Σελίδες

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Ανακοίνωση - Απολογισμός της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

ypdvmth thumb other250 0Με την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων θεωρεί χρήσιμο να προβεί σε συνοπτικό απολογισμό της διαδικασίας:
α. Τα θέματα που επελέγησαν σε όλα τα μαθήματα ήταν σαφώς εντός της ύλης και επιστημονικά έγκυρα.
β. Σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα ήταν σαφώς διαβαθμισμένα, κλιμακούμενης δυσκολίας.
γ. Διευκρινίζεται για άλλη μία φορά ότι οι υποψήφιοι διαγωνίζονται κυρίως για τις θέσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και όχι για τους απόλυτους βαθμούς.
δ. Καταβλήθηκε προσπάθεια να ζητηθεί από τους υποψηφίους να χρησιμοποιήσουν τη συνδυαστική τους σκέψη και την κριτική τους ικανότητα, στοιχεία, άλλωστε, που αναπτύσσονται στα σχολεία μας με την καθοδήγηση των καθηγητών μας.
ε. Ιδιαίτερες ευχαριστίες αποδίδονται σε όλους τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι με καλόπιστη κριτική και εποικοδομητικές προτάσεις βοήθησαν και βοηθούν κατά τη διάρκεια της βαθμολόγησης.

Πρόγραμμα Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων υποψηφίων Γενικών Λυκείων, ανακοίνωση Εξεταστικών Κέντρων και κατανομής υποψηφίων σε αυτά

ypdvmth thumb other250 0Το Υπουργείο Παιδείας υπενθυμίζει ότι οι Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις υποψηφίων Γενικών Λυκείων, αρχίζουν το Σάββατο 8-6-2013 και θα ολοκληρωθούν το Σάββατο 15-6-2013.

Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ.) ορίζονται ΜΟΝΟ σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, στην Αττική, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το Πειραματικό ΓΕΛ Ιωνιδείου Πειραιά (Σωτήρος Διός 17, Πειραιάς, τκ.18535) και στη Θεσσαλονίκη, ως Εξεταστικό Κέντρο, ορίζεται το 27ο ΓΕΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Κλεάνθους - Παπαηλιάκη, τκ.54453).

Η κατανομή των υποψηφίων στα δύο εξεταστικά κέντρα έχει ως ακολούθως:

Α) οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ΓΕΛ των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας και Αττικής θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Αττικής,

Β) οι υποψήφιοι, που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ΓΕΛ των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Θεσσαλονίκης,

Γ) οι υποψήφιοι, που κατέθεσαν Αίτηση-Δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ΓΕΛ της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Ιονίου, κατανέμονται ως ακολούθως: οι υποψήφιοι της Δ/νσης Δ.Ε. Κέρκυρας θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Θεσσαλονίκης, ενώ οι υποψήφιοι των Δ/νσεων Δ.Ε. Λευκάδας, Κεφαλληνίας και Ζακύνθου θα εξεταστούν στο Ε.Κ. της Αττικής.

Αντίστοιχα, ως ανωτέρω, κατανέμονται και οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα δύο Βαθμολογικά Κέντρα της Αττικής ή της Θεσσαλονίκης, τα οποία είναι το το 34ο Βαθμολογικό Κέντρο στη Β΄ Διεύθυνση Δ.Ε. Αθήνας με έδρα το κτηριακό συγκρότημα του 1ου Γυμνασίου Ηρακλείου – Πεύκων 50 - τκ 14122, Ν. Ηράκλειο, και το 53ο Βαθμολογικό Κέντρο στη Διεύθυνση Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης με έδρα το 2ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων – Ν. Πλαστήρα 54, Αμπελόκηποι, τ.κ. 56121, Θεσσαλονίκη.

Συνημμένα υπενθυμίζεται το αναλυτικό πρόγραμμα των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ.


Δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ ορισμένα Π. Δ. για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ

Δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ (Α 119/2013) τα Προεδρικά Διατάγματα του σχεδίου ΑΘΗΝΑ που αφορούν τα εξής:

1. Μετονομασία Τμημάτων – Συγχώνευση Τμημάτων − Κατάργηση Παραρτήματος – Κατάργηση Τμημάτων − Συγκρότηση Σχολών του Τ.Ε.Ι. Πειραιά.
2. Κατάργηση και Συγχώνευση Τμημάτων, Κατάργηση, Μετονομασία και Συγκρότηση Σχολών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
3. Ίδρυση Σχολής Καλών Τεχνών στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
4. Μετονομασία Τμήματος, συγχώνευση Τμήματος και ίδρυση − συγκρότηση και ανασυγκρότηση Σχολών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
5. Κατάργηση τμημάτων και ίδρυση Σχολών στο Πολυτεχνείο Κρήτης. 
6. Ίδρυση Σχολών − Κατάργηση Τμήματος και ίδρυση κατεύθυνσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. 
7. Ίδρυση Σχολών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
8. Ίδρυση Σχολών – Κατάργηση συγχώνευση, μετονομασία Τμημάτων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. 
9. Ίδρυση − Συγκρότηση Σχολών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
10. Ίδρυση − Συγκρότηση Σχολών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
11. Ίδρυση Σχολών, κατάργηση Τμήματος, μετονομασία Τμήματος, συγχώνευση ειδικεύσεων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
12. Ίδρυση Σχολών, κατάργηση Τμήματος και μετονομασία Τμημάτων στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Πατήστε εδώ για να δείτε το ΦΕΚ με τις αλλαγές στα προαναφερθέντα ιδρύματα.

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Δείτε σχόλια για τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Πολλοί από τους υποψήφιους ΓΕΛ ολοκλήρωσαν σήμερα τις προσπάθειές τους εξεταζόμενοι στο τελευταίο μάθημα κατεύθυνσης, τα οποία ήταν τα Λατινικά, η Χημεία, η Ηλεκτρολογία και η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις ενώ παρακάτω υπάρχουν και σχόλια για τα σημερινά θέματα.

- Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ)
Η Ε.Ε.Χ., ανταποκρινόμενη στο θεσμικό της ρόλο, παρακολούθησε τη σημερινή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων που αφορούσαν στο μάθημα «Χημεία» Θετικής κατεύθυνσης και κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 στο μάθημα «Χημεία» είναι διατυπωμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας και με σημαντική διακριτική ικανότητα.
Τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης, είναι σωστά διαβαθμισμένα και προαπαιτούν την κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές.
Απαιτούν καλή γνώση της θεωρίας και κριτική σκέψη του μαθητή.
Εκτιμούμε ότι τα θέματα κινούνται στη σωστή κατεύθυνση για την επιλογή των μαθητών που είναι αρτιότερα προετοιμασμένοι και ικανότεροι στην εφαρμογή και αξιοποίηση των γνώσεων που έχουν αποκτήσει.

- Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ)
Δείτε εδώ τις απόψεις της ΠΕΦ για τα θέματα εξετάσεων στο μάθημα των Λατινικών θεωρητικής κατεύθυνσης.

- Σχολιασμός θεμάτων από τις Επιστημονικές Επιτροπές του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής και της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, κλιμακούμενης δυσκολίας, χρειαζόταν ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη των ερωτημάτων.

ΛΑΤΙΝΙΚΑ
Την τελευταία ημέρα των εξετάσεων οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα διαγώνισμα δομημένο με βάση τα κείμενα 37 και 42 του σχολικού ανθολογίου λατινικών κειμένων. Τα θέματα κρίνονται ικανοποιητικά ως προς το περιεχόμενο και την κλιμακούμενη δυσκολία, χωρίς να δημιουργήσουν ιδιαίτερα προβλήματα στους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Στους ζητούμενους γραμματικούς τύπους ακολουθήθηκε η ίδια λογική με τις προηγούμενες χρονιές (15 στο Β1 ερώτημα, ομοίως και στο Β2).
Στο Γ1β ερώτημα ζητήθηκε αντικατάσταση επιθετικού προσδιορισμού από δευτερεύουσα πρόταση, φαινόμενο το οποίο δεν εξετάζεται συχνά στις εξετάσεις.
Στο Γ2γ ερώτημα ζητήθηκε αρχικά από τους μαθητές ο εντοπισμός και η μετατροπή ενός εξαρτημένου υποθετικού λόγου σε ανεξάρτητο και στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης ο σχηματισμός ενός άλλου τύπου υπόθεσης (δυνατή ή πιθανή υπόθεση στο παρόν και μέλλον). Πρόκειται για δύσκολο κεφάλαιο του συντακτικού της λατινικής εφόσον πρόκειται για τεχνητό φαινόμενο, το οποίο απαιτεί εξοικείωση αλλά και ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές. Η ερώτηση αυτή έλκεται από την αναφορά του φαινομένου στα σχολικά κείμενα αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει αναλυτική θεωρία στο σχολικό βιβλίο.
Επισημαίνουμε επίσης ότι: στο Β2 ερώτημα ο ζητούμενος τύπος στην 8η λέξη animadvertissem: το σουπίνο και στους δύο τύπους δεν ακολουθεί τη δόκιμη διατύπωση: να γράψετε τις δύο πτώσεις του σουπίνο. Ενδεχομένως να προκαλούσε σύγχυση στους μαθητές. Στη 12η λέξη διαπιστώνεται τυπογραφικό λάθος (d) αντί για (t) στο intendit. Δόθηκε, όμως, διόρθωση στα εξεταστικά κέντρα.

Πρόγραμμα εξετάσεων και εξεταστικά κέντρα ειδικών μαθημάτων 2013

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων για τους αποφοίτους Λυκείου (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) οι οποίοι έχουν δηλώσει εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα, προκειμένου να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στην επιλογή για εισαγωγή το τρέχον έτος σε σχολή ή τμήμα για το οποίο απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα, θα διενεργηθούν από 15 Ιουνίου μέχρι και 22 Ιουνίου.

Πατήστε εδώ για να δείτε:

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Β. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

Γ. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΠΛΗΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ)

Δ. ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Ε. ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ

Δείτε εδώ την απόφαση για τον ορισμό των εξεταστικών κέντρων για τα ειδικά μαθήματα και την κατανομή των υποψηφίων σ΄ αυτά.

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

ΔΙΔΕ Ανατολικής Αττικής - Ενημέρωση για υποψήφιους ΤΕΦΑΑ 2013

Η ΔΙΔΕ Ανατολικής Αττικής εξέδωσε ανακοίνωση με οδηγίες για τους υποψήφιους των ΤΕΦΑΑ ορίζοντας την έδρα της επιτροπής καθώς και το πρόγραμμα των δοκιμασιών.

Εξετάσεις υποψηφίων ΤΕΦΑΑ 2013-2014 που υπάγονται στα σχολεία της ΔΙΔΕ Β΄ Αθήνας

Υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψηφίων ΤΕΦΑΑ σχολικού έτους 2013-2014

Στη συγκεκριμένη επιτροπή όπως και σε αυτή της ΔΙΔΕ Ανατολικής Αττικής προτείνετε να συμμετέχουν και οι υποψήφιοι των Κυκλάδων.

Δείτε εδώ οδηγίες για τους υποψήφιους.



Εξετάσεις υποψηφίων ΤΕΦΑΑ 2013 - ΔΙΔΕ Πειραιά

Οδηγίες για τους υποψηφίους των Τ.Ε.Φ.Α.Α. ακαδημαϊκού έτους 2013 που θα εξεταστούν από την επιτροπή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.

Πληροφορίες στα αρχεία:

Πρόγραμμα υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας υποψηφίων των Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Οδηγίες υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Βαθμολογική κλίμακα αγωνισμάτων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., έτους 2013

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του ενημερώνει τους υποψήφιους για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ότι έχουν το δικαίωμα να προσέλθουν σε οποιαδήποτε Επιτροπή Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας.

Διευκρινίζεται ότι ο υποψήφιος μπορεί να προσέλθει σε μία (1) μόνο επιτροπή.

Επίσης οι υποψηφίοι ΤΕΦΑΑ από τα νησιά, για διευκόλυνσή τους να προσέρχονται για την υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία τους στις παρακάτω επιτροπές:

- Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Εύβοιας → στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Αττικής ή στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Γ΄Αθήνας

- Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης Λέσβου και Χίου → στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Πειραιά

- Δ/νσεις Β/θμιας Εκπ/σης Δωδεκανήσου, Σάμου → στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Α' Αθήνας 

- Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Κυκλάδων → στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Β' Αθήνας ή στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Αττικής.

Σχόλια για τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 27/05/2013

Σήμερα συνεχίστηκαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013 με τους υποψήφιους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) να εξετάζονται στα Αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τα συγκεκριμένα μαθήματα αποτελούν μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις ενώ παρακάτω υπάρχουν σχόλια για τα σημερινά μαθήματα.

- Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ)
Η ΕΜΕ εξέδωσε δελτίο τύπου με σχολιασμό των θεμάτων που εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Ειδικά Σχόλια:
Θέμα Α:  Θεωρία
Θέμα Β:  Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς.
Θέμα Γ:  Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3.
Θέμα Δ:  Το θέμα αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.

Γενικά Σχόλια
- Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης.
- Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.
- Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη.
- Τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.
- Τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ)
Δείτε εδώ τις απόψεις της ΠΕΦ για τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

- ΟΕΦΕ - Δείτε εδώ σχόλιο επιτροπής απαντήσεων για τα θέματα Αρχαίων θεωρητικής κατεύθυνσης.

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Καθορισμός αριθμού εισαγομένων αστυνομικών στη Σχολή Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ., κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014

«Συμπλήρωση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή αστυνομικών στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013 - 2014, με το σύστημα του Απολυτηρίου Γενικού Λυκείου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού – Καθορισμός αριθμού εισαγομένων».

Ο αριθμός των αστυνομικών (ανθυπαστυνόμοι, αρχιφύλακες, υπαρχιφύλακες και αστυφύλακες) που θα εισαχθούν στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013- 2014 καθορίζεται σε ογδόντα (80).

Δείτε εδώ την συμπληρωματική προκήρυξη με τον καθορισμό εισακτέων αστυνομικών στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας.



Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 24/05/2013

Οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) εξετάστηκαν σήμερα σε μαθήματα κατεύθυνσης. Πιο συγκεκριμένα, τα εξεταζόμενα μαθήματα σήμερα, ήταν Ιστορία, Βιολογία, ΑΟΔΕ, Χημεία - Βιοχημεία

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις. 

Δείτε παρακάτω σχόλια για τα σημερινά θέματα. 

- Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)
"Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2013 στο μάθημα της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης των Ημερησίων Λυκείων και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) χαρακτηρίζονται σύνθετα, απαιτητικά, με σαφή διαβάθμιση δυσκολίας ενώ καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. 
Αρκετά θέματα απαιτούσαν κριτική προσέγγιση και χρειάζονταν ιδιαίτερη προσοχή για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσής τους. 
Οι μαθητές/τριες με βαθιά κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης. 
Επισημαίνουμε ότι οι αιτιολογήσεις που ζητούνται σε κάποια θέματα επιδέχονται εναλλακτικές απαντήσεις, τις οποίες πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι βαθμολογητές και η Κ.Ε.Ε. οφείλει να δώσει επαρκείς οδηγίες". 

- Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ)
Τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι σαφή, κατανοητά και καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. 
Από τα θέματα της δεύτερης Ομάδας το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που βρίσκονται στις σελίδες 43 και 81 του σχολικού τους εγχειριδίου. Οι πηγές επιβεβαιώνουν και συμπληρώνουν τις πληροφορίες του βιβλίου. Οι μαθητές καλούνται να δώσουν απάντηση χρησιμοποιώντας συνδυαστική και συνθετική διαδικασία καθοδηγούμενοι από τη διατύπωση του ερωτήματος. 
Η απάντηση στο θέμα Δ1 κατευθύνεται περισσότερο προς μια αναπαραγωγική διαδικασία, παρά συνθετική, και βασίζεται στις πληροφορίες του βιβλίου, σσ. 157-159, και στις πηγές.

- Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ)
Η Ε.Ε.Χ., ανταποκρινόμενη στο θεσμικό της ρόλο, παρακολούθησε τη σημερινή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων που αφορούσαν στο μάθημα Χημεία-Βιοχημεία Τεχνολογικής κατεύθυνσης και κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 στο μάθημα Χημεία - Βιοχημεία είναι διατυπωμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας και με σημαντική διακριτική ικανότητα.
Στο τμήμα που αφορά στη Χημεία, τα θέματα καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της εξεταστέας ύλης, είναι σωστά διαβαθμισμένα και προαπαιτούν την κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές.
Στο τμήμα που αφορά στη Βιοχημεία τα θέματα, συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα παρελθόντων ετών, στηρίζονται λιγότερο στην απομνημόνευση και περισσότερο στην κριτική σκέψη του μαθητή.
Συνολικά, εκτιμούμε ότι τα θέματα κινούνται στη σωστή κατεύθυνση για την επιλογή των μαθητών που είναι αρτιότερα προετοιμασμένοι και ικανότεροι στην εφαρμογή και αξιοποίηση των γνώσεων που έχουν αποκτήσει.

- Σχολιασμός θεμάτων από τις Επιστημονικές Επιτροπές του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής και της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 
Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως αναμενόμενα, μέτριας δυσκολίας με περισσότερο απαιτητικό το Β3 του θέματος Β της Δεύτερης Ομάδας. Γενικά οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα. 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 
Τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης κάλυπταν το σύνολο της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος. Οι ερωτήσεις για να απαντηθούν από τους μαθητές απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή, αφού οι πηγές ήταν απαιτητικές, τόσο λόγω του περιεχόμενου και της καθαρεύουσας γλώσσας, όσο και λόγω του αριθμού τους (τρεις για κάθε ένα από τα θέματα της Β΄ Ομάδας). Οι ερωτήσεις της Α΄ Ομάδας μπορούσαν να απαντηθούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, αλλά με προσοχή και έμφαση στην ορθή επιλογή των αποσπασμάτων του σχολικού βιβλίου. Για τις απαντήσεις στις ερωτήσεις της Β΄ Ομάδας ήταν απαραίτητος από τους μαθητές ο κριτικός συνδυασμός των ιστορικών γνώσεων τους από το σχολικό βιβλίο και από τη μελέτη των συγκεκριμένων πηγών.


Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Με γοργούς ρυθμούς πλέον η έγκριση Π.Δ. για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ από το ΣτΕ

Πέντε ακόμη σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων (σε σύνολο 36) που αφορούν το σχέδιο ΑΘΗΝΑ για την αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρίθηκαν νόμιμα από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Έτσι, ο αριθμός των μέχρι τώρα νόμιμων διαταγμάτων φθάνει στα 21.

Υπενθυμίζεται ότι από τα 36 συνολικά διατάγματα τα 23 αφορούν ΑΕΙ και 13 τα ΤΕΙ, ενώ βάσει του νέου ακαδημαϊκού χάρτη καταργούνται τα πανεπιστήμια Δυτικής Ελλάδας και Στερεάς Ελλάδας.

Ειδικότερα, τα πέντε αυτά νέα διατάγματα τα οποία επεξεργάστηκε το Ε΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου και κρίθηκαν νόμιμα, αφορούν την: 1) συγχώνευση Τμημάτων, ίδρυση-συγκρότηση και ανασυγκρότηση Σχολών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2) συγχώνευση Σχολών, μετονομασία Τμημάτων, συγχώνευση και κατάργηση Τμημάτων και συγκρότηση Σχολών του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, 3) μετονομασία Σχολής και Τμημάτων, τη συγχώνευση Τμημάτων, την κατάργηση Παραρτημάτων και Τμημάτων, την ίδρυση Σχολής και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Μακεδονίας, 4) μετονομασία του ΤΕΙ Λάρισας σε ΤΕΙ Θεσσαλίας, τη μετονομασία Σχολής και Τμημάτων, συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση Παραρτημάτων και Τμημάτων και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Θεσσαλίας και 5) μετονομασία Σχολής, συγχώνευση Τμημάτων, κατάργηση Παραρτημάτων, την ίδρυση Σχολής και συγκρότηση Σχολών του ΤΕΙ Ηπείρου.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας μετά την νομοπαρασκευαστική επεξεργασία εξέδωσαν αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις (126, 128 - 131/2013) με τις οποίες αποφάνθηκαν ότι τα διατάγματα είναι νόμιμα, ενώ έκαναν ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

Δείτε εδώ ποια άλλα Π.Δ. έχουν κριθεί νόμιμα έως τώρα από το ΣτΕ.