Σελίδες

Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Πρώτα στοιχεία για τις βαθμολογίες σε κάθε επιστημονικό πεδίο - Μόνο 5 γραπτά στα 500 πήραν άριστα στα Λατινικά

Από δείγμα περίπου 500 γραπτών, το 78% των υποψηφίων των Οικονομικών Σχολών έγραψε κάτω από τη βάση, το ίδιο και το 40% των εξεταζόμενων στα Μαθηματικά, αλλά και τα περισσότερα γραπτά σε Αρχαία και Βιολογία

Όλες οι εξελίξεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 έγκυρα και έγκαιρα και στη σελίδα Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 - Ενημέρωση.

Τα πρώτα στοιχεία με τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις παρουσιάζει σήμερα το «ΘΕΜΑ». Σύμφωνα με πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, ο αριθμός των αριστούχων εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με πέρυσι, ενώ περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση. Το γεγονός αυτό, που βασίζεται σε ένα ικανό και αντιπροσωπευτικό δείγμα, αφορά και τα 4 Επιστημονικά Πεδία, τουλάχιστον στις περιζήτητες σχολές, με υποχώρηση των βάσεων στο 1ο (Θεωρητικές Σχολές) και στο 4ο Πεδίο (Οικονομικά). Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) διαγράφεται πτωτική τάση, ενώ μεγαλύτερη είναι στο 3ο (Σπουδές Υγείας).
Οι βαθμολογίες

Πτώση στις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων δείχνουν τα γραπτά των υποψηφίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από δείγμα περίπου 500 γραπτών από τα βαθμολογικά κέντρα προκύπτει:

Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες)

Μόνο 6 γραπτά στα Αρχαία Ελληνικά βαθμολογήθηκαν με άριστα στην κλίμακα 86-95. Επίσης, λείπουν οι μεσαίες βαθμολογίες, αφού οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν βαθμούς κάτω από τη βάση.

Στα Λατινικά 5 γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ η πλειονότητα των γραπτών έλαβε χαμηλότερες βαθμολογίες από τις αντίστοιχες περσινές. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα γραπτά των Λατινικών έχουν περισσότερες βαθμολογίες κάτω από τη βάση από την Κοινωνιολογία, μάθημα στο οποίο εξετάστηκαν πέρυσι οι υποψήφιοι. Η Ιστορία, σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα, συγκεντρώνει την ίδια βαθμολογία με πέρυσι.

Στο μάθημα της Εκθεσης οι βαθμολογίες κυμαίνονται μεταξύ 8-12, ενώ πέρυσι οι αντίστοιχες ήταν 10-14, δηλαδή παρά τις αρχικές εκτιμήσεις των μαθητών ότι ήταν εύκολο το θέμα, οι βαθμολογίες, τουλάχιστον έως τώρα, είναι χειρότερες από πέρυσι.

Για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)

Στα Μαθηματικά το 40% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από βαθμολογικά τμήματα, έπεσε κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστες βαθμολογίες μεταξύ 17-20 είναι λιγότερες από πέρυσι. Στη Φυσική οι βαθμολογίες φαίνεται ότι διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Καλύτερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες περσινές είναι μέχρι στιγμής οι βαθμολογίες στη Χημεία.

Για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας)

Στη Βιολογία οι αριστούχοι είναι λιγότεροι από πέρυσι. Στα υπόλοιπα μαθήματα, όπως φαίνεται, δεν τους έφτασε ο χρόνος να απαντήσουν ολοκληρωμένα. Η γενική εικόνα, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, είναι ότι τα περισσότερα γραπτά βαθμολογήθηκαν με βαθμούς κάτω από τη βάση.

Για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής)

Το 78% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, είναι κάτω από τη βάση, την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν στο 75%. Η Οικονομία ίδια με πέρυσι, η δε Πληροφορική χειρότερη.

Γκρέμισμα βάσεων στο 1ο και το 4ο Πεδίο από τα ρετιρέ έως και τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές διαβλέπει ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης. Εκτιμά μάλιστα ότι στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο θα υπάρχει πτώση, ενώ στο 3ο Πεδίο μια ελαφρώς πτωτική τάση, ο αντίκτυπος της οποίας θα επηρεάσει ακόμα και την Ιατρική. Όπως σημειώνει ο κ. Βαφειαδάκης, «αποδεικνύεται ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι διάβασμα μιας χρονιάς, αλλά συστηματικής μελέτης σε όλο το λύκειο».

Ως συμπέρασμα από τη φετινή εικόνα των γραπτών, πάντα σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, καταδεικνύεται ότι οι μαθητές ξέρουν την τεχνική αλλά δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις απαντήσεις, καθώς δεν έχουν την εμπειρία των εξετάσεων.

«Η πανδημία αποτυπώνεται στα γραπτά», λένε οι πρώτες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα. Πώς γίνεται αυτό; Πολλοί χαμηλοί βαθμοί, που μεταφράζεται, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στο ότι οι μαθητές «διάβασαν, αλλά δεν μπορούν να αποδώσουν, καθώς δεν έχουν συνηθίσει στις εξετάσεις, δεν ξέρουν πώς να συμπεριφερθούν σε αυτές».



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου