Oι συγκεκριμένοι υποψήφιοι που επιθυμούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ, στις Στρατιωτικές Σχολές, στις Σχολές της Αστυνοµικής Ακαδηµίας και της Ακαδηµίας Εµπορικού Ναυτικού εξετάζονται ΜΟΝΟ στις πρακτικές δοκιµασίες και στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι για άλλα Τµήµατα ή Σχολές δεν εξετάζονται στα ειδικά µαθήµατα που απαιτούνται. Παράδειγμα: οι υποψήφιοι της κατηγορίας 10% για την Αγγλική Φιλολογία δεν δίνουν ξανά το Ειδικό Μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας.
Ιστολόγιο με πληροφορίες, θέματα και απαντήσεις, αποτελέσματα και άρθρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Σελίδες
▼
Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012
Ποιοι μπορεί να είναι υποψήφιοι της κατηγορίας 10%
Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012
Σχέδιο χρηματοδότησης της ναυτικής εκπαίδευσης
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΥΝΑ έχει ετοιμάσει ένα σχέδιο για τη χρηματοδότηση της ναυτικής εκπαίδευσης, η οποία βρίσκεται σήμερα σε οριακό σημείο. Γι' αυτό τον σκοπό σκοπεύει να αξιοποιήσει κονδύλια του ΕΣΠΑ και άλλων κοινοτικών προγραμμάτων, χρήματα από δωρεές, ενώ η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών φέρεται πρόθυμη να «αιμοδοτήσει» τη ναυτική εκπαίδευση με ένα ποσό της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ.
Το υπουργείο Ναυτιλίας θα επιδιώξει με τις παρεμβάσεις του αφενός να αυξήσει, ίσως και από του χρόνου, τον αριθμό των σπουδαστών που εισάγονται στις ΑΕΝ και παράλληλα να συγκροτήσει ένα μηχανισμό, ο οποίος θα εγγυάται ότι όλοι οι σπουδαστές των Ακαδημιών θα πραγματοποιούν απρόσκοπτα τα δύο εκπαιδευτικά τους ταξίδια, τα οποία αποτελούν προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους.
Το υπουργείο Ναυτιλίας θα επιδιώξει με τις παρεμβάσεις του αφενός να αυξήσει, ίσως και από του χρόνου, τον αριθμό των σπουδαστών που εισάγονται στις ΑΕΝ και παράλληλα να συγκροτήσει ένα μηχανισμό, ο οποίος θα εγγυάται ότι όλοι οι σπουδαστές των Ακαδημιών θα πραγματοποιούν απρόσκοπτα τα δύο εκπαιδευτικά τους ταξίδια, τα οποία αποτελούν προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους.
Προς αυτή την κατεύθυνση το ΥΝΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας θα αρχίσει την αναβάθμιση των κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών των ΑΕΝ.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις, προκειμένου να επιδοτηθεί τελικά και το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι των σπουδαστών τους, πιθανότατα με κονδύλια από το ΕΣΠΑ. Στο υπουργείο θα συγκροτηθεί στο πλαίσιο της Διεύθυνσης Ναυτικής Εκπαίδευσης ένας μηχανισμός προώθησης των σπουδαστών στα πλοία για τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια, ενώ ένα αντίστοιχο γραφείο θα «στηθεί» πιθανότατα και στην άλλη όχθη, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Μέσω και των εκπαιδευτικών ταξιδιών οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες επισημαίνουν τα μελλοντικά στελέχη των γραφείων τους, επομένως αυτό το πλέγμα είναι σημαντικό για την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών. Υπολογίζεται ότι σήμερα περί τους 400 σπουδαστές των ΑΕΝ αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα, προκειμένου να εξασφαλίσουν πλοία για τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια. Το πρόβλημα έχει οξυνθεί τελευταία, καθώς έχουν τεθεί εκτός δρομολογίων πολλά πλοία της ακτοπλοΐας λόγω της κρίσης.
Ένα ακόμα μέτρο που μελετάται από το υπουργείο Ναυτιλίας είναι να διαμορφωθεί το κατάλληλο πλαίσιο το οποίο θα πιστοποιεί την επιμόρφωση των ναυτικών από ιδιωτικά κέντρα επιμόρφωσης. Τα κέντρα αυτά ήδη λειτουργούν, αφού επιτρέπεται από την υπάρχουσα νομοθεσία, όμως δεν υπάρχει το απαραίτητο στοιχείο της πιστοποίησης με το οποίο θα σφραγίζεται η ποιότητα του επιπέδου των σπουδών που παρέχουν.
Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012
Φοιτητές ΑΕΝ και προβλήματα στις σπουδές τους
Η διάρκεια της εκπαίδευσης στις Α.Ε.Ν. Πλοιάρχων και Μηχανικών περιλαμβάνει (06) έξι διδακτικά εξάμηνα και δύο θαλάσσια ταξίδια (1ο και 2ο) κατευθυνόμενης πρακτικής άσκησης - εκπαίδευσης σε πλοία, συνολικής διάρκειας (12) δώδεκα μηνών. Τα δύο ανωτέρω θαλάσσια ταξίδια περιλαμβάνονται μεταξύ των Α΄- Β΄ και Γ΄- Δ΄ διδακτικών εξαμήνων αντίστοιχα.
Οι φοιτητές πρέπει να κάνουν την πρακτική τους άσκηση στο συγκεκριμένο χρόνο για να μπορέσουν να εγγραφούν στο επόμενο έτος γιατί σε διαφορετική περίπτωση χάνουν το επόμενο εξάμηνο ενώ το πρόβλημα αυτό μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε οριστική διαγραφή από τη σχολή.
Το υπουργείο Ναυτιλίας θα πρέπει να βοηθήσει να λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα καθώς αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα που φοιτητές των σχολών αυτών εγκαταλείπουν τις σπουδές τους και μάλιστα χωρίς δική τους υπαιτιότητα. Η παραγωγή ικανών αξιωματικών θα πρέπει να είναι πρωταρχικός στόχος της εκπαίδευσης των φοιτούντων αυτών και είναι άδικο για ανθρώπους που έχουν επιλέξει να δουλέψουν στην ελληνική ναυτιλία να μην το καταφέρνουν.
Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012
Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012
Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012
Ξεκινά στις 24 Σεπτεμβρίου η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για την έκδοση της νέας φοιτητικής ταυτότητας
Η νέου τύπου ταυτότητα διαθέτει ισχυρά χαρακτηριστικά μηχανικής αντοχής, καθώς και ασφάλειας έναντι πλαστογραφίας. Επιπλέον έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχει ισχύ για όσα έτη διαρκεί η φοιτητική ιδιότητα, και να καλύπτει πολλαπλές χρήσεις, επιπλέον του φοιτητικού εισητηρίου (Πάσο). Συνεπώς κάθε Ίδρυμα μπορεί να αξιοποιήσει τις νέου τύπου ταυτότητες για την ανάπτυξη νέων, εξειδικευμένων υπηρεσιών και εφαρμογών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των φοιτητών του.
Για τους πρωτοετείς φοιτητές, ειδικότερα:
η αίτηση θα υποβάλλεται έπειτα από την ολοκλήρωση της εγγραφής τους και αφού παραλάβουν τους κωδικούς πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του οικείου ιδρύματος.
Οι αιτήσεις θα εγκρίνονται ηλεκτρονικά από τις Γραμματείες των Τμημάτων και θα διαβιβάζονται κατόπιν στον Ανάδοχο, (που έχει επιλεγεί με Διεθνή Διαγωνισμό) για την εκτύπωση, συσκευασία και διανομή στους δικαιούχους φοιτητές.
Οι φοιτητές δεν θα επιβαρύνονται για την ταυτότητά τους, εκτός από την περίπτωση ανατύπωσης λόγω απώλειας.
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, παρέχεται, επίσης στον φοιτητή – προαιρετικά- η δυνατότητα να περιλάβει στη νέα ταυτότητα επιπλέον στοιχεία, όπως
(α) αναγραφή πιθανών αλλεργιών, και
(β) δήλωση δωρητή οργάνων.
Το έργο υλοποιείται από το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ ΑΕ), φορέα του ΥΠΑΙΘΠΑ, εποπτευόμενο από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.
Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από το ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση», με πόρους της ΕΕ και της Ελλάδας.
( Στο Δελτίο Τύπου επισυνάπτονται δείγματα των νέου Τύπου Φοιτητικών Ταυτοτήτων)
Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012
Η διαδικασία και οι συνέπειες αποχώρησης ή διαγραφής από τις Στρατιωτικές Σχολές
Από την προκήρυξη για τις στρατιωτικές σχολές:
α. Οι σπουδαστές -τριες των ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ που αποβάλλουν την ιδιότητα τους αυτή, υποχρεούνται στην καταβολή αποζημιώσεως στο Δημόσιο, σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν. 1911/1990, εκτός της περίπτωσης εγγραφής τους σε άλλη σχολή των ΕΔ ή των Σωμάτων Ασφαλείας. Σε περίπτωση αποχώρησης και από τη δεύτερη σχολή, σε οποιοδήποτε έτος, υποχρεούνται να καταβάλουν αποζημίωση (άρθρο 8 του Ν.3257/2004 και 21 του Ν.3883/2010).
β. Οι σπουδαστές -τριες των ΑΣΕΙ – ΑΣΣΥ που έχουν εισαχθεί σε αυτές, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2525/1997 (ΔΕΚ 188Α'), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 1 παράγραφος 2 του Ν. 2909/2001, ή με το σύστημα των γενικών εξετάσεων, οι οποίοι διαγράφονται από τις Σχολές αυτές για λόγους υγείας ή υγειονομικής ακαταλληλότητας μέχρι και την 15η Νοεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού
έτους, εγγράφονται για το ίδιο ακαδημαϊκό έτος στο πρώτο έτος σπουδών της Σχολής ή Τμήματος επόμενης προτίμησης τους στο μηχανογραφικό δελτίο του έτους εισαγωγής τους στη Σχολή από την οποία διαγράφονται. Η εγγραφή γίνεται μόνον αν είχαν συγκεντρώσει βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη με αυτή του τελευταίου υποψηφίου-ας που έχει εισαχθεί στη συγκεκριμένη Σχολή ή Τμήμα το ίδιο ακαδημαϊκό έτος. Η εισαγωγή των σπουδαστών-τριών αυτών στη Σχολή ή Τμήμα επόμενης προτίμησης γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου -ης που υποβάλλεται το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από τη διαγραφή του -ης. Η αίτηση συνοδεύεται από αντίγραφο της απόφασης διαγραφής και της σχετικής γνωμάτευσης της οικείας, κατά περίπτωση, Ανωτάτης Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΥΕ).
γ. Όσοι -ες σπουδαστές -τριες των σχολών του προηγούμενου εδαφίου διαγράφονται για λόγους υγειονομικής ακαταλληλότητας ή πτητικής ανεπάρκειας μετά τις 15 Νοεμβρίου, εγγράφονται σε Σχολή ή Τμήμα επόμενης προτίμησης τους υπό τις ίδιες προϋποθέσεις το επόμενο ακαδημαϊκό έτος από αυτό της διαγραφής τους. Η εισαγωγή των σπουδαστών-τριών αυτών στο πρώτο έτος σπουδών της Σχολής ή Τμήματος της επόμενης προτίμησης του μηχανογραφικού τους δελτίου, για την οποία έχουν συγκεντρώσει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου εισαχθέντα στη Σχολή ή Τμήμα το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό έτος, γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων το επόμενο, από αυτό της διαγραφής τους, ακαδημαϊκό έτος, η οποία εκδίδεται ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου -ης, που υποβάλλεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου του επόμενου ακαδημαϊκού έτους από της - Δ-18 - διαγραφής τους και συνοδεύεται απαραίτητα από αντίγραφο της απόφασης διαγραφής και τη σχετική γνωμάτευση της οικείας, κατά περίπτωση, ΑΥΕ.
δ. Κατ' εξαίρεση των διατάξεων των προηγούμενων περιπτώσεων, οι σπουδαστές -τριες της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ) και της Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ) που διαγράφονται οποτεδήποτε από τη Σχολή αυτή για λόγους υγείας, συνεχίζουν τη φοίτησή τους στο αντίστοιχο έτος σπουδών, της οικείας Σχολής ή Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ή του Τμήματος Νοσηλευτικής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αντίστοιχα.
ε. Κατά την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής και εφόσον από τη γνωμάτευση της οικείας, κατά περίπτωση, ΑΥΕ προκύπτει ότι ο σπουδαστής- τρια που διαγράφεται δεν είναι ικανός κατηγόριας Ι-1, η εισαγωγή του σε Σχολή ή Τμήμα επόμενης προτίμησής του επιτρέπεται για όλες τις λοιπές Σχολές ή Τμήματα εκτός των Στρατιωτικών Σχολών και των Σχολών της Αστυνομικής Ακαδημίας.
στ. Όσοι -ες διαγράφονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου αυτής από τις Σχολές των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων απολύονται και τους παρέχεται δικαίωμα λήψης αναβολής κατάταξης λόγω σπουδών, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.
ζ. Όσοι -ες υπάγονται στις διατάξεις της παραγράφου αυτής και δεν υποβάλλουν την προβλεπόμενη αίτηση και τα σχετικά δικαιολογητικά μέσα στην προθεσμία που ορίζεται κατά περίπτωση, χάνουν οριστικά το δικαίωμα εγγραφής σε Σχολή ή Τμήμα επόμενης προτίμησής τους.
η. Διευκρινίζεται ότι, σε περίπτωση παραιτήσεως σπουδαστή -στριας από ΑΣΕΙ – ΑΣΣΥ για προσωπικούς λόγους, τότε αυτός δεν υπάγεται στην περίπτωση των υποψηφίων των υποπαραγράφων 10β και 10γ (διαγραφή για λόγους υγείας) και δεν έχει το δικαίωμα εισαγωγής στη Σχολή ή Τμήμα της επόμενης προτίμησής του που έχει δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο.
Αλλαγή στο τρόπο εισαγωγής στο στο Τμήμα Προστασίας και Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Επίσης, υπενθυμίζεται ότι για την εισαγωγή στις Σχολές στις οποίες απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα (Σχέδιο, Μουσική, Ξένες Γλώσσες), ο υποψήφιος πρέπει να συγκεντρώσει τη βάση (τουλάχιστον 10, με άριστα το 20) σε καθένα από τα ειδικά μαθήματα.
Δείτε εδώ την εγκύκλιο.
Δείτε εδώ το ΦΕΚ.
Καθορισμός εξεταστέας– διδακτέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Τάξης Ημερησίων & Δ΄ Τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2012-2013
Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012
Λειτουργία κατευθύνσεων Γενικού Λυκείου και μαθημάτων επιλογής - Προθεσμίες για αλλαγή
Α. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια
Β. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων μαθημάτων επιλογής στα Γενικά Λύκεια
Γ. Προθεσμίες για την αλλαγή κατεύθυνσης
Δ. Προθεσμίες για την αλλαγή του μαθήματος επιλογής
Ε. Δικαίωμα αλλαγής κατεύθυνσης ή μαθήματος επιλογής σε περιπτώσεις μετεγγραφής.
Αποτελέσματα των υποψηφίων για εισαγωγή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, αποφοίτων Εκκλησιαστικών Λυκείων, ακαδημαϊκού έτους 2012-13 και δικαιολογητικά για την εγγραφή τους
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω του ιστότοπου του Υπουργείου (http://results.minedu.gov.gr) πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο- Όνομα-Πατρώνυμο-Μητρώνυμο).
Παράλληλα, στέλνονται ηλεκτρονικά καταστάσεις επιτυχόντων στις Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, καθώς και τα αντίστοιχα δελτία επιτυχίας.
Οι επιτυχόντες θα πρέπει να προσέλθουν για εγγραφή από τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012 μέχρι και την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012.
Για την εγγραφή τους οι επιτυχόντες ή νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, καταθέτουν στη γραμματεία της Ακαδημίας τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
Αίτηση για εγγραφή
Απολυτήριο του Εκκλησιαστικού Λυκείου ή αποδεικτικό του σχολείου αποφοίτησης ή νομίμως κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο του τίτλου αυτού
Νομίμως κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης πρόσβασης
Υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Έξι (6) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας
Κατά την προσέλευσή τους για εγγραφή, οι εισαχθέντες πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο, από το οποίο να αποδεικνύονται τα ονομαστικά τους στοιχεία και η ακριβής ημερομηνία γέννησης.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση οι εισαχθέντες μπορούν να απευθύνονται στις Γραμματείες των οικείων σχολών.
Για τα αποτελέσματα πατήστε εδώ.
Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012
Αποτελέσματα επιτυχόντων στα ΙΕΚ 2012 - 2013
Ανακοινώθηκαν τα ονόματα των εισαχθέντων στα δημόσια ΙΕΚ Αττικής.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ 2012 2013 ΟΝΟΜΑΤΑ ANA IEK
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ 2012 2013 ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΙΕΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το έντυπο της αίτησης αρχικής εγγραφής μπορείτε να το βρείτε: ΕΔΩ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ 2012 2013 ΟΝΟΜΑΤΑ ANA IEK
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ 2012 2013 ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΙΕΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το έντυπο της αίτησης αρχικής εγγραφής μπορείτε να το βρείτε: ΕΔΩ
Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012
Έως 28 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις πρωτοετών φοιτητών για εισαγωγή σε εστίες
Διενέργεια δειγματοληπτικού ελέγχου για τις ειδικές περιπτώσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Εισαγωγή αποφοίτων Εσπερινών Γενικών Λυκείων – ΕΠΑΛ (Ομάδα Β’) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012
Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012
Έλληνες του εξωτερικού - Θέματα Γαλλικών
Εισαγωγή των αποφοίτων Εσπερινών Λυκείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Αίτημα για εξαιρέσεις στις μετεγγραφές
Ζήτημα επαναφοράς του θεσμού των μετεγγραφών των φοιτητών στα ΑΕΙ θέτουν τέσσερις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και δύο βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς επικαλούμενοι τις έκτακτες οικονομικές συνθήκες στη χώρα.
Ειδικότερα, οι βουλευτές της ΝΔ Θ. Σολδάτος, Ιορδ. Τζαμτζής, Ανδρ. Κουτσούμπας και Άννα Ασημακοπούλου προτείνουν, κατ' εξαίρεση του ισχύοντος πλαισίου, να δοθεί δυνατότητα μετεγγραφής στις περιπτώσεις που λόγω σπουδών οι οικογένειες κρατούν περισσότερα από δύο σπίτια και έχουν εισόδημα έως 45.000 ή εναλλακτικά 60.000 ευρώ, αλλά και σε όλες τις περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας τουλάχιστον εκ των γονέων δεν εργάζεται ή το οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 25.000 ευρώ.
Μάλιστα, όπως ισχυρίζονται οι τέσσερις βουλευτές της ΝΔ, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος έχει δεσμευτεί να «εξαντλήσει κάθε περιθώριο για να ικανοποιήσει την πρότασή τους». Από την πλευρά τους, πάντως, πηγές από το υπουργείο τόνισαν χθες ότι ο νόμος για την κατάργηση των μετεγγραφών ψηφίστηκε μόλις το 2011 και πρόσθεταν πως κατά τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά δεν τίθεται θέμα αλλαγής του.
Την ίδια ώρα, οι βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ. Β. Οικονόμου (Αττικής) και Κατερίνα Μάρκου, σε ερώτησή τους στη Βουλή, χαρακτηρίζουν άδικη τη γενική απαγόρευση των μετεγγραφών και ζητούν ο θεσμός να επανέλθει ειδικά για τους έχοντες σοβαρά προβλήματα υγείας.
Δήλωση Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, για την κοινωνική μέριμνα φοιτητών
«Η οικονομική κρίση που έχει πλήξει τη χώρα μας, έχει πλήξει ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς και την Ελληνική Οικογένεια, η οποία σηκώνει το βάρος των σπουδών των παιδιών της.
Μετά από εξοικονόμηση πόρων από τη μείωση των λειτουργικών δαπανών και με τη σαφή πολιτική κατεύθυνση που μου έδωσε ο Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, ανακοινώνουμε σήμερα μέτρα, άμεσης εφαρμογής, για τη στήριξη των νέων, φοιτητών και σπουδαστών, και των οικογενειών τους.
Πρώτον, αυξάνουμε τον αριθμό των δικαιούχων φοιτητών και σπουδαστών για δωρεάν σίτιση, από 57.000 σε 70.000.
Δεύτερον, αυξάνουμε τον αριθμό των κλινών των εστιών κατά 700 για δωρεάν στέγαση φοιτητών και σπουδαστών.
Ξέρω ότι αυτά δεν είναι αρκετά, αλλά μέσα στο πλαίσιο της βαθιάς αυτής κρίσης, είναι αυτό που η Πολιτεία μπορεί να κάνει».
Διαβάστε επίσης: Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διαδικασίας για την παροχή δωρεάν σίτισης στους φοιτητές των Α.Ε.Ι. (σελίδα 28162 του ΦΕΚ).
Για την μερική ή ολική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο του panelladikes24.
Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012
Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιων με σοβαρές παθήσεις για το 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων για το έτος 2012
Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012
Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Πανελλαδικών Εξετάσεων
Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο, το οποίο εκδίδεται με διπλότυπο είσπραξης από την αρμόδια ΔΟΥ στον ΚΑΕ 3743, με ονομασία «παράβολα επίδειξης γραπτών δοκιμίων Πανελληνίων Εξετάσεων». Το παράβολο ορίζεται σε 50 ευρώ για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων και σε 80 ευρώ για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων (αριθμ. Φ151/96481/Β6/7-8-2009 ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων). Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης με επίδειξη σε φωτοτυπία.
Επομένως σύμφωνα με τα παραπάνω, η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του έτους 2012 και επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου 2012. Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων θα γίνεται κατά την περίοδο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου στη Διεύθυνση που υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών.
Επισημαίνεται ότι αντίγραφα των αιτήσεων που ζητούν επίδειξη γραπτών Ειδικών Μαθημάτων (Ξένες Γλώσσες, Σχέδια, Μουσικά μαθήματα) καθώς και των μαθημάτων «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» και «Γραφιστικές Εφαρμογές» των ΕΠΑΛ, θα πρέπει να διαβιβάζονται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (Διεύθυνση Λειτουργικών Υποδομών Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Τμήμα Γ΄), όπου και θα λαμβάνουν γνώση των αντίστοιχων γραπτών τους οι υποψήφιοι σε χώρο και χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την ως άνω Διεύθυνση του Υπουργείου.
Δείτε εδώ τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.
Δείτε εδώ τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.
Έλληνες του εξωτερικού - Θέματα Γραμμικού Σχεδίου και ελέγχου μουσικών ικανοτήτων
ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
(ηχητικό)
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
(θέματα)
Επιλογή 6ου μαθήματος και επιστημονικά πεδία
Οι μαθητές και οι απόφοιτοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο στα τέσσερα (4) μαθήματα κατεύθυνσης και σε δύο (2) μαθήματα γενικής παιδείας, από τα οποία το ένα (1) είναι υποχρεωτικά η Νεοελληνική Γλώσσα και το άλλο μπορούν να το επιλέξουν μεταξύ των μαθημάτων: Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία και Φυσική.
Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που ο υποψήφιος πρόκειται να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο, πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας.
Εφόσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5ο επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας το οποίο πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και επιπλέον ο υποψήφιος πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί και σε 7ο μάθημα σε πανελλαδικό επίπεδο το οποίο είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ). Σε αυτή και μόνο την περίπτωση τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι επτά (7).
Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:
α. Αν ενδιαφέρονται για σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν.
β. Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν. Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου, είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν
Όταν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι γενικής παιδείας υπάρχει απώλεια μορίων καθώς οι συντελεστές βαρύτητας αυτών των μαθημάτων είναι μικρότεροι από εκείνους των μαθημάτων κατεύθυνσης.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ να επιλέξουν επιστημονικά πεδία στο μηχανογραφικό τους δελτίο ανάλογα με το 6ο μάθημα που επιλέξουν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο. Σε κάθε κατεύθυνση, δίπλα από κάθε μάθημα επιλογής, αναγράφονται τα πεδία εκείνα που δύναται να επιλέξει ο υποψήφιος εφόσον έχει επιλέξει το συγκεκριμένο μάθημα.
Θεωρητική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο
Βιολογία 1ο, 3ο
Μαθηματικά 1ο, 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 1ο
Θετική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο, 2ο, 3ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 3ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 3ο, 4ο
Τεχνολογική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο, 2ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 4ο
Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να αλλάξουν το μάθημα επιλογής μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου.
Δείτε επίσης το Μηχανογραφικό Δελτίο ΓΕΛ 2012 για μελετήσετε αναλυτικά τις σχολές σε κάθε επιστημονικό πεδίο για την ορθότερη επιλογή του 6ου μαθήματος.
ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που ο υποψήφιος πρόκειται να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο, πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας.
Εφόσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5ο επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας το οποίο πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και επιπλέον ο υποψήφιος πρέπει να επιλέξει και να εξεταστεί και σε 7ο μάθημα σε πανελλαδικό επίπεδο το οποίο είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ). Σε αυτή και μόνο την περίπτωση τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι επτά (7).
Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:
α. Αν ενδιαφέρονται για σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν.
β. Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν. Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου, είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν
Όταν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι γενικής παιδείας υπάρχει απώλεια μορίων καθώς οι συντελεστές βαρύτητας αυτών των μαθημάτων είναι μικρότεροι από εκείνους των μαθημάτων κατεύθυνσης.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ να επιλέξουν επιστημονικά πεδία στο μηχανογραφικό τους δελτίο ανάλογα με το 6ο μάθημα που επιλέξουν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο. Σε κάθε κατεύθυνση, δίπλα από κάθε μάθημα επιλογής, αναγράφονται τα πεδία εκείνα που δύναται να επιλέξει ο υποψήφιος εφόσον έχει επιλέξει το συγκεκριμένο μάθημα.
Θεωρητική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο
Βιολογία 1ο, 3ο
Μαθηματικά 1ο, 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 1ο
Θετική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο, 2ο, 3ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 3ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 3ο, 4ο
Τεχνολογική κατεύθυνση
Ιστορία 1ο, 2ο, 4ο
Βιολογία 2ο, 3ο, 4ο
Μαθηματικά 2ο, 4ο, 5ο (αν επιλέξει και ΑΟΘ)
Φυσική 2ο, 4ο
Οι μαθητές έχουν δικαίωμα να αλλάξουν το μάθημα επιλογής μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου.
Δείτε επίσης το Μηχανογραφικό Δελτίο ΓΕΛ 2012 για μελετήσετε αναλυτικά τις σχολές σε κάθε επιστημονικό πεδίο για την ορθότερη επιλογή του 6ου μαθήματος.
ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ