Τρίτη 31 Μαΐου 2016

Αντ. Λιάκος: Δεν θα ισχύσουν την ερχόμενη χρονιά οι όποιες αλλαγές στην εκπαίδευση

Α ΛΙΑΚΟΣΑναμόρφωση του λυκείου, εισαγωγή συντελεστή βαρύτητας σε ό,τι αφορά τις προτεραιότητες για την επιλογή σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κινητικότητα μεταξύ πανεπιστημίων είναι το τρίπτυχο της πρότασης για τις αλλαγές στην Παιδεία, οι οποίες δεν θα ισχύσουν από του χρόνου όπως διευκρίνισε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος.

Αναλυτικότερα, για το «αναμορφωμένο λύκειο» ο κ. Λιάκος ανέφερε ότι προβλέπει ένα πρόγραμμα που θα καθορίζεται από κάθε μαθητή με βάση την κλίση του, κάτι που, όπως είπε, θα επιτρέπει πολλές δυνατότητες επιλογών μαθημάτων. Κομβικό σημείο θα είναι οι αξιόπιστες ενδοσχολικές εξετάσεις, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Με τις εξετάσεις αυτές, οι μαθητές θα μπορούν να κάνουν αιτήσεις και σε πανεπιστήμια εξωτερικού. Με τον τρόπο αυτό εξετάσεων και αξιολόγησης, τα πανεπιστήμια θα έχουν λογο να συγκροτούν τα κριτήρια τους για τους υποψήφιους.

«Ο μαθητής έτσι θα γλιτώνει δυο χρόνια λυκείου που τώρα καταστρέφονται», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος.

Ωστόσο, το πώς θα εξασφαλίζεται η αξιοπιστία και το αδιάβλητο των ενδοσχολικών εξετάσεων πανελλαδικής εμβέλειας, δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. «Αυτή η πρόταση αποτελεί στρατηγικό σχεδιασμό. Σε δεύτερη φάση θα δούμε τις τεχνικές λεπτομέρειες και λύσεις», ανέφερε σχετικά ο κ. Λιάκος «πάντως ο στόχος μας είναι η συγκρότηση ενός εθνικού πλαισίου γνώσης».

Για τον συντελεστή βαρύτητας στον υπολογισμό των μορίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασικός στόχος είναι να πριμοδοτείται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερη βεβαιότητα για το πού θέλει να περάσει. Τα συγκεκριμένα ποσοστά και η μετάφρασή τους σε μόρια θα διαμορφωθούν από το υπουργείο, σε περίπτωση που προχωρήσει η συγκεκριμένη αλλαγή.

Για το τρίτο σημείο του τρίπτυχου, ο κ. Λιάκος εξήγησε ότι εκτός από τη μετακίνηση ενός φοιτητή από ένα τμήμα στο άλλο, με βάση βαθμούς και κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, η πρόταση αφορά και στη δυνατότητα παροχής σύνθετων, διεπιστημονικών πτυχίων.

Σύμφωνα με τον κ. Λιάκο, η πρόταση αυτή συνολικά, αποσκοπεί στο να ενδυναμώσει τους ίδιους του φοιτητές και τις σχολές που παρακολουθούν, να ενδυναμώσει το βαθμό του λυκείου που τείνει να εξαφανιστεί, αλλά και να απεμπλέξει το σύστημα από τις εξετάσεις όπως διεξάγονται σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο διάλογος για την Παιδεία, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών των δυο επιτροπών (μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής και εθνικού και κοινωνικού διαλόγου), θα συνεχιστεί από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, υπό την προεδρία του Νίκου Θεοτοκά. Εκεί αναμένεται να συγκεκριμενοποιηθούν πολλές από τις προτάσεις.

πηγή: naftemporiki.gr



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Συμμετοχή υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που δεν έχουν δηλώσει το 4ο μάθημα Ομάδας Προσανατολισμού

eksetpan400pxΛόγω της εφαρμογής για πρώτη φορά του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενδεχομένως να υπήρξαν ορισμένοι υποψήφιοι που δεν είχαν δηλώσει το 4ο μάθημα, που θα συμπλήρωνε την Ομάδα Προσανατολισμού τους, επειδή θεώρησαν αυτονόητη τη δήλωσή του.

Η οδηγία αυτή αφορά τους υποψηφίους για τα παρακάτω μαθήματα:

Λατινικά - για την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Βιολογία/Μαθηματικά - για την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας - για την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Στην περίπτωση που υποψήφιοι προσήλθαν για εξέταση στα παραπάνω μαθήματα και δεν τους επετράπη η συμμετοχή, μπορούν να προσέλθουν στις επαναληπτικές εξετάσεις, χωρίς την προσκόμιση άλλων δικαιολογητικών.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων η εισαγωγή στο Λιμενικό Σώμα - Ισοτιμία πτυχίων ΑΕΝ με ΑΤΕΙ

Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση έχει τεθεί το Σχέδιο Νόμου “Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών - Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις”.

Δείτε τι περιλαμβάνει το άρθρο 43 και το άρθρο 44 του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου

Mε το άρθρο 43 καθιερώνεται η εισαγωγή στις Σχολές Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ- ΕΛΑΚΤ) με πανελλήνιες εξετάσεις από το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

Με το άρθρο 44 οι απόφοιτοι από ΑΕΝ που έχουν δίπλωμα Α', Β', Γ' τάξης καθίσταται ισότιμο με πτυχίο ΑΤΕΙ.

Η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 31/5/2016 και ώρα 16.00.

Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά όλα τα άρθρα του σχεδίου νόμου καθώς και να υποβάλετε σχόλια αν επιθυμείτε.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Λατινικά - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλια

ΘΕΜΑΤΑ


Για τα θέματα Λατινικών Ημερήσιων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Λατινικών Εσπερινών ΓΕΛ Νέου Συστήματος πατήστε εδώ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Λατινικών Εσπερινών ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Χημεία - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλια

Αποτέλεσμα εικόνας για Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Χημεία - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλιαΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Χημείας Ημερήσιων ΓΕΛ Νέου Συστήματος πατήστε εδώ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (1)

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (2)

ΣΧΟΛΙΑ

- Σχολιασμός θεμάτων από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ)

- Σχολιασμός θεμάτων από την Ένωση Ελλήνων Χημικών

ΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Χημείας Ημερήσιων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Χημείας Εσπερινών ΓΕΛ Νέου Συστήματος πατήστε εδώ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Χημείας Εσπερινών ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

Τα πορίσματα του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία

22 03 16 dialogosΣήμερα κατατέθηκαν στα μέλη της επιτροπής εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία τα πορίσματα ενόψει της συνεδρίασης που θα ξεκινήσει στις 14:00 στο υπουργείο.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Βιολογία - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλια

Αποτέλεσμα εικόνας για Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - Βιολογία - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλιαΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Βιολογίας Ημερήσιων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Νέου και Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (1)

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (2)

ΣΧΟΛΙΑ

- Σχολιασμός θεμάτων από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ)

- Σχολιασμός θεμάτων από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων

ΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Βιολογίας Εσπερινών ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Νέου και Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook


Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - ΑΕΠΠ - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλια

Αποτέλεσμα εικόνας για Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 - ΑΕΠΠ - Θέματα, προτεινόμενες απαντήσεις και σχόλιαΘΕΜΑΤΑ

Για τα θέματα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Ημερήσιων ΓΕΛ Νέου Συστήματος πατήστε εδώ.


ΣΧΟΛΙΑ


Για τα θέματα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Ημερήσιων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ.


Για τα θέματα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Εσπερινών ΓΕΛ Νέου Συστήματος πατήστε εδώ.


Για τα θέματα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Εσπερινών ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Παλαιού Συστήματος πατήστε εδώ.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

Οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ - Νέα απόφαση

26 05 16 epal2Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ B' 1489/26-5-2016, η απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον "Καθορισμό των Τομέων και των Ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) και της αντιστοιχίας μεταξύ τους".

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2016-2017 για τη Β΄ τάξη Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., από το σχολικό έτος 2017-2018 για τη Γ΄ τάξη Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και από το σχολικό έτος 2018-2019 για τη Δ΄ τάξη των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

Με την απόφαση αυτή πραγματοποιείται το πρώτο βήμα υλοποίησης της νέας δομής του ΕΠΑΛ, στο πλαίσιο της αναβάθμισης και ενίσχυσης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τις επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016


Δείτε επίσης:





Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.