Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

12/2/2019 - Μετεγγραφές σπουδαστών Α.Ε.Ν. ακαδημαϊκού έτους 2018-2019


Δείτε επίσης: 




Δείτε εδώ όλα τα νέα για τους υποψήφιους σπουδαστές των ΑΕΝ.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Από το Σεπτέμβριο του 2019 θα λειτουργήσουν τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΚΕΕ) στα Πανεπιστήμια

Σχετική εικόναΕυρεία σύσκεψη του Γενικού Γραμματέα Ηλία Γεωργαντά με Πρυτανικές Αρχές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, με θέμα τα διετή προγράμματα σπουδών επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Παρόντες ήταν και οι Γενικοί Διευθυντές Ανώτατης Εκπαίδευσης και Οικονομικών Υπηρεσιών, καθώς επίσης και συνεργάτες του Υπουργού.

Ο Γενικός Γραμματέας ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο θα χρηματοδοτήσει τα διετή προγράμματα σπουδών. Επίσης προέτρεψε όσα Ιδρύματα δεν έχουν ιδρύσει ακόμη Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, να το πράξουν άμεσα, για να μπορέσει το Υπουργείο να προϋπολογίσει το ποσό της χρηματοδότησης των διετών προγραμμάτων σε κάθε Ίδρυμα. Βούληση του Υπουργείου είναι το Σεπτέμβριο του 2019 να ξεκινήσει η λειτουργία ενός σημαντικού αριθμού διετών προγραμμάτων σπουδών στα Ιδρύματα, γεγονός το οποίο εδράζεται στο μεγάλο ενδιαφέρον των Ιδρυμάτων και την ωριμότητα πολλών προτάσεων.

Υπενθυμίζεται ότι με το Ν. 4521/2018 ''Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις'' - ΦΕΚ Α΄ 38/2018 ιδρύονται στα Α.Ε.Ι. τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.), στα οποία θα οργανώνονται διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Τα Κ.Ε.Ε. θα παρέχουν διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και η φοίτηση θα είναι δωρεάν.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Στη Βουλή οι αλλαγές στις προϋποθέσεις για την εισαγωγή αθλητών με διακρίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Συνεχής ενημέρωση από το panelladikes24

Αποτέλεσμα εικόνας για Στη Βουλή οι αλλαγές στις προϋποθέσεις για την εισαγωγή αθλητών με διακρίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Συνεχής ενημέρωση από το panelladikes24Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη. 

Ο βουλευτής της Ν.Δ. Θεόδωρος Καράογλου κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου σχετικά με τις αλλαγές που ψηφίστηκαν πρόσφατα για την εισαγωγή αθλητών με διακρίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με Ν. 4589/2019, οι αλλαγές των προϋποθέσεων για τους αθλητές με διακρίσεις θα έχουν ισχύ από τις φετινές εξετάσεις και είναι οι εξής:

- να συγκεντρώνουν το σύνολο των μορίων (100%) της ήδη διαμορφωμένης από τις πανελλαδικές εξετάσεις βάσης εισαγωγής στα τμήματα/σχολές στα οποία διεκδικούν την εισαγωγή τους (από 90% που ίσχυε μέχρι πέρσι),

- οι επιπλέον θέσεις εισαγωγής με την εν λόγω διαδικασία επανέρχονται σε ποσοστό 3% επί των εισακτέων (από 4,5% που ίσχυε μέχρι πέρσι),

- τροποποιούνται τα ποσοστά προσαύξησης των διακριθέντων σε Πανελλήνιους Μαθητικούς - Σχολικούς Αγώνες.

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

Πανελλαδικές 2019 - Εξετάζεται να δοθεί αυξημένη μοριοδότηση στους υποψήφιους από τη Ζάκυνθο λόγω σεισμών

Αποτέλεσμα εικόνας για Πανελλαδικές εξετασεις 2019 - αυξημένη μοριοδότηση στους υποψήφιους από τη Ζάκυνθο λόγω ÏƒÎµÎ¹ÏƒÎ¼ÏŽÎ½Ο Βουλευτής Ζακύνθου και πρώην Υπουργός Σταύρος Κοντονής συναντήθηκε με τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου και έθεσε το αίτημα της αυξημένης μοριοδότησης των μαθητών της Γ΄ Λυκείου της Ζακύνθου στις προσεχείς Πανελλαδικές εξετάσεις, λόγω των συνεχιζόμενων σεισμών που συμβαίνουν στο νησί το τελευταίο διάστημα.

Από την πλευρά του, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι το συγκεκριμένο αίτημα εξετάζεται σοβαρά, ενώ δεσμεύτηκε ότι σύντομα θα υπάρξει απάντηση ώστε να δημιουργηθεί ένα σαφές και ξεκάθαρο πλαίσιο για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων της Ζακύνθου.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Υποψήφιοι ΑΕΝ - Εισαγωγή με απολυτήριο και το 2019 - Σύντμηση του χρόνου απόκτησης αποδεικτικού ναυτικής ικανότητας - Διαβάστε όλη την τροπολογία

Αποτέλεσμα εικόνας για Υποψήφιοι ΑΕΝ - Εισαγωγή με απολυτήριο και το 2019 - τροπολογίαΤροπολογία του Υπουργείου για τους μαθητές του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων (ΕΠΑΛ) και για την εισαγωγή αποφοίτων Λυκείου στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού

δυνατότητα στους/στις μαθητές/-τριες του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων των ΕΠΑΛ, οι οποίοι ναυτολογούνται, να αποκτούν εγχειρίδιο κατευθυνόμενης εκπαίδευσης σε πλοίο (ΚΕΠ) και πριν την απόκτηση του τίτλου σπουδών, δίνει τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που κατατέθηκε σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις».

Με τη ρύθμιση αυτή επιτυγχάνεται η σύντμηση του χρόνου απόκτησης αποδεικτικού ναυτικής ικανότητας και ταυτόχρονα διασφαλίζεται η επαρκής φοίτησή τους.


Οι βάσεις της ΣΜΥ από το 2014 έως το 2018 - Πίνακες ανά κατηγορία

Στις παρακάτω εικόνες μπορείτε να δείτε σε γραφήματα, τις βάσεις Όπλων - Σωμάτων της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ), των τελευταίων πέντε ετών, γενική σειρά και ειδική κατηγορία τριτέκνων - πολυτέκνων.

* ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Από το 2017 άλλαξε η βαθμολογική κλίμακα των ΕΠΑΛ, από τετραψήφια σε πενταψήφια.

Δείτε εδώ όλα τα νέα για τις Στρατιωτικές Σχολές.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Τροπολογία για παράταση στην εισαγωγή στις ΑΕΝ με απολυτήριο - Πλήρης επιβεβαίωση του panelladikes24

Σχετική εικόναΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ΄ οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη. 

Με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί σύντομα, μετατίθεται για την επόμενη χρονιά η διαδικασία εισαγωγής στις ΑΕΝ μόνο μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Υπενθυμίζεται ότι πέρσι είχε ανακοινωθεί ότι από το 2019 δε θα ίσχυε η εισαγωγή στις ΑΕΝ με τη διαδικασία μοριοδότησης απολυτηρίου, θαλάσσιας υπηρεσίας κτλ.

Το panelladikes24 είχε ενημερώσει εδώ και ένα μήνα περίπου ότι εξεταζόταν ρύθμιση για το συγκεκριμένο θέμα. Δείτε εδώ.

Δείτε το περιεχόμενο της τροπολογίας

Από το εκπαιδευτικό έτος 2020-2021 η εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) θα πραγματοποιείται μόνο μέσω του συστήματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019

Ρύθμιση για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Λυκείων και σε όσους μετεγγράφονται στην Α΄ τάξη

Σχετική εικόναΜε την παρ. 5 του άρθρου 75 του Ν. 4589/2019 «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις» (Α΄ 13), ρυθμίστηκε η δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το ειδικό ποσοστό των εσπερινών Λυκείων (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) και όσων μαθητών μετεγγράφονται από την Α΄ τάξη ημερησίου Λυκείου στην Α΄ τάξη εσπερινού Λυκείου εντός της προβλεπόμενης από τις κείμενες διατάξεις προθεσμίας για μετεγγραφή, καλύπτοντας έτσι και υποψήφιους που δεν έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος κατά την έναρξη του σχολικού έτους. 

Δείτε επίσης: Σε ΦΕΚ ο νόμος 4589/2019 με τις συνέργειες ΕΚΠΑ, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Ενημέρωση για τις νέες προϋποθέσεις πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των διακριθέντων αθλητών

Σχετική εικόναΜε την ψήφιση του Ν. 4589/2019 «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις» (Α΄ 13), θεσμοθετήθηκαν οι ακόλουθες αλλαγές:

Σύμφωνα με τις περιπτώσεις α και γ της παρ. 6 του άρθρου 75 του Ν. 4589/2019 (Α΄ 13), οι υποψήφιοι διακριθέντες αθλητές θα πρέπει πλέον, μετά τον υπολογισμό της κατά περίπτωση προσαύξησης των μορίων τους, 

- να συγκεντρώνουν το σύνολο των μορίων (100%) της ήδη διαμορφωμένης από τις πανελλαδικές εξετάσεις βάσης εισαγωγής στα τμήματα/σχολές στα οποία διεκδικούν την εισαγωγή τους, ενώ 

- οι επιπλέον θέσεις εισαγωγής με την εν λόγω διαδικασία επανέρχονται σε ποσοστό 3% επί των εισακτέων

Στην περίπτωση β της παρ. 6 του άρθρου 75 του Ν.4589/2019 (Α΄ 13), τροποποιούνται τα ποσοστά προσαύξησης των διακριθέντων σε Πανελλήνιους Μαθητικούς - Σχολικούς Αγώνες ως ακολούθως: «Για 1η έως 3η νίκη σε Πανελλήνιους Μαθητικούς - Σχολικούς Αγώνες παρέχεται 20% προσαύξηση για εισαγωγή στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και για εισαγωγή σε άλλη σχολή ή τμήμα Α.Ε.Ι., παρέχεται προσαύξηση 8% για την 1η νίκη, 6% για τη 2η νίκη και 4% για την 3η νίκη, υπό την προϋπόθεση ότι ισχύουν για τη διοργάνωση που επιτεύχθηκε η διάκριση οι προϋποθέσεις που ισχύουν για τους Πανελλήνιους Αγώνες, κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα, λογιζομένων, για την εφαρμογή του παρόντος εδαφίου, των σχολείων ως σωματείων.»

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019

Ενίσχυση του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας των ΕΠΑΛ & εξετάσεις πιστοποίησης - Πίνακες

Ιδιαίτερα θετικά αποτιμάται η ανάπτυξη του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος «Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας» των Επαγγελματικών Λυκείων, το οποίο ξεκίνησε το σχολικό έτος 2016-2017, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην αναβάθμιση της εργασιακής προοπτικής των αποφοίτων των ΕΠΑΛ.

Πιο συγκεκριμένα, καταγράφεται συνεχής αύξηση του αριθμού μαθητευόμενων (+231% σε σχέση με το σχολικό έτος 2016-2017), διεύρυνση των διαθέσιμων ειδικοτήτων (από 6 το σχ. έτος 2016-2017, σε 21 την τρέχουσα χρονιά), αύξηση του αριθμού των σχολικών μονάδων που έχουν εντάξει τη μαθητεία στην εκπαιδευτική τους διαδικασία (+ 49% σε σχέση με το σχ. έτος 2016-2017), καθώς και αύξηση του αριθμού των τμημάτων μαθητείας που λειτουργούν σε αυτά (+128% σε σχέση με το σχ. έτος 2016-2017).