Σελίδες

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 24/05/2013

Οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) εξετάστηκαν σήμερα σε μαθήματα κατεύθυνσης. Πιο συγκεκριμένα, τα εξεταζόμενα μαθήματα σήμερα, ήταν Ιστορία, Βιολογία, ΑΟΔΕ, Χημεία - Βιοχημεία

Δείτε εδώ τα θέματα και προτεινόμενες απαντήσεις. 

Δείτε παρακάτω σχόλια για τα σημερινά θέματα. 

- Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)
"Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2013 στο μάθημα της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης των Ημερησίων Λυκείων και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) χαρακτηρίζονται σύνθετα, απαιτητικά, με σαφή διαβάθμιση δυσκολίας ενώ καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. 
Αρκετά θέματα απαιτούσαν κριτική προσέγγιση και χρειάζονταν ιδιαίτερη προσοχή για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσής τους. 
Οι μαθητές/τριες με βαθιά κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης. 
Επισημαίνουμε ότι οι αιτιολογήσεις που ζητούνται σε κάποια θέματα επιδέχονται εναλλακτικές απαντήσεις, τις οποίες πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι βαθμολογητές και η Κ.Ε.Ε. οφείλει να δώσει επαρκείς οδηγίες". 

- Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ)
Τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι σαφή, κατανοητά και καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. 
Από τα θέματα της δεύτερης Ομάδας το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που βρίσκονται στις σελίδες 43 και 81 του σχολικού τους εγχειριδίου. Οι πηγές επιβεβαιώνουν και συμπληρώνουν τις πληροφορίες του βιβλίου. Οι μαθητές καλούνται να δώσουν απάντηση χρησιμοποιώντας συνδυαστική και συνθετική διαδικασία καθοδηγούμενοι από τη διατύπωση του ερωτήματος. 
Η απάντηση στο θέμα Δ1 κατευθύνεται περισσότερο προς μια αναπαραγωγική διαδικασία, παρά συνθετική, και βασίζεται στις πληροφορίες του βιβλίου, σσ. 157-159, και στις πηγές.

- Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ)
Η Ε.Ε.Χ., ανταποκρινόμενη στο θεσμικό της ρόλο, παρακολούθησε τη σημερινή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων που αφορούσαν στο μάθημα Χημεία-Βιοχημεία Τεχνολογικής κατεύθυνσης και κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 στο μάθημα Χημεία - Βιοχημεία είναι διατυπωμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας και με σημαντική διακριτική ικανότητα.
Στο τμήμα που αφορά στη Χημεία, τα θέματα καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της εξεταστέας ύλης, είναι σωστά διαβαθμισμένα και προαπαιτούν την κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές.
Στο τμήμα που αφορά στη Βιοχημεία τα θέματα, συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα παρελθόντων ετών, στηρίζονται λιγότερο στην απομνημόνευση και περισσότερο στην κριτική σκέψη του μαθητή.
Συνολικά, εκτιμούμε ότι τα θέματα κινούνται στη σωστή κατεύθυνση για την επιλογή των μαθητών που είναι αρτιότερα προετοιμασμένοι και ικανότεροι στην εφαρμογή και αξιοποίηση των γνώσεων που έχουν αποκτήσει.

- Σχολιασμός θεμάτων από τις Επιστημονικές Επιτροπές του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής και της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 
Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως αναμενόμενα, μέτριας δυσκολίας με περισσότερο απαιτητικό το Β3 του θέματος Β της Δεύτερης Ομάδας. Γενικά οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα. 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 
Τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης κάλυπταν το σύνολο της εξεταζόμενης ύλης του μαθήματος. Οι ερωτήσεις για να απαντηθούν από τους μαθητές απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή, αφού οι πηγές ήταν απαιτητικές, τόσο λόγω του περιεχόμενου και της καθαρεύουσας γλώσσας, όσο και λόγω του αριθμού τους (τρεις για κάθε ένα από τα θέματα της Β΄ Ομάδας). Οι ερωτήσεις της Α΄ Ομάδας μπορούσαν να απαντηθούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, αλλά με προσοχή και έμφαση στην ορθή επιλογή των αποσπασμάτων του σχολικού βιβλίου. Για τις απαντήσεις στις ερωτήσεις της Β΄ Ομάδας ήταν απαραίτητος από τους μαθητές ο κριτικός συνδυασμός των ιστορικών γνώσεων τους από το σχολικό βιβλίο και από τη μελέτη των συγκεκριμένων πηγών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου