Σελίδες

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

Κυριάκος Πιερρακάκης: «Ψηφιακό φροντιστήριο» με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στο επίκεντρο























Το «Ψηφιακό Φροντιστήριο» έρχεται να ενδυναμώσει την εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχοντας ισότιμη πρόσβαση για όλους στην ενισχυτική διδασκαλία

Άρθρο τoυ Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκου Πιερρακάκη στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική»

Η ΣΧΟΛΙΚΗ χρονιά που ξεκίνησε εδώ και λίγα εικοσιτετράωρα σηματοδοτεί την αρχή μιας σειράς πολύ μεγάλων αλλαγών. Η «χρονιά του σχολείου», όπως την έχουμε χαρακτηρίσει, προβλέπει την υλοποίηση πολλών και εμβληματικών μεταρρυθμίσεων, που στοχεύουν στη βελτίωση της σχολικής καθημερινότητας.

Οι 11 ΑΛΛΑΓΕΣ που παρουσιάσαμε και το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης έχουν κοινό παρονομαστή τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Πρόκειται για μέτρα άμεσης εφαρμογής, που συγκλίνουν στην αναβάθμιση του σχολικού περιβάλλοντος, στην ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, στην παροχή σύγχρονων γνώσεων και την ανάπτυξη αναγκαίων δεξιοτήτων.

ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ θέση ανάμεσα στα μέτρα αυτά έχει το «Ψηφιακό Φροντιστήριο», ένα νέο εργαλείο ενισχυτικής διδασκαλίας που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές. Η σύλληψη εδώ είναι απλή: Δίνουμε σε κάθε μαθητή που απουσίαζε από μία παράδοση ή που απλώς θέλει να επαναλάβει ένα κομμάτι της ύλης, τη δυνατότητα να παρακολουθήσει το συγκεκριμένο μάθημα μέσα από ένα εύληπτο βίντεο.

ΤΟ «ΨΗΦΙΑΚΟ Φροντιστήριο» είναι διαθέσιμο ήδη από το τέλος της περσινής χρονιάς, παρέχοντας στο digitalschool.gov.gr βιντεοσκοπημένες παραδόσεις σε Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Σταδιακά θα προστίθενται νέα μαθήματα, με στόχο μέχρι το τέλος του 2025 να έχουμε καλύψει το σύνολο της ύλης σε όλα τα μαθήματα από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Γ’ Λυκείου.

Συνολικά μιλάμε για 2.500 εύληπτα και ψηφιοποιημένα βίντεο για 49 συνολικά μαθήματα. Ειδικά, μάλιστα, για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να ξεκινήσουν και οι ζωντανές απογευματινές παραδόσεις μέσω τηλεκπαίδευσης για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών μαθημάτων.

ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ότι το «Ψηφιακό Φροντιστήριο» θα λειτουργήσει ως ένα εξαιρετικό παράδειγμα σωστής αξιοποίησης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Και τούτο διότι θα αποτελέσει ένα πρόσθετο εργαλείο, χρήσιμο για κάθε μαθήτρια και κάθε μαθητή, που όμως θα παράγει προστιθέμενη αξία για εκείνους που χρειάζονται περισσότερο την υποστήριξή μας. Και αναφέρομαι τόσο στα παιδιά των ασθενέστερων οικονομικά τάξεων όσο και σε εκείνα που κατοικούν σε πιο απομακρυσμένες περιοχές. Με το νέο αυτό εργαλείο, αφαιρούμε από τις οικογένειές τους ένα σημαντικό βάρος, παρέχοντάς τους ισότιμη πρόσβαση στην ενισχυτική διδασκαλία.

ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ εργαλείο δεν πρόκειται να υποκαταστήσει κάτι από την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά, αντίθετα, έρχεται να την ενδυναμώσει. Αποτελεί πεποίθηση για όλους εμάς στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ότι ο πυρήνας της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήταν, είναι και θα είναι η σχέση που διαμορφώνει κάθε εκπαιδευτικός με κάθε μαθήτρια και μαθητή.

Και η πεποίθησή μας αυτή αποτυπώθηκε ξεκάθαρα με τους 10.000 μόνιμους διορισμούς που πραγματοποιήσαμε φέτος στην εκπαίδευση, τους περισσότερους των τελευταίων ετών.

ΓΙΑ ΕΜΑΣ, το «Ψηφιακό Φροντιστήριο» αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του συνολικού μας σχεδιασμού για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όλες μας οι παρεμβάσεις σχεδιάστηκαν με επίκεντρο τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, με γνώμονα τη δική τους διευκόλυνση.

Και είμαστε σίγουροι ότι, με τη δική τους συμβολή, οι αλλαγές αυτές αθροιζόμενες θα λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά, δίνοντας πρακτικές και άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η εκπαιδευτική κοινότητα.




Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου