Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Τι θα γίνει με τις ειδικές κατηγορίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2014; Η απόφαση του ΣτΕ θα επηρεάσει την κατανομή των εισακτέων στα ΑΕΙ;

Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Κεδίκογλου είχε δηλώσει προ μερικών εβδομάδων ότι μέχρι τις 15 Μαρτίου θα έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015. Μάλιστα είχε προαναγγείλει ότι θα κυμανθεί στα περσινά επίπεδα με κάποιες αλλαγές ως προς αριθμό των εισακτέων που θα δεχτούν συγκεκριμένα τμήματα (αύξηση σε θετικές σχολές). 

Μπορεί η απόφαση του ΣτΕ, που έκρινε ότι τα προνόμια των ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι κ.ά.) είναι αντισυνταγματικά, να αλλάξει τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας;

Πέρυσι, ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ ήταν περίπου 70.000 εκ των οποίων οι 11.500 θέσεις είχαν διατεθεί στις ειδικές κατηγορίες των πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων και μπορούσαν να τις διεκδικούν επιπλέον αυτών της γενικής σειράς. Λογικά, το υπουργείο Παιδείας θα προσανατολιστεί στην ανακοίνωση ενός αριθμού εισακτέων για όλους τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 και στη συνέχεια να λάβει ειδική μέριμνα για τις ειδικές αυτές κατηγορίες υποψηφίων (π.χ. ελεύθερες μετεγγραφές για τους πολύτεκνους και τρίτεκνους).

Τελικά ποιοι θα είναι κερδισμένοι;

Σίγουρα αν εφαρμοστεί, το παραπάνω σενάριο κερδισμένοι είναι οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών αφού όλοι θα έχουν τη δυνατότητα να μετεγγραφούν σε σχολές κοντά στην μόνιμη κατοικία τους. Μέχρι πέρυσι μπορούσαν να διεκδικούν θέσεις από τη γενική σειρά αλλά και αυτές των ειδικών κατηγοριών, να μετέχουν στη διαδικασία των μετεγγραφών φοιτητών (που είχαν ποσοτικό περιορισμό και η επιλογή γινόταν βάση εισοδήματος) και να μην μπορούν να φοιτήσουν στην πόλη που επιθυμούν. 

Από την άλλη οι υποψήφιοι της γενικής σειράς θα έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν περισσότερες θέσεις, άρα θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να φοιτήσουν σε σχολή που επιθυμούν ή ακόμα και σε πόλη. 

Υπάρχει πρόβλημα σε μια τέτοια περίπτωση;

Μεγάλο, καθώς θα επιβαρυνθούν οι σχολές των μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) ενώ θα αποδυναμωθούν αυτές της περιφέρειας. Επομένως, το υπουργείο Παιδείας έχει πολλή δουλειά στο συγκεκριμένο θέμα, μελετώντας τις πτυχές όλων των συνιστωσών του προβλήματος. Γιατί αν μειώσει τις θέσεις των εισακτέων στα ΑΕΙ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αφού αργότερα θα υποδεχτούν και τους μετεγγραφέντες φοιτητές, τότε οι μόνοι κερδισμένοι είναι αυτοί των ειδικών κατηγοριών.

panelladikes24


Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Η Τεχνική Εκπαίδευση στην Ελλάδα σε όλες τις βαθμίδες

ekpaideutiko sistimaΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια)
Τα ΕΠΑ.Λ ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και παρέχουν δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση. Υφίστανται Ημερήσια και Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. Τα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ έχουν τριετή διάρκεια φοίτησης ενώ τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ έχουν τεταρτοετή διάρκεια φοίτησης. 
Τα ΕΠΑ.Λ προσφέρουν δύο κύκλους σπουδών:
Α) το «Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών»
Β) το «Μεταδευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών», την «Τάξη Μαθητείας».
Ο Μεταδευτεροβάθμιος κύκλος σπουδών στην «Τάξη Μαθητείας» (εκπαίδευση στο χώρο εργασίας) είναι προαιρετική. Στην Τάξη Μαθητείας εγγράφονται οι κάτοχοι απολυτηρίου και πτυχίου του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών του ΕΠΑ.Λ.
Στην «Τάξη Μαθητείας», εφαρμόζεται το δυϊκό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητείας) του Ο.Α.Ε.Δ., η οποία έχει διάρκεια ένα (1) έτος και περιλαμβάνει Μαθητεία με εκπαίδευση στο χώρο εργασίας, Μάθημα Ειδικότητας και Προπαρασκευαστικά Μαθήματα Πιστοποίησης στη σχολική μονάδα αντίστοιχα. Την ευθύνη υλοποίησης της τάξης μαθητείας, της τοποθέτησης σε χώρους εργασίας των φοιτούντων, καθώς και όλα τα σχετικά με αυτήν έχει το ΕΠΑ.Λ. και ο Ο.Α.Ε.Δ.
Οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 
Τα ΕΠΑ.Λ παρέχουν συνολικά είκοσι τέσσερις ειδικότητες σε τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού σε εννέα Τομείς.

Σ.Ε.Κ ( Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης)
Οι Σ.Ε.Κ ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και οδηγούν στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό επίπεδο. Οι Σ.Ε.Κ παρέχουν αρχική επαγγελματική κατάρτιση στους απόφοιτους της υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης (αποφοίτους Γυμνασίου). Η φοίτηση στις δημόσιες Σ.Ε.Κ παρέχεται δωρεάν. Μαθητές άνω των είκοσι (20) ετών , που είναι απόφοιτου Γυμνασίου εγγράφονται στις Εσπερινές Σ.Ε.Κ. 
Οι Σ.Ε.Κ έχουν τριετή διάρκεια φοίτησης, την Ά Τάξη, την Β΄ Τάξη και την Τάξη Μαθητείας. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Τάξης Μαθητείας χορηγείται στο μαθητή Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης επιπέδου 3.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την απόλυση του μαθητή που εγγράφεται στην Τάξη Μαθητείας είναι η επιτυχής εξέταση στις εξετάσεις πιστοποίησης. 
Οι απόφοιτοι της Σ.Ε.Κ. δεν έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 
Οι Σ.Ε.Κ παρέχουν συνολικά πενήντα οκτώ ειδικότητες σε πέντε Τομείς.

Ι.Ε.Κ (Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης)
Τα Ι.Ε.Κ ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και οδηγούν στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό επίπεδο. Τα Ι.Ε.Κ παρέχουν αρχική επαγγελματική κατάρτισης σε αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αποφοίτους Σ.Ε.Κ. Η φοίτηση στα δημόσια Ι.Ε.Κ παρέχεται δωρεάν.
Τα Ι.Ε.Κ. έχουν διάρκεια φοίτησης συνολικά πέντε (5) εξαμήνων, που επιμερίζονται σε τέσσερα (4) εξάμηνα θεωρητικής και εργαστηριακής κατάρτισης και σε ένα εξάμηνο Πρακτικής Άσκησης ή Μαθητείας. 
Οι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ δεν έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 
Τα Ι.Ε.Κ παρέχουν συνολικά ενενήντα μια ειδικότητες σε οκτώ Ομάδες Προσανατολισμού σε έντεκα Τομείς.




Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Μετεγγραφές φοιτητών 2014 - Έμειναν 2779 κενές θέσεις

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να υποβάλλουν ενστάσεις επί των μετεγγραφών και ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: protocol@minedu.gov.gr

Ο συνολικός αριθμός των αιτούντων, οι οποίοι πληρούσαν τις προϋποθέσεις μεταφοράς θέσης ανέρχεται σε 8.438. Ο αριθμός των υποψηφίων που μεταφέρει τη θέση του ανέρχεται σε 3.782, δηλαδή το 45% των φοιτητών που κατέθεσαν αίτηση για μετεγγραφή ενώ κενές έμειναν 2.779 θέσεις καθώς οι προσφερόμενες θέσεις ήταν 6.561. 

Σε πάρα πολλά περιφερειακά τμήματα έμειναν κενές θέσεις όπως μπορείτε να δείτε και στην λίστα των αποτελεσμάτων των μετεγγραφών που επισυνάπτεται παρακάτω. Για παράδειγμα από τις 30 θέσεις των ετών 2011-2013 στο τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικών του ΤΕΙ Κοζάνης καλύφθηκαν μόνο οι 7 θέσεις αφήνοντας 23 κενές. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλα τμήματα.

Επίσης κενές θέσεις παρατηρούνται και στους υποψηφίους των ετών 2010-2011 αφού πρόκειται για φοιτητές που βρίσκονται στο 3ο και 4ο έτος αντίστοιχα και μια πιθανή μετεγγραφή πιθανόν τους στοίχιζε σε μαθήματα που είχαν περάσει αφού δεν είναι σίγουρο ότι το τμήμα υποδοχής θα τους αναγνωρίσει το σύνολο των μαθημάτων που έχουν περάσει με επιτυχία. 

Αντιθέτως στα περισσότερα τμήματα των Αθήνας και της Θεσσαλονίκης καλύφθηκε το σύνολο των θέσεων που προσφέρθηκαν στους εισαχθέντες φοιτητές του 2013.




Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Σπουδές με υποτροφία στο Αζερμπαϊτζάν για Έλληνες σπουδαστές

Υποτροφίες Διπλωματικής Ακαδημίας του Αζερμπαϊτζάν (ADA) για προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών

Η Διπλωματική Ακαδημία του Αζερμπαϊτζάν (ADA), δια του Υπουργείου Εξωτερικών του Αζερμπαϊτζάν, θα χορηγήσει υποτροφίες σε Έλληνες σπουδαστές για προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.

Η υποτροφία καλύπτει πλήρως τα δίδακτρα, τα έξοδα διαμονής και τα βιβλία και ανανεώνεται ετησίως μετά από έκθεση της Ακαδημίας και υπό τον όρο της άριστης επίδοσης των φοιτητών. Όλα τα υπόλοιπα έξοδα βαρύνουν τους υποτρόφους.

Για τα προγράμματα πατήστε εδώ.


Ψηφίστηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Δημόσιας Τάξης


Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η αναβάθμιση - αναδιοργάνωση της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας με την εισαγωγή φοιτητών στη Σχολή Ανθυποπυραγών και στη Σχολή Πυροσβεστών να γίνεται μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων. 


Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Υφυπουργός Παιδείας - Άμεση νομοθετική ρύθμιση για τις ειδικές κατηγορίες μετά την απόφαση του ΣτΕ

ypdvmth thumb other250 0
«Η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να βοηθήσει, με νομοθετική πρωτοβουλία, που θα αναλάβει άμεσα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τα παιδιά των πολύτεκνων, των τρίτεκνων και των μονογονεϊκών οικογενειών, που προσπαθούν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων», δήλωσε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, μιλώντας σήμερα στον Real FM και τον δημοσιογράφο Γιάννη Παπαδόπουλο.

Κληθείς να σχολιάσει την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ο Υφυπουργός τόνισε: «Η αντίδραση του υπουργείου Παιδείας ήταν άμεση. Μόλις λίγη ώρα μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης του ΣτΕ, ο Υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, δήλωσε με ξεκάθαρο τρόπο ότι είμαστε σταθερά προσανατολισμένοι στην κατεύθυνση να βοηθήσουμε τις πολύτεκνες, τις τρίτεκνες, τις μονογονεϊκές οικογένειες, όλους, δηλαδή, τους συμπολίτες μας, που έχουν περισσότερες ανάγκες και μεγαλύτερη δυσκολία να αντεπεξέλθουν στις σκληρές σημερινές συνθήκες. Σε αυτό το πλαίσιο προανήγγειλε ότι άμεσα, με νομοθετικό τρόπο, θα ρυθμιστεί το ζήτημα».

Δείτε επίσης: ΣτΕ - Αντισυνταγματικά τα προνόμια που έχουν τα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση


Έκδοση αποτελεσμάτων μεταφοράς θέσεων επιτυχόντων των σχολικών ετών 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - Προθεσμία υποβολής αίτησης εγγραφής

ypdvmth thumb other250 0
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι τα αποτελέσματα της διαδικασίας μεταφοράς θέσεων επιτυχόντων των σχολικών ετών 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα είναι διαθέσιμα εντός της ημέρας, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, είτε στη διεύθυνση http://solon.it.minedu.gov.gr.

Ο συνολικός αριθμός των αιτούντων, οι οποίοι πληρούσαν τις προϋποθέσεις μεταφοράς θέσης ανέρχεται σε 8.438. Ο αριθμός των υποψηφίων που μεταφέρει τη θέση του (βάσει του άρθρου 2 της αριθμ. Φ1/182016/Β3/2013 (Β΄3030) Υπουργικής Απόφασης) ανέρχεται σε 3.782.

Οι αιτούντες τη μεταφορά θέσης καλούνται να εισέλθουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, είτε στη διεύθυνση http://solon.it.minedu.gov.gr, με τον 8-ψήφιο κωδικό εξετάσεων και τα τέσσερα αρχικά σας σε Ελληνικούς χαρακτήρες (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο), προκειμένου να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα.

Οι επιτυχόντες οφείλουν να προσέλθουν προσωπικά ή μέσω νομίμως εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου τους από την Δευτέρα 17/03/2014 έως και την Δευτέρα 31/03/2014, στη Γραμματεία του Τμήματος υποδοχής τους, προκειμένου να υποβάλουν αίτηση εγγραφής προσκομίζοντας αντίγραφο της ηλεκτρονικής τους αίτησης και τα απαραίτητα δικαιολογητικά που αναγράφονται σε αυτή.

Στην περίπτωση που οι φοιτητές δεν διαθέτουν αντίγραφο της ηλεκτρονικής τους αίτησης μπορούν να το εκτυπώσουν εισερχόμενοι στην ιστοσελίδα http://solon.it.minedu.gov.gr του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η εγγραφή των επιτυχόντων ολοκληρώνεται μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών από τα Ιδρύματα υποδοχής τους.


Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

ΣτΕ - Αντισυνταγματικά τα προνόμια που έχουν τα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Πολύτεκνοι: Σοκ από την κατάργηση των ειδικών διατάξεων για εισαγωγή στα ΑΕΙΘα κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο σε νομοθετικό επίπεδο, προκειμένου να στηρίξουμε την πολύτεκνη και τρίτεκνη οικογένεια, δηλώνει ο υπουργός Παιδείας

«Έκλεισε» το Συμβούλιο της Επικρατείας την πόρτα των Πανεπιστημίων στα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών που εισάγονται προνομιακά στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα καθ΄ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με δύο διαφορετικές συνθέσεις και με δύο διαφορετικούς προέδρους (Κωνσταντίνο Μενουδάκο και Σωτήρη Ρίζο) έκρινε ότι τόσο το παλαιό όσο και το νεότερο νομοθετικό πλαίσιο που παρέχει τη δυνατότητα στα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών να εισέρχονται στα ΑΕΙ, καθ΄ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων, είναι αντίθετο σε πλειάδα Συνταγματικών διατάξεων.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ με τρεις αποφάσεις της (986 - 988/2014) έκρινε αντισυνταγματικούς τους νόμους 4071/2012 και 3966/2011 που προβλέπουν ότι τα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών εισάγονται στα ΑΕΙ κατά παρέκκλιση του γενικού συστήματος εισαγωγής και καταλαμβάνουν θέσεις οι οποίες προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για υποψηφίους που έχουν την ιδιότητα του μέλους πολύτεκνης οικογένειας.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας, κατά πλειοψηφία, έκριναν ότι τα προνόμια αυτά υπέρ των παιδιών των πολύτεκνων οικογενειών, που εισάγουν παρέκκλιση από το γενικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι ευθέως αντίθετα στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας. 

Σύμφωνα με τις δυο αυτές αρχές, επιβάλλεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με κριτήρια αμιγώς ακαδημαϊκά, δηλαδή βάσει ικανοτήτων και δεξιοτήτων των υποψηφίων. Η ιδιότητα όμως του μέλους πολύτεκνης οικογένειας δεν συνδέεται με ικανότητες ή δεξιότητες του υποψηφίου, προσθέτουν οι δικαστές.

Παράλληλα, η προνομιακή αυτή μεταχείριση των παιδιών των πολυτέκνων, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ολομέλειας, δημιουργεί δύο εκδοχές.

Η πρώτη είναι ότι εάν αυτές οι θέσεις για τα παιδιά των πολύτεκνων διατίθενται καθ’ υπέρβαση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων των ΑΕΙ, προκαλείται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δυσλειτουργία η οποία δεν είναι ανεκτή από το άρθρο 16 του Συντάγματος που προστατεύει την παιδεία.

Η δεύτερη, είναι ότι αφαιρούνται θέσεις από τους υποψήφιους σπουδαστές, με αποτέλεσμα να αποκλείονται από την εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιοι με «συγκριτικά πληρέστερες ικανότητες και δεξιότητες κατά παράβαση των δικαιωμάτων τους που κατοχυρώνονται από τις διατάξεις των άρθρων 4, 5 και 16 του Συντάγματος, οι οποίες επιβάλλουν να εισάγονται στις πεπερασμένου αριθμού θέσεις των ΑΕΙ οι υποψήφιοι οι οποίοι υπερτερούν σε διαγωνιστικές δοκιμασίες που βασίζονται σε αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια».

Επίσης, τα προνόμια αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να εισάγονται στα ΑΕΙ υποψήφιοι μέλη πολύτεκνων οικογενειών με βαθμολογία κατώτερη άλλων συνυποψήφιων τους.

Εξάλλου, τα προνόμια αυτά των παιδιών των πολυτέκνων οικογενειών, προσθέτουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, δεν μπορεί να θεμελιωθούν στο άρθρο 25 του Συντάγματος που προβλέπει μέτρα προστασίας των πολυμελών οικογενειών και μέτρα δημογραφικής πολιτικής.

Τέλος, οι δύο από τις τρεις αποφάσεις, ακυρώνουν την παράλειψη εισαγωγής υποψηφίων στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιαστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του έτους 2012.

Δείτε την αντίδραση του υπουργείου Παιδείας

Άμεση ήταν η απάντηση του υπουργού Παιδείας σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικά τα προνόμια των Πολυτέκνων για τις εισαγωγικές εξετάσεις. 

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Θα κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο σε νομοθετικό επίπεδο, προκειμένου να στηρίξουμε την πολύτεκνη και τρίτεκνη οικογένεια. Ιδιαίτερα μέσα στην κρίση, πρέπει να σταθούμε δίπλα σε όσα παιδιά κινδυνεύουν να στερηθούν το δικαίωμα στη δημόσια παιδεία».

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ - panelladikes24


Νέα απόφαση για μετεγγραφές σπουδαστών ΑΕΝ

Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας & Αιγαίου εγκρίνονται μετεγγραφές σπουδαστών Α.Ε.Ν. (ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ-ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ). 

Πατήστε εδώ για να δείτε την απόφαση με όλους τους μετεγγραφέντες σπουδαστές και οδηγίες για την εγγραφή τους.

Καθορισμός της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο με οδηγίες σχετικά με τον καθορισμό της εξεταστέας ύλης της Α΄ τάξης ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ., μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Πατήστε εδώ για να δείτε την εγκύκλιο.