Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Ο Λοβέρδος για τις καταλήψεις και την Τράπεζα Θεμάτων στον ΑΝΤ1

Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος παραχώρησε συνέντευξη στον ΑΝΤ1 στην τηλεοπτική εκπομπή του δημοσιογράφου Γ. Παπαδάκη. Ο υπουργός απάντησε σε ερωτήσεις:

Για τις καταλήψεις: «Αυτό συμβαίνει κάθε χρονιά αυτή την εποχή, απλώς φέτος ήταν κάπως νωρίτερα σε σχέση με την ημερομηνία του Πολυτεχνείου και αν τα πράγματα ξεκινούσαν από τη Δευτέρα όπως ξεκίνησαν και είχαν σκοπό κάποιοι να τα πάνε μέχρι τις 17 του μηνός, αντιλαμβάνεστε ότι δυο εβδομάδες εκτός σχολείου τα παιδιά, και για τα ίδια τα παιδιά και για τη μαθητική κοινότητα και για το μέλλον όσον είναι κοντά στις πανελλαδικές εξετάσεις, τα πράγματα θα ήταν απαράδεκτα.

Το κουνάνε το δάχτυλο κ. Παπαδάκη, το κουνάτε κι εσείς, το κουνάνε πάρα πολλοί, σωστό είναι αυτό, τα κενά προσπαθήσαμε σ’ αυτή τη φάση της κρίσης να είναι όσο το δυνατόν λιγότερα και έτσι να έχουμε επάρκεια στο άνοιγμα των σχολείων, το καταφέραμε, μας ζητήθηκαν συνταξιοδοτήσεις ενώ είχε ξεκινήσει η χρονιά, πράγμα που είναι παράτυπο. Άνθρωποι ζήτησαν άδειες άνευ αποδοχών, είχαμε άδειες με αιτήματα κύησης κτλ. κτλ.

Υπάρχει και το δίκιο μιας πολιτείας η οποία δεν έχει χρήματα. Επειδή λοιπόν έχουμε κενά, πρέπει να βαρέσουμε και καμιά δεκαριά καταλήψεις να έχουμε περισσότερες ελλείψεις στις ώρες διδασκαλίας;

Για την επέμβαση του εισαγγελέα στις καταλήψεις: «Δεν καλέσαμε εμείς την Εισαγγελία, για να μου λέτε ότι υπάρχουν κενά και δεν τα λύνουν οι Εισαγγελείς. Δεν την καλέσαμε εμείς. Εμείς απλώς είπαμε αυτά που είπαμε στη Βουλή, σας τα είπα και πριν και η συναίσθηση ότι η κρίση δεν επιτρέπει να καλύπτουμε όλα τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία, πάμε για την επάρκεια και την πληρότητα, καταφέραμε την επάρκεια αλλά αρχίζουν και δημιουργούνται νέες καταστάσεις με κάποια κενά που πρέπει να τ’ αντιμετωπίσουμε μέχρι τις 15 Νοεμβρίου και το παλεύουμε και σ’ αυτό το πλαίσιο και με συναίσθηση της κατάστασης λέμε να μην επιδεινώνεται άλλο το πρόβλημα των παιδιών με τις καταλήψεις, γιατί εάν χάνεται χρόνος, όλα οδηγούνται προς τα φροντιστήρια ή προς τις περαιτέρω ανισότητες στην εκπαίδευση».

Για τους λόγους που οδηγούν τα παιδιά στο φροντιστήριο: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις αιτίες: Η πρώτη αιτία είναι η πολλή ύλη, γι’ αυτό και τις επόμενες μέρες θα τη μειώσουμε. Το δεύτερο αίτιο είναι τα κενά, που δεν επιτρέπουν να γίνει κανονικά η διδασκαλία όλο το χρόνο. Και το τρίτο αίτιο σε πολλές περιοχές της χώρας, είναι και μια διάθεση ανταγωνιστικότητας των γονέων. Πιστεύω και θα το πω σήμερα στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ότι η κάλυψη των κενών και η μείωση της ύλης θα οδηγήσει σε μείωση των αιτιών προσφυγής στα φροντιστήρια. Και αυτός είναι ένας βασικός στόχος.

Εγώ δεν το έχω έτσι στο μυαλό μου, αλλά επειδή μπαίνω σε τάξεις και βλέπω το επίπεδο και ακούω τους καθηγητές, σας λέω και πάλι ότι εάν τα κενά μπορέσουμε να τα καλύψουμε, δε θα μπορέσουμε να έχουμε σ’ αυτό τον τομέα μεγάλες επιτυχίες. Εάν μειωθεί η ύλη, που το κυνήγι της ύλης οδηγεί στα φροντιστήρια, θα έχουμε κάμψη των αντικειμενικών συνθηκών που οδηγούν στα φροντιστήρια. Το παλεύουμε».

Για την Τράπεζα Θεμάτων και τα όσα λέγονται περί νέων αλλαγών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση: «Δε θα κάνω εγώ καμία αλλαγή στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεύτερον: Για την Τράπεζα Θεμάτων, πράγματι πέρυσι δόθηκαν τα θέματα μετά τις ευρωεκλογές δυο μέρες προ των εξετάσεων, φέτος θα δοθούν τώρα. Ή θα κάνουμε συζήτηση για να βγάλουμε την αλήθεια ή θα λέμε ο καθένας ό,τι θέλει. Σας λέω, θα δοθούν τώρα. Και θα είναι και μειωμένη η ύλη της Τράπεζας Θεμάτων. Θα δοθούν τώρα. Ποιο είναι το πρόβλημα λοιπόν;Η άλλη σκέψη ήταν, επειδή είναι Τράπεζα Θεμάτων και δεν αποστήθιση, το κριτικό πνεύμα στοχεύει ν’ αναπτύξει η Τράπεζα Θεμάτων, να τη δίναμε το Μάρτιο. Σας παρακαλώ, να ξέρει κάποιος τι είναι η Τράπεζα Θεμάτων, έτσι; Η Τράπεζα Θεμάτων είναι το πιο κοινωνικό μέτρο που έχει ληφθεί τον τελευταίο καιρό. Με συγχωρείτε πάρα πολύ, η Τράπεζα Θεμάτων είναι θέματα που προσαρμόζονται στη διδακτική ύλη, έχουν το πλεονέκτημα επειδή δίνονται από την αρχή του χρόνου τα παιδιά να τα κοιτάξουν, να μην είναι της τελευταίας στιγμής. Προϋποτίθεται ότι έχει ξεκινήσει η διδασκαλία και δίνονται και τα θέματα. Θα δοθούν τώρα. Άρα δε θα υπάρχει αυτό που λέτε, ότι δόθηκαν την τελευταία στιγμή. Που έχετε δίκιο απόλυτο, στην Α’ Λυκείου δόθηκαν την τελευταία στιγμή πέρσι. Λέω λοιπόν ότι είναι θέμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που συναρμολογεί την εμπειρία 13.330 σχολείων.

Λένε αυτοί που το εισηγήθηκαν και η πολιτεία το νομοθέτησε, ούτε εγώ ήμουν στο υπουργείο τότε αλλά τα είδα μετά και το δίκιο-δίκιο. Η Τράπεζα Θεμάτων επειδή δεν είχε μια διαδικασία ύλης που διδάσκεται στο σχολείο αλλά είναι περιπτώσεις ερωτημάτων στηριγμένων πάνω στην ύλη, θέλει ν’ αναπτύξει το κριτικό πνεύμα και θέλει να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην εκπαίδευση πλούσιων και φτωχών.

Για τα κενά στα σχολεία: «Παρά τις ελλείψεις και τα κενά που εγώ παραδέχτηκα πρώτος, γιατί άλλοι συνάδελφοι στο παρελθόν προσπαθούσαν να πουν ότι είναι καλά, σας είπα στην αρχή της χρονιάς ότι στόχευσα στην επάρκεια και όχι στην πληρότητα. Δεν έχουμε χρήματα για να επιτύχουμε την πληρότητα, έχουμε και επιγενόμενα κενά και παλεύω μέχρι τις 15 Νοεμβρίου να τα καλύψω. Τα μέτρα που θ’ ανακοινώσω θα στοχεύσουν στην αδάπανη κάλυψη των κενών και θα σας παρακαλέσω, και σας παρακαλώ από τώρα, όταν τ’ ακούσετε τις επόμενες μέρες, να τα στηρίξετε. Λεφτά δεν έχω. Τι θέλετε να κάνω; Ούτε εσείς ευθύνεστε ούτε εγώ ευθύνομαι ούτε οι γονείς».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου