Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

Δεκτή η τροπολογία για τις μετεγγραφές φοιτητών

Δεκτή έγινε από τη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας ΄΄Ρυθμίσεις δικαιώματος μεταφοράς της θέσης εισαγωγής των επιτυχόντων των πανελλαδικών εξετάσεων σε αντίστοιχη σχολή ή τμήμα΄΄ με κάποιες αλλαγές.

Δείτε εδώ την τροπολογία όπως κατατέθηκε (πριν τις αλλαγές).

Δείτε εδώ το άρθρο 47 με την τροπολογία για τις μετεγγραφές φοιτητών με τις αλλαγές που σημειώθηκαν. Το συγκεκριμένο κείμενο αναμένεται να καθαρογραφεί και να δημοσιευτεί σε ΦΕΚ.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις μετεγγραφές φοιτητών.


Στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2014

Δίδονται σήμερα στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των μαθημάτων, στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές και οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων (Ομάδα Α΄) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι:

Στις εξετάσεις προσήλθε το 75,49% του συνόλου των υποψηφίων (16.259 από 21.539 υποψηφίους). Το 2013 είχε προσέλθει το 77,6% του συνόλου των υποψηφίων (17.394 από 22.416 υποψηφίους).

Παρατηρείται ότι το ποσοστό στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 18-20 είναι 5,19% και μεταξύ 15-18 είναι 8,25%.

Για τα Στατιστικά Στοιχεία πατήστε εδώ.


Παράταση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών υποψηφίων Α.Ε.Ν Πρώτης Γενικής Κατηγορίας – Συμπλήρωση παραρτήματος πιστοποιητικών γνώσης της Αγγλικής Γλώσσας

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

Ο υφυπουργός Παιδείας για την προαγωγή των μαθητών της Α΄ Λυκείου και τις μετεγγραφές φοιτητών

Συνέντευξη του Υφυπουργού Παιδεία και Θρησκευμάτων Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου στην εκπομπή του Star Live U

Ανοιχτός σε προτάσεις που θα βελτιώσουν το σύστημα προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο εμφανίστηκε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στην εκπομπή LiveUκαι στη δημοσιογράφο Πόπη Τσαπανίδου.

«Ενδεχομένως, με την συζήτησή της τροπολογίας να προκύψουν προτάσεις από άλλους βουλευτές που θέλουν να βελτιώσουν το σύστημα. Εκεί είμαστε ανοιχτοί να τους ακούσουμε και κάθε τι που είναι σε μία σωστή κατεύθυνση, εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μην το συζητήσουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός.

Σχετικά με την καταγγελία για αλλοίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας στην Α’Λυκείου ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι για αυτό το θέμα έχει ήδη ξεκινήσει προκαταρκτική έρευνα ενώ σήμερα δόθηκε εντολή και για εισαγγελική έρευνα.

Για τις εξετάσεις στην Α΄ Λυκείου τον τρόπο τρόπο προαγωγής των μαθητών
Υφυπουργός: «Μέχρι πέρυσι μπορούσε μαθητής να προαχθεί και με 3 και με 4 και με 5 φέτος μπήκε η βάση του 10. Δυστυχώς είχαμε σχολεία που περνούσανε οι μαθητές με βαθμό κάτω του 10.

Με το ισχύον σύστημα το 23% των μαθητών παραπέμπονται το Σεπτέμβριο για επανεξέταση ή μένουν στάσιμοι. Ξέρετε πόσο ήταν αυτό το ποσοστό πέρυσι και πρόπερσι; 6%. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ότι περνούσαν μαθητές από τη μία τάξη στην άλλη, χωρίς να έχουνε την απαιτούμενη γνώση και το ερώτημα λοιπόν που βάζω και καλούνται να απαντήσουν όλοι, η εκπαιδευτική κοινότητα και όλη η κοινωνία είναι τι είδους παιδεία θέλουμε;

Παιδεία η οποία δεν θα προάγει τη γνώση; Παιδεία στην οποία θα περνά ο μαθητής από τη μία τάξη στην άλλη, και όταν τελειώνει την Γ’ Λυκείου θα είναι ένα παιδί το οποίο στερείται στοιχειωδών γνώσεων;

Αυτό που είπαμε και εμείς είναι ότι ο νόμος ο οποίος ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά φέτος βεβαίως χρειάζεται βελτιώσεις, βεβαίως πρέπει να αλλάξει προς το καλύτερο για να βοηθήσουμε και κάποια παιδιά να μην έχουν αυτά τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας.

Τώρα αυτό που θα κάνουμε – καθώς το έχω καταθέσει σαν τροπολογία- είναι να βελτιώσουμε το σύστημα προαγωγής. Παρατηρείται μια στρέβλωση στο μέχρι τώρα σύστημα που πρώτη φορά εφαρμόστηκε, ένας μαθητής που είχε 18 για παράδειγμα μέσο όρο, επειδή σε ένα κλάδο των μαθηματικών έγραψε κάτω από 10 έμεινε μετεξεταστέος.

Η τροπολογία που αφορά στον τρόπο προαγωγής των μαθητών, αλλάζει τον τρόπο της. Για παράδειγμα στα Μαθηματικά που περιλαμβάνουν δυο μαθήματα, Άλγεβρα και Γεωμετρία, θα πρέπει με τον ισχύοντα Νόμο να έχει ο μαθητής 10 και στα δύο, ενώ με πλέον θα απαιτείται ο Μέσος Όρος, που σημαίνει ότι κάποιος μαθητής που είχε 18 στο ένα μάθημα και είχε μία ατυχία να πάρει 09 στο άλλο, να προάγεται. Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα των Ελληνικών.

Ενδεχομένως, με την συζήτησή της τροπολογίας να προκύψουν προτάσεις από άλλους βουλευτές που θέλουν να βελτιώσουν το σύστημα. Εκεί είμαστε ανοιχτοί να τους ακούσουμε και κάθε τι που είναι σε μία σωστή κατεύθυνση, εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μην το συζητήσουμε.

Η τροπολογία θα έχει αναδρομική ισχύ για τα παιδιά τα οποία ήδη έχουν δώσει εξετάσεις, ήδη έχουν πάρει τους βαθμούς τους. Σημειωτέον δε, ότι έχουμε ήδη δώσει εντολή στις Διευθύνσεις όλης της Εκπαίδευσης να έχουν έτοιμα με τα νέα στοιχεία τις βαθμολογίες τους».

Για την Τράπεζα Θεμάτων
Υφυπουργός: Αυτό που διαπιστώσαμε λοιπόν είναι ότι η Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί ένα εργαλείο για να αλλάξει προς το καλύτερο η εκπαίδευση.

Η Τράπεζα Θεμάτων αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν την ύλη η οποία δίνεται από το Υπουργείο Παιδείας, που μέχρι τώρα σε ένα βαθμό δεν διδασκόταν. Μέχρι τώρα δεν εξέταζε κανείς σοβαρά εάν η ύλη που «όφειλε» ο εκπαιδευτικός να «βγάλει», δεν την «έβγαζε».

Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένας οδηγός για να ολοκληρώνεται η ύλη. Βέβαια χρειάζονται βελτιώσεις στο σύστημα, και προσωπικά, αλλά και σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας και σε επίπεδο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής τη θεωρούμε ένα πετυχημένο θεσμό αλλά χρειάζεται και βελτιώσεις.

Με την τράπεζα θεμάτων πετυχαίνουμε δύο πράγματα, τον πλήρη έλεγχο του τι γίνεται στο σχολείο μέσα και δεύτερον την παροχή καλύτερης εκπαίδευσης. Βελτιώσεις θα γίνουν και γίνονται γιατί η εκπαίδευση δεν είναι κάτι το στατικό, έχει μια δυναμική».

Για τις μετεγγραφές
Υφυπουργός: «Σήμερα το απόγευμα ζητείται στη βουλή η τροπολογία που εισηγήθηκε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος. Θα προλάβουμε να περάσουμε την τροπολογία γιατί η καταληκτική ημερομηνία των μηχανογραφικών είναι στις 14 Ιουλίου.

Ο νόμος που ψηφίστηκε το Μάιο ισχύει και λέει ότι οι παιδιά τρίτεκνων οικογενειών και κάποιες ειδικές κατηγορίες, περνάνε αυτόματα. Αυτά ισχύουν και δεν μεταβάλλονται.

Αυτό το οποίο μπαίνει σήμερα και είναι καινούργιο είναι τα εισοδηματικά κριτήρια, για κάποιους συμπολίτες μας, για να μπορέσουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Έχει μπει ένα όριο για το ατομικό εισόδημα, τα 9000 ευρώ ατομικό εισόδημα (δλδ 9000 x 4 = 36000 ευρώ για μια οικογένεια 4μελη), έχουν δικαίωμα να κάνουν αίτηση για μεταγραφή. Βέβαια με τον περιορισμό του 10%».

Για την καταγγελία σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων
Υφυπουργός: «Από την πρώτη στιγμή που πήγα στο Υπουργείο Παιδείας διαρρέονταν ανώνυμες πληροφορίες σε κάποια blogs για ανώνυμα σχολεία.

Δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να παίζει το ρόλο του ντετέκτιβ να κυνηγάει φαντάσματα. Εγώ είπα από την πρώτη στιγμή ότι εάν υπάρξει κάτι επώνυμο εγώ θα είμαι εκεί και δεν θα επιτρέψω καμία σκιά σε όλη αυτή την ιστορία , το ίδιο είπε και ο Υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος.

Όταν η Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Ιδιωτικά Σχολεία μας έφερε μια καταγγελία, η οποία αναφερόταν ένα ανώνυμο blog για ένα ανώνυμο σχολείο, την ίδια στιγμή έδωσα εντολή για προκαταρκτική έρευνα.

Δεν ξέρω τι πόρισμα θα βγάλει αυτή η έρευνα, παρόλα αυτά επειδή χθες είδα στον κυριακάτικο τύπο επώνυμα ένα σχολείο , το οποίο σήμερα έμαθα ότι έκανε και εξώδικο γιατί θεωρεί ότι αδικείται, σήμερα δόθηκε εντολή από τον Υπουργό Παιδεία κ. Λοβέρδο για να διευρυνθεί το θέμα από τον Εισαγγελέα.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουν όλοι είναι ότι θα διαφυλάξουμε την Τράπεζα Θεμάτων και την εκπαιδευτική λειτουργία ως κόρη οφθαλμού. Αλίμονο εάν υπάρχει αμφισβήτηση σε αυτό τον τομέα».


Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για τα εισοδηματικά κριτήρια στις μετεγγραφές φοιτητών

Κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου ΄΄Ρυθμίσεις Ποινικού και Σωφρονιστικού Δικαίου και άλλες διατάξεις΄΄ του υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η τροπολογία 1549/82-4.7.2014 ΄΄Ρυθμίσεις δικαιώματος μεταφοράς της θέσης εισαγωγής των επιτυχόντων των πανελλαδικών εξετάσεων σε αντίστοιχη σχολή ή τμήμα΄΄. Πατήστε εδώ για να δείτε την τροπολογία.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή θα γίνει τη Δευτέρα 7/7.



Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία σχετικά με την προαγωγή των μαθητών της Α΄ Λυκείου

Κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου ΄΄Τροποποίηση Διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (Ν. 3528/2007) - Επιλογή Προϊστάμένων Οργανικών Μονάδων και άλλες διατάξεις΄΄ του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η τροπολογία 1543/81-4.7.2014 ΄΄Ρυθμίσεις σχετικά με τις προϋποθέσεις για την προαγωγή και απόρριψη των μαθητών της Α΄ τάξης Ημερήσιου και των Α΄ και Β΄τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου΄΄. Πατήστε εδώ για να δείτε την τροπολογία.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή θα γίνει σε δύο συνεδριάσεις, την Πέμπτη 10/7 και την Παρασκευή 11/7.

Απόφαση για αντιστοιχήσεις παλαιών με νέων ειδικοτήτων στα ΙΕΚ

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ B΄ 1817/2014 η υπουργική απόφαση Αντιστοίχιση Παλαιών Ειδικοτήτων με Νέες Ειδικότητες των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.).

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Νομοθετική Ρύθμιση για την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής των μαθητών των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ)

Tο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προωθεί Νομοθετική Ρύθμιση στη Βουλή σχετικά με τον τρόπο προαγωγής των μαθητών του Γενικού Λυκείου. Δείτε εδώ.

Yποβολή αιτήσεων υποψηφίων μαθητών στις ΕΠΑ.Σ και στις ΣΕΚ του ΟΑΕΔ για το σχολικό έτος 2014-15

Από τον ΟΑΕΔ ανακοινώνεται, ότι οι εγγραφές των υποψηφίων σπουδαστών στις ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Οργανισμού και στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης Σ.Ε.Κ για το σχολικό έτος 2014-2015 αρχίζουν την Παρασκευή 4/7/2014.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τα παρακάτω σχετικά αρχεία.





Στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014

Δίδονται σήμερα στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των μαθημάτων, στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές και οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Για να δείτε τους σχετικούς πίνακες πατήστε εδώ.