Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016

Πως έγινε η μοριοδότηση στις Μετεγγραφές Φοιτητών κατά την περσινή χρονιά - Δεν έχει υπάρξει καμιά αλλαγή για φέτος μέχρι στιγμής

Αποτέλεσμα εικόνας για μοριοδότηση στις Μετεγγραφές Φοιτητών 2016Σύμφωνα με τα όσα ορίζονται από τη νομοθεσία για τις Μετεγγραφές Φοιτητών και με την οποία πραγματοποιήθηκαν οι αντίστοιχες μετεγγραφές κατά το προηγούμενο έτος δικαίωμα μετεγγραφής χορηγείται στους αιτούντες κατά φθίνουσα σειρά του συνόλου των μορίων, που σωρεύουν από τα κάτωθι κριτήρια: 

α) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των γονέων του, για το φορολογικό έτος 2014, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 5) 

β) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των γονέων του, το φορολογικό έτος 2014, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 4) 

γ) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των γονέων του, το φορολογικό έτος 2014, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των εννέα χιλιάδων 9.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 3). 

Κατά κεφαλήν εισόδημα μεγαλύτερο των εννέα χιλιάδων (9.000) ευρώ δεν μοριοδοτείται.

δ) Ο δικαιούχος είναι ορφανός και από τους δύο γονείς. (Μόρια 3) 

ε) Ο δικαιούχος είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας. (Μόρια 2) 

στ) Ο δικαιούχος είναι μέλος τρίτεκνης οικογένειας. (Μόριο 1) 

ζ) Ο δικαιούχος να είναι ορφανός από τον έναν γονέα. (Μόριο 1) 

η) Ο δικαιούχος να είναι τέκνο άγαμης μητέρας. (Μόριο 1) 

θ) Ο δικαιούχος έχει αδελφό ή αδελφή, φοιτητή του προπτυχιακού κύκλου σπουδών, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ή στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους ή ο δικαιούχος να ανήκει στην κατηγορία των πολύδυμων τέκνων που συμμετείχαν, το ίδιο σχολικό έτος, στις πανελλαδικές εξετάσεις. (Μόριο 1) 

Στην περίπτωση που ο αιτών διαθέτει περισσότερους του ενός αδελφούς/ες με την ιδιότητα του φοιτητή λαμβάνει ένα (1) μόριο συνολικά, ομοίως στην περίπτωση που συμπίπτει η ιδιότητα του αδελφού/αδελφής φοιτητή προπτυχιακού κύκλου σπουδών και του πολύδυμου αδελφού στο ίδιο πρόσωπο, ο αιτών λαμβάνει ένα (1) μόριο για τα κριτήρια αυτά. Στις ως άνω περιπτώσεις, μεταξύ του τόπου κατοικίας των γονέων ή του έχοντος την επιμέλεια και του τόπου σπουδών του αδελφού, προτεραιότητα για τη μετεγγραφή έχει ο τόπος, που δεν είναι η πόλη της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης. 

ι) Ο δικαιούχος μετεγγραφής έχει γονείς, τέκνα, αδέλφια ή σύζυγο που έχουν αναπηρία 67% και άνω, πιστοποιημένης από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή έχουν παθήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ’ αριθμ. Φ. 151/17897/Β6/2014 (Β΄ 358) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει. (Μόριο 1)

Ο αιτών λαμβάνει το ανωτέρω οριζόμενο ένα (1) μόριο, ανεξαρτήτως του αριθμού των ατόμων που περιλαμβάνονται στις ανωτέρω αναφερόμενες περιπτώσεις. 

Πατήστε εδώ για να δείτε όλα τα νέα για τις Μετεγγραφές Φοιτητών.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Κανονισμός Προπτυχιακών Σπουδών του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας


Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με την ιστοσελίδα του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

Απλούστευση της διαδικασίας εγγραφής των επιτυχόντων (κατόχων απολυτηρίου ΓΕΛ, ΕΠΑ.Λ. ή άλλου τύπου Λυκείου) στα ΑΕΙ

21 07 16 aeiΜε Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Παιδείας απλουστεύτηκε η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων (κατόχων απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. ή άλλου τύπου Λυκείου) στα τμήματα και στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση καταργείται η υποβολή ευκρινούς φωτοαντιγράφου του τίτλου απόλυσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ήτοι απολυτήριο ή πτυχίο ή αποδεικτικό του σχολείου αποφοίτησης), το οποίο απαιτείται ως δικαιολογητικό στη διοικητική διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στα τμήματα και στις σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και των ΤΕΙ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην αριθ. Φ253/139098/Α5/7.09.2015 (ΦΕΚ 1882/Β΄/8.09.2015) απόφαση.

Καταργείται η υποβολή ευκρινούς φωτοαντιγράφου της Βεβαίωσης Πρόσβασης της παρ. 13 του άρθρου 1 του Ν. 2525/1997, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 2929/2001 και ισχύει, το οποίο, ομοίως, απαιτείται ως δικαιολογητικό στη διοικητική διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στα τμήματα και στις σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και των ΤΕΙ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ίδια ως άνω Απόφαση.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


To panelladikes24 σχετικά με τις εκτιμήσεις για τις ΒΑΣΕΙΣ 2016

Αποτέλεσμα εικόνας για panelladikes24 εκτιμήσεις για τις ΒΑΣΕΙΣ 2016Σημειώνεται ότι καθημερινά, κυρίως στο διαδίκτυο, κυκλοφορούν εκτιμήσεις για τη διακύμανση των ΒΑΣΕΩΝ ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι εκτιμήσεις αυτές συνοδεύονται και από αριθμό μορίων που απαιτούνται για την εισαγωγή σε κάθε σχολή.

Από τι εξαρτάται η διαμόρφωση των ΒΑΣΕΩΝ;

Τα μόρια που απαιτούνται για την εισαγωγή ενός υποψηφίου σε κάποιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα επηρεάζονται από τρεις παράγοντες:

- τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων,

- τον αριθμό εισακτέων σε κάθε τμήμα,

- τον τρόπο συμπλήρωσης του Μ.Δ. (με βάση την πόλη ή τη σχολή, μετεγγραφές φοιτητών, κ.ά.).

Μπορούν να γίνονται εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση των ΒΑΣΕΩΝ;

Κάθε χρόνο μελετώντας τις επιδόσεις των υποψηφίων και θεωρώντας ότι οι άλλοι δύο παράγοντες δεν διαφοροποιούνται σημαντικά προσπαθούμε όλοι να εκτιμήσουμε κατά πόσο θα διαφοροποιηθούν οι ΒΑΣΕΙΣ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Αυτό μπορεί να  φέτος;

Όχι. Φέτος, είναι μια ιδιαίτερη χρονιά καθώς με την εφαρμογή του νέου συστήματος για πρώτη φορά (και παράλληλα με το παλιό) επηρεάζονται όλοι οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις ΒΑΣΕΙΣ και επιπλέον τα μόρια των υποψηφίων έχουν προκύψει με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με πέρσι.

Σημαντικές διαφορές σε σχέση με πέρσι

- αριθμός εξεταζόμενων μαθημάτων,

- μη προσμέτρηση προφορικών βαθμών που στις περισσότερες περιπτώσεις επηρέαζε θετικά τα μόρια των υποψηφίων,

- καταμερισμός των θέσεων εισαγωγής σε νέο και παλαιό σύστημα,

- διαφορετική κατανομή σχολών στα επιστημονικά πεδία του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Φετινές εκτιμήσεις - Πόσο να τις εμπιστευτούμε;

Μάλλον σε χαμηλό ποσοστό τουλάχιστον στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολών.

Οι εκτιμήσεις που έγιναν π.χ πέρσι πόσο κοντά ήταν στην πραγματικότητα;


Οι εκτιμήσεις που έγιναν πέρσι και επηρέαζαν όλο το καλοκαίρι σε μεγάλο βαθμό τους υποψήφιους και τις οικογένειές τους απείχαν κατά πολύ από την πραγματικότητα στις περισσότερες περιπτώσεις.

Δείτε τη σύγκριση δύο περσινών εκτιμήσεων από δύο αναλυτές που έχουν κάνει και φέτος εκτιμήσεις, και των ΒΑΣΕΩΝ 2015. Σημειώνεται και πάλι ότι πέρσι δεν είχαμε τόσα διαφορετικά πράγματα που θα επηρέαζαν τις ΒΑΣΕΙΣ 2015 όπως ισχύει φέτος.


Πίνακας με τη σύγκριση εκτιμήσεων κ. Καραγιάννη και ΒΑΣΕΩΝ 2015 εδώ.


Πίνακας με τη σύγκριση εκτιμήσεων κ. Στρατηγάκη και ΒΑΣΕΩΝ 2015 εδώ.


Τo panelladikes24 και φέτος δεν έχει μπει στη διαδικασία να δημοσιεύει αναρτήσεις με εκτιμήσεις για τις ΒΑΣΕΙΣ 2016 που δεν προσφέρουν τίποτα στους υποψήφιους και μόνο τους επηρεάζουν συναισθηματικά.

Συμβουλή panelladikes24


Μείνετε μακριά από τις εκτιμήσεις ΒΑΣΕΩΝ που κάθε λίγο εμφανίζονται κυρίως στο διαδίκτυο και τις περισσότερες φορές έχουν και μεγάλες διαφορές μεταξύ τους και προσπαθήστε να είστε ήρεμοι και να ξεκουραστείτε μετά από μία επίπονη χρονιά.

Στο τέλος της ανάρτησης και στην περιοχή των σχολίων μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας.

Δείτε επίσης:

ΒΑΣΕΙΣ 2016 - Κατανομή μορίων υποψηφίων ανά Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο - Αριθμός εισακτέων σε κάθε τμήμα

ΒΑΣΕΙΣ 2016 - Τι γνωρίζουμε για τις Παιδαγωγικές Σχολές

ΒΑΣΕΙΣ 2016 - Που θα κυμανθούν οι Ιατρικές Σχολές

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.



Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Από σήμερα μπορούν να δουν ξανά το Μηχανογραφικό τους Δελτίο όλοι οι υποψήφιοι

20 07 16 mixanografikoΑπό το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ότι από σήμερα Τετάρτη 20-7-2016 χρησιμοποιώντας τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας θα μπορούν να έχουν και πάλι πρόσβαση στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr μόνο για να βλέπουν, να αποθηκεύουν ή να εκτυπώνουν την οριστικοποιημένη μορφή του Μηχανογραφικού τους Δελτίου, το οποίο φέρει αριθμό πρωτοκόλλου.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Μέχρι την Παρασκευή 22/7 η υποβολή μηχανογραφικού για τα Πανεπιστήμια της Κύπρου - Δείτε τις ΒΑΣΕΙΣ 2015

20 07 16 KYPROSΛήγει σε δυο μέρες η προθεσμία για το μηχανογραφικό των δυο δημόσιων Πανεπιστημίων της Κύπρου. Συγκεκριμένα η αίτηση εισδοχής, όπως ονομάζεται το μηχανογραφικό, θα πρέπει να σταλεί μαζί με το βαθμό πρόσβασης με συστημένο ταχυδρομείο μέχρι τις 22 Ιουλίου 2016 (με σφραγίδα ταχυδρομείου μέχρι και 22 Ιουλίου 2016) στη διεύθυνση: Πανεπιστήμιο Κύπρου, Υπηρεσία Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας, Λεωφόρος Πανεπιστημίου 1, Πανεπιστημιούπολη, 1678, Τ.Θ. 20537 Λευκωσία, Κύπρος, αναγράφοντας στο φάκελο την ένδειξη «Αίτηση Ελλαδιτών Υποψηφίων για εισδοχή 2016 με το νέο σύστημα».

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εξασφαλίσουν την αίτηση εισδοχής καθώς και πληροφορίες σχετικά με τη στέγαση, τη σίτιση και τις παρεχόμενες από την Κυπριακή Δημοκρατία υποτροφίες και επιδόματα, από την ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Κύπρου ή από την ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Μπορούν επίσης να τις εξασφαλίσουν από το Σπίτι της Κύπρου, της Πρεσβείας της Κύπρου στην Αθήνα (Ξενοφώντος 2Α, ΤΚ 105 57 Σύνταγμα, τηλ. 210 373 4934/913/915) και από το Γενικό Προξενείο Κύπρου στη Θεσσαλονίκη (Λεωφ. Νίκης 37, ΤΚ 54013, τηλ. 231 026 0611/0697).

Τα αποτελέσματα αναμένεται να ανακοινωθούν στις ιστοσελίδες των δυο Πανεπιστημίων γύρω στις αρχές Αυγούστου 2016 και θα κοινοποιηθούν επίσης, τόσο στο Σπίτι της Κύπρου στην Αθήνα, όσο και στο Προξενείο της Κύπρου στη Θεσσαλονίκη.

Σημειώνουμε ότι εκτός των αιτήσεων εισδοχής οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επισυνάψουν μαζί με την αίτησή τους τα εξής επικυρωμένα αντίγραφα:

1. Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.

2. Επικυρωμένο αντίγραφο της βεβαίωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016.





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Μέχρι πότε οι μαθητές Γενικού Λυκείου μπορούν να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού

Αποτέλεσμα εικόνας για Μέχρι πότε οι μαθητές Γενικού Λυκείου μπορούν να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων ΠροσανατολισμούΟ Σεπτέμβριος είναι ο μήνας όπου οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου θα κληθούν να επιβεβαιώσουν την αρχική δήλωση μαθημάτων που είχαν κάνει λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους 2015-2016. Παράλληλα, μπορούν αν το επιθυμούν, στις ίδιες προθεσμίες να αλλάξουν την αρχική του δήλωση. Πιο αναλυτικά:

Μαθητές της Β΄ Λυκείου

Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου μπορούν οι μαθητές της Β τάξης του Γενικού Λυκείου να αλλάξουν Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού σύμφωνα με τα όσα ορίζει Υπουργική Απόφαση. Στην ίδια ημερομηνία επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού είναι η 30η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Μαθητές της Γ΄ Λυκείου

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με την Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού είναι η 20η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Μάθημα επιλογής

Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 30ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους σχετικά με το μάθημα επιλογής που επιθυμούν να διδαχθούν. Η ημερομηνία πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται η αλλαγή μαθήματος επιλογής είναι η 30η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους.

Δικαίωμα αλλαγής Ομάδας μαθημάτων Προσανατολισμού ή μαθήματος επιλογής σε περιπτώσεις μετεγγραφής

Μετεγγραφή μαθητή από σχολείο στο οποίο παρακολουθεί μία συγκεκριμένη Ομάδα μαθημάτων Προσανατολισμού σε σχολείο στο οποίο δεν λειτουργεί η ίδια Ομάδα Προσανατολισμού, δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί παρά μόνο στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες η μετεγγραφή γίνεται εξαιτίας αλλαγής κατοικίας και αποδεικνύοντας οικογενειακούς λόγους και οπωσδήποτε πριν από τη λήξη του Α΄ τετραμήνου. Στις περιπτώσεις αυτές:

• ο μαθητής της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου παρακολουθεί την Ομάδα Προσανατολισμού που λειτουργεί στο σχολείο υποδοχής και

• ο μαθητής της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου επιλέγει ανάμεσα στις Ομάδες Προσανατολισμού που λειτουργούν στο σχολείο υποδοχής.

Σε περιπτώσεις μετεγγραφής μαθητών Γενικού Λυκείου από σχολείο όπου διδάσκεται ένα συγκεκριμένο μάθημα επιλογής, σε σχολείο όπου το ίδιο μάθημα δεν διδάσκεται, οι μαθητές υποχρεούνται να διδαχθούν μάθημα επιλογής από τα διδασκόμενα στο δεύτερο σχολείο.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο

Αποτέλεσμα εικόνας για Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό ΛύκειοΜε την Υ.Α. με αριθμ. 108279/Δ2 του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β΄ 2182/2016, καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο ως εξής:

1. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με ένα τμήμα απαιτούνται για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄ - Γ΄τουλάχιστον έντεκα (11) μαθητές/τριες.
Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄ - Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄ - ΙΒ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον έξι (06) μαθητές/τριες.

2. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με δύο τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄ - Γ΄ τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.
Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄ - Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄ - ΙΒ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δέκα (10) μαθητές/τριες.

3. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄ - Γ΄ τουλάχιστον είκοσι (20) μαθητές/τριες.
Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄ - Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαοκτώ(18) μαθητές/τριες.
Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄ - ΙΒ΄και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

4. Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η΄ - ΙΒ΄ και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

5. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των μαθητών, οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν στην ίδια Ομάδα Προσανατολισμού υπερβαίνει τους είκοσι επτά (27), εγκρίνεται η λειτουργία δεύτερου τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού.

II. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων μαθημάτων επιλογής στo Γενικό Λύκειο

Για τη λειτουργία τμημάτων μαθημάτων επιλογής καθώς και των γνωστικών αντικειμένων του μαθήματος επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» στο Γενικό Λύκειο ισχύουν τα εξής:

1. Αν η τάξη λειτουργεί με ένα τμήμα, απαιτούνται τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές.
2. Αν η τάξη λειτουργεί με δύο τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δώδεκα (12) μαθητές.
3. Αν η τάξη λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές.

Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας, όπου η μετακίνηση είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να συσταθεί τμήμα παρακολούθησης μαθημάτων επιλογής με τη συμμετοχή και μικρότερου αριθμού μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

Σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας τμήματος σε μάθημα επιλογής, οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα μαθήματος επιλογής που έχει δημιουργηθεί ή είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.