Σελίδες

Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017

Αύξηση των μαθητών/-τριών στα Επαγγελματικά Λύκεια - Παρατηρήσεις του panelladikes24

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΠΕΘ, παρατηρείται αύξηση του μαθητικού δυναμικού, τόσο στη βασική δομή των ΕΠΑΛ όσο και στο νέο θεσμό του Μεταλυκειακού έτους - Τάξης μαθητείας, που αναπτύσσεται από την προηγούμενη σχολική χρονιά και έχει ήδη τεράστια αποδοχή από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει, για τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) αποτελεί σημαντική προτεραιότητα, γεγονός που αποδεικνύεται από το σύνολο των αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που έχουμε δρομολογήσει για την ουσιαστική της αναβάθμιση.

Στόχος μας είναι η ΕΕΚ να καταστεί από μια επιλογή ανάγκης, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, μια συνειδητή επιλογή για τους μαθητές/-τριες και τους νέους κι ως προς αυτό καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια.

Στην κατεύθυνση αυτή προωθήθηκαν οι θεσμικές αλλαγές στη δομή των ΕΠΑΛ και η λειτουργία του μεταλυκειακού έτους, διευρύνθηκαν οι δυνατότητες πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΤΕΙ, Πανεπιστήμια, Στρατιωτικές σχολές, νέες διετείς δομές).

Από την τρέχουσα σχολική χρονιά προωθείται η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών και η συγγραφή νεών βιβλίων, η ανανέωση του εργαστηριακού εξοπλισμού, η διεύρυνση των προγραμμάτων μαθητείας. Επίσης εξελίσσεται ήδη μια φιλόδοξη δράση που στοχεύει στην αναβάθμιση των ΕΠΑΛ με τίτλο «Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», με την οποία επιδιώκουμε την ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου του σχολείου, την καταπολέμηση της μαθητικής διαρροής και την υποστήριξη των μαθητών (πρόσληψη αναπληρωτών για εναλλακτικής μορφής ενισχυτική διδασκαλία, καθώς και πρόσληψη ψυχολόγων για ψυχοκοινωνική στήριξη).

Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι για το Υπουργείο Παιδείας, η επιλογή της ουσιαστικής στήριξης και της ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι μια συνειδητή και διαρκής πολιτική που ξεκίνησε το 2015 και ξεδιπλώνεται σταδιακά. Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε και τα επόμενα χρόνια.

Παρατηρήσεις panelladikes24

- Τo ΥΠΠΕΘ εκφράζει την ευχαρίστησή του για τα στοιχεία του παραπάνω πίνακα χωρίς να υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα στην προσπάθειά του για αύξηση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ.

- Οι μαθητές που επέλεξαν να εγγραφούν στην Α΄ ΕΠΑΛ κατά τη φετινή σχολική χρονιά είναι οριακά περισσότεροι σε σχέση με πέρσι.

- Οι μαθητές της περσινής Β΄ ΕΠΑΛ ήταν 34876 ενώ οι μαθητές της φετινής Γ΄ ΕΠΑΛ είναι 27337. Το υπουργείο πρέπει να εξετάσει αυτή τη διαρροή μαθητών από τα ΕΠΑΛ, η οποία είναι σημαντική και δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο προβληματισμό εάν σκεφτούμε ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές δεν μπορούσαν να εγγραφούν στη Γ΄ ΓΕΛ.

- Η μεγάλη αύξηση των μαθητών στη Δ΄ Εσπερινών ΕΠΑΛ πρέπει να απασχολήσει το υπουργείο για τους λόγους που προήλθε

- Η πολιτική του ΥΠΠΕΘ θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης της χώρας ώστε να αποκτήσει το σεβασμό των μαθητών και των γονιών και να επιλέγεται η φοίτηση σε αυτά σε μεγαλύτερο ποσοστό.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.


1 σχόλιο:

  1. Aς μην χαιρονται και πολυ, γιατι τωρα με την πανεπιστημιοποιηση των ΤΕΙ η εισαγωγη απο επαλ μονο σε πανεπιστημια μπορει να την αφησουν να ειναι 1% οπου θα εισαγονται μονο λιγοι αν το ποσοστο δεν αλλαξει θα αποτελεσει ενα βαρυ πληγμα στη τεχνικη και επαγγελματικη εκπαιδευση της Ελλαδας και θα οδηγησει τα ΕΠΑΛ σε καταργηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή