Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης - Ένταξη αποφοίτων στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ08 καλλιτεχνικών μαθημάτων

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων που εισήχθησαν από το ακαδημαϊκό έτος 2006−2007 και εφεξής, με πτυχίο της κατεύθυνσης Εικαστικών και πιστοποιητικό ευδόκιμης παρακολούθησης θεωρητικών και ιστορικών σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ή πτυχίο ισότιμο και αντίστοιχο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής, εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης AT 8 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ο οποίος προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.1 και 8 περ. η΄ του Ν. 1566/1985 (Α΄/167) και βάσει του άρθρου 15 του Ν. 1586/1986 (Α΄/37) μετονομάστηκε σε κλάδο ΠΕ 08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων. Δείτε το ΦΕΚ εδώ.

Το Τμήμα Πλαστικών τεχνών και Επιστημών της Τέχνης έχει ως αποστολή να καλλιεργεί και να προάγει τις εικαστικές τέχνες με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη διδασκαλία, να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια καλλιτεχνική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία, αναβαθμίζοντας την καλλιτεχνική και αισθητική παιδεία, να τους εκπαιδεύει στην Ιστορία και τη Θεωρία της Τέχνης, και να συμβάλλει στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Ιδρύθηκε το 2000 και από το ακαδημαϊκό έτος 2006-007 λειτουργούν δύο κατευθύνσεις σπουδών, η κατεύθυνση των Εικαστικών και η κατεύθυνση Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης σύμφωνα την Υπουργική Απόφαση αριθμ.67344/Β1/22-7-2009 (ΦΕΚ 1476 τ. Β'). Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μία από τις δύο κατευθύνσεις, η οποία και αναγράφεται στο πτυχίο του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης. Οι φοιτητές, αφού λάβουν τις απαραίτητες γενικές γνώσεις (μαθήματα κορμού), ακολουθούν μια από τις δύο κατευθύνσεις του Τμήματος και καλούνται να κτίσουν πάνω σε αυτές το πρόγραμμα σπουδών επιλέγοντας τα γνωστικά αντικείμενα που διαμορφώνουν την αντίστοιχη κατεύθυνση ώστε να τους προσφέρει την εξειδίκευση στο αντικείμενο της επιλογής τους.

Δείτε τον οδηγό σπουδών του τμήματος εδώ.

Οι υποψήφιοι που επιθυμούν να δηλώσουν το συγκεκριμένο τμήμα θα πρέπει να έχουν εξεταστεί στο ειδικό µάθηµα “ΕΛΕYΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ”. Το τμήμα αυτό βρίσκεται στο 4ο επιστημονικό πεδίο του Μηχανογραφικού Δελτίου, με τον κωδικό 185. Μπορούν να το επιλέξουν οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄). Η βάση της γενικής σειράς ήταν 8256 μόρια για το 2012.

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Το Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας έχει την έδρα του στη Λάρισα και ανήκει στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ιδρύθηκε με το υπ' αριθμ. 82 Προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 72/10-3-2000.

Πρόκειται για το μοναδικό τμήμα στην Ελλάδα με το συγκεκριμένο αντικείμενο σπουδών και έχει στόχο να συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός ραγδαίως εξελισσόμενου πεδίου που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας.

Σκοπός: Το Τμήμα έχει ως αποστολή την καλλιέργεια και προαγωγή της επιστήμης της βιοχημείας και της βιοτεχνολογίας, με ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς που αφορούν τον χημισμό των ζωντανών συστημάτων, το μεταβολισμό των συστατικών και τροφών των ζωντανών οργανισμών, το μεταβολισμό της ενέργειας, την ανάλυση των συστατικών των ζωντανών συστημάτων, την τεχνολογία του ανασυνδυαζόμενου DNA ήτοι της ενσωμάτωσης γονιδίων ενός οργανισμού στο γονιδίωμα ενός άλλου.

Διάρκεια και Περιεχόμενο Σπουδών: Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα. Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα και διακρίνονται σε υποχρεωτικά και επιλογής. Τα περισσότερα μαθήματα περιλαμβάνουν εργαστηριακές ή φροντιστηριακές ασκήσεις, η παρακολούθηση των οποίων είναι υποχρεωτική. Οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές το χρόνο. Για την απόκτηση πτυχίου ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον 4 έτη φοίτησης, να έχει εξεταστεί επιτυχώς σε 43 μαθήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας πειραματικής διπλωματικής εργασίας και να έχει πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση δίμηνης τουλάχιστον διάρκειας σε κάποιον επαγγελματικό φορέα. Επιπλέον, το συγκεκριμένο τμήμα προσφέρει μεταπτυχιακές σπουδές σε δύο αντικείμενα: α) Βιοτεχνολογία - Ποιότητα διατροφής & περιβάλλοντος και β) Εφαρμογές Μοριακής Βιολογίας - Μοριακή Γενετική - Διαγνωστικοί Δείκτες.

Επαγγελματικά Δικαιώματα: Δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ. 

apofoitoi-stats-2


















Πληροφορίες για τους υποψήφιους

Το Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας περιλαμβάνεται στο Μηχανογραφικό Δελτίο με τον Κωδικό 284 στο 3ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο για όσους συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄). Η βάση του τμήματος για το 2012 (γενική σειρά) ήταν 16559 μόρια.

Οι πρυτάνεις για σχέδιο ΑΘΗΝΑ και αναγνώριση πτυχίων κολλεγίων

Η 71η Σύνοδος των Πρυτάνεων, που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, εξέδωσε ψήφισμα με τις θέσεις τους για το επονομαζόμενο σχέδιο «ΑΘΗΝΑ», την απαξίωση των πτυχίων και διπλωμάτων των ΑΕΙ, τη χειμαζόμενη φοιτητική μέριμνα, την κατάρτιση των προϋπολογισμών και τον κίνδυνο νέων οικονομικών ζημιών για τα Πανεπιστήμια καθώς και τη «διαθεσιμότητα» που οδηγεί σε απόλυση διοικητικού προσωπικού. Η αντιμετώπιση αυτής της κρίσης βρίσκει τα πανεπιστήμια μέσα στη δίνη της εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου (ν.4009/11 και ν.4076/12) και στην αποδόμηση των οργάνων της αυτοδιοίκησης τους που αυτό συνεπάγεται. Συγκεκριμένα, για το σχέδιο  «ΑΘΗΝΑ» που θα επιφέρει αλλαγές στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα κολλέγια οι θέσεις τους έχουν ως εξής:
1. Σχέδιο «ΑΘΗΝΑ»: H Σύνοδος επιμένει στα ακαδημαϊκά κριτήρια που θα προσδιορίσουν τα ίδια τα ΑΕΙ και η ΑΔΙΠ, ενώ τα αναπτυξιακά κριτήρια θα πρέπει να προσδιοριστούν στο επίπεδο του ΣΑΠΕ και του ΣΑΤΕ, σε συνεργασία με άλλους κοινωνικούς εταίρους, και τα εθνικά κριτήρια στο επίπεδο του ΕΣΥΠ. Το Υπουργείο δεν μπορεί εδώ και τώρα να προχωρήσει σε βεβιασμένη αλλαγή των μηχανογραφικών δελτίων. Αντιθέτως, οφείλει να δεσμευθεί στα παραπάνω επίπεδα σχεδιασμού, τηρώντας όπως αρμόζει τις θεσμικές διαδικασίες, και να μην κάνει κατάχρηση των εξουσιών που του δίνει σχετικά ο ν. 4076/2012.
2. Κολλέγια: Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 229/19-11-2012) με την οποία αναγνωρίζονται τα πιστοποιητικά σπουδών των Κολλεγίων ως ισοδύναμα με τους τίτλους της ανώτατης εκπαίδευσης του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης, παραβιάζει κατάφωρα το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος, απαξιώνει τους 4ετείς και 5ετείς τίτλους σπουδών εξισώνοντάς τους με τους τίτλους 3ετούς φοίτησης των κολλεγίων (που λειτουργούν χωρίς έλεγχο ποιότητας στα γνωσιακά τους περιεχόμενα, στο διδακτικό προσωπικό, στις υποδομές, στα μαθησιακά αποτελέσματα των προγραμμάτων σπουδών τους) και δίνει βορά την ανώτατη εκπαίδευση στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αποκορύφωμα αυτού είναι η αναγνώριση του 2ου τίτλου σπουδών των Κολλεγίων (3+2 έτη) ως Master, όταν η ίδια η Πολιτεία δεν αναγνωρίζει ως Master τα διπλώματα των πενταετών ενιαίων και αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών στα Πολυτεχνεία, Γεωπονικά Πανεπιστήμια και αλλού. Η Σύνοδος δηλώνει την κατηγορηματική της αντίθεση στην αντισυνταγματική αυτή ρύθμιση που πλήττει το δημόσιο συμφέρον και ζητά από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. να επανορθώσει, αποκαθιστώντας την αναγνώριση πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες των διπλωμάτων και πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων με βάση τα προγράμματα σπουδών τους. Τονίζεται ότι η ίδια η Πολιτεία παραβαίνει τους νόμους διότι η νομοθετική αυτή πράξη κατά κατάχρηση της συνταγματικής πρόβλεψης δεν έρχεται να ρυθμίσει επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες, αλλά αποσκοπεί στην αποφυγή της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Συνεπώς, η Σύνοδος εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στον τρόπο οικοδόμησης του εθνικού πλαισίου προσόντων με αποσύνδεση της επαγγελματικής από την ακαδημαϊκή ισοτιμία.

Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Αναγνώριση μαθημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Το υπουργείο Παιδείας έχει ετοιμάσει διάταξη για την αναγνώριση μαθημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία έχει τεθεί σε ανοικτή διαβούλευση και σύντομα θα κατατεθεί και στη Βουλή προς ψήφιση. Η διάταξη έχει ως εξής:

1. Από το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες εκκλησιαστικές Ακαδημίες, να αναγνωρίσουν μαθήματα τα οποία έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσης τους.

2. Η αναγνώριση των μαθημάτων, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Τμήματος, κατά περίπτωση και οι φοιτητές απαλλάσσονται από την εξέταση των μαθημάτων ή των ασκήσεων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος υποδοχής που διδάχθηκαν στο Τμήμα προέλευσης και δύνανται να ενταχθούν σε διαφορετικό εξάμηνο από αυτό της εγγραφής τους.

Σχόλιο: Πρόκειται για θετική εξέλιξη σε ένα θέμα που απασχολεί πολλούς φοιτητές αλλά θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα, γιατί το όνομα ενός τμήματος ή ενός μαθήματος σε ορισμένες περιπτώσεις δε σημαίνει απαραίτητα ότι έχουν και το ίδιο πρόγραμμα σπουδών ή διδακτέα ύλη αντίστοιχα. Γι΄ αυτό η αναγνώριση, σύμφωνα με την διάταξη, θα πραγματοποιείται από το τμήμα υποδοχής.

Συμφωνία - ανάσα τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού

Απασχολεί τους σπουδαστές των ΑΕΝ αλλά και πολλούς υποψήφιους που θα τους ενδιέφερε να επιλέξουν τις συγκεκριμένες σχολές για να σπουδάσουν.

Σε συμφωνία για τα εκπαιδευτικά ταξίδια των σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, κατέληξαν το υπουργείο Ναυτιλίας, οι εφοπλιστές και η ΠΝΟ.
Σε συμφωνία-πλαίσιο, που λύνει το πρόβλημα με την πρακτική εκπαίδευση των σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίοι κινδύνευαν να διαγραφούν από τις σχολές τους καθώς δεν βρίσκουν εδώ και καιρό πλοίο για το εκπαιδευτικό τους ταξίδι, κατέληξε η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας σε συνάντηση που είχε με το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Σημειώνεται ότι η αναζήτηση πλοίου για τα εκπαιδευτικά ταξίδια, ιδιαίτερα για το δεύτερο που δεν επιδοτείται, ήταν μεγάλο πρόβλημα για τους υποψήφιους Έλληνες αξιωματικούς. Θεσπίζεται πλέον ως υποχρεωτική η πρόσληψη ενός σπουδαστή για κάθε πλοίο του οποίου η διαχείριση γίνεται στην Ελλάδα -ανεξαρτήτως σημαίας- ενώ με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.
Επίσης αποφασίστηκε η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού να επιτρέπεται με τη συμπλήρωση, σωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας.
Η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) δύναται να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γ' Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλασσίων ταξιδιών.
Οι τρεις πλευρές συμφώνησαν επίσης να εξεταστεί η κατάργηση εισφοράς υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτής από το κράτος όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα. Επίσης συμφωνήθηκε η επιδότηση του πρώτου εκπαιδευτικού ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.
«Στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωταρχικός σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ποιοτική αναβάθμισή της. Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως, όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Επιβραβεύσεις διακριθέντων αθλητών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Το υπουργείο Παιδείας έχει παρουσιάσει το σχέδιο νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις», θέτοντάς το σε ανοικτή διαβούλευση. Στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται και άρθρο για τους διακριθέντες αθλητές και τα προνόμια που μπορούν να έχουν για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανάλογα με την επιτυχία τους. Για να δείτε αναλυτικά το σχέδιο νόμου πατήστε εδώ. Το άρθρο 38 που αφορά τους διακριθέντες αθλητές βρίσκεται στη σελίδα 43 του συγκεκριμένου αρχείου.

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Δήλωση Υπουργού Παιδείας σχετικά με τις ρυθμίσεις του Ν.4046/2012 για τα κολλέγια

Σχετικά με τις ρυθμίσεις του ν. 4046/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 - Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος προέβη στην ακόλουθη δήλωση: 

«Στην ελληνική επικράτεια μόνο τα Ελληνικά Δημόσια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστήμια & ΤΕΙ) παρέχουν στους αποφοίτους τους ακαδημαϊκή αναγνώριση και επαγγελματικά προσόντα και δικαιώματα με τη λήψη του πτυχίου τους, βάση του Συντάγματος».