Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013 - Σχετικά με αριθμό εισακτέων σε Στρατιωτικές Σχολές και Σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας

News imageΤο υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του ενημερώνει ότι:
- O αριθμός των σπουδαστών που θα εισαχθούν στις παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων θα είναι μειωμένος σε ποσοστό 30% επί του αριθμού των εισαχθέντων στις ίδιες σχολές κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012-13.
- Οι Αστυνομικές Σχολές (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ): Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας και Αστυφυλάκων δεν θα υπάρχουν στο Μηχανογραφικό Δελτίο του 2013.
- Για τη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ), οι υποψήφιοι ήδη υπηρετούντες Αστυνομικοί θα ενημερωθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη για το αν η Σχολή θα δεχτεί υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων του 2013.
- Το Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ) θα δεχτεί υποψηφίους (ήδη Πυρονόμους, Αρχιπυροσβέστες και Πυροσβέστες) των πανελλαδικών εξετάσεων του 2013. Δείτε την εγκύκλιο
εδώ.

Ενημέρωση μαθητών της τελευταίας τάξης ΓΕΛ σχετικά με εξεταζόμενα μαθήματα, επιλογή δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας, επιστημονικά πεδία, 10%

News imageΤο υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του ενημερώνει τους μαθητές της τελευταίας τάξης Γενικού Λυκείου σχετικά:
Α. με τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο, την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας και των επιστημονικών πεδίων
Β. με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση. Δείτε την εγκύκλιο
εδώ.




Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Υποτροφίες ξένων κυβερνήσεων σε Έλληνες υπηκόους για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προκήρυξη υποτροφιών για 
α) Θερινά σεμινάρια γλώσσας για το θέρος του 2013, 
β) Προπτυχιακές, μεταπτυχιακές σπουδές και έρευνα για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 
που χορηγούνται από ξένες κυβερνήσεις σε Έλληνες υπηκόους, στα πλαίσια των μορφωτικών ανταλλαγών. Για να δείτε το σχετικό έγγραφο πατήστε εδώ.

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Δυσκολεύει η «μάχη» για τις στρατιωτικές σχολές

Δυσκολεύει η «μάχη» για τις στρατιωτικές σχολέςΕλαχιστοποιούνται οι πιθανότητες εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές για τους φετινούς υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, μετά την απόφαση του υπουργείου Άμυνας να «ψαλιδίσει» τις θέσεις κατά 30%.
Το πρόβλημα για τους υποψηφίους διογκώνεται καθώς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αποφάσισε -υιοθετώντας όσα προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα- για τις αστυνομικές σχολές και τα τμήματα ανθυποπυραγών να μη δεχτούν εισακτέους για τα επόμενα δύο χρόνια.
Αυτή η εξέλιξη έχει φέρει σε απόγνωση ένα μεγάλο μέρος των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές, καθώς βλέπουν τις πιθανότητες εισαγωγής τους στις ελάχιστες σχολές που οδηγούν απευθείας στο Δημόσιο να μηδενίζονται. Ως εκ τούτου, χιλιάδες νέοι που προετοιμάζονταν για την εισαγωγή σε αστυνομικά τμήματα -πολλοί εκ των οποίων αριστούχοι- θα πρέπει να στραφούν σε άλλες επιλογές.
Η πρώτη επιλογή, όπως έχει δείξει η εμπειρία των προηγούμενων ετών, είναι οι στρατιωτικές σχολές, στις οποίες έτσι κι αλλιώς παρατηρείται τεράστιος ανταγωνισμός για την εισαγωγή φοιτητών.
Για να αντιληφθεί ο κόσμος το ενδιαφέρον των νέων για τις αστυνομικές και τις στρατιωτικές σχολές, αρκεί να αναφέρουμε ότι πέρυσι σχεδόν 30.000 υποψήφιοι δήλωσαν στο μηχανογραφικό μία από αυτές τις σχολές.
Ο αριθμός αυτών που επέλεξαν στρατιωτικά ή αστυνομικά τμήματα στην κορυφή του μηχανογραφικού έφτασε συνολικά τις 8.209. Πρόκειται για ένα τρομακτικό νούμερο, αφού οι θέσεις εισακτέων που είχαν δοθεί πέρυσι ανήλθαν συνολικά στις 1.753. Από αυτές, οι 583 αφορούσαν αστυνομικές σχολές και τμήματα ανθυποπυραγών, ενώ οι 1.170 στρατιωτικές.

«Κούρεμα»
Μετά το «κούρεμα» των θέσεων κατά 30%, ο αριθμός των φοιτητών που θα εισαχθεί το νέο ακαδημαϊκό έτος στα στρατιωτικά τμήματα δεν θα ξεπεράσει τις 819.
Κατά τα λοιπά, οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται για τα στρατιωτικά τμήματα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πριν συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, που διοργανώνει το υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει να έχουν κριθεί κατάλληλοι σε ιδιαίτερες προκαταρκτικές εξετάσεις (ψυχομετρικές, υγειονομικές και αθλητικές) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Η τελική επιλογή και η σειρά επιτυχίας για κάθε στρατιωτική σχολή γίνεται από το υπουργείο Παιδείας αλλά οι αποφάσεις των επιτροπών που κρίνουν την καταλληλότητα των υποψηφίων είναι ανέκκλητες και δεν γίνονται δεκτές ενστάσεις. Οι υποψήφιοι που θα αποτύχουν ή θα διακόψουν, ή δεν θα παρουσιαστούν σε οποιοδήποτε στάδιο των προκαταρκτικών εξετάσεων δεν μπορούν να συνεχίσουν και θεωρούνται από το υπουργείο Παιδείας ως να μην είχαν δηλώσει τη σχολή από την οποία αποκλείστηκαν.

Ο κ. Αρβανιτόπουλος στη Βουλή για διάφορα θέματα

Τη Δευτέρα 3/12/2012 στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε σε διάφορα θέματα απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών. Ανάμεσά τους, το νέο Λύκειο, το Τεχνολογικό Λύκειο, το εξεταστικό σύστημα κ.ά. Δείτε αναλυτικά όσα ειπώθηκαν πατώντας εδώ.

Λειτουργία και των τριών (3) Κατευθύνσεων στα Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια

Το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού με απόφασή του καθορίζει τη δυνατότητα λειτουργίας θεωρητικής, θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης στα Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια. Δείτε την απόφαση εδώ.

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

Ο κ.Αρβανιτόπουλος για αλλαγή του εξεταστικού συστήματος

Ο υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος, μιλώντας στη Βουλή, αναφέρθηκε σε διάφορα θέματα που αφορούν τον τομέα ευθύνης του. Μεταξύ αυτών αναφέρθηκε και στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

΄΄Τέλος, εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν μπορεί να επικρέμαται ως δαμόκλεια σπάθη κάθε χρονιά η οποιαδήποτε αλλαγή των εισαγωγικών εξετάσεων. Γι’ αυτό είπαμε και στις προγραμματικές δηλώσεις να ολοκληρώσουμε όλες τις αλλαγές στην τριτοβάθμια, να δούμε την αλλαγή στα λύκεια, στα γυμνάσια, στα σχολεία, να δούμε όλο το σύστημα της εκπαίδευσης ενιαία πώς λειτουργεί και να μη συζητήσουμε αυτή τη στιγμή καμιά αλλαγή τουλάχιστον μέχρι το 2016-2017 για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Να υπάρξει μια ηρεμία, σταθερότητα να δούμε την αλλαγή στα σχολεία και μετά να δούμε αν χρειάζεται αυτός ο θεσμός αλλαγή. Γιατί αυτό το γεγονός, ότι κάθε χρόνο αλλάζουμε το σύστημα έχει προξενήσει και έξοδα στις οικογένειες και μια τρέλα. Το αφήνουμε λοιπόν αυτό ως έχει. Να μπορέσουμε να καλύψουμε τα μεγάλα προβλήματα που νομίζω ότι έχουν αναδειχθεί μέσα από αυτή τη συζήτηση, να μπορέσουμε να λύσουμε τα θέματα της ειδικής αγωγής, να μπορέσουμε να λύσουμε τα θέματα των κενών. Αυτή τη στιγμή εκπονούμε αυτό το σχέδιο για να μπορέσουμε τον Σεπτέμβριο να έχουμε κάθε τάξη γεμάτη με τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται και να μπορέσουμε να λύσουμε τα άμεσα προβλήματα.

Όταν λειτουργήσει το σύστημα και το δούμε και το αξιολογήσουμε, αφού κατασταλάξει ο κουρνιαχτός, μετά θα σκεφτούμε και θα συζητήσουμε αν χρειάζεται αλλαγή. Τουλάχιστον, όμως, τα παιδιά να ξέρουν ότι μέχρι το 2016-2017 θα έχουν το ίδιο σύστημα.΄΄

Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης - Ένταξη αποφοίτων στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ08 καλλιτεχνικών μαθημάτων

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων που εισήχθησαν από το ακαδημαϊκό έτος 2006−2007 και εφεξής, με πτυχίο της κατεύθυνσης Εικαστικών και πιστοποιητικό ευδόκιμης παρακολούθησης θεωρητικών και ιστορικών σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ή πτυχίο ισότιμο και αντίστοιχο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής, εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης AT 8 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ο οποίος προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.1 και 8 περ. η΄ του Ν. 1566/1985 (Α΄/167) και βάσει του άρθρου 15 του Ν. 1586/1986 (Α΄/37) μετονομάστηκε σε κλάδο ΠΕ 08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων. Δείτε το ΦΕΚ εδώ.

Το Τμήμα Πλαστικών τεχνών και Επιστημών της Τέχνης έχει ως αποστολή να καλλιεργεί και να προάγει τις εικαστικές τέχνες με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη διδασκαλία, να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια καλλιτεχνική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία, αναβαθμίζοντας την καλλιτεχνική και αισθητική παιδεία, να τους εκπαιδεύει στην Ιστορία και τη Θεωρία της Τέχνης, και να συμβάλλει στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Ιδρύθηκε το 2000 και από το ακαδημαϊκό έτος 2006-007 λειτουργούν δύο κατευθύνσεις σπουδών, η κατεύθυνση των Εικαστικών και η κατεύθυνση Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης σύμφωνα την Υπουργική Απόφαση αριθμ.67344/Β1/22-7-2009 (ΦΕΚ 1476 τ. Β'). Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μία από τις δύο κατευθύνσεις, η οποία και αναγράφεται στο πτυχίο του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης. Οι φοιτητές, αφού λάβουν τις απαραίτητες γενικές γνώσεις (μαθήματα κορμού), ακολουθούν μια από τις δύο κατευθύνσεις του Τμήματος και καλούνται να κτίσουν πάνω σε αυτές το πρόγραμμα σπουδών επιλέγοντας τα γνωστικά αντικείμενα που διαμορφώνουν την αντίστοιχη κατεύθυνση ώστε να τους προσφέρει την εξειδίκευση στο αντικείμενο της επιλογής τους.

Δείτε τον οδηγό σπουδών του τμήματος εδώ.

Οι υποψήφιοι που επιθυμούν να δηλώσουν το συγκεκριμένο τμήμα θα πρέπει να έχουν εξεταστεί στο ειδικό µάθηµα “ΕΛΕYΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ”. Το τμήμα αυτό βρίσκεται στο 4ο επιστημονικό πεδίο του Μηχανογραφικού Δελτίου, με τον κωδικό 185. Μπορούν να το επιλέξουν οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄). Η βάση της γενικής σειράς ήταν 8256 μόρια για το 2012.

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Το Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας έχει την έδρα του στη Λάρισα και ανήκει στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ιδρύθηκε με το υπ' αριθμ. 82 Προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 72/10-3-2000.

Πρόκειται για το μοναδικό τμήμα στην Ελλάδα με το συγκεκριμένο αντικείμενο σπουδών και έχει στόχο να συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός ραγδαίως εξελισσόμενου πεδίου που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας.

Σκοπός: Το Τμήμα έχει ως αποστολή την καλλιέργεια και προαγωγή της επιστήμης της βιοχημείας και της βιοτεχνολογίας, με ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς που αφορούν τον χημισμό των ζωντανών συστημάτων, το μεταβολισμό των συστατικών και τροφών των ζωντανών οργανισμών, το μεταβολισμό της ενέργειας, την ανάλυση των συστατικών των ζωντανών συστημάτων, την τεχνολογία του ανασυνδυαζόμενου DNA ήτοι της ενσωμάτωσης γονιδίων ενός οργανισμού στο γονιδίωμα ενός άλλου.

Διάρκεια και Περιεχόμενο Σπουδών: Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα. Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα και διακρίνονται σε υποχρεωτικά και επιλογής. Τα περισσότερα μαθήματα περιλαμβάνουν εργαστηριακές ή φροντιστηριακές ασκήσεις, η παρακολούθηση των οποίων είναι υποχρεωτική. Οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές το χρόνο. Για την απόκτηση πτυχίου ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον 4 έτη φοίτησης, να έχει εξεταστεί επιτυχώς σε 43 μαθήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας πειραματικής διπλωματικής εργασίας και να έχει πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση δίμηνης τουλάχιστον διάρκειας σε κάποιον επαγγελματικό φορέα. Επιπλέον, το συγκεκριμένο τμήμα προσφέρει μεταπτυχιακές σπουδές σε δύο αντικείμενα: α) Βιοτεχνολογία - Ποιότητα διατροφής & περιβάλλοντος και β) Εφαρμογές Μοριακής Βιολογίας - Μοριακή Γενετική - Διαγνωστικοί Δείκτες.

Επαγγελματικά Δικαιώματα: Δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ. 

apofoitoi-stats-2


















Πληροφορίες για τους υποψήφιους

Το Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας περιλαμβάνεται στο Μηχανογραφικό Δελτίο με τον Κωδικό 284 στο 3ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο για όσους συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄). Η βάση του τμήματος για το 2012 (γενική σειρά) ήταν 16559 μόρια.

Οι πρυτάνεις για σχέδιο ΑΘΗΝΑ και αναγνώριση πτυχίων κολλεγίων

Η 71η Σύνοδος των Πρυτάνεων, που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, εξέδωσε ψήφισμα με τις θέσεις τους για το επονομαζόμενο σχέδιο «ΑΘΗΝΑ», την απαξίωση των πτυχίων και διπλωμάτων των ΑΕΙ, τη χειμαζόμενη φοιτητική μέριμνα, την κατάρτιση των προϋπολογισμών και τον κίνδυνο νέων οικονομικών ζημιών για τα Πανεπιστήμια καθώς και τη «διαθεσιμότητα» που οδηγεί σε απόλυση διοικητικού προσωπικού. Η αντιμετώπιση αυτής της κρίσης βρίσκει τα πανεπιστήμια μέσα στη δίνη της εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου (ν.4009/11 και ν.4076/12) και στην αποδόμηση των οργάνων της αυτοδιοίκησης τους που αυτό συνεπάγεται. Συγκεκριμένα, για το σχέδιο  «ΑΘΗΝΑ» που θα επιφέρει αλλαγές στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα κολλέγια οι θέσεις τους έχουν ως εξής:
1. Σχέδιο «ΑΘΗΝΑ»: H Σύνοδος επιμένει στα ακαδημαϊκά κριτήρια που θα προσδιορίσουν τα ίδια τα ΑΕΙ και η ΑΔΙΠ, ενώ τα αναπτυξιακά κριτήρια θα πρέπει να προσδιοριστούν στο επίπεδο του ΣΑΠΕ και του ΣΑΤΕ, σε συνεργασία με άλλους κοινωνικούς εταίρους, και τα εθνικά κριτήρια στο επίπεδο του ΕΣΥΠ. Το Υπουργείο δεν μπορεί εδώ και τώρα να προχωρήσει σε βεβιασμένη αλλαγή των μηχανογραφικών δελτίων. Αντιθέτως, οφείλει να δεσμευθεί στα παραπάνω επίπεδα σχεδιασμού, τηρώντας όπως αρμόζει τις θεσμικές διαδικασίες, και να μην κάνει κατάχρηση των εξουσιών που του δίνει σχετικά ο ν. 4076/2012.
2. Κολλέγια: Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 229/19-11-2012) με την οποία αναγνωρίζονται τα πιστοποιητικά σπουδών των Κολλεγίων ως ισοδύναμα με τους τίτλους της ανώτατης εκπαίδευσης του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης, παραβιάζει κατάφωρα το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος, απαξιώνει τους 4ετείς και 5ετείς τίτλους σπουδών εξισώνοντάς τους με τους τίτλους 3ετούς φοίτησης των κολλεγίων (που λειτουργούν χωρίς έλεγχο ποιότητας στα γνωσιακά τους περιεχόμενα, στο διδακτικό προσωπικό, στις υποδομές, στα μαθησιακά αποτελέσματα των προγραμμάτων σπουδών τους) και δίνει βορά την ανώτατη εκπαίδευση στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αποκορύφωμα αυτού είναι η αναγνώριση του 2ου τίτλου σπουδών των Κολλεγίων (3+2 έτη) ως Master, όταν η ίδια η Πολιτεία δεν αναγνωρίζει ως Master τα διπλώματα των πενταετών ενιαίων και αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών στα Πολυτεχνεία, Γεωπονικά Πανεπιστήμια και αλλού. Η Σύνοδος δηλώνει την κατηγορηματική της αντίθεση στην αντισυνταγματική αυτή ρύθμιση που πλήττει το δημόσιο συμφέρον και ζητά από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. να επανορθώσει, αποκαθιστώντας την αναγνώριση πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες των διπλωμάτων και πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων με βάση τα προγράμματα σπουδών τους. Τονίζεται ότι η ίδια η Πολιτεία παραβαίνει τους νόμους διότι η νομοθετική αυτή πράξη κατά κατάχρηση της συνταγματικής πρόβλεψης δεν έρχεται να ρυθμίσει επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες, αλλά αποσκοπεί στην αποφυγή της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Συνεπώς, η Σύνοδος εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στον τρόπο οικοδόμησης του εθνικού πλαισίου προσόντων με αποσύνδεση της επαγγελματικής από την ακαδημαϊκή ισοτιμία.