Τα σχολεία μπαίνουν σιγά σιγά στην κανονικότητα αμέσως μετά το Πάσχα καθώς ανοίγουν όλα τα σχολεία με self test και εμβολιασμό καθηγητών που προχωρά, με ολοκλήρωση σχολικής χρονιά στις 11 Ιουνίου για γυμνάσια και λύκεια και στις 25 για δημοτικά και νηπιαγωγεία, Πανελλαδικές Εξετάσεις στις 14 Ιουνίου ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν νωρίτερα τα σχολεία τον Σεπτέμβριο χωρίς να «πειραχτεί» ο Αύγουστος.
Στόχος είναι να μην ξανακλείσουν τα σχολεία ενώ ένα σενάριο που εξετάστηκε και απορρίφθηκε είναι η επανάληψη του σχολικού έτους. Το Υπουργείο Παιδείας περιμένει τις συστάσεις των ειδικών της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για πιθανό εμβολιασμό μαθητών από την νέα σχολική χρονιά.
Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο «Πρώτο Θέμα» λέει ότι «Τα κρούσματα τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων μας κρατήθηκαν πολύ χαμηλά, με μόλις 1,5% των τμημάτων και 2,6% των σχολείων να αναστέλλουν τη λειτουργία τους».
Δείτε παρακάτω όσα ανέφερε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως για τα σχολεία.
1. Τα σχολεία, νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, ετοιμάζονται να ανοίξουν τη Δευτέρα 10 Μαΐου. Τι οδήγησε στην απόφαση αυτή; Πώς πήγε η εμπειρία για δύο εβδομάδες με τους μαθητές λυκείου με self-test και σε τι ποσοστά κυμάνθηκαν οι απουσίες και τα κρούσματα;
Τρία είναι τα δεδομένα που συνέβαλαν στη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων μας: Πρώτον, ότι έχει προχωρήσει σημαντικά ο εμβολιασμός, με αποτέλεσμα να έχει θωρακιστεί ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού που περιλαμβάνει και τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας. Δεύτερον, ότι έχουμε πλέον το πολύ χρήσιμο εργαλείο των self-test και τρίτον, ότι ο δείκτης θετικότητας βαίνει μειούμενος. Η πρώτη εφαρμογή των self-test στα Λύκειά μας ήταν πολύ ενθαρρυντική. Αφενός με τη μέθοδο αυτή εντοπίστηκαν εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί, ως επί το πλείστον ασυμπτωματικοί, που δεν γνώριζαν ότι είναι φορείς του ιού και οι οποίοι θα ήταν διαφορετικά στα σχολεία μας με τον κίνδυνο να μεταδώσουν τον ιό σε χιλιάδες άλλους. Αφετέρου, η ίδια η ανταπόκριση στο νέο αυτό κάλεσμα είναι ένα μάθημα ζωής για τα παιδιά μας και για όλους μας, της ατομικής ευθύνης, της κοινωνικής ευαισθησίας και της αλληλεγγύης. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους μαθητές μας, τους γονείς τους, τους εκπαιδευτικούς, τα στελέχη εκπαίδευσης, για τη συνεργασία τους, τη στάση ευθύνης, την προσαρμοστικότητά τους, τη συμμετοχή τους σε αυτή την κοινή προσπάθεια για την προστασία της υγείας όλων μας. Τα κρούσματα τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων μας κρατήθηκαν πολύ χαμηλά, με μόλις 1,5% των τμημάτων και 2,6% των σχολείων να αναστέλλουν τη λειτουργία τους κατ’ εφαρμογή του πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ για λόγους προστασίας από τον κορωνοϊό. Η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη, και η επιστροφή των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών μας στο σχολείο με όρους ασφάλειας και προστασίας συνιστά απόλυτη προτεραιότητά μας, και για μαθησιακούς αλλά και για ψυχοσυναισθηματικούς λόγους. Η τηλεκπαίδευση είναι ένα σημαντικό εργαλείο που κράτησε ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία χάρη στην εξαιρετικά μεγάλη προσπάθεια εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, αλλά δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.
2. Τελικά η παράταση του σχολικού έτους είναι ολιγοήμερη, όπως και πέρυσι, με τη διαφορά ότι φέτος η αποχή των μαθητών από τις φυσικές τους τάξεις ήταν πολύμηνη. Τέθηκε ποτέ θέμα επανάληψης σχολικής χρονιάς, όπως ακούστηκε και πως αυτό θα μπορούσε να γίνει πρακτικά;
Για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά το σχολικό έτος παρατείνεται έως και την Παρασκευή 25 Ιουνίου, ενώ για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια έως και την Παρασκευή 11 Ιουνίου. Η διαφορά με την περσινή χρονιά είναι ότι φέτος η τηλεκπαίδευση εφαρμόστηκε οριζόντια σε όλη την Ελλάδα, και η ύλη έχει προχωρήσει κανονικά παρά τις αναμφίβολες δυσκολίες και προκλήσεις του εγχειρήματος. Σε χώρες του εξωτερικού όπου συζητήθηκε η επανάληψη της σχολικής χρονιάς, υπήρξε ως επί το πλείστον αδυναμία κεντρικής καθολικής εφαρμογής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Από κοινού με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, παρακολουθούμε πολύ στενά τις επιδράσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση, και στέλνουμε συστηματικά προς τα σχολεία οδηγίες σχετικά τόσο με την κάλυψη της ύλης όσο και με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών κατά την επιστροφή τους στη δια ζώσης διδασκαλία που έχουν εκπονηθεί από επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.
3. Εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανοίξουν νωρίτερα τα σχολεία φέτος, γιατί πέρυσι δεν έγινε τελικά;
Είναι νωρίς ακόμη για αυτή τη συζήτηση. Προχωρούμε βήμα-βήμα, βάσει των εισηγήσεων των ειδικών και των επιδημιολογικών δεδομένων, και οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν πιο κοντά στη νέα σχολική χρονιά και πάντως δεν προβλέπεται να επηρεάσουν τον μήνα Αύγουστο.
4. Κυβέρνηση και ειδικοί εξετάζετε το ενδεχόμενο από τη νέα σχολική χρονιά για εμβολιασμό των μαθητών γυμνασίου - λυκείου για ασφαλή λειτουργία των σχολείων;
Διενεργούνται κλινικές μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εμβολίων στα παιδιά και θα αναμένουμε τις σχετικές συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών.
Δείτε επίσης: Ανοίγουν όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια τη Δευτέρα 10/5 - Από σήμερα (5/5) η προμήθεια των self-tests
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου