Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ 2020 θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θεσπίστηκε επί υπουργίας Γαβρόγλου.
Ωστόσο, επί υπουργίας Κεραμέως έγιναν τροποποιήσεις ενώ ρυθμίστηκε και το θέμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων παλαιότερων ετών.
Σύμφωνα με το Ν. 4635/2019 (ΦΕΚ Α΄ 167/2019) παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους (δηλαδή, σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019), οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν
- είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις (εξεταστέα ύλη και διαδικασίες) που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020,
- είτε με τους όρους και προϋποθέσεις, που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.
Επίσης, όσοι συμμετέχουν με το παλαιό σύστημα θα τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2019-2020.
Το τελευταίο σημείο όμως έχει επιφέρει αντιδράσεις από υποψήφιους προηγούμενων ετών και οι οποίοι έχουν συντάξει σχετική επιστολή για τη δημοσιοποίηση των θέσεων τους προς την ηγεσία του υπουργείου ενώ έχει κατατεθεί ήδη ερώτηση και στη Βουλή χωρίς ακόμα να έχει απαντηθεί από το ΥΠΑΙΘ.
Από το panelladikes24 διευκρινίζεται ότι αντίστοιχη ρύθμιση έχει υπάρξει και παλαιότερα όταν υπήρχε αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Είναι ΑΔΙΚΟ να υπάρχει ξεχωριστό ποσοστό για όσους συμμετέχουν στις εξετάσεις με το παλιό σύστημα. Το σωστό είναι να πετυχαίνουν όσοι γράψουν καλύτερα. Αν οριστεί ξεχωριστό ποσοστό όπως το 2016, τότε θα εισάγονται υποψήφιοι που έγραψαν μέσο όρο 15 και δεν θα εισάγονται υποψήφιοι που έγραψαν μέσο όρο 17 ή και 18.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε το ποσοστό μπορεί να εξαρτάται από τον αριθμό των υποψηφίων, αλλά μόνο από το πόσο καλά έγραψαν. Αν π.χ. δώσουν μόνο 100 υποψήφιοι με το παλιό σύστημα και γράψουν όλοι για 20, τότε θα πρέπει να εισαχθούν όλοι και όχι μόνο ένα μικρό ποσοστό από αυτούς.
Το ζήτημα αυτό είναι πολύ σοβαρό. Από αυτό εξαρτάται το μέλλον χιλιάδων παιδιών. Γι΄ αυτό πιστεύω ότι η λύση πρέπει να δοθεί σύντομα από τη ΒΟΥΛΗ με την τροποποίηση του άρθρου 166 και όχι με Υπουργική Απόφαση σε άγνωστο χρόνο.
Ευχαριστώ.
Κάθε φορά που το εξεταστικό σύστημα αλλάζει δημιουργούνται μικρότερες ή μεγαλύτερες ανισότητες μεταξύ των υπόψηφίων διαφορετικών ετών τις οποίες οφείλει ο υπουργός να αμβλύνει έχοντας ως γνώμονα την ισότιμη δυνατότητα διεκδίκησης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για κάθε υποψήφιο.Επειδή εκείνοι που αδικούνται σε κάθε τέτοια αλλαγή είναι οι απόφοιτοι θα πρέπει:Οι υποψήφιοι να διακριθούν σε δύο κατηγορίες:
ΑπάντησηΔιαγραφή1)σε εκείνους που θα διεκδικήσουν την προσβασή τους χωρίς εξέταση(10%).
2)σε εκείνους που θα διεκδικήσουν την προσβασή τους με γραπτή εξέτασ(90%).Η πρώτη κατηγορία αφορά απόφοιτους των ετών 2018& 2019 και το ποσοστό των θέσεων για την κατηγορία αυτή είναι το 10%.Η δεύτερη κατηγορία αφορά τελειόφοιτους αλλά και απόφοιτους παλαιοτέρων ετών και το ποσοστό των θέσεων για την κατηγορία αυτή ήταν και πρέπει να παραμείνει 90%.
(Όταν υποψήφιοι(απόφοιτοι) με γραπτή εξέταση δεν διεκδικούν το (90%) ,ενώ όταν εκείνοι ήταν τελειόφοιτοι διαγωνίζονταν με απόφοιτους, τότε έχουμε άδικο,αντιεκπαιδευτικό και αντισυνταγματικό εξεταστικό σύστημα.)
Οι απόφοιτοι να δηλώσουν αν θα διαγωνιστούν χωρίς εξέταση (10%) ή με γραπτή εξέταση (90%) παλαιό η νέο σύστημα και σε ποιά μαθήματα το Μάρτιο.
Ποσό δίκιο έχει!! Η κυβέρνηση τις Ν.Δ αδικεί το μέλλον των παιδιών!! Να βγει απόφαση και να διεκδικούν το 90% των θέσεων!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερα ηθελα να σας ρωτησω ως αποφοιτος 2017 θελω να δωσω πανελληνιες το 2022 με πιο συστημα θα δωσω; μπορω με το παλιο ή μονο με το νεο;
ΑπάντησηΔιαγραφήMe to neo systima!!
ΔιαγραφήΔηλαδη το νεο συστημα θα μετραει το απολυτηριο ή οπως παλια απλα με το νεο ισχυον συστημα και υλη;
Διαγραφή