Χωρίς απολυτήριο και πανελλαδικές το πόρισμα του ΙΕΠ στη Bουλή - Στη Βουλή μπαίνει το "πόρισμα των πορισμάτων" για το νέο Λύκειο και μεταξύ των ΑΕΙ συζητούνται αναπτυξιακές προοπτικές και μεταπτυχιακά. Για το πρώτο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου προγραμματίζεται η παρουσίαση της ενδιάμεσης έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Παιδεία
Χωρίς τις προτάσεις για το Εθνικό Απολυτήριο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατατίθεται στους βουλευτές το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αναμόρφωση του Λυκείου. Εκτός νέου απροόπτου, την Τετάρτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα γίνει η εισήγηση του “πορίσματος των πορισμάτων” (που προέκυψαν κατά τη διεξαγωγή του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία πέρυσι). Στόχος είναι μέσα στο επόμενο δίμηνο να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την εκκίνηση των μεταρρυθμιστικών αλλαγών στο Λύκειο, που θα αλλάξουν τόσο τη δομή και τη φυσιογνωμία του, όσο και το περιεχόμενο των παρεχόμενων γνώσεων (κυρίως μέσα από την αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών).
Το αρχικό πόρισμα
Η αρχική πρόταση του ΙΕΠ, που αποκάλυψε την περασμένη Τρίτη η “Α”, περιλάμβανε την καθιέρωση 11ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που θα σταματά στην Α΄ Λυκείου, κοινή Α' τάξη στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια με πολυκλαδικό χαρακτήρα και σταδιακή επέκταση της πολυκλαδικότητας στο διετές Λύκειο, δραστικό περιορισμό των μαθημάτων, εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον μέσο όρο 4 πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (χωρίς συντελεστές βαρύτητας), επένδυση στις επιλογές των μαθητών. Το πόρισμα πρότεινε απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου με τον βαθμό των 4 μαθημάτων (ενδεικτικά, 80% μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων και 20% μέσω Πανελλαδικών).
Το πόρισμα που πάει στη Βουλή
Η τελική μορφή του πορίσματος που θα φτάσει στη Βουλή αφήνει εκτός τους σχεδιασμούς για το απολυτήριο και τις Πανελλαδικές ύστερα από αντιδράσεις εκπαιδευτικών κύκλων, τόσο για την “εκ νέου εισαγωγή των Πανελλαδικών στο Λύκειο”, όσο και για τις απορίες που δημιουργήθηκαν για το αν τελικά το Εθνικό Απολυτήριο θα μετράει στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η “Α” επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΙΕΠ Γ. Κουζέλη, που διευκρίνισε ότι ουδέποτε στην πρόταση του ΙΕΠ δεν γινόταν αναφορά στην προσμέτρηση του Εθνικού Απολυτηρίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Κατά την πρώτη εκδοχή του πορίσματος, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια προβλεπόταν να γίνεται με τον μέσο όρο τής βαθμολογίας των μαθημάτων που εξετάζονταν -μόνο- πανελλαδικά. Σε κάθε περίπτωση πάντως η εν λόγω πρόταση δεν θα φτάσει, για την ώρα, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ώστε η συζήτηση να εστιάσει στο Λύκειο...
Σταθερή η πολυκλαδικότητα
Εδώ παραμένει η πρόταση περί πολυκλαδικότητας, κατά την οποία θα υπάρχει ενιαίος κορμός στην Α' τάξη των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων και προοδευτικά θα αυξάνεται η δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν μέσα από σειρά μαθημάτων (και επαγγελματικοτεχνικών) στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Παράλληλα, διατυπώνεται η πρόταση να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των υποχρεωτικών μαθημάτων, τα οποία σταδιακά θα μειώνονται, ενώ στόχος είναι τα μαθήματα να διδάσκονται εντός ευρύτερων επιστημονικών ενοτήτων. Η πρόταση περιλαμβάνει να μεταβληθεί σταδιακά ο τρόπος αξιολόγησης και να ενταθεί η παρουσία των εργασιών στη σχολική ζωή.
Από την έντυπη έκδοση της ΑΥΓΗΣ
Δείτε επίσης: Την Τετάρτη 25/1 θα συζητηθούν στη Βουλή οι αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις
panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Χωρίς τις προτάσεις για το Εθνικό Απολυτήριο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατατίθεται στους βουλευτές το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αναμόρφωση του Λυκείου. Εκτός νέου απροόπτου, την Τετάρτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα γίνει η εισήγηση του “πορίσματος των πορισμάτων” (που προέκυψαν κατά τη διεξαγωγή του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία πέρυσι). Στόχος είναι μέσα στο επόμενο δίμηνο να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την εκκίνηση των μεταρρυθμιστικών αλλαγών στο Λύκειο, που θα αλλάξουν τόσο τη δομή και τη φυσιογνωμία του, όσο και το περιεχόμενο των παρεχόμενων γνώσεων (κυρίως μέσα από την αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών).
Το αρχικό πόρισμα
Η αρχική πρόταση του ΙΕΠ, που αποκάλυψε την περασμένη Τρίτη η “Α”, περιλάμβανε την καθιέρωση 11ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που θα σταματά στην Α΄ Λυκείου, κοινή Α' τάξη στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια με πολυκλαδικό χαρακτήρα και σταδιακή επέκταση της πολυκλαδικότητας στο διετές Λύκειο, δραστικό περιορισμό των μαθημάτων, εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον μέσο όρο 4 πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (χωρίς συντελεστές βαρύτητας), επένδυση στις επιλογές των μαθητών. Το πόρισμα πρότεινε απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου με τον βαθμό των 4 μαθημάτων (ενδεικτικά, 80% μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων και 20% μέσω Πανελλαδικών).
Το πόρισμα που πάει στη Βουλή
Η τελική μορφή του πορίσματος που θα φτάσει στη Βουλή αφήνει εκτός τους σχεδιασμούς για το απολυτήριο και τις Πανελλαδικές ύστερα από αντιδράσεις εκπαιδευτικών κύκλων, τόσο για την “εκ νέου εισαγωγή των Πανελλαδικών στο Λύκειο”, όσο και για τις απορίες που δημιουργήθηκαν για το αν τελικά το Εθνικό Απολυτήριο θα μετράει στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η “Α” επικοινώνησε με τον πρόεδρο του ΙΕΠ Γ. Κουζέλη, που διευκρίνισε ότι ουδέποτε στην πρόταση του ΙΕΠ δεν γινόταν αναφορά στην προσμέτρηση του Εθνικού Απολυτηρίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Κατά την πρώτη εκδοχή του πορίσματος, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια προβλεπόταν να γίνεται με τον μέσο όρο τής βαθμολογίας των μαθημάτων που εξετάζονταν -μόνο- πανελλαδικά. Σε κάθε περίπτωση πάντως η εν λόγω πρόταση δεν θα φτάσει, για την ώρα, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ώστε η συζήτηση να εστιάσει στο Λύκειο...
Σταθερή η πολυκλαδικότητα
Εδώ παραμένει η πρόταση περί πολυκλαδικότητας, κατά την οποία θα υπάρχει ενιαίος κορμός στην Α' τάξη των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων και προοδευτικά θα αυξάνεται η δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν μέσα από σειρά μαθημάτων (και επαγγελματικοτεχνικών) στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Παράλληλα, διατυπώνεται η πρόταση να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των υποχρεωτικών μαθημάτων, τα οποία σταδιακά θα μειώνονται, ενώ στόχος είναι τα μαθήματα να διδάσκονται εντός ευρύτερων επιστημονικών ενοτήτων. Η πρόταση περιλαμβάνει να μεταβληθεί σταδιακά ο τρόπος αξιολόγησης και να ενταθεί η παρουσία των εργασιών στη σχολική ζωή.
Από την έντυπη έκδοση της ΑΥΓΗΣ
Δείτε επίσης: Την Τετάρτη 25/1 θα συζητηθούν στη Βουλή οι αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις
panelladikes24 - panelladikes24 στο facebook
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Πιο νεο πορισμα κ βλαλειες. Απλα προσπαθούν ν μειωσουν λιγο τις αντιδράσεις απο το πόρισμα έκτρωμα που έβγαλε η Αυγή. Εκεινο ειναι κ δν πρόκειται ν αλλάξει απλα στάχτη στα ματια προσπαθούν τώρα!
ΑπάντησηΔιαγραφή