Σελίδες

Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Η κατηγορία ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ως όχημα για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο

Μελετώντας τις βάσεις της γενικής σειράς και αυτές των ειδικών κατηγοριών μπορούν να γίνουν κάποιες διαπιστώσεις. Οι βάσεις της γενικής σειράς με αυτές των τριτέκνων, πολυτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους. Το υπουργείο Παιδείας μετά το περσινό φαινόμενο των τεράστιων αποκλίσεων επέφερε κάποιες αλλαγές στη διαδικασία που βοήθησαν ώστε να μην υπάρχουν διαφορές μεταξύ των επιδόσεων υποψηφίων που εισάγονται στην ίδια σχολή. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις υποψήφιοι που ανήκουν σε κάποια από τις παραπάνω ειδικές κατηγορίες δεν ευνοήθηκαν από τις αλλαγές αυτές και δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν μία θέση σε τριτοβάθμιο ίδρυμα κοντά στον τόπο διαμονής τους ή σε περιοχή όπου φοιτά άλλο μέλος της οικογένειας. Από την άλλη μεριά όμως παρατηρούμε να υπάρχουν τεράστιες διαφορές των υποψηφίων της κατηγορίας ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ με όλες τις υπόλοιπες. Αυτό δε συμβαίνει για πρώτη φορά αλλά με τον τρόπο που ανακοινώθηκαν οι φετινές βάσεις (ενιαίος συγκεντρωτικός πίνακας ανακοίνωσης βάσεων), η διαφορά στις βάσεις της εν λόγω κατηγορίας έγινε εμφανής.
Ίσως και πάλι το υπουργείο θα πρέπει να επανεξετάσει την συγκεκριμένη κατηγορία για να μην υπάρχουν αυτές οι αποκλίσεις. Άλλωστε ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου, απαντώντας σε ερώτηση, σχετικά με το παγκόσμιο φαινόμενο να εισάγονται με βαθμούς πολύ κάτω από τη βάση του "δέκα" σε υψηλόβαθμες σχολές, υποψήφιοι επειδή είναι Μουσουλμάνοι ανέφερε: "Είναι ένα καθεστώς που θα το μελετήσουμε. Ωστόσο πρέπει να δώσουμε την ευκαιρία να μείνουν στην Ελλάδα να σπουδάσουν. Μιλάμε για ένα μικρό αριθμό ως προς το σύνολο επιτυχόντων του κάθε τμήματος". 
Το γεγονός ότι εισάγεται κάποιος υποψήφιος σε μια σχολή π.χ. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ με 18204 μόρια (με πολλές θυσίες) και ένας άλλος επειδή ανήκει σε μια ειδική κατηγορία με 8032 μόρια ή στο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΗΣ με τη βάση γενικής σειράς να είναι στα 13486 μόρια έναντι 3444 ενός άλλου που μπορεί να εισαχθεί στη συγκεκριμένη σχολή ως ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ, αφήνει περιθώρια να εγείρονται ζητήματα αδικίας. Δεν εξετάζουμε αν η κατηγορία αυτή πρέπει να καταργηθεί (ή αν είναι αντίθετη με την έννοια της ισότητας), όμως με το τρόπο που υπάρχει διαχωρίζει ανθρώπους λόγω θρησκείας κάτι που δε συνάδει με την ομαλή λειτουργία μιας σύγχρονης κοινωνίας.
Η συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα (εννοούμε μόνο τους Έλληνες πολίτες μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης που κάνουν χρήση της κατηγορίας αυτής που είχε θεσπιστεί από τον Γ. Παπανδρέου, όταν ήταν υπουργός Παιδείας), έχει όντως κάποιες ιδιαιτερότητες που πρέπει να μελετηθούν, να αναλυθούν και να γίνουν ενέργειες που θα τη βοηθήσουν. Τέτοιες ρυθμίσεις δεν επιλύουν προβλήματα αφού συνεχίζεται η διάκριση ενώ πολλοί εξ΄ αυτών που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έστω και με τα μόρια αυτά τελικά δεν καταφέρνουν να αποφοιτήσουν.