Σελίδες

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Δείτε όλες τις εξελίξεις στο θέμα της κατάργησης των ειδικών μαθημάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αποτέλεσμα εικόνας για καταργηση των ειδικών μαθημάτων στις Πανελλαδικές ΕξετάσειςΟ Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων με έγγραφο που απέστειλε προς τους προέδρους των τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ζητάει να διερευνήσουν τη δυνατότητα για μεταβολή ή και τυχόν κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων στην εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στα ΑΕΙ της χώρας.

Ειδικά μαθήματα που εξετάζονται σε επιπλέον εξεταστική διαδικασία μετά το πέρας των εξετάσεων υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στα βασικά μαθήματα, είναι οι ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά), το σχέδιο (Γραμμικό και Ελεύθερο), η Αρμονία και Μουσική ακουστική ικανότητα και τα οποία έχουν μεγάλο συντελεστή βαρύτητας και επιτρέπουν την εισαγωγή σε συγκεκριμένα ΑΕΙ.

Τι αναφέρει το συγκεκριμένο έγγραφο

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία. Θα ήταν ευπρόσδεκτο από την εκπαιδευτική κοινότητα να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα και άρα αυτή η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία των υποψηφίων, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται από μακρινές αποστάσεις για να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα (π.χ. νησιά προς Αθήνα).

Ενδεχομένως, ο υπάρχων τρόπος εξέτασης των ειδικών μαθημάτων δεν ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου των αντίστοιχων τμημάτων (πχ χαμηλό ή υψηλό ή αντίστοιχο επίπεδο εξέτασης).

Τα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται και το επίπεδο εξέτασής τους δεν διδάσκονται στα δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται εξωσχολική προετοιμασία.

Με την επιτυχή εξέταση στα ειδικά μαθήματα, οι υποψήφιοι πριμοδοτούνται με πολλά μόρια και έτσι εισάγονται στα αντίστοιχα τμήματα, ακόμη και με πολύ χαμηλές επιδόσεις στα κύρια μαθήματα. Ειδικά για τις ξένες γλώσσες, η εξέταση των υποψηφίων σε αυτές φαντάζει παρωχημένη, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι κατέχουν αναγνωρισμένο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο μόνο του θα μπορούσε να είναι επαρκές για την εισαγωγή στα αντίστοιχα τμήματα.

Κατόπιν των παραπάνω, ο Οργανισμός Εξετάσεων καλεί τα τμήματα των ΑΕΙ, σε πρώτο στάδιο να διαβιβάσουν, μέχρι και τις 13 Νοεμβρίου, τις απόψεις τους για τη δυνατότητα μεταβολής ή τυχόν κατάργησης της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, ώστε σε επόμενο στάδιο να προβούμε σε περαιτέρω επαφή για την υλοποίηση τυχόν αλλαγών από πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2017.

Καταγγελία - Διαμαρτυρία ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ. (Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας) προς την ηγεσία του ΥΠΠΕΘ

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.) η οποία προβλέπει την κατάργηση εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της ξένης γλώσσας, με βασικό επιχείρημα-πρόφαση την ανάγκη μείωσης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Μία τέτοια πρόταση συνιστά βάναυση προσβολή της αρχής της αμεροληψίας, δεδομένου ότι δεν περικόπτεται η εξέταση μαθημάτων τα οποία μάλλον δεν αντιστοιχούν στις ειδικότητες των μελών του ΔΣ. 

Ως ΔΣ του ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ. εκφράζουμε έντονα τη διαμαρτυρία μας για αυτή την τόσο αντιδημοκρατική και αντιεπιστημονική πρόταση του Ε.Ο.Ε. που η μόνη της τεκμηρίωση συνίσταται στην υποτιθέμενη κατοχή αναγνωρισμένων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας από πλευράς υποψηφίων μαθητών. 

Είναι το λιγότερο προκλητικό και σκανδαλώδες μία Επιτροπή του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας να προτείνει τη στροφή των μαθητών - ιδιαίτερα στη σημερινή οικονομική συγκυρία - στην ιδιωτική εκπαίδευση ερχόμενη σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για κατ’ επίφαση τελικά δημόσια και δωρεάν παιδεία. 

Επιπλέον, θα θέλαμε να μας διευκρινιστεί με ποια ακριβώς κριτήρια χαρακτηρίζεται, κατά την άποψη του Ε.Ο.Ε., μία εξεταστική διαδικασία παρωχημένη, όταν η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια που ακολουθείται και για τα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. 

Θα επιθυμούσαμε ακόμη να μας εξηγηθεί με ποια ακριβώς λογική θα πρέπει να εισαχθούν μαθητές σε μία πχ ξενόγλωσση φιλολογία χωρίς να εξετασθούν στην προαπαιτούμενη γνώση της αντίστοιχης γλώσσας. Με την ίδια ακριβώς λογική θα μπορούσαν και οι υπόλοιποι μαθητές να εισάγονται στη Μαθηματική Σχολή ή στο Χημικό, χωρίς να απαιτείται να εξετασθούν στα Μαθηματικά ή στο μάθημα της Χημείας, αφού με τη λογική του Ε.Ο.Ε., έχουν διδαχθεί επαρκώς τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα στα έξι χρόνια φοίτησής τους στη Β/θμια Εκπαίδευση ή στα φροντιστήρια. Ποια είναι η λογική η οποία υπαγορεύει την κατάργηση εξέτασης ενός γνωστικού αντικειμένου, από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, με μόνη τεκμηρίωση το λαϊκίζον επιχείρημα της δυσκολίας μετακίνησης των μαθητών; Απορούμε πως ο Ε.Ο.Ε. αυτοχαρακτηρίζεται διοικητική αρχή με επιτελικό και επιστημονικό χαρακτήρα. Σε καμία περίπτωση ένας επιστημονικός οργανισμός δεν θα προέβαινε σε προτάσεις τόσο αντιεπιστημονικές, επιπόλαιες και πρόχειρες, χωρίς μελέτη, επιστημονική τεκμηρίωση, έρευνα, στατιστική ανάλυση ή δείκτες αξιολόγησης.

Αναφορικά δε με το επιχείρημα της μη διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων στο Δημόσιο Σχολείο, θα ήταν πολύ περισσότερο πρόσφορη και συνακόλουθη με την επιθυμία του Υπουργείου Έρευνας και Θρησκευμάτων για αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου, μία πρόταση που θα τόνιζε την ανάγκη διδασκαλίας αλλά και επαρκούς προετοιμασίας των μαθητών για τις εξετάσεις μέσα στο ίδιο το Δημόσιο σχολείο. 

Η απάντηση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων για την εξέταση στα ειδικά μαθήματα

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.) στα πλαίσια του επιστημονικού και επιτελικού χαρακτήρα του ανέλαβε την πρωτοβουλία να έρθει σε επαφή με τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα. 

Για το σκοπό αυτό, υπέβαλε προς τα εν λόγω τμήματα διερευνητικό ερώτημα για το κατά πόσον επιθυμούν τυχόν αλλαγές στην εξέταση των ειδικών μαθημάτων. Σε καμία περίπτωση ο Ε.Ο.Ε. δεν θα πρότεινε οποιαδήποτε αλλαγή και προς το παρόν βρίσκεται σε αναμονή της γνώμης των τμημάτων. 

Η σχετική πρωτοβουλία του Ε.Ο.Ε. αποσκοπεί στη βελτίωση του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οποιαδήποτε τυχόν αλλαγή προκύψει, θα ισχύσει μετά από εκτενή μελέτη και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και προφανώς όχι για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016.



Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου