Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Δημιουργία δύο τμημάτων τουριστικών για αλλοδαπούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης με διδασκαλία στα Αγγλικά

Τη δημιουργία δύο τμημάτων τουριστικών, προπτυχιακών σπουδών, τετραετούς κύκλου, με αντικείμενο τον τουρισμό και τη διοίκησή του, για αλλοδαπούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης με διδασκαλία στα Αγγλικά, εξήγγειλαν σήμερα μετά από συνάντησή τους στο Υπουργείο Τουρισμού, ο Yπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέας Λοβέρδος και η Yπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη.

Τα δύο τμήματα θα λειτουργήσουν τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά 2015-2016 στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στη Ρόδο και στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, στο Ρέθυμνο. 

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας και συντονισμού των δράσεων των δύο Υπουργείων σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση στον τουρισμό. 

Μετά από τη συνάντηση η Yπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη δήλωσε:
«Η Ελλάδα έχει ένα πολύ δυναμικό τομέα, τον τουρισμό, ο οποίος διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Αξιοποιώντας τη φήμη της χώρας μας, ως παγκόσμιου τουριστικού προορισμού, αλλά και την τεχνογνωσία και τις υποδομές των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στο Αιγαίο και στην Κρήτη, προχωράμε στην ίδρυση προπτυχιακών τμημάτων τουρισμού στη Ρόδο και στο Ρέθυμνο. Στόχος μας είναι να προσελκύσουμε ξένους φοιτητές να έλθουν στην Ελλάδα, για να γνωρίσουν στη θεωρία αλλά και στην πράξη την οικονομία του τουρισμού.
Πολιτεία και πανεπιστημιακά ιδρύματα προχωράμε μαζί και στηρίζουμε την εξωστρέφεια και την καινοτομία».

Από την πλευρά του ο κ. Λοβέρδος ανέφερε:
«Είμαστε απολύτως έτοιμοι να εξαγγείλουμε αυτό που ονειρευόμασταν, τη δημιουργία δύο τμημάτων, προπτυχιακών σπουδών, τετραετούς κύκλου σπουδών, με αντικείμενο τον τουρισμό και τη διοίκησή του σε δύο πόλεις που έχουν δομές. Αναφέρομαι σε δύο Πανεπιστήμια της χώρας, σε δύο πόλεις που αποτελούν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό, στη Ρόδο και στο Ρέθυμνο στην Κρήτη. Τα δύο Πανεπιστήμια έχουν και κτιριακή υποδομή και κάποια χρήματα για να υποστηρίξουν την πρόσληψη επιστημονικού προσωπικού. Τα τμήματα αυτά θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης φοιτητές και η διδασκαλία θα γίνεται στην Αγγλική με την καταβολή διδάκτρων. Από τον Πρύτανη του Πολυτεχνείου της Κρήτης έμαθα τη ζήτηση που έχουν τα Πανεπιστήμιά μας. Σε μεταπτυχιακό για τον ορυκτό πλούτο, για 20 θέσεις υπήρχαν 90 αιτήματα με κύρια πηγή προέλευσης αυτών των φοιτητών από την Αφρική. Οι τουριστικοί προορισμοί της Ρόδου και της Κρήτης σε παγκόσμιο επίπεδο είναι τόσο σημαντικοί που υπόσχονται ότι η συγκεκριμένη ενέργειά μας θα ευδοκιμήσει. Απομένουν πρώτον, να ψηφίσουμε μία σχετική ρύθμιση στη Βουλή για να λύσουμε διαδικαστικές λεπτομέρειες και δεύτερον, η σχετική απόφαση των Πανεπιστημίων για την έναρξη λειτουργίας των συγκεκριμένων τμημάτων, την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά 2015-2016.

Παράλληλα με το ίδιο αντικείμενο θα δημιουργηθούν τμήματα για Έλληνες φοιτητές. Θα μπαίνουν στο μηχανογραφικό κανονικά, όπως ισχύει για όλους τους υποψηφίους για τα ΑΕΙ, κατά τη λογική του άρθρου 16 και του νόμου για τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Τα τμήματα για τους Έλληνες και τους αλλοδαπούς θα λειτουργήσουν ταυτόχρονα, αλλά μην τα συγχέετε. Είναι αίτημα των Πανεπιστημίων να λειτουργήσουν ταυτόχρονα, για να βοηθούν το ένα το άλλο. Τα Πανεπιστήμια λένε ότι είναι έτοιμα να λειτουργήσουν τα εν λόγω τμήματα. Τα τμήματα για τους αλλοδαπούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης θα απευθύνονται σε 50-70 φοιτητές, αλλά αυτό είναι θέμα των Ιδρυμάτων. 

Επιπλέον δύο φιλοσοφικές σχολές, δύο Πανεπιστημίων της χώρας, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου και του Δημοκρίτειου στη Θράκη, ετοιμάζουν αντίστοιχα τμήματα για αλλοδαπούς, με σπουδές στα ελληνικά γράμματα. Είμαστε πολύ κοντά στην σχετική εξαγγελία. Η Χίος, στο πλαίσιο του Πανεπιστημίου Αιγίου, είναι έτοιμη να οργανώσει στην ίδια λογική τμήματα στις ναυτιλιακές σπουδές. Τέτοια τμήματα θα στηριχθούν νομοθετικά, θεσμικά και οικονομικά και με προσωπικό από το ΥΠΑΙΘ».


Ανακοίνωση για την έγκριση ή μη των αιτήσεων φοιτητών για μετεγγραφή με οικονομικά κριτήρια

Ενημέρωση σχετικά με την εγκυρότητα των αιτήσεων των υποψηφίων του σχολικού έτους 2013-2014 για μεταφορά θέσης εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βάση το οικονομικό κριτήριο

Οι αιτούντες του σχολικού έτους 2013-2014 για μεταφορά θέσης εισαγωγής τους, στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βάση το οικονομικό κριτήριο, δύνανται να ενημερωθούν για την εγκυρότητα ή μη της αίτησής τους, με την είσοδό τους στο πληροφοριακό σύστημα http://solon.it.minedu.gov.gr.

Σε περίπτωση μη έγκυρης αίτησης και όπου παρέχεται η δυνατότητα από το πληροφοριακό σύστημα, ο αιτών καλείται να προβεί σε διόρθωση των οικονομικών στοιχείων της.

Σημειώνεται ότι οι αιτούντες που θα προβούν στη διόρθωση των οικονομικών στοιχείων της ηλεκτρονικής τους αίτησης θα πρέπει να την οριστικοποιήσουν εκ νέου.

Οι υποψήφιοι δύνανται να εισέρχονται στο πληροφοριακό σύστημα από την 27η Νοεμβρίου 2014, ημέρα Πέμπτη και ώρα 14.00 έως και την 1η Δεκεμβρίου 2014, ημέρα Δευτέρα και ώρα 24.00.

Επισημαίνεται ότι στο πληροφοριακό σύστημα δεν παρέχεται η δυνατότητα εισαγωγής νέων αιτήσεων, αλλά μόνο η διόρθωση των ήδη καταχωρημένων αιτήσεων.


Συνεχίζεται και σήμερα η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας - Δείτε αλλαγές για το μάθημα της Πληροφορικής και τις μετεγγραφές φοιτητών που πέτυχαν στα ΑΕΙ με το 5%

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας ''Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις'' συζητείται για τρίτη μέρα στη Βουλή (ήταν προγραμματισμένο για δύο μέρες). Κατά τη χτεσινή συνεδρίαση ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε δύο σημαντικές ρυθμίσεις σε σχέση με το μάθημα της Πληροφορικής και τις μετεγγραφές φοιτητών που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις (ειδική κατηγορία 5%). Πιο συγκεκριμένα:

- Ο υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος κατέθεσε νομοτεχνική βελτίωση στην τροπολογία (δείτε εδώ) που αφορά το ζήτημα του μαθήματος της Πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο στο Νέο Λύκειο. Δείτε την αλλαγή όπως είναι διατυπωμένη. 

Στην παράγραφο 8, του άρθρου 2, στο τέλος της παραγράφου, μετά τη φράση «Τμήμα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις», προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια: «Για τμήματα της πληροφορικής εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η πληροφορική. Οι άλλες σχολές και τα τμήματα, για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η πληροφορική, θα ορίζονται με απόφαση της ΑΔΙΠ, η οποία θα εκδίδεται μέχρι την 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους. Η παραπάνω απόφαση της ΑΔΙΠ δημιουργεί δέσμια υποχρέωση στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση της δικής του απόφασης».

- Ο υπουργός Παιδείας έκανε δεκτή τροπολογία βουλευτών για δυνατότητα μετεγγραφής σε φοιτητές που εισήχθηκαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την ειδική κατηγορία 5% που αφορά όσους πάσχουν από σοβαρές παθήσεις αφού με τον ισχύοντα νόμο δεν υπήρχε κάποια ειδική πρόβλεψη.

Αναμένουμε την τελική διατύπωση και την ψήφιση του νομοσχεδίου και έπειτα την δημοσίευσή του σε ΦΕΚ.

 

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Συνέντευξη Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Λοβέρδου στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ

Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, στην εκπομπή του δημοσιογράφου Άρη Πορτοσάλτε απάντησε σε ερωτήσεις:

Για τις εισαγωγικές εξετάσεις: «Ό,τι έκανε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δε θα το αλλάξουμε. Σας δίνω την απάντηση που έδωσα την Κυριακή στο γήπεδο σ’ ένα παιδί της Β’ Λυκείου που μου είπε ότι θα πάει με το νέο Λύκειο στο Πανεπιστήμιο. Και το νέο Λύκειο αυτό όπως το έφτιαξαν οι προηγούμενοι από εμάς, διαχωρίζει τις κατηγορίες των σπουδών και αν ο συγκεκριμένος μαθητής ας πούμε πάει για γιατρός και δεν τα καταφέρει κινδυνεύει να μη μπει πουθενά; Και με ρώτησε «γιατί το άλλαξε ο προηγούμενος;».

Του απαντώ: Φαντάζεσαι να αλλάξω αυτό το σύστημα και ένα άλλο παιδί που του αρέσει αυτό το σύστημα αν με συναντήσει στο δρόμο τι θα μου λέει; Θα μου λέει ότι κάθε ένας Υπουργός που έρχεται αλλάζει το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Λοιπόν, δεν πρόκειται ν’ αλλάξει. Μάλιστα χτες έλεγα στη Βουλή ότι θα πρέπει να συμφωνήσουμε πως ένα σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, να ισχύει τουλάχιστον για μια πενταετία, να μπορέσει να δείξει στην πράξη τα προτερήματα και τα μειονεκτήματά του και οι αλλαγές να γίνουν ορθολογικά.

Άρα δεν υπάρχει περίπτωση ν’ αλλάξει τίποτε, μόνο μία μικρούλα αλλαγή αφορά το μάθημα της Πληροφορικής, είναι μια τροπολογία με την οποία το μάθημα της Πληροφορικής να εξετάζεται οπωσδήποτε γι’ αυτούς που θέλουν να μπουν στα τμήματα Πληροφορικής. Δεν είναι δυνατό να μπαίνεις στα τμήματα Πληροφορικής τον 21οαιώνα και να μη σου ζητούν επάρκεια στο μάθημα αυτό, και σε όποιο άλλο τμήμα η ΑΔΙΠ μας πει. Σε ελάχιστα τμήματα δηλαδή. Είναι η μόνη προσθήκη. Καμία άλλη».

Για τις διπλές πανελλήνιες εξετάσεις που θα γίνουν το 2016: «Αυτό θα συμβεί διότι θα βρεθούμε σε μια μετάβαση. Γιατί αυτός που τελείωσε το Λύκειο φέτος και δε μπήκε και θα δώσει το 2015-2016, δεν μπορεί να προσαρμοστεί σε κάτι για το οποίο δεν έχει προετοιμαστεί. Υπάρχει μια μεταβατική περίοδος ενός χρόνου όπου τα παιδιά θα δώσουν με δυο τρόπους: Με το καινούργιο Λύκειο και το αντίστοιχο εξεταστικό σύστημα που έγινε το 2013 ή μ’ αυτό που είναι σήμερα».

Για την πρόταση την αρμοδιότητα του καθορισμού του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια και τις μετεγγραφές των φοιτητών να την έχουν τα ίδια τα Ιδρύματα: «Το πρόβλημα υπήρχε προ της εφαρμογής του νέου καθεστώτος των μετεγγραφών που ψηφίστηκε στις 4 Μαΐου, που είναι γενναιόδωρο και οδηγεί 10.000 φοιτητές από τους 77.000 φοιτητές ΤΕΙ και Πανεπιστημίων, να μετεγγράφονται. Υπήρχε και πριν από αυτό, διότι ο αριθμός εισαγομένων στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ είναι πολύ παραπάνω απ’ αυτά που τα ίδια τα Ιδρύματα μπορούν ν’ αντέξουν κατά τη δική τους γνώμη.

Ήρθε και το καθεστώς των μετεγγραφών και υπάρχει διαμαρτυρία από τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ότι δεν αντέχουν αυτό τον αριθμό, ειδικά το ΤΕΙ Αθηνών. Εμείς ως πολιτεία έχουμε τρεις ανάγκες να εξυπηρετήσουμε με μια απόφαση. Πρώτη ανάγκη να λειτουργούν τα Ιδρύματα αυτά, δεύτερη ανάγκη να ικανοποιηθούν κάποιες από τις επιδιώξεις της οικογένειας και των ίδιων των παιδιών και τρίτη ανάγκη, να μη φύγουν φοιτητές στο εξωτερικό, Βουλγαρία, Ρουμανία, αυξάνοντας το ΑΕΠ άλλων χωρών και μειώνοντας το δικό μας. Τρία πράγματα με μια απόφαση.

Μέχρι τώρα υπήρξε μια συμφωνία πολιτικών ηγεσιών στην Ελλάδα με τις ελληνικές οικογένειες, το ελληνικό Πανεπιστήμιο να είναι μαζικό. Και ορισμένα Πανεπιστήμια, ειδικά τα περιφερειακά χρειάζονται τη μαζικότητα για να επιβιώσουν, ειδάλλως θα κλείσουν. Τα κεντρικά αντιθέτως, χρειάζονται λιγότερους, γιατί με περισσότερους κι αυτά κινδυνεύουν με έλλειψη δυνατότητας λειτουργίας.

Εδώ στην Αθήνα έχουμε πιο οξείες αντιδράσεις. Και λέμε ότι αν είναι τόσο μεγάλη η αντίδρασή σας γιατί δεν αναλαμβάνετε εσείς να καθορίζετε τον αριθμό; Δηλαδή δεν το θέλετε τόσα χρόνια τώρα; Χθες είχαμε Συμβούλιο Ανώτατης Παιδείας στο Υπουργείο, ήταν οι Πρυτάνεις και οι Πρόεδροι των ΤΕΙ στους οποίους το πρότεινα αυτό.

Δεν το δέχτηκαν. Μου απάντησαν: «ναι, αλλά να γίνει ένας γενικότερος σχεδιασμός». Εμείς λέμε «κοιτάξτε, να πάρετε την αρμοδιότητα τώρα και να πάρετε και την αρμοδιότητα των μετεγγραφών. Και αυτές τις ανάγκες που η πολιτεία έχει, να τις πάρετε εσείς στις πλάτες σας».

Υπήρξαν ρητές αρνήσεις του ύφους ότι «εμείς δεν είμαστε πολιτεία, δεν είμαστε πολιτικοί, εσείς είστε πολιτικοί για να ζυγίζετε και τη φτώχια και την ανάγκη να μη φεύγουν τα παιδιά στο εξωτερικό αυξάνοντας το ΑΕΠ της Βουλγαρίας και να εκπληρώνονται τα όνειρα των παιδιών κτλ». «Δικό σας θέμα είναι αυτό», λένε. Τινές εξ αυτών, όχι όλοι.

Η πλειοψηφία φαίνεται να διαμορφώνει άποψη ότι πρέπει η πολιτεία να κάνει σχεδιασμό τετραετή όπως ο νόμος απαιτεί και μέσα σ’ αυτό το σχεδιασμό να ξέρουμε ποια είναι η χρηματοδότηση. Πώς να ξέρω αν θα μπορέσουμε του χρόνου; Προγραμματίζουμε να έχουμε 2,9% ανάπτυξη του χρόνου. Αν έχουμε εκλογές, θα έχουμε 2,9%; Τι προγραμματισμό να κάνω;

Αλλά αν είναι ο προγραμματισμός ως προγραμματισμός, να γίνει με αυτά τα ρίσκα, υπόσχομαι να τον κάνω. Ζήτησα να συμφωνήσουν μέχρι 15 Δεκεμβρίου και να το ψηφίσουμε το Γενάρη».


Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Λοβέρδος: Διάθεση για καθορισμό του αριθμού εισακτέων από τα ΑΕΙ για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος

Δηλώσεις Λοβέρδου στο περιθώριο του συνεδρίου ΣΑΠΕ - ΣΑΤΕ

«Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα που σχετίζεται με τη λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Ότι είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των φοιτητών που εισάγονται. Ότι είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των φοιτητών που μετεγγράφονται. Εμείς λέμε, να εφαρμοστεί ο νόμος, να εξειδικευτεί περισσότερο, δεν έχω καμιά αντίρρηση να καταθέσω σχετικές ρυθμίσεις στη Βουλή εφόσον συμφωνήσουμε, ώστε όλη την αρμοδιότητα καθορισμού του αριθμού εισακτέων να την έχουν τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και αυτό να γίνει τώρα και να γίνει για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος και να καταθέσουμε τη σχετική ρύθμιση στη Βουλή τον Δεκέμβριο και να τη ψηφίσουμε τον Ιανουάριο.

Απ’ ότι φαίνεται από τη συζήτηση, πέρα εκείνων των Πρυτάνεων και των Προέδρων που είναι αρνητικοί εντελώς και λένε όχι, γιατί αυτά είναι πολιτικά θέματα, οι πολιτικοί θα τα καθορίζουν, υπάρχουν και συλλογικές δικές τους προτάσεις σύμφωνα με τις οποίες λένε ναι και ότι για να γίνει αυτό πρέπει να είχαν γίνει κάποια πράγματα. Εμείς δεν σκεφτόμαστε έτσι. Εμείς λέμε για το πολύ συγκεκριμένο θέμα για το οποίο έχουν γίνει τόσες πολλές διαμαρτυρίες κατά τη διάρκεια των ακαδημαϊκών ετών, ας δώσουμε τώρα τη λύση που τόσα χρόνια ζητούν. Πέρα από όλα τα άλλα που η νομοθεσία ρυθμίζει, να το ρυθμίσουμε με τρόπο πολύ λεπτομερειακό τώρα και όχι του χρόνου ή σε δύο και τρία χρόνια».

Ερώτηση δημοσιογράφου: Όμως λένε ότι πρέπει να ξέρουν τα οικονομικά τους και τους πόρους που θα διαθέτουν.

«Γνωρίζουν τον προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς, γνωρίζουν ότι η χώρα είναι σε κρίση και ενδεχομένως να αρχίσει να την ξεπερνάει του χρόνου αν οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι αυτοί που υπολογίζουμε και γνωρίζουν τις δυνατότητές τους. Μεγαλειώδεις αλλαγές δεν θα γίνουν. Τα επιχειρήματα αυτά δεν είναι βάσιμα. 100% μπορεί να γίνει τώρα . Κι αν θέλουν κι έναν γενικότερο τετραετή σχεδιασμό σε ό,τι αφορά στα οικονομικά και τα υπόλοιπα θέματα, κι αυτό μπορούμε να το κάνουμε. Αλλά όχι όλες αυτές οι σκέψεις να γίνονται με σκοπό να πάει πάρα πολύ πίσω και να μη γίνει τώρα η μεταφορά των αρμοδιοτήτων από το κράτος που τις έχει σήμερα στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Δεν μπορώ να καταλάβω και δεν μπορώ να δεχθώ οποιονδήποτε λόγο άρνησης. Είναι ένα αίτημα που καταθέτουμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια κι εμείς προτείνουμε να γίνει τώρα».

Δημοσιογράφος: Και να ρυθμιστεί και το πρόβλημα των μετεγγραφών με αυτόν τον τρόπο.

«Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο οι ίδιοι να ρυθμίσουν και το θέμα των μετεγγραφών. Και είπα και στο τέλος της παρέμβασής μου, ότι αυτό σημαίνει πως θα αναλάβουν και το σύνολο της ευθύνης απέναντι στην ελληνική οικογένεια, απέναντι στους νέους ανθρώπους οι οποίοι ονειρεύονται και θέλουν να οργανώσουν το μέλλον τους».

Δημοσιογράφος: Τώρα τι διαδικασία ακολουθείται;

«Τώρα, τον αριθμό των εισακτέων τον καθορίζει η Πολιτεία, με απόφαση του Υπουργού. Παίρνει από τα ιδρύματα τις απόψεις τους και κάνει ο Υπουργός αυτό που πρέπει να κάνει κατά την δική του επιλογή . Δεν είναι σωστό αυτό».

Δημοσιογράφος: Η πρόταση ποια είναι;

«Ο Υπουργός απλώς να υπογράφει χωρίς να έχει καμιά διακριτική ευχέρεια. Εμείς ακούμε τις διαμαρτυρίες των παιδιών. Μπορεί πολλές φορές να είναι λίγα τα σχολεία που είναι σε κατάληψη, μικρός ο αριθμός των διαμαρτυρομένων ή άλλες φορές μεγαλύτερος. Εμείς ακούμε τις αγωνίες τους για παράδειγμα για την πολλή ύλη και θα ανταποκριθούμε μέσα σε αυτήν την εβδομάδα. Εν μέρει έχουμε ήδη ανταποκριθεί. Στα όνειρα αυτών των ανθρώπων για μια θέση στην εκπαίδευση.

Αν δεν τους την δώσουμε, την αναζητούν στο εξωτερικό, αυξάνοντας το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν άλλων χωρών. Και λέμε να μην γίνεται αυτό .Αλλά και παράλληλα τα Πανεπιστήμια να μην είναι κάθε μέρα στην αντίδραση. Η χρυσή τομή είναι για εμάς αυτήν την αρμοδιότητα να την αναλάβουν τα ίδια τα Ιδρύματα και να σταματήσει αυτή η διελκυστίνδα. Το κράτος να περιοριστεί -όπως και το άρθρο 16 ορίζει- στο να αξιολογεί μέσω της ΑΔΙΠ και να χρηματοδοτεί στο μέτρο της δυνατότητάς του τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ».