Σελίδες

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Επίλογος - Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ 2012

Ο βασικός κορμός των Πανελλαδικών Εξετάσεων του ΓΕΛ για το 2012 τελείωσε καθώς έχει απομείνει μόνο η εξέταση των ειδικών μαθημάτων που απαιτούνται για εισαγωγή σε ορισμένες σχολές.
Γενική εκτίμηση των όσων προηγήθηκαν είναι ότι τα φετινά θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας και η επίλυσή τους πιο χρονοβόρα σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά, κυρίως σε μαθήματα της τεχνολογικής και της θετικής κατεύθυνσης. Αυτό θα έχει ως συνέπεια και την πτώση των βάσεων, ειδικά στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο όπου μαθηματικά και φυσική κατεύθυνσης αποτελούν τα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας και στα οποία οι μαθητές έχουν γράψει αρκετά χαμηλά. Δύσκολα θα αποφύγουν την πτώση και οι σχολές του 3ου και του 5ου επιστημονικού πεδίου ενώ μάλλον αμετάβλητη θα παραμείνει η κατάσταση σ΄ αυτές του 1ου. Να σημειώσουμε βέβαια ότι οι βάσεις διαμορφώθηκαν σε χαμηλά επίπεδα και την προηγούμενη χρονιά και μπορεί η διαφορά τους με τις αντίστοιχες φετινές να είναι σχετικά μικρή, ωστόσο σε απόλυτους αριθμούς θα είναι χαμηλές. Σε ό,τι αφορά τις βάσεις των σχολών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της επαρχίας, αναμένονται να είναι πτωτικές σε μεγαλύτερο βαθμό όχι μόνο εξαιτίας των επιδόσεων των μαθητών αλλά και της περιορισμένης ζήτησης που οφείλεται σε οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες (μείωση οικογενειακού εισοδήματος, ανεργία γονέων, έλλειψη κινήτρων για σπουδές).
Στα αξιοσημείωτα των εξετάσεων αυτών ήταν η κατάσταση που δημιουργήθηκε με τα θέματα της φυσικής κατεύθυνσης. Οι ανακοινώσεις από την ΚΕΕ, αρχικά περί ακύρωσης και τελικά περί ένταξης του θέματος Γ4 στη βαθμολόγηση μόνο ως θετικό στοιχείο δε μπορεί να χαρακτηριστεί πλήττοντας παράλληλα το κύρος των εξετάσεων. 
Οι μαθητές, από δω και πέρα, έχουν τον χρόνο να προετοιμάσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο με ηρεμία, φροντίζοντας να συμπεριλάβουν σ΄ αυτό τις σχολές που πραγματικά επιθυμούν και τις πόλεις που μπορούν να σπουδάσουν γιατί πιθανά λάθη δεν μπορούν να διορθωθούν.
Ευχόμαστε στους μαθητές που θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους μέσω των σπουδών τους. Σε εκείνους που δεν τα κατάφεραν, έχουμε να τους πούμε ότι χάθηκε μια μάχη και όχι ο αγώνας της ζωής και τους προτείνουμε να σκεφτούν τις επόμενες κινήσεις τους με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.