Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

Γιορτές με διάβασμα για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Αποτέλεσμα εικόνας για Γιορτές με διάβασμα για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών ΕξετάσεωνΣε ρυθμό Πανελλαδικών Εξετάσεων η Γ' Λυκείου - Φέτος οι εξετάσεις για τα ΑΕΙ ξεκινούν 5-7 Ιουνίου, μετά τις απολυτήριες - Το πρώτο σχέδιο για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Οι πρώτες διακοπές της σχολικής χρονιάς βρίσκουν τους μαθητές της Γ' Λυκείου με τα κεφάλια “μέσα”. Χριστούγεννα, Πάσχα και αργίες ήταν ανέκαθεν ιδανικά «φιλέτα» για περισσότερο διάβασμα και λιγότερη ξεκούραση για τους υποψήφιους φοιτητές.

Ιούνιο θα εξεταστούν πανελλαδικά οι φετινοί υποψήφιοι (σχόλιο panelladikes24: δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση από το ΥΠΠΕΘ) για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, έχουν όμως μόνο μερικές εβδομάδες ακόμη για να δηλώσουν συμμετοχή στις Πανελλαδικές του 2017. Η εγκύκλιος που θα τους καλεί σχετικά, αλλά και θα προσδιορίζει λεπτομέρειες της διαδικασίας, αναμένεται να βγει εντός του Φεβρουαρίου. Η επικρατέστερη των ημερομηνιών για την έναρξη των Πανελλαδικών είναι φέτος η Τρίτη 6 Ιουνίου. Αυτό γιατί πρώτα θα πρέπει να ολοκληρωθεί το επιμηκυμένο διδακτικό έτος στα Γυμνάσια, μαζί με τις εξετάσεις του, ώστε έως τις 31 Μαΐου να έχουν αποδεσμευτεί οι καθηγητές των Γυμνασίων (που παραδοσιακά αναλαμβάνουν την επιτήρηση στις Πανελλαδικές). Αυτή όμως δεν είναι η μόνη αλλαγή για φέτος.

Ένα σύστημα εξέτασης

Φέτος θα υπάρχει ένα σύστημα εξέτασης, το νέο, που ίσχυσε και πέρυσι (πέρυσι μαζί με το παλιό). Τα 6 και 7 μαθήματα αποτελούν παρελθόν πλέον για τους μαθητές της Γ' Λυκείου. Τα μαθήματα είναι 4 ή 5, ανάλογα με τις επιλογές σχολών που επιθυμούν να διεκδικήσουν μέσα από τα αναμορφωμένα επιστημονικά πεδία. «Η φιλοσοφία του νέου συστήματος», όπως εξηγεί στην «Α» ο εκπαιδευτικός αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης, «είναι να μη δηλώνουν κοινές σχολές οι υποψήφιοι που εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα».

Πρώτα το απολυτήριο

Οι απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις θα προηγηθούν των πανελλαδικών για τους μαθητές της Γ' Λυκείου. Ως εκ τούτου, η αποφοίτηση των μαθητών από τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ θα ολοκληρωθεί μέχρι τις τελευταίες μέρες του Μαΐου, ώστε να μεσολαβήσει ένα δεκαήμερο τουλάχιστον ανάμεσα στις απολυτήριες και τις Πανελλαδικές για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων.

Οι επαναληπτικές

Δεν έχει διευκρινιστεί αν θα υπάρξουν επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, ωστόσο το πιθανότερο είναι πως φέτος δεν θα υλοποιηθούν, αφού ο βαθμός τους δεν μετράει για την απόλυση από το Λύκειο. «Η αποδέσμευση αυτή από τους προφορικούς βαθμούς κάνει πολύ πιο δίκαιο το σύστημα, γιατί πίεζε τους καθηγητές να βάζουν καλούς βαθμούς» λέει ο Στρ. Στρατηγάκης. Σημειωτέον, επαναληπτικές εξετάσεις δεν ίσχυαν ούτε παλαιότερα, ενώ στα Επαγγελματικά Λύκεια ίσχυσαν κατ’ εξαίρεση μόνο πέρυσι. Στο υπουργείο Παιδείας συνυπολογίζουν και την πιθανή περαιτέρω καθυστέρηση στην εξαγωγή των αποτελεσμάτων σε περίπτωση που γίνουν επαναληπτικές εξετάσεις.

Ανακατατάξεις πεδίων

Ως προς την κατανομή των σχολών στα επιστημονικά πεδία, κι εκεί εντοπίζονται αλλαγές. Όπως επισημαίνει στην «Α» ο Στρ. Στρατηγάκης «μόλις πέντε ημέρες μετά την ανακοίνωση των βάσεων για το 2016 το υπουργείο έκανε τις απαραίτητες αλλαγές για να δώσει διέξοδο στους μαθητές. Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν ανάμεσα στο 2ο και το 3ο επιστημονικό πεδίο. Στο τελευταίο έλειψαν θέσεις εισακτέων πέρυσι, και έπρεπε να αποσυμφορηθεί η πίεση».

Πράγματι, πλέον στο 1ο πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες) δόθηκε διέξοδος και στη δημόσια διοίκηση, ενώ προστέθηκαν και δύο ΤΕΙ ψηφιακών μέσων. Στο 2ο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες) προστέθηκαν τμήματα Πληροφορικής, Θεάτρου και Βιολογίας, ενώ έφυγαν τα Αγροτικής Ανάπτυξης. Στο 3ο πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) μπήκαν τα πανεπιστημιακά τμήματα Χημείας, και τα ΤΕΙ Τεχνολογίας Τροφίμων, και Περιβαλλοντικών Θεμάτων. Στο 4ο πεδίο (Επιστήμες της Εκπαίδευσης) μπήκαν τα τμήματα Θεατρικών Σπουδών, και τέλος στο 5ο πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) εντάχθηκαν εξίσου τα τμήματα Θεάτρου, τα τμήματα Αγροτικής Ανάπτυξης, οι Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές, και τα ΤΕΙ Ηλεκτρονικών Μηχανικών.

panelladikes24: Δείτε εδώ το Μηχανογραφικό Δελτίο με τις αλλαγές που θα ισχύσουν για το έτος 2017.

Διέξοδοι για Επαγγελματικά Λύκεια

Στα ΕΠΑΛ αναμένεται με νομοθετική ρύθμιση να δοθεί φέτος η δυνατότητα στους υποψηφίους των εσπερινών είτε να εισαχθούν με το επιπλέον ποσοστό του 1% (επί των εισακτέων σε αντίστοιχα και συναφή με τον τομέα ειδικότητάς τους τμήματα ΤΕΙ και ΑΣΠΑΙΤΕ) ή να συμμετέχουν μαζί με τους αποφοίτους και των πρωινών ΕΠΑΛ στη διεκδίκηση των θέσεων, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που δίνονται σε εκείνους. Οι τελευταίοι, φέτος θα μπορούν να δηλώσουν αντίστοιχα και συναφή τμήματα με τον τομέα των ειδικοτήτων τους, όχι μόνο με την ειδικότητα, ενώ ανοίγει η πρόσβασή τους σε κοινή ομάδα σχολών για όλους τους τομείς (καλλιτεχνικά τμήματα και τμήματα Φυσικής Αγωγής το πιθανότερο).

Σημειωτέον, οι υποψήφιοι της Γ' Λυκείου ΕΠΑΛ φέτος μπορούν να δηλώσουν ανά τομείς ειδικότητας συναφείς σχολές, παρόλο που δεν παρακολούθησαν την ανανεωμένη δομή του ΕΠΑΛ. Το σχολικό έτος 2017-2018 οι υποψήφιοι θα προέρχονται από τη νέα δομή, κατά την οποία η Β' Λυκείου ΕΠΑΛ έχει τομείς ειδικότητας (κι έτσι οι μαθητές δεν παίρνουν πρώιμα ειδικότητα).

Το τέλος των Πανελλαδικών

Παράλληλα με την προετοιμασία των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, βρίσκεται σε εξέλιξη ο σχεδιασμός των αλλαγών που σε βάθος τριετίας θα οδηγήσουν στο νέο σύστημα εισαγωγής. Αρχικά πρέπει να ξεκαθαριστεί ο χαρακτήρας και των τριών τάξεων του Λυκείου, ξεκινώντας από τη διαμόρφωση της Α' τάξης με τέτοιο προφίλ ώστε σταδιακά να ενταχθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Αυτό επεξεργάζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου οι μαθητές της Α' Λυκείου το 2017-2018 να ξεκινήσουν σε ένα αναμορφωμένο Λύκειο. Οι αλλαγές στη Β' και Γ' Λυκείου στόχος είναι να αφορούν αυτούς τους μαθητές και όχι όσοι ξεκινούν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη τις δύο μεγαλύτερες τάξεις. Έτσι, θα προκύψει και περισσότερος χρόνος για τον επαρκή σχεδιασμό τους μέχρι το 2018-2019.

Εθνικό Απολυτήριο

Ο χαρακτήρας των δύο τελευταίων τάξεων στο νέο Λύκειο δεν θα αφορά την προετοιμασία για τις Πανελλαδικές. Οι πανελλαδικές εξετάσεις στο βάθος της τριετίας θα καταργηθούν, όπως προανήγγειλε στις προγραμματικές του δηλώσεις ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Ο υποψήφιος θα βγαίνει από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ένα Εθνικό Απολυτήριο, η απόκτηση του οποίου βέβαια θα βασίζεται σε κοινώς πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

Ριζικός περιορισμός μαθημάτων

Ο αριθμός τους θα είναι σημαντικά περιορισμένος. Εξάλλου, ο ριζικός περιορισμός των μαθημάτων αποτελεί τη συνολική κατεύθυνση που τίθεται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαθεματικότητα αποτελεί τον κεντρικό άξονα για την αξιοποίηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Στις πρώτες σκέψεις των αρμοδίων του ΙΕΠ προκρίνονται μαθήματα με κοινά χαρακτηριστικά και λογική να διδάσκονται από κοινού.

Το “προφίλ”

Ενδέχεται να υπάρξει πρόνοια ως προς τη δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν μαθήματα και να συνθέτουν ένα πιο «ειδικό προφίλ» για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, κατά τον Κ. Γαβρόγλου, η πρόσβαση στην τριτοβάθμια συνδέεται με την αναμόρφωση του πρώτου έτους των σχολών. Υπό συζήτηση βρίσκεται ο τρόπος με τον οποίο θα εμπλέκονται τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ στη διαδικασία αυτή. Σημασία θα έχει πάντως είτε ένας ελάχιστος βαθμός ανά αντικείμενο του Εθνικού Απολυτήριου είτε ένας ελάχιστος βαθμός στο σύνολό του, κατά βάση για σχολές υψηλής ζήτησης.

«Η εισαγωγή σε περιζήτητες σχολές, δεν μπορεί παρά να είναι αυστηρή με έναν τρόπο» εξηγεί ο Στρ. Στρατηγάκης, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι ακόμη και πέρυσι η ζήτηση στην Ιατρική ανέβηκε κατά 500 άτομα, παρά την ανεργία και την κρίση.

Αλλαγές στα επιστημονικά πεδία

Τα επιστημονικά πεδία, επίσης, στόχος είναι να αντικατασταθούν από λιγότερες ή περισσότερες διαφορετικές επιστημονικές «ηπείρους» (φυσικές επιστήμες, ανθρωπιστικές επιστήμες, κοινωνικές επιστήμες, τέχνη, τεχνολογία, οικονομικά είναι οι τομείς που εξετάζει το ΙΕΠ, κατά τις πληροφορίες).

Το ΙΕΠ θα καταθέσει πόρισμα στον υπουργό και την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και οι τελικές αποφάσεις, κατά τις εξαγγελίες, θα ληφθούν μετά τη διακομματική διαβούλευση, εντός της άνοιξης.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας ''Η ΑΥΓΗ''.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2016

Παράταση της περιόδου δήλωσης και διανομής των συγγραμμάτων για το χειμερινό εξάμηνο του 2016-2017

Αποτέλεσμα εικόνας για Παράταση της περιόδου δήλωσης και διανομής των συγγραμμάτων για το χειμερινό εξάμηνο του 2016-2017Με εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ, παρατείνεται η προθεσμία δηλώσεων διδακτικών βιβλίων από τους φοιτητές για το τρέχον χειμερινό εξάμηνο έως και την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017.

Επίσης, ως νέα καταληκτική ημερομηνία για τη διανομή των συγγραμμάτων στους φοιτητές ορίζεται η Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017.

Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα την παράταση της περιόδου δήλωσης και διανομής των συγγραμμάτων για το χειμερινό εξάμηνο του 2016-2017 μπορείτε να το βρείτε εδώ.


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Σχέδιο Οδηγού Εφαρμογής Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Απόφαση για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Ελλήνων του εξωτερικού




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Αποτελέσματα των κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών για τους αιτούντες έως τις 14 Οκτωβρίου 2016

panepΤα πρώτα αποτελέσματα των κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών, για όσους έκαναν αίτηση έως και τις 14 Οκτωβρίου 2016, έχουν αναρτηθεί στο Πληροφοριακό Σύστημα στη διεύθυνση: https://transfer.it.minedu.gov.gr/

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορηθούν το αποτέλεσμα με τη χρήση των κωδικών τους. Επιπλέον ενημερώνονται με αποστολή sms στο κινητό τους τηλέφωνο και με μήνυμα στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο (e-mail), καθώς ορισμένοι φοιτητές δεν έχουν κωδικούς για είσοδο στο Πληροφοριακό Σύστημα.

Οι φάκελοι θα διαβιβαστούν στις σχολές το συντομότερο δυνατόν. Αμέσως μετά οι μετεγγραφόμενοι φοιτητές θα μπορούν να επικοινωνούν με τις Γραμματείες των Σχολών προορισμού τους για την ολοκλήρωση της μετεγγραφής τους. Προτού ολοκληρωθεί η εγγραφή τους στη νέα Σχολή, οι ενδιαφερόμενοι δεν θα πρέπει να ζητήσουν διαγραφή από τη Σχολή προέλευσης.

Ο αριθμός των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί ανέρχεται σε 2.300.

Τα υπόλοιπα αποτελέσματα θα αναρτώνται και θα ανακοινώνονται τμηματικά. Στην εξέταση των φακέλων τηρείται αυστηρά η σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία υποβολής τους.

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.



Παράταση έως 16/1 για υποβολή αιτήσεων στο ΕΑΠ

Αποτέλεσμα εικόνας για αιτησεις εαπ 2017 προθεσμια

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, σύμφωνα με την απόφαση της υπ’ αριθ. 321/20-12-2016 Συνεδρίασης της Διοικούσας Επιτροπής του Ε.Α.Π, παρατείνει την προθεσμία υποβολής αίτησης έως τις 16 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 15.00 στα ακόλουθα 5 Προπτυχιακά και 20 Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών με έτος εισαγωγής 2017-2018:

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 
1. Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες 
2. Πληροφορική 
3. Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό 
4. Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό 
5. Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ 
1. Κοινό ΜΠΣ «Master in Business Administration» (ΜΒΑ) ΕΑΠ-Wroclaw 
2. Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων 
3. Τραπεζική 
4. Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων 
5. Διαχείριση και Τεχνολογία Ποιότητας 
6. Σεισμική Μηχανική και Αντισεισμικές Κατασκευές 
7. Διαχείριση Τεχνικών Έργων 
8. Διαχείριση Αποβλήτων 
9. Προχωρημένες Σπουδές στη Φυσική 
10. Περιβαλλοντική Κατάλυση για Αντιρύπανση και Παραγωγή Καθαρής Ενέργειας 
11. Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Φυσικών Επιστημών 
12. Μεταπτυχιακές Σπουδές στα Μαθηματικά 
13. Συστήματα Κινητού και Διάχυτου Υπολογισμού 
14. Γραφικές Τέχνες – Πολυμέσα 
15. Σχεδιασμός Φωτισμού 
16. Ακουστικός Σχεδιασμός και Ψηφιακός Ήχος 
17. Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/Διεθνούς Γλώσσας 
18. Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας 
19. Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας 
20. Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι

- Η προσφορά των σπουδών γίνεται με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. 
- Η έναρξη των σπουδών για τα παραπάνω προγράμματα θα γίνει το Φθινόπωρο του 2017.
- Εάν υποβληθεί αίτηση στη γενική κατηγορία δεν μπορεί να υποβληθεί άλλη αίτηση στην κατηγορία ΑΜΕΑ και αντίστροφα, διότι αυτό θα συνεπάγεται τη διαγραφή από τους πίνακες των υποψηφίων.
- Στην επιλογή των φοιτητών θα προηγηθούν όσοι θα έχουν συμπληρώσει το 23ο έτος της ηλικίας τους την 31η Δεκεμβρίου 2016.
- Μετά τον έλεγχο της πληρότητας του φακέλου των υποβληθέντων δικαιολογητικών θα ανακοινωθούν τα ονόματα των υποψηφίων που έχουν δικαίωμα οριστικής εγγραφής στο πρόγραμμα σπουδών. Ωστόσο εάν διαπιστωθεί υπερβάλλων αριθμός έγκυρων αιτήσεων, ενδέχεται να διεξαχθεί κλήρωση.
- Η ανακοίνωση των ονομάτων των υποψηφίων με δικαίωμα οριστικής εγγραφής θα γίνει την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017.
- Οι φοιτητές συμμετέχουν στις δαπάνες των σπουδών τους σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6, του άρθρου 5 του Ν.2552/97 όπως αυτές καθορίζονται από τις οικείες Υπουργικές Αποφάσεις.
- Η υποβολή της αίτησης συνεπάγεται και την αποδοχή των προϋποθέσεων εισαγωγής, συμμετοχής και φοίτησης σε κάθε πρόγραμμα σπουδών.

Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου έως την 16η Ιανουαρίου 2017 και ώρα 15.00.

Η ανωτέρω προθεσμία, ήτοι η 16 Ιανουαρίου 2017, ισχύει και για την ταχυδρομική αποστολή του φακέλου των δικαιολογητικών.

Για να υποβάλλετε ηλεκτρονική αίτηση πατήστε εδώ.

Για να δείτε την αρχική πρόσκληση πατήστε εδώ.

Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις για την εισαγωγή φοιτητών στο ΕΑΠ.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Τι είπε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας για τις αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις

Νέες συνεντεύξεις παραχώρησε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου σε Μ.Μ.Ε. με βασικό θέμα την αναμόρφωση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στον ρ/σ "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM"


Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στο "STAR"


Δείτε επίσης:





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.



Από Ιανουάριο οι εξελίξεις για τις 2700 υποτροφίες σε προπτυχιακούς φοιτητές

Αποτέλεσμα εικόνας για υποτροφιες σε 2700 φοιτητες 520 ευρω αιτησεις δικαιολογητικα προκηρυξηΕνημέρωση από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΙΚΥ αναφορικά με τα τρέχοντα προγράμματα υποτροφιών σχετικά με το Πρόγραμμα υποτροφιών προς φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΕΚΟ)

Σε συνέχεια της προηγούμενης ενημέρωσης τον Νοέμβριο (δείτε εδώ), επισημαίνεται ότι η διαδικασία βρίσκεται στην τελική της φάση, και συγκεκριμένα στην επεξεργασία του απαραίτητου λογισμικού για την υποδοχή των αιτήσεων, με στόχο την ταχύτατη ολοκλήρωσή του, έτσι ώστε να καταστεί δυνατόν να ξεκινήσει η υποβολή των αιτήσεων μέσα στον Ιανουάριο του 2017.

Αναφορικά με τις προϋποθέσεις και τα ακριβή κριτήρια που θα εφαρμοστούν, διευκρινίζεται ότι θα περιγραφούν αναλυτικά στη σχετική προκήρυξη, η οποία θα ανακοινωθεί, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, μέσω της ιστοσελίδας του ΙΚΥ. Σε κάθε περίπτωση, η υποτροφία που θα χορηγηθεί θα έχει αναδρομική ισχύ, από 1 Οκτωβρίου 2016. 

Παρακαλούνται οι υποψήφιοι να αναμένουν την ανακοίνωση της προκήρυξης - πιθανότατα έως το τέλος Ιανουαρίου 2017- προκειμένου να λάβουν την απαραίτητη έγκυρη ενημέρωση.

Σημειώνεται ότι το panelladikes24 παρακολουθεί το θέμα και θα ενημερώσει για οποιαδήποτε εξέλιξη.

Δείτε επίσης: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις συγκεκριμένες υποτροφίες

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

Δείτε πέντε (5) συνεντεύξεις που παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας - Τι είπε για την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δείτε τις συνεντεύξεις που παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου σε Μ.Μ.Ε. κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε και στο θέμα της κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.



Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου "ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ" 


Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου "ΒΗΜΑ FM"


Συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου στην Εφημερίδα των Συντακτών

«Γιατί ένας υποψήφιος φοιτητής Νομικής να μη γνωρίζει Μαθηματικά ή ένας ναυπηγός, Ιστορία; Γιατί και οι δυο να μη γνωρίζουν καλά Ελληνικά αλλά και καλά Αγγλικά;» Με αυτόν τον προβληματισμό ο νέος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, στην πρώτη συνέντευξη μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, δίνει το στίγμα των προθέσεών του για τις ριζικές παρεμβάσεις που φιλοδοξεί να πραγματοποιήσει στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση.

Γνωρίζοντας καλά το προφίλ του Ελληνα φοιτητή, ο πανεπιστημιακός Κ. Γαβρόγλου δεν διστάζει να μιλήσει για παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την ταυτότητα του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ και δεν αφορούν μόνον την κατάργηση των Πανελλαδικών και την αναμόρφωση του πρώτου έτους στα ΑΕΙ.

Για τις επικείμενες αλλαγές στο εξεταστικό αναφέρει ενδεικτικά -αλλά όχι τυχαία- την αναγκαιότητα των Νέων Ελληνικών, της Ιστορίας, των Μαθηματικών, καθώς και της ξένης γλώσσας, λ.χ. των Αγγλικών, για όλους τους υποψηφίους ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.

Οσο για τον κ. Ζουράρι, απαντά: «Ο καθένας σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο έχει το δικαίωμα να δοκιμάζει τα όρια ανοχής και αντοχής των άλλων».

• Πιστεύετε ότι πρέπει να μελετηθούν και αλλαγές στα μαθήματα στα οποία θα διαγωνίζονται οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ; Πρέπει να έχουν και να εξετάζονται σε ευρύτερες ή εξειδικευμένες γνώσεις (που αντιστοιχούν σε μαθήματα κατευθύνσεων) οι μελλοντικοί φοιτητές;

Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Είναι απαραίτητο να αλλάξει όλο το σύστημα πρόσβασης και μαζί και τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές. Θα πρέπει βεβαίως να περιμένουμε να δούμε τι θα εισηγηθεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή το πλαίσιο για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θα ακολουθήσει στη συνέχεια συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ωστόσο, ως γενική κατεύθυνση, θα πρέπει οι φοιτητές να έχουν αφενός εξειδικευμένες γνώσεις, ώστε να διαθέτουν το στοιχειώδες γνωστικό υπόβαθρο για τις σπουδές τους, και αφετέρου ευρύτερες γνώσεις και δεξιότητες (για παράδειγμα, δυνατότητες σφαιρικής και κριτικής προσέγγισης της γνώσης).

Αναφερόμαστε πάντα στα μαθήματα που θα δίνονται σε πανελλαδικό επίπεδο, για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Ομως, γιατί ένας υποψήφιος φοιτητής Νομικής να μη γνωρίζει Μαθηματικά ή ένας ναυπηγός, Ιστορία; Γιατί και οι δυο να μη γνωρίζουν καλά Ελληνικά αλλά και καλά Αγγλικά;

Δεν είναι βασικά μαθήματα για όλους αυτά; Φυσικά, αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Ολα αυτά είναι θέματα που θα εξετάσουμε προσεκτικά, πριν διαμορφώσουμε το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οπως κάναμε και στο Γυμνάσιο, θα πρέπει να προχωρήσουμε σε ορθολογισμό της ύλης.

• Η αξιολόγηση είναι ένα από τα μέτρα που θα προωθηθούν άμεσα. Πότε και πώς ξεκινά, ποιες θα είναι οι φάσεις και τι θα γίνει μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά; Πότε θα φτάσει στο εκπαιδευτικό προσωπικό και τι δικλίδες ασφαλείας προβλέπει ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα ανταγωνισμού, συγκάλυψης, δημιουργίας νέων συντεχνιών κ.ά.;

Μίλησα κατ' αρχήν όχι για αξιολόγηση, αλλά για αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της εκπαιδευτικής κοινότητας με την ευρύτερη έννοια.

Θα συμπεριλαμβάνει δηλαδή όχι μόνο τον σύλλογο διδασκόντων, αλλά μ' έναν τρόπο και τους μαθητές, τους γονείς και την τοπική κοινωνία. Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι είναι μια πρωτοβουλία που αναλαμβάνουμε όχι με τιμωρητική λογική, αλλά σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί μια διαδικασία που θα δίνει τη δυνατότητα στις σχολικές μονάδες να βελτιώσουν οι ίδιες το έργο τους.

Θα γίνεται σε κλίμα εργασιακής ασφάλειας και εμπιστοσύνης, θα αποτελεί τη βάση για αναστοχασμό πάνω στις πρακτικές, τις μεθόδους και την αυτοβελτίωση της εκπαιδευτικής μονάδας.

Θα αναδείξει τις πρωτοποριακές πρακτικές που έχουν ήδη καθιερώσει πολλοί εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Σημαντικό, επίσης, είναι ότι, όπως συμβαίνει και κατά την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, θα ζητείται η καταγραφή και των ελλείψεων, των υποχρεώσεων τις πολιτείας προς τα σχολεία.

Ολα αυτά βέβαια αποτελούν σκέψεις, ένα πλαίσιο το οποίο σε κάθε περίπτωση θα συζητηθεί με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Δεν θα επιβληθεί εκ των άνω και δεν θα εφαρμοστεί πριν από το επόμενο σχολικό έτος.

• Υπάρχουν δεσμοί εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς για να γίνει κάτι τέτοιο;

Τα σημάδια είναι αντιφατικά. Μια κοινωνία που απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς και μια πολιτεία που τους εμπαίζει για τόσα πολλά χρόνια δεν δημιουργούν και τις καλύτερες προϋποθέσεις για να υπάρχουν δεσμοί εμπιστοσύνης.

Αν, όμως, οι δεσμοί αυτοί δεν υπάρξουν, αν κυρίως η πολιτεία δεν φροντίσει να πάρει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να οικοδομήσει αυτούς τους δεσμούς, τότε είναι βέβαιο πως τα αδιέξοδα θα αναπαράγονται.

• Ο,τι αφορά τον ενιαίο τύπο ολοήμερου σχολείου, εξακολουθεί να προκαλεί αντιδράσεις από διάφορες κατηγορίες εκπαιδευτικών. Εξακολουθεί να επικρατεί η άποψη ότι ο προαιρετικός χαρακτήρας του ολοήμερου και προϋποθέσεις, όπως ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα (ειδικά στα νηπιαγωγεία), εξυπηρετούν την εξοικονόμηση προσωπικού, την αναστολή λειτουργίας ολοήμερων τμημάτων, τη μετακίνηση αναπληρωτών και εν τέλει την περικοπή των προσλήψεων. Μπορείτε να εξηγήσετε ότι δεν είναι έτσι;

Δεν υπάρχει λόγος να δημιουργούνται τέτοιες ανησυχίες. Η εξάπλωση και γενίκευση του ολοήμερου σχολείου το πιθανότερο είναι να δημιουργήσει νέες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ιδανικά προσλήψεις.

Μάλιστα, από την επόμενη σχολική χρονιά θα επεκταθεί το ολοήμερο σε άλλα 750 μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, στα οποία δεν υπήρχε. Το μεγάλο στοίχημα εδώ είναι να κερδηθεί η κοινωνία, οι γονείς, και να πάψει να θεωρείται το ολοήμερο «προαιρετικό» ή αναγκαία λύση για τη φύλαξη των παιδιών όσο οι γονείς είναι στις δουλειές τους. 

Το κρίσιμο είναι να πειστεί το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι στο ολοήμερο επιτελούνται παιδαγωγικές λειτουργίες, οι οποίες όχι μόνον ενισχύουν, αλλά συμπληρώνουν και εμπλουτίζουν το πρωινό πρόγραμμα.

• Είναι γνωστή η θέση σας για τον ενιαίο χώρο στην ανώτατη εκπαίδευση. Πώς θα υπερπηδήσετε την καχυποψία και τα εμπόδια ειδικά από τα ΤΕΙ που θα σηκώσουν και το βάρος της αναδιάταξης του χώρου; Εχουν μελετηθεί προτάσεις συνδιοίκησης και λύσεις για το προσωπικό;

Η διαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι ίσως, μαζί με την αλλαγή του Λυκείου και την κατάργηση των Πανελληνίων Εξετάσεων, μια από τις αλλαγές εκείνες που θα αναμορφώσουν το σύνολο του εκπαιδευτικού τοπίου.

Βεβαίως, χρειάζονται συναινέσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς - δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Από την άλλη, πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό σχέδιο, που θα δώσει πνοή τόσο στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και στον τρόπο που λειτουργούν όσο και στις συνολικότερες δυνατότητες για έρευνα και καινοτομία.

Το βασικό σχέδιο είχε κατατεθεί τους προηγούμενους μήνες, τόσο στο πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων όσο και σε αυτό του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου. Από εκεί και πέρα, η επεξεργασία των κατευθύνσεων αυτών στις λεπτομέρειές του θα προκύψει μέσα από συστηματικές συζητήσεις με τα Πανεπιστήμια, τα ΑΤΕΙ και τα Ερευνητικά Ιδρύματα.

Εδώ και 25 χρόνια είναι παγωμένες οι σχέσεις ανάμεσα σε αυτούς του τρεις θεσμούς. Καιρός είναι να αρχίσουν να συζητούν μεταξύ τους, αλλιώς θα συνεχίσουμε να είμαστε μια κατακερματισμένη εκπαιδευτική και ερευνητική κοινότητα, όπου θα κυριαρχούν διαμάχες για τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Από τη διαδικασία αυτή είμαστε πεπεισμένοι ότι θα προκύψουν και οι συναινέσεις, κυρίως γιατί πρόκειται για διαδικασία από την οποία θα βγουν όλοι κερδισμένοι. Πάνω απ’ όλα θα ευνοηθούν οι σπουδές και θα ενισχυθεί η δυνατότητα της χώρας για σχεδιασμό και συμμετοχή σε μεγάλα ερευνητικά προγράμματα και για ρεαλιστική αναπτυξιακή στρατηγική βασισμένη στην έρευνα, την τεχνολογία και την καινοτομία.

• Η αναδιάταξη του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης τίθεται με μνημονιακούς όρους. Η πρώτη (επί Αρβανιτόπουλου) θεωρήθηκε και από τους ίδιους τους θεσμούς αποτυχημένη. Ποιος είναι ο παράγοντας επιτυχίας;

Οτι δεν πάει άλλο. Το λέω με μεγάλη στενοχώρια, αλλά οι θεσμοί της ανώτατης εκπαίδευσης και της έρευνας δείχνουν σημάδια κούρασης, εξάντλησης της δυναμικής τους και γραφειοκρατικοποίησης. 

Για πολλά φταίει η πολιτεία και κυρίως εκείνες οι κυβερνήσεις που εξάντλησαν τις νεοφιλελεύθερες εμμονές τους στις ρυθμίσεις για τα ΑΕΙ.

Το κλειδί για την επιτυχία είναι να προχωρήσουμε σε σαφείς ρυθμίσεις, που θα αποτρέπουν τη δημιουργία πλεγμάτων διαπλοκής, να επιβραβεύσουμε τις εξαιρετικές πρακτικές που έχουν ήδη καθιερωθεί στα χρόνια που πέρασαν και να ανοίξουμε τις πόρτες σε νέους επιστήμονες. Ολα αυτά δεν μπορεί να γίνουν χωρίς ευρείες συναινέσεις σε πολιτικό αλλά και κοινωνικό επίπεδο.

• Με τι χρήματα θα καταφέρετε να υλοποιήσετε όσα λέτε;

Ο πρωθυπουργός σε λίγες μέρες θα ανακοινώσει τη σύσταση μιας επιτροπής που θα μελετήσει τα οικονομικά των εκπαιδευτικών θεσμών και θα προσδιορίσει τις υλικές ανάγκες τους. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι τώρα. Παράλληλα, θα υπάρξει η πολιτική δέσμευση ότι σε ένα βάθος τριετίας θα καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.

• Είπατε ότι γνωρίζεστε πολλά χρόνια με τον Κώστα Ζουράρι και έτσι μπορείτε να αποκωδικοποιείτε αυτά που λέει. Επειδή οι περισσότεροι που τον ακούν ή τον διαβάζουν δεν τον γνωρίζουν τόσο καλά, πώς πιστεύετε ότι θα λειτουργήσει ο αμετάφραστος Ζουράρις στη δημόσια διοίκηση και δη ως μέλος της κυβέρνησης; Εχετε μιλήσει γι' αυτό μαζί του; Μιλήσατε και για την επίμαχη δήλωση;

Ο καθένας σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο έχει το δικαίωμα να δοκιμάζει τα όρια ανοχής και αντοχής των άλλων.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Σχόλιo για την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Αποτέλεσμα εικόνας για Σχόλια panelladikes24 για την κατάργηση των Πανελλαδικών ΕξετάσεωνΣχόλιο panelladikes24 περί δηλώσεων Υπουργού Παιδείας για κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Ο Υπουργός Παιδείας Κων/νος Γαβρόγλου στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας ηγεσίας στο ΥΠΠΕΘ, όπως και σε συνεντεύξεις που παραχωρεί, επαναλαμβάνει τις κυβερνητικές θέσεις για κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων ως σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και μάλιστα επιχειρηματολογεί και για τα οφέλη στους μαθητές, στο σχολείο, στην κοινωνία. Ως εδώ πολύ καλά. 

Από τα παραπάνω, υπάρχει όμως μια γενικότερη αντίληψη στην κοινωνία ότι θα φύγουν οι ''κακές'' Πανελλαδικές Εξετάσεις και θα γίνει πιο εύκολη η εισαγωγή στα ΑΕΙ, ο καθένας θα σπουδάζει ότι πραγματικά επιθυμεί, η κάθε οικογένεια θα πάρει ανάσα από τα έξοδα προετοιμασίας των μαθητών για τη συγκεκριμένη διαδικασία κτλ. 

Όμως, η πραγματικότητα δε θα είναι αυτή.

Γιατί και εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο (για το αδιάβλητο της διαδικασίας) θα υπάρχουν για την απόκτηση του Εθνικού απολυτηρίου (αν τελικά αυτό θα είναι το νέο σύστημα εισαγωγής) και ανάγκη για προετοιμασία θα υπάρχει από τη στιγμή που υπάρχουν συγκεκριμένες θέσεις σε κάθε σχολή και ο κάθε υποψήφιος θα πρέπει να συγκεντρώσει πιο μεγάλο βαθμό από κάποιον άλλο που επιθυμεί τις ίδιες σχολές.

Επομένως, θα πρέπει όλοι να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στα λεγόμενά μας (και γραφόμενα) και να περιμένουμε την τελική πρόταση του ΥΠΠΕΘ για να εξάγουμε περισσότερα συμπεράσματα.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.