Ένα ενδιαφέρον στοιχείο της βαθμολόγησης των γραπτών των υποψηφίων είναι η αναβαθμολόγηση τους. Φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α΄ και β΄ βαθμολογητή, 36.075 γραπτά (ποσοστό 6,60%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2011 που είχαν αναβαθμολογηθεί 36.538 γραπτά (ποσοστό 6,83%). Τι γίνεται όμως για να υπάρξει αναβαθμολόγηση;
1. Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων κάθε μαθήματος, η επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου ελέγχει τις διαφορές βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών κάθε γραπτού δοκιμίου. Αν η διαφορά βαθμολογίας είναι ίση ή μικρότερη των δώδεκα (12) μονάδων στην κλίμακα 0 - 100, ο τελικός γραπτός βαθμός στην κλίμακα (1-20) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των βαθμών των δύο βαθμολογητών δια του δέκα (10).
2. Αν η διαφορά μεταξύ των βαθμολογιών του α΄ και β΄ βαθμολογητή είναι μεγαλύτερη από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0 - 100, τότε καλύπτονται από την Επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου οι βαθμοί και των δύο βαθμολογητών και το γραπτό δίδεται για αναβαθμολόγηση σε τρίτο βαθμολογητή (αναβαθμολογητή). Ο τρίτος βαθμολογητής (αναβαθμολογητής) διορθώνει το γραπτό δοκίμιο και αναγράφει αριθμητικώς και ολογράφως στο ειδικό πλαίσιο του γραπτού δοκιμίου το βαθμό αναβαθμολόγησης.
3. Τελικός γραπτός βαθμός του γραπτού δοκιμίου στην περίπτωση αναβαθμολόγησης του είναι ο μέσος όρος των δύο μεγαλύτερων βαθμών από τους τρεις που έδωσαν και οι τρεις βαθμολογητές.