Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ προετοιμάζεται και αναμένεται να έρθει στη δημοσιότητα άμεσα σύμφωνα και με το χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει ο κ. Αρβανιτόπουλος.
Είναι σίγουρα ένα δύσκολο εγχείρημα, μεγαλύτερο από αυτό που πλημμύρισε την Ελλάδα με τριτοβάθμιες σχολές και γι' αυτό το υπουργείο καλείται να λάβει τις τελικές του αποφάσεις και με γνώμονα τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν, όπως:
- Τι θα γίνει με τους φοιτητές που ήδη φοιτούν σε τμήματα που θα συγχωνευθούν ή καταργηθούν.
- Τι θα γίνει με τον αριθμό των εισακτέων των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ήδη έχει αποφασισθεί μείωση θέσεων στις στρατιωτικές σχολές κατά 30% και μη εισαγωγή σπουδαστών στις σχολές Αστυνομίας.
- Πώς θα καμφθούν οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών βλέποντας να φεύγουν από την περιοχή τους σχολές ή τμήματα που πρόσφεραν εισόδημα σ΄ αυτές.
- Τι θα γίνει με τους καθηγητές των τριτοβάθμιων σχολών που δε θα υπάρχουν στον νέο ακαδημαϊκό χάρτη.
Το πιο σημαντικό πρόβλημα όμως έχει να κάνει με τα στενά χρονικά περιθώρια καθώς ο υπουργός έχει δηλώσει ότι από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 θα ισχύσει ο νέος χάρτης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό συνεπάγεται ότι οι αλλαγές που θα προκύψουν θα συμπεριληφθούν στο μηχανογραφικό δελτίο που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι των φετινών εξετάσεων και οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν νωρίτερα το πλήρες πλάνο των σχολών που μπορούν να δηλώσουν.
Για όλους αυτούς τους λόγους ή και περισσότερους το σχέδιο ΑΘΗΝΑ προβληματίζει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία θα επιδιώξει την ευρεία συναίνεση με τους εταίρους της κυβέρνησης πριν ανακοινωθεί. Ωστόσο αυτό που θα προκύψει, ίσως να μην είναι η συρρίκνωση του ακαδημαϊκού χάρτη στα μεγέθη που έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι θα γίνει.
Είναι σίγουρα ένα δύσκολο εγχείρημα, μεγαλύτερο από αυτό που πλημμύρισε την Ελλάδα με τριτοβάθμιες σχολές και γι' αυτό το υπουργείο καλείται να λάβει τις τελικές του αποφάσεις και με γνώμονα τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν, όπως:
- Τι θα γίνει με τους φοιτητές που ήδη φοιτούν σε τμήματα που θα συγχωνευθούν ή καταργηθούν.
- Τι θα γίνει με τον αριθμό των εισακτέων των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ήδη έχει αποφασισθεί μείωση θέσεων στις στρατιωτικές σχολές κατά 30% και μη εισαγωγή σπουδαστών στις σχολές Αστυνομίας.
- Πώς θα καμφθούν οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών βλέποντας να φεύγουν από την περιοχή τους σχολές ή τμήματα που πρόσφεραν εισόδημα σ΄ αυτές.
- Τι θα γίνει με τους καθηγητές των τριτοβάθμιων σχολών που δε θα υπάρχουν στον νέο ακαδημαϊκό χάρτη.
Το πιο σημαντικό πρόβλημα όμως έχει να κάνει με τα στενά χρονικά περιθώρια καθώς ο υπουργός έχει δηλώσει ότι από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 θα ισχύσει ο νέος χάρτης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό συνεπάγεται ότι οι αλλαγές που θα προκύψουν θα συμπεριληφθούν στο μηχανογραφικό δελτίο που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι των φετινών εξετάσεων και οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν νωρίτερα το πλήρες πλάνο των σχολών που μπορούν να δηλώσουν.
Για όλους αυτούς τους λόγους ή και περισσότερους το σχέδιο ΑΘΗΝΑ προβληματίζει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία θα επιδιώξει την ευρεία συναίνεση με τους εταίρους της κυβέρνησης πριν ανακοινωθεί. Ωστόσο αυτό που θα προκύψει, ίσως να μην είναι η συρρίκνωση του ακαδημαϊκού χάρτη στα μεγέθη που έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι θα γίνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου