τους, να κατευθυνθούν στο Γενικό ή στο Επαγγελματικό Λύκειο.

3. Είναι σε βάρος και του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου η χαλάρωση του Λυκείου (ακούστηκε το σύνθημα «όχι στο σκληρό και ελιτίστικο Λύκειο»). Η «μπουλουκοποίηση της εκπαίδευσης» είναι κοινωνική αδικία απέναντι στα παιδιά και στους δασκάλους που προσπαθούν, δεν σέβεται ούτε και ενθαρρύνει τη διαφοροποίηση σε πορείες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των παιδιών στους δύο τύπους Λυκείου. Άλλωστε το Λύκειο που πρέπει να τελειώσουν όλοι, θέλουν δεν θέλουν, τους ενδιαφέρει ή όχι, δεν μπορεί παρά να είναι ένα σχολείο υποβαθμισμένο, που ο μόνος λόγος για να το παρακολουθήσεις είναι το απολυτήριο που θα σου δώσει - απόλυτη υποβάθμιση δηλαδή.

4. Στα Πορίσματα του Διαλόγου σχετικά με το διετές Λύκειο, υπήρχε η πρόταση για 2 υποχρεωτικά μαθήματα και 4 επιλεγόμενα, ένα από κάθε κύκλο, πράγμα που με την διαβάθμιση των μαθημάτων εξασφάλιζε μια ισορροπία ανάμεσα στη γενική και την ειδική μόρφωση. Διασφάλιζε ότι θα συνεχιζόταν η γενική καλλιέργεια των παιδιών και ότι αυτά δεν θα εγκλωβίζονταν στη μονομέρεια της μίας ή της άλλης κατεύθυνσης. Λ.χ. εξασφάλιζε ότι ο υποψήφιος γιατρός, στα δύο χρόνια του Λυκείου θα συνέχιζε να μελετάει Ιστορία, ενώ ο αυριανός δικηγόρος ή φιλόλογος θα συνέχιζε επί δύο χρόνια να καλλιεργεί τη μαθηματική του σκέψη. Στην πρόταση του ΙΕΠ, το πρόγραμμα διαφοροποιείται με μια κλιμάκωση από τη δεύτερη στην τρίτη λυκείου, συνεχίζοντας τη λογική του κατακερματισμού και ανοίγοντας παράθυρο στα φροντιστήρια, αφού η τρίτη λυκείου θα αναδειχθεί και πάλι στο πεδίο μάχης της Εισαγωγής, ακυρώνοντας τις προηγούμενες τάξεις.

5. Αν διατηρηθούν οι εισιτήριες εξετάσεις με τη μορφή που έχουν τώρα, δίπλα στη συμμετοχή του εθνικού απολυτηρίου, η μια μορφή αργά ή γρήγορα θα καταβροχθίσει την άλλη. Εκείνο που χρειάζεται και πρέπει να το πούμε δυνατά, καθαρά και κατηγορηματικά είναι η εγκυρότητα των εξετάσεων μέσα στο Λύκειο. Δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτό καμία μεταρρύθμιση.

6. Για την εγκυρότητα των εξετάσεων χρειάζεται ένα κοινό αποθετήριο, μία βιβλιοθήκη θεμάτων πάνω στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές, και όχι στο τι, πόσο και πώς διδάσκει κάθε καθηγητής. Το αποθετήριο αυτό πρέπει να είναι σωστά φτιαγμένο και σταθμισμένο, προσβάσιμο από όλους τους μαθητές, με τη δυνατότητα των καθηγητών και των καθηγητριών να το εμπλουτίζουν με θέματα. Η περιγραφική αξιολόγηση στις δύο τελευταίες τάξεις δεν έχει νόημα χωρίς τη στάθμιση των ικανοτήτων και τη μαθηματική τους απόδοση, ώστε το απολυτήριο να μπορεί να αποτελέσει πράγματι καθοδηγητικό μέσο εισόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η αρνητική εμπειρία της τράπεζας θεμάτων οφείλεται στον τρόπο κατασκευής και επιβολής της. Αυτός όμως δεν είναι λόγος για να απορριφθεί η ιδέα, αλλά για να κατασκευαστεί σωστά. Χωρίς μια βιβλιοθήκη θεμάτων δεν γίνονται σταθμισμένες εξετάσεις, και χωρίς σταθμισμένες εξετάσεις, αντίο στην εγκυρότητα του απολυτηρίου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

7. Είναι αδιανόητο να ισχύσει η σχέση 80/20 μεταξύ προφορικού και γραπτού βαθμού για να διαμορφωθεί ο τελικός βαθμός του εθνικού απολυτηρίου, όπως προβλέπει η πρόταση του ΙΕΠ. Προφανώς και πρέπει να συνυπολογίζεται η προφορική επίδοση, αλλά με τρόπο που δεν θα οδηγήσει τελικά στην πλήρη ακύρωσή της. Γιατί είναι απολύτως βέβαιο ότι με τη σχέση στο 80/20, δεν θα υπάρχει καθηγητής που δεν θα βάλει άριστα στους μαθητές του, ακυρώνοντας έτσι την προφορική αξιολόγηση. Παράλληλα, θα οργιάζουν οι φήμες περί εκμαυλισμού των εκπαιδευτικών και η πίεση που θα τους ασκείται από γονείς και μαθητές θα είναι αφόρητη. Οι απόφοιτοι του Λυκείου δεν μπορούν να μπαίνουν σε πανεπιστημιακές σχολές, αν αυτές δεν φτιαχτούν ορθολογικά. Δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ότι οι πανεπιστημιακοί, λόγω και της αυτονομίας, θα συναινέσουν σε αυτό, και η εισαγωγή στις σχολές αντί σε τμήματα θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Αντίθετα, η πρόταση του Εθνικού Διαλόγου είναι κινητικότητα εντός του πανεπιστημίου, πρωτεύουσα και δευτερεύουσα ειδικότητα, κοινά πτυχία ανάμεσα σε ειδικότητες.

Εν κατακλείδι, είναι ευθύνη της Αριστεράς να αναβαθμίσει τη δημόσια εκπαίδευση και να αναδείξει τον κρίσιμο ρόλο του Λυκείου. Αν αυτό δεν γίνει τώρα, θα γίνει με όρους κοινωνικού δαρβινισμού αύριο. Εκείνο που η Αριστερά ωστόσο δεν δικαιούται, είναι να αφήσει τα παιδιά των δημόσιων σχολείων να στερούνται παιδείας, διότι επιλέγει να ικανοποιήσει όσους τρομάζουν στην ιδέα της αλλαγής που θα τους ξεβολέψει. Η «συναίνεση» είναι αναγκαία, αλλά συναίνεση ποιων; Σέβομαι τον συνδικαλισμό, συγκαταλέγομαι άλλωστε ανάμεσα στους μελετητές της ιστορίας του, αλλά σκοπός του συνδικαλισμού είναι να υπερασπίσει την αξιοπρέπεια των μελών του στις υλικές και τις ηθικές της διαστάσεις. Δεν είναι έργο του να χαράζει εκπαιδευτική πολιτική και να υπαγορεύει μεταρρυθμίσεις. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι. Προφανώς το έργο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι δύσκολο, προφανώς χρειάζονται ελιγμοί και δημιουργία ευρύτερων συναινέσεων, αλλά αυτές πρέπει να έχουν άξονα προπαντός την κοινωνία. Όχι τις κλειστές επαγγελματικές ή πολιτικές ομάδες. Η πειστικότητα ενός εγχειρήματος εξαρτάται από τη συνοχή και τη λειτουργικότητά του, και οι συμβιβασμοί δεν πρέπει να καταλήγουν στην αποδιοργάνωσή του.

Και, για να επιστρέψουμε στην ιστορία της αρχής, η εκπαίδευση –και προπαντός η δημόσια–, χρειάζεται καινούρια και γρήγορα τρένα για όλους και όχι τα εξισωμένα αργόσυρτα. Διαφορετικά, άλλοι θα επιβιβάζονται στα μεν και άλλοι στα δε, με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν οι αποστάσεις που τους χωρίζουν από τον τελικό προορισμό τους. Όσοι μπορούν να πληρώσουν, θα επιλέγουν την ιδιωτική εκπαίδευση και κάθε χρονιά τα τμήματα του International Baccalaureate θα πολλαπλασιάζονται. Πώς αλλιώς να το πω; Η κοινωνικοποίηση της φτώχειας, με παγιωμένες κοινωνικές ανισότητες, όπως στην Ελλάδα σήμερα, αποβαίνει σε βάρος εκείνων που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Τις αστοχίες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης δεν θα τις πληρώσουν τα παιδιά του Κολλεγίου και των σχολείων των ελίτ, αλλά τα παιδιά των δημόσιων σχολείων και των λαϊκών τάξεων.

https://chronos.fairead.net/liakos-kritiki-neo-lykeio

Ανασκόπηση εξελίξεων τελευταίων ημερών - Τι πρόκειται να γίνει

Δείτε παρακάτω όλες τις εξελίξεις για το συγκεκριμένο θέμα που σημειώθηκαν τις τελευταίες μέρες. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το απόγευμα έχει προγραμματιστεί η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής όπου πλέον θα εξελίσσεται η διαδικασία μέχρι την οριστική μορφή που θα αποκτήσουν τα σχέδια αλλαγών για να προωθηθούν στην ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση.











Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24




Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

Συμφωνία Κώστα Γαβρόγλου και Προέδρων των ΤΕΙ για τα τμήματα μεταβατικότητας

400x550 foitites amfitheatroΑφορά 19 τμήματα ΤΕΙ τα οποία επρόκειτο να κλείσουν τον επόμενο χρόνο

Στην Σύνοδο Προέδρων των ΤΕΙ που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 19 Ιανουαρίου 2017, προτάθηκε από τον Υπουργό Παιδείας και έγινε δεκτό από τη Σύνοδο, να υπάρξει σύντομα μία πλήρως αιτιολογημένη πρόταση της Συνόδου, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της ακαδημαϊκά κριτήρια και υπάρχοντες δημοσιονομικούς περιορισμούς, ώστε να αποφασιστεί ποια από τα Τμήματα μεταβατικότητας θα μπορούσαν να δεχτούν φοιτητές την επόμενη χρονιά. 

Το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί πως η Σύνοδος Προέδρων έχει στη διάθεση της όλα τα στοιχεία για να προσδιορίσει τις δυνατότητες του κάθε Ιδρύματος ως προς το μέλλον αυτών των Τμημάτων, και να διαμορφώσει μια συνθετική, λελογισμένη και ιεραρχημένη, βάσει προτεραιοτήτων, πρόταση.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δείτε τις περσινές προκηρύξεις για Στρατιωτικές, Αστυνομικές, Πυροσβεστικές Σχολές και ΑΕΝ - Τι γίνεται με τις αντίστοιχες Λιμενικές

Αποτέλεσμα εικόνας για Δείτε τις περσινές προκηρύξεις για Στρατιωτικές, Αστυνομικές, Πυροσβεστικές Σχολές και ΑΕΝ - Τι γίνεται με τις αντίστοιχες ΛιμενικέςΤο panelladikes24 σας παρουσιάζει σε μία ανάρτηση τις προκηρύξεις για την εισαγωγή σπουδαστών στις:

- Στρατιωτικές Σχολές

- Αστυνομικές Σχολές

- Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας

- Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

Οι προκηρύξεις αυτές αφορούν την εισαγωγή σπουδαστών στις συγκεκριμένες σχολές μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016 καθώς ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί αυτές που θα ισχύσουν φέτος.



Προκήρυξη Διαγωνισμού για την εισαγωγή στις Σχολές Ανθυποπυραγών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 (Η προκήρυξη για τις Σχολές Πυροσβεστών αφορούσε μόνο τους υποψήφιους ΓΕΛ ενώ φέτος αναμένεται να περιλαμβάνει και τους υποψήφιους ΕΠΑΛ).


Τι γίνεται με το Λιμενικό Σώμα

Αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια να κατατεθεί στη Βουλή, νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής σύμφωνα με το οποίο η εισαγωγή στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων, Δοκίμων Υπαξιωματικών και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. θα ρυθμίζεται από τις διατάξεις του Ν. 1351/1983 (Πανελλήνιες Εξετάσεις).

Έρχεται νομοσχέδιο για εισαγωγή στις Σχολές Λιμενικού Σώματος με Πανελλήνιες Εξετάσεις

- Η επεξεργασία του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου. 

- Δε γνωρίζουμε ακόμα αν η παραπάνω ρύθμιση θα έχει εφαρμογή από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

Δείτε επίσης: ΒΑΣΕΙΣ 2016 για Στρατιωτικές - Αστυνομικές - Πυροσβεστικές Σχολές και ΑΕΝ

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.



Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Με νέο πόρισμα του ΙΕΠ θα ξεκινήσουν στη Βουλή οι συζητήσεις για τις αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Με νέο πόρισμα του ΙΕΠ θα ξεκινήσουν στη Βουλή οι συζητήσεις για τις αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές ΕξετάσειςΧωρίς απολυτήριο και πανελλαδικές το πόρισμα του ΙΕΠ στη Bουλή - Στη Βουλή μπαίνει το "πόρισμα των πορισμάτων" για το νέο Λύκειο και μεταξύ των ΑΕΙ συζητούνται αναπτυξιακές προοπτικές και μεταπτυχιακά. Για το πρώτο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου προγραμματίζεται η παρουσίαση της ενδιάμεσης έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Παιδεία

Χωρίς τις προτάσεις για το Εθνικό Απολυτήριο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατατίθεται στους βουλευτές το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αναμόρφωση του Λυκείου. Εκτός νέου απροόπτου, την Τετάρτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα γίνει η εισήγηση του “πορίσματος των πορισμάτων” (που προέκυψαν κατά τη διεξαγωγή του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία πέρυσι). Στόχος είναι μέσα στο επόμενο δίμηνο να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την εκκίνηση των μεταρρυθμιστικών αλλαγών στο Λύκειο, που θα αλλάξουν τόσο τη δομή και τη φυσιογνωμία του, όσο και το περιεχόμενο των παρεχόμενων γνώσεων (κυρίως μέσα από την αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών).

Το αρχικό πόρισμα

Η αρχική πρόταση του ΙΕΠ, που αποκάλυψε την περασμένη Τρίτη η “Α”, περιλάμβανε την καθιέρωση 11ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που θα σταματά στην Α΄ Λυκείου, κοινή Α' τάξη στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια με πολυκλαδικό χαρακτήρα και σταδιακή επέκταση της πολυκλαδικότητας στο διετές Λύκειο, δραστικό περιορισμό των μαθημάτων, εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον μέσο όρο 4 πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (χωρίς συντελεστές βαρύτητας), επένδυση στις επιλογές των μαθητών. Το πόρισμα πρότεινε απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου με τον βαθμό των 4 μαθημάτων (ενδεικτικά, 80% μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων και 20% μέσω Πανελλαδικών).

Το πόρισμα που πάει στη Βουλή

Η τελική μορφή του πορίσματος που θα φτάσει στη Βουλή αφήνει εκτός τους σχεδιασμούς για το απολυτήριο και τις Πανελλαδικές ύστερα από αντιδράσεις εκπαιδευτικών κύκλων, τόσο για την “εκ νέου εισαγωγή των Πανελλαδικών στο Λύκειο”, όσο και για τις απορίες που δημιουργήθηκαν για το αν τελικά το Εθνικό Απολυτήριο θα μετράει στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η “Α” επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΙΕΠ Γ. Κουζέλη, που διευκρίνισε ότι ουδέποτε στην πρόταση του ΙΕΠ δεν γινόταν αναφορά στην προσμέτρηση του Εθνικού Απολυτηρίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Κατά την πρώτη εκδοχή του πορίσματος, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια προβλεπόταν να γίνεται με τον μέσο όρο τής βαθμολογίας των μαθημάτων που εξετάζονταν -μόνο- πανελλαδικά. Σε κάθε περίπτωση πάντως η εν λόγω πρόταση δεν θα φτάσει, για την ώρα, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ώστε η συζήτηση να εστιάσει στο Λύκειο...

Σταθερή η πολυκλαδικότητα

Εδώ παραμένει η πρόταση περί πολυκλαδικότητας, κατά την οποία θα υπάρχει ενιαίος κορμός στην Α' τάξη των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων και προοδευτικά θα αυξάνεται η δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν μέσα από σειρά μαθημάτων (και επαγγελματικοτεχνικών) στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Παράλληλα, διατυπώνεται η πρόταση να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των υποχρεωτικών μαθημάτων, τα οποία σταδιακά θα μειώνονται, ενώ στόχος είναι τα μαθήματα να διδάσκονται εντός ευρύτερων επιστημονικών ενοτήτων. Η πρόταση περιλαμβάνει να μεταβληθεί σταδιακά ο τρόπος αξιολόγησης και να ενταθεί η παρουσία των εργασιών στη σχολική ζωή.

Από την έντυπη έκδοση της ΑΥΓΗΣ

Δείτε επίσης: Την Τετάρτη 25/1 θα συζητηθούν στη Βουλή οι αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Την Τετάρτη 25/1 θα συζητηθούν στη Βουλή οι αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για Την Τετάρτη 25/1 θα συζητηθούν στη Βουλή οι αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Την Τετάρτη 25/01/2017 και ώρα 16.00 έχει οριστεί η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα ημερήσιας διάταξης: ''Αναβάθμιση του Λυκείου - Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - Προγραμματισμός''.

Σημειώνεται ότι και την προηγούμενη εβδομάδα είχαν οριστεί συνεδριάσεις της συγκεκριμένης επιτροπής χωρίς όμως τελικά να πραγματοποιηθούν. 

Η συνεδρίαση αυτή αποτελεί ουσιαστικά την έναρξη των συζητήσεων στο τελικό στάδιο για τις εξαγγελθείσες αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις πριν την παρουσίαση του σχεδίου που θα τεθεί προς συζήτηση και ψήφιση από τη Βουλή.

Δείτε επίσης:









Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Συνέντευξη Γαβρόγλου για αλλαγές στο Λύκειο και Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνος Γαβρόγλου παραχώρησε μεγάλη συνέντευξη στην εκπομπή ''ΒΟΥΛΗΣ ΒΗΜΑ'' του τηλεοπτικού καναλιού της Βουλής.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τις θέσεις του κ. Γαβρόγλου για τις αλλαγές στο Λύκειο και τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα τρέχοντα θέματα των ΑΕΙ κ.ά.


Δείτε επίσης:








Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.



Τι γίνεται με τα αποτελέσματα των κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφών φοιτητών

Αποτέλεσμα εικόνας για αποτελέσματα των κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφών φοιτητώνΜετά από πολλά ερωτήματα αναγνωστών του panelladikes24 σχετικά με τα αποτελέσματα εξέτασης των αιτήσεων για κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφών φοιτητών, σας ενημερώνουμε για τα εξής:

- μέχρι στιγμής έχουν ανακοινωθεί τα αποτελέσματα των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί έως και τις 14 Οκτωβρίου 2016. Δείτε εδώ.

26/1/2016 - Νέα εξέλιξη - Αποτελέσματα των κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών για τους αιτούντες έως και τις 25 Οκτωβρίου 2016

- το ΥΠΠΕΘ δεν έχει κάνει καμία επίσημη ενημέρωση για την εξέλιξη εξέτασης των υπόλοιπων αιτήσεων που έχουν υποβληθεί.

- έχει ανακοινωθεί ότι τα υπόλοιπα αποτελέσματα θα αναρτώνται και θα ανακοινώνονται τμηματικά. Στην εξέταση των φακέλων τηρείται αυστηρά η σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία υποβολής τους.

- από το ΥΠΠΕΘ πληροφορείται ότι η επιτροπή εξέτασης των αιτήσεων για κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφών φοιτητών συνεχίζει να συνεδριάζει χωρίς όμως να είναι θέση να κάνει ακόμα ανακοινώσεις ή να καθορίζει το χρονικό όριο που θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για το μεγάλο όγκο αιτήσεων που έχει υποβληθεί εντός της προθεσμίας.

- οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές θα πρέπει να ελέγχουν το email τους και να επισκέπτονται την ηλεκτρονική εφαρμογή του ΥΠΠΕΘ για τις μετεγγραφές για να διαπιστώσουν αν υπάρχει κάποια προσωποποιημένη πληροφόρηση.

- το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει άμεσα για οποιαδήποτε εξέλιξη.

Υπενθυμίζεται ότι αίτηση για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής δύναται να υποβληθεί και μετά τη λήξη της προθεσμίας (έχει λήξει για φέτος), μόνο αν ο λόγος που επικαλείται ο αιτών προέκυψε μεταγενέστερα. Τα κριτήρια για χορήγηση μετεγγραφής που ορίζονται στην παράγραφο 7 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015 δεν συνιστούν λόγο για χορήγηση κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφής. Τα συγκεκριμένα κριτήρια είναι αυτά που μοριοδοτούνται για τις γενικές Μετεγγραφές Φοιτητών, όπως το χαμηλό εισόδημα, η πολυτεκνία, η τριτεκνία κτλ. που περιγράφονται αναλυτικά στην παράγραφο 7 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015.

Αιτήσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής - Δείτε όσα ισχύουν

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017

Πληροφορίες για τους υποψήφιους φοιτητές ΑΕΙ που σχετίζονται με την Πληροφορική

Οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών πεδίων το οποίο συνεχώς διευρύνεται και εξειδικεύεται με αποτέλεσμα να υπάρχουν σήμερα τέσσερα κύρια αντικείμενα σπουδών πληροφορικής τα οποία συναντάει ο υποψήφιος φοιτητής: 

- Επιστήμη Υπολογιστών, 

- Μηχανική Υπολογιστών, 

- Τηλεπικοινωνίες, και 

- Πληροφοριακά Συστήματα

Για να δείτε αναλυτικές πληροφορίες πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με την ιστοσελίδα της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Αναβλήθηκε η σημερινή συζήτηση στη Βουλή για τις αλλαγές στο Λύκειο

Αποτέλεσμα εικόνας για Αναβλήθηκε η σημερινή συζήτηση στη Βουλή για τις αλλαγές στο ΛύκειοΑναβλήθηκε (πιθανόν για την Τρίτη) η προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα την ''Αναβάθμιση του Λυκείου και την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη επιτροπή θα έχει στη διάθεσή της και το τελικό πόρισμα που συντάχθηκε από τους επιστήμονες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Δείτε επίσης:







Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Επίσκεψη του Κώστα Γαβρόγλου στο Ι.Ε.Π.

gavr 550x400Την Τρίτη 17/01/2017 ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Γ. Παντής πραγματοποίησαν προγραμματισμένη επίσκεψη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και συνεργάστηκαν με στελέχη του Ι.Ε.Π.

Στη συνέχεια ακολούθησε ομιλία των κκ. Γαβρόγλου και Παντή στα στελέχη και τους υπαλλήλους του Ι.Ε.Π., στην οποία ο Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας εξέθεσαν τις κεντρικές επιλογές και τον σχεδιασμό των δράσεων του Υπουργείου, καθώς και το πλαίσιο της συνεργασίας με το Ι.Ε.Π.

Ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του Ι.Ε.Π.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός επεσήμανε τη σημασία που έχει η ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την αναγκαιότητα να διατηρεί το Ι.Ε.Π. την ανεξαρτησία του. Αναφορικά με τον θεσμικό ρόλο του Ι.Ε.Π. ο Γενικός Γραμματέας κ. Παντής ανέφερε ότι υπάρχει βούληση να ενισχυθούν διοικητικά εκ μέρους του Υπουργείου οι παρεμβάσεις του Ι.Ε.Π. ακόμα και μέσω νομικών ρυθμίσεων που θα αναδείξουν τον ρόλο του. Πρόσθεσε ότι οι ανάγκες του Ι.Ε.Π. σε θέματα ΕΣΠΑ έχουν μπει σε προτεραιότητα και, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «περιμένουμε από εσάς παραδοτέα».

Αλλαγές στο Λύκειο - Αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έλαβε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το Γυμνάσιο καθώς και τη μεταρρύθμιση του Λυκείου, η οποία είναι σε εξέλιξη. Όπως ανέφερε, κανείς δεν μπορεί να υπερασπιστεί το υπάρχον σύστημα το οποίο προκαλεί τραύματα στον ψυχισμό των μαθητών και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρχει σαφήνεια στο δημόσιο λόγο όσον αφορά στα προβλήματα του υπάρχοντος συστήματος, η λύση των οποίων συνδέεται με την αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών.

Επιτροπή για τα οικονομικά της Εκπαίδευσης

Στη συνέχεια, ο Υπουργός αναφέρθηκε στη σύσταση Επιτροπής, αντικείμενο της οποίας θα είναι η μελέτη των οικονομικών της εκπαίδευσης. Η Επιτροπή αυτή θα πρέπει να δεσμευτεί ότι θα καταλήξει σε αριθμούς, τουλάχιστον όσον αφορά τις ανελαστικές δαπάνες και θα επιτρέψει τον σχεδιασμό μιας πολιτικής που θα έχει ρεαλιστικό βάθος. Η αναγκαιότητα της Επιτροπής αυτής προκύπτει, μεταξύ άλλων, και από το γεγονός ότι στα οικονομικά της εκπαίδευσης εμπλέκονται και άλλοι φορείς, όπως οι Δήμοι, οι οποίοι έχουν την ευθύνη των κτιριακών υποδομών. Το τελευταίο αυτό αποτελεί σοβαρό ζήτημα γιατί είναι εξαιρετικής σπουδαιότητας «τα σχολεία μας να είναι φιλόξενα και όχι γκρίζοι χώροι που γίνονται ακόμα πιο γκρίζοι».

Επιμόρφωση - Αυτοαξιολόγηση

Το ζήτημα της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είναι ένα από τα σημαντικά μελήματα του Υπουργείου και θα πρέπει να καταρτιστεί ένα σχετικό σχέδιο που θα είναι διεξοδικό και το οποίο θα πείθει την κοινωνία.

Αναφορικά με το ζήτημα της Αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης και της Αυτοαξιολόγησης ο Υπουργός ανέφερε ότι η Αξιολόγηση είναι ένας τρόπος να γνωρίσει η κοινωνία τις καλές πρακτικές και, παράλληλα, μέσω της Αυτοαξιολόγησης να αξιολογηθεί η τήρηση των υποχρεώσεων της Πολιτείας.

Ο Υπουργός ανέφερε ότι σύνθημα του Υπουργείου θα πρέπει να είναι το «Πρώτα ο εκπαιδευτικός», διότι η ανάδειξη του ρόλου του συντελεί τόσο στο καλό τον μαθητών όσο και των γονέων. Η αναφορά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού ως κοινωνικού λειτουργήματος είναι κάτι που δεν συναντάμε σε νομοθεσίες άλλων κρατών και, άρα, πρόκειται για ένα ελληνικό πλεονέκτημα προς αξιοποίηση.

Συναίνεση

Κεντρικό ζήτημα στο σύνολο της σύντομης ομιλίας του Υπουργού ήταν αυτό της συναίνεσης, δηλαδή του συντονισμού των μεταρρυθμίσεων που εισηγείται το Υπουργείο με ό,τι λέει η κοινωνία. Επίσης, όσον αφορά τη συναίνεση μεταξύ κομμάτων, ανέφερε ότι πρόκειται για πολιτική και όχι ιδεολογική συμφωνία. Ιδεολογικά μπορεί να υπάρχουν διαφορές, πολιτικά όμως θα πρέπει να υπάρχει σύγκλιση, διότι πρέπει να υπάρξει μια αφετηρία διαλόγου με κριτήριο το τι είναι παιδαγωγικά σωστό.

Με τη σειρά του ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π. κ. Γ. Κουζέλης ανέφερε ότι όλα τα σημεία της ομιλίας του Υπουργού αποτελούν υποχρεώσεις του Ι.Ε.Π. Συγκεκριμένα, το πόρισμα για το Λύκειο έχει ήδη κατατεθεί και θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχουν συσταθεί Επιτροπές για την Αξιολόγηση και την Επιμόρφωση, ενώ τα Προγράμματα Σπουδών και η Αρχική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελούν προτεραιότητες στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του Ι.Ε.Π.

Τέλος, ο Υπουργός, ο Γενικός Γραμματέας και ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π. εξέφρασαν την επιθυμία και τη βούληση για ακόμα πιο στενή συνεργασία και δια ζώσης ανταλλαγή.

Δείτε επίσης:







Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24