Σελίδες

Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

Ενημέρωση από το ΥΠΠΕΘ με αφορμή τη σημερινή κινητοποίηση των μαθητών

Ypoyrgeio 400Με αφορμή τη σημερινή κινητοποίηση των μαθητών, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επισημαίνει:

Σε ό,τι αφορά τα αιτήματα των μαθητών, το ΥΠΠΕΘ επιθυμεί να υπενθυμίσει ορισμένες σημαντικές παρεμβάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι οποίες έγιναν την τελευταία τριετία.

Είναι γεγονός ότι με τις μεταρρυθμίσεις των προηγούμενων χρόνων και ιδιαίτερα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, το δημόσιο σχολείο επλήγη βάναυσα τόσο στην οικονομική του βάση, όσο και στην εκπαιδευτική - παιδαγωγική του διάσταση.

Βιώνουμε τις στρεβλώσεις ενός εκπαιδευτικού συστήματος δεμένου στο άρμα των νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων. Κατευθύνσεις που έβαλαν τη σφραγίδα τους στον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, την υποβάθμιση της γενικής ανθρωπιστικής παιδείας και την ανάδειξη ως κυρίαρχου στόχου του, την εκμάθηση περιορισμένων εργαλειακών γνώσεων και δεξιοτήτων.

Μετά το 2015 από το ΥΠΠΕΘ πάρθηκαν μέτρα με στόχο τη σταδιακή άμβλυνση αυτών των στρεβλώσεων. Μεταξύ άλλων:

- Από το 2016 σταμάτησε η μείωση των κρατικών δαπανών για την εκπαίδευση, οι οποίες είχαν μειωθεί δραματικά (κατά 35%) από το 2009-2015. Ήδη τόσο στον προϋπολογισμό του 2017 όσο και του 2018 προβλέφθηκε αύξηση των σχετικών κονδυλίων.

- Μειώθηκαν τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίου από 14 σε 4, καθιερώθηκαν τα δύο τετράμηνα και η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους. Καθιερώθηκε η θεματική εβδομάδα έτσι ώστε όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες να επεξεργάζονται στο σχολείο μια σειρά από χρήσιμα για την προσωπικότητά τους κοινωνικά θέματα.

- Καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο και αποδεσμεύτηκε ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εισήχθησαν οι δημιουργικές εργασίες των μαθητών/-τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

- Βελτιώθηκε το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη δυνατότητα της αύξησης των πεδίων που επιλέγουν οι μαθητές.


- Ξεκίνησε και προχωρεί σταδιακά ο εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης των μαθημάτων σε ολόκληρη τη Β/θμια εκπαίδευση καθώς και οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και στα βιβλία.

- Μειώνονται από τη φετινή χρονιά τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα των απολυτηρίων εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου (από 14 σε 4 στο ΓΕ.Λ. και αντίστοιχα στο ΕΠΑ.Λ., ανάλογα με την ειδικότητα), δίνοντας βάρος στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και με σεβασμό στον κόπο των μαθητών/-τριών για τις εξετάσεις πρόσβασης που ακολουθούν.

- Αναβαθμίζονται τα Επαγγελματικά Λύκεια, με τη δημιουργία νέου τύπου σχολείου και την αποφυγή της πρόωρης κατάρτισης. Θεσμοθετήθηκε το μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, και διευρύνθηκε η πρόσβαση σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

- Δόθηκε άμεση προτεραιότητα τον τομέα της ειδικής αγωγής και εκσυγχρονίστηκε η νομοθεσία με ενταξιακό προσανατολισμό, με σκοπό την άρση των εμποδίων για την ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών/-τριών με αναπηρία και την ενίσχυση των στάσεων και συμπεριφορών σεβασμού της διαφορετικότητας. Μετά από πολλά χρόνια ιδρύθηκαν εκατοντάδες σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και Τμήματα Ένταξης στα σχολεία. 

- Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου η οποία ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών.

- Καταργήθηκε η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που χορηγούνται στους μαθητές. Έτσι αποκαθίσταται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του χαρακτηρισμού της διαγωγής, ο οποίος αποβάλλει την τιμωρητική του διάσταση και αποτελεί πλέον ένα εργαλείο αποκλειστικά σχολικής χρήσης, για τον εντοπισμό προβλημάτων συμπεριφοράς και την καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπισή τους από τους διδάσκοντες.

Είναι σαφές από τα παραπάνω πως οι αλλαγές που προώθησε και προωθεί το ΥΠΠΕΘ έχουν τελικό στόχο την αναβάθμιση των σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με τις αλλαγές στο Λύκειο, οι οποίες είναι ακόμα σε επίπεδο διαλόγου, επιδιώκεται να«ξανακερδίσουμε το Λύκειο» και να μειωθεί ο εξαντλητικός και εξεταστικός φόρτος των μαθητών/-τριών σε όφελος της μαθησιακής διαδικασίας.

Σε κάθε περίπτωση το ΥΠΠΕΘ ακούει με ενδιαφέρον και σεβασμό τις προτάσεις και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών), βρίσκεται σε διαρκή διάλογο με τους φορείς της, και σχεδιάζει και αναπτύσσει εκπαιδευτικές πολιτικές, προκειμένου, μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, να θέσουμε ως πολιτεία και κοινωνία τις βάσεις, για το σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες της νεολαίας μας.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου