Εθνικό απολυτήριο με Τράπεζα Θεμάτων και ενσωματωμένες τις Πανελλαδικές Εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα. Αυτός είναι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο κύριος άξονας του Υπουργείου Παιδείας πάνω στον οποίο θα «χτιστεί» το σχέδιο για το εθνικό απολυτήριο. Ζητούμενο είναι η ύπαρξη πολιτικής συναίνεσης, και ως προς αυτό θετικά είναι τα έως τώρα μηνύματα από τα δύο μεγάλα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Ειδικότερα, η θεσμοθέτηση εθνικού απολυτηρίου θεωρείται ότι θα συμβάλει στην αναβάθμιση του λυκείου, το οποίο εδώ και δεκαετίες έχει καταντήσει προθάλαμος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και αυτό διότι οι μαθητές από τη Β΄ Λυκείου, ή και νωρίτερα, εστιάζουν στην προετοιμασία τους στα 4 μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Με αυτόν τον τρόπο το λύκειο χάνει τον εκπαιδευτικό του στόχο, ενώ οι έφηβοι για δύο έτη αποστερούνται πολύτιμο «παιδαγωγικό χρόνο». Αρα, ο κεντρικός σκοπός του εθνικού απολυτηρίου, όπως σχεδιάζεται από το επιτελείο του Υπ. Παιδείας, είναι οι μαθητές να εστιάζουν σε περισσότερα διδακτικά αντικείμενα, μέσα από προγράμματα σπουδών και μεθόδους διδασκαλίας που θα αξιοποιούν την τεχνολογία.